بازار آریا

آخرين مطالب

اهمیت بازاریابی هدف در توسعه و جهانی شدن سازمان تولید و تجارت

اهمیت بازاریابی هدف در توسعه و جهانی شدن سازمان
  بزرگنمايي:

بازار آریا - بیایید در ابتدا ابعاد و اهمیت استراتژی جهانی شدن را در نظر بگیریم. هنگامی که استراتژی جهانی شدن مطرح می شود، شرکت ها احتیاج دارند که از خودشان بپرسند که آیا واقعاً نیاز به گسترش در سطح جهانی دارند؟ و اگر آری، آنها با تمرکز در چه بازارهایی می توانند رقابت موفقی داشته باشند. آنهایی که تصمیم به وارد شدن به بازارهای جهانی می گیرند باید به خاطر داشته باشند که نیاز دارند خودشان را در معرض رقابت با برخی رقبای موجود در سطح جهانی قرار دهند. برای توسعه این استراتژی ها مسائل و چالش هایی وجود دارد که باید به آنها توجه نمود :
1. پتانسیل رشد و سرعت توسعه در خانه
بسیاری از شرکت های ژاپنی هنگامی که گسترش در سطح جهانی مطرح می شود، عبارت «چرا نه؟» را می پذیرند. در حقیقت، این امر یک دلیل ناکافی در اتخاذ استراتژی جهانی شدن می باشد. در عوض، زمانی که ورود به بازاهای خارج از کشور مطرح می شود، شما ابتدا باید به سرعت و پتانسیل رشد در طی بازارهای داخلی توجه کنید. در بعضی موارد، بازار داخلی ممکن است کاملاً اشباع شده باشد و هزینه توسعه بیشتر بالا باشد. بنابراین، ممکن است باعث تشدید حس امکان سنجی ورود به بازارهای خارجی شود. به عنوان مثال، Lenovo، پیشرو بازار ساخت PC در چین در سال 1996، متوجه شد که صرف زمان بیشتر در افزایش سهم بازار در بازار داخلی مقرون به صرفه نیست. به منظور توسعه بیشتر و ایجاد مزیت ناشی از اقتصاد مقیاس ، مجبور بود وارد بازارهای بین المللی شود. در مقابل، دیگر شرکت های چینی، مانند Alibaba، Hualian Supermarket، CPIC و Henan Jianye، متوجه شدند که همچنان جایی برای رشد در بازارهای داخلی دارند. در نتیجه، آنها دانش و قدرت نفوذ خود را به رشد در بازارهای داخلی به کار گرفتند.
2. هم جنسی (همگنی) محصولات و خدمات در سرتاسر مرزها
ثبات و استحکام محصولات و خدمات در مناطق مختلف یک سنجش مهم در جهانی شدن می باشد. ثبات بیشتر محصولات و خدمات، باعث کاهش مدیریت ریسک و بدست آوردن راحت تر اقتصاد مقیاس می شود. به عنوان مثال، Trend Micro، نرم افزار ضد ویروس تولید می کرد و طبیعت ویروس ها شرکت را مجبور به تولید نرم افزاری می کرد که ویروس ها را به صورت جهانی مورد توجه قرار دهد. یک محصول متمرکز بر ویروس «آسیایی» نبایستی بر شانس تکیه کند. اکثر لوازم خانگی و مخابراتی و محصولات کامپیوتری می بایستی در سطح جهان همگنی داشته باشند. بر عکس، حفظ ثبات در سرتاسر مرزهای جهانی برای برخی از بخش های خدماتی مانند رستورانها، شرکت های حسابداری، شرکت های حقوقی و آژانس های املاک، مشکل می باشد. همچنین این موضوع در مورد بخش های کاملاً قاعده مند نیز صدق می کند مانند عرضه انرژی و دفاع ملی.
3. قابلیت های اصلی و در نظر گرفتن برند تجاری
به جز چند استثنا، بسیاری شرکت های چینی فاقد نام تجاری رسمی جهت توسعه در بازارهای مانند اروپا و آمریکا هستند. آنها همچنین در ستیز با این "بد نامی" هستند که گفته می شود محصولات چینی ارزان و با کیفیت بسیار پایین می باشند. در نتیجه، برای بسیاری از شرکت های چینی توسعه در این بازارها با نام تجاریشان می تواند بسیار مشکل باشد. به عنوان مثال، Giant Bicycle Inc، یکی از نام های تجاری معروف تایوانی بود که در سال 1987 وارد بازار آمریکا شد و تا سال 1999 باقی ماند. در مقابل، Galanz، گسترش خارج از مرز خود را به محض به دست آوردن قابلیت ساخت داخلی در دستور کار قرار داده است. احساس کبمود استعداد، نام تجاری و مجراها نیاز به رقابت در بازار جهانی دارد، بنابراین توقف توسعه نام تجاری در بازارهای خارجی و در عوض فعالیت کردن به عنوان یک (OEM) تولید کننده تجهیزات اصلی برای شرکت های چند ملیتی یک انتخاب مناسب می باشد. به عنوان نمونه Haier یک شرکت چینی است که برند خود را در آمریکا بوسیله هدف قرار دادن بخش های خاص، بالاتر از رقبای برتر بازار، مانند GE و Whirpool، ساخت.
4. تشابه بازارهای نوظهور
در حالی که ریسک بسیار بالایی برای شرکت های چینی جهت وارد شدن در بازارهای جهانی وجود دارد، ورود به بازارهای آسیایی، آمریکای لاتین و آفریقا که شبیه چین هستند، می تواند نسبتاً آسان باشد. در این بازارها، شرکت های محلی کمتر رقابت پذیرند و نام های تجاری چینی به آسانی مورد پذیرش قرار می گیرند. در نتیجه، از آنجا که این روش ریسک کمتری در بر دارد، یک شرکت چینی ممکن است این نوع توسعه بازار را به عنوان نقطه دستیابی به موفقیت و زمینه آموزشی برای شروع جهانی شدن باشد. تولید کنندگان تجهیزات تله کام مانند Huawei و ZTE، آسیای جنوب شرقی، آفریقا، اروپای شرقی و هند را به عنوان « بازار آزمایشی» انتخاب کردند، زیرا به رسمیت شناختن نام تجاری و تجهیزات تکنولوژیکی نسبتاً کم بوده و مشتریان نسبت به قیمت حساس هستند. با یکبار موفقیت در کشورهای در حال توسعه، شرکت می تواند به نوبه خود به توسعه بازار بپردازد. با این روش بود که Acer پس از سال ها فعالیت در آسیای جنوب شرقی، با موفقیت در اروپا و آمریکا توسعه یافت.
این مطلب توسط آقای سید یاسر شریعت و با استفاده از منابع زیر نوشته شده است:

بازار آریا

دانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی صنعت
منابع مورد استفاده در این مطلب:
کتاب انگلیسی:
Anticipating the future, IMD publications

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/729269/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«موزه دین و زندگی» در بلوار پیامبر اعظم (ص) ایجاد می‌شود

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

«محسن رضایی» با اعضای شورای نگهبان دیدار و گفتگو کرد

توقیف خودروی قاچاق در ساری

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

جنگ غزه و حملات ایران جایگاه اقتصادی اسرائیل را کاهش داده است

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

گزیده‌های نفتی هفته

آنچه که اسراییل را تا امروز سرپا نگه داشته گنبد رسانه‌ای‌اش است

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

نفت از افزایش قیمت بازماند

طالبان و همسایگان آن: یک قالب منطقه ای برای غلبه بر چالش‌ها در افغانستان و فراتر از آن

«هفت سراژدها» و معمای چند مجهولی فساد

ارزش مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

سقوط سهام آسیا

کشف مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز

برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در کردستان

تخصیص بسته‌های غذایی به مادران دارای فرزند شیرخوار از امروز

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

مرغ کیلویی چند؟

گزارش سفر رئیس جمهور به سمنان / رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد

رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد

سیگنال به بازار خودرو/ این تعداد خودروی برقی در راه ایران است

فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟/ بابایی: می‌خواهند توپ دستمزد را به زمین قوای دیگری بیندازند و مجلس را با جامعه کارگری درگیر کنند

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

تهدید بزرگ/ سهم نفت از کل سرمایه خارجی کمتر از 100 میلیون دلار است؟

دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان

روایت جدید رییسی از رشد اقتصادی 4 درصدی در ایران! | فیلم

تورم های سهمگین در راه است؟

نوسانات ارز همه ابعاد اقتصادی زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد/ دولت جدی ورود کند

رشد اقتصادی در کشور محقق شد

برنامه ریزی برای سمنان نباید صرفا برای جمعیت ثابت این استان باشد

رویکرد ترکیبی دولت برای مقابله با چالش قیمت مسکن چیست؟

اهمیت عرضه زمین برای ورود مردم در حوزه ساخت مسکن چیست؟

دیدار دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اعضای شورای نگهبان

ببینید | روایت جدید ابراهیم رییسی از رشد اقتصادی 4 درصدی!

رئیسی: رشد اقتصادی کشور به 6 درصد رسیده است

قیمت جدید رنو ساندرو در بازار

تاکید بر انجام 53 طرح اقتصادی هدف در خراسان رضوی تا پایان دولت

پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت پرویز داوودی

دو رویکرد برای مقابله با چالش قیمت و شکستن انحصار زمین چیست؟

واکنش ها به درگذشت معاون دولت احمدی نژاد /قالیباف پیام داد

وزارتخانه‌های اقتصادی جذب ایده فناورانه را در دستور کار قرار دهند

پیکر مرحوم پرویز داودی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد

دانش‌بنیان‌های نفتی نقش موثری در دستیابی به رشد اقتصادی 5.4 درصدی سال گذشته داشتند

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی