بازار آریا

آخرين مطالب

تشریح تولید محتوای گردشگری توسط شرکت های اقتصادی/معافیت مالیاتی تحلیل بازار آریا

تشریح تولید محتوای گردشگری توسط شرکت های اقتصادی/معافیت مالیاتی
  بزرگنمايي:

بازار آریا - خبرگزاری مهر _ گروه جامعه؛ ماه‌ها پیش علی اصغر شالبافیان در نشست هم اندیشی با مجمع سازندگان کیش خبر داد مدتی است تولید محتواهای معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور به زبان‌های خارجی در سال جاری به صورت کامل از پرداخت مالیات معاف است. در واقع این اقدام براساس بند 9 تبصره قانونی مشوق‌های مالیاتی انجام می‌شود و قرار است در بودجه 1401 هزینه کرد اشخاص حقوقی برای تولید محتوای فرهنگی و آموزشی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری به زبان‌های خارجی با هماهنگی و تأیید این وزارت به صورت 100 درصد به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی قلمداد شود.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
اما این اقدام و تشویق مالیاتی یک زمان محدود یک ساله‌ای برای اجرا داشت در این خصوص شالبافیان به خبرنگار مهر گفت: مهلت این طرح تا پایان سال مالی 1401 هست این اولین سالی بود که چنین طرحی اجرا شد. برخی از افراد به آن باور نداشتند و 6 ماه طول کشید تا سازمان مالیاتی دستورالعملی را در این باره تدوین و ابلاغ کرد حتی بودجه و پیوست‌های آن نیز تیر ماه ابلاغ شد. ولی ما قبل از آن این طرح را تدوین کرده و از شهریور ماه به تمام استان‌ها و استانداران ابلاغ کردیم. همچنین از معاونان اقتصادی شرکت‌های بزرگ خواستیم که این طرح را اجرا کنند برخی از شرکت‌ها نیز از آن استقبال کرده و هم اکنون مشغول تولید محتوا به زبان‌های خارجی هستند.
در این باره دستورالعمل طرح تولید محتوای گردشگری به زبان‌های خارجی در اختیار خبرگزاری مهر قرار گرفت. در این دستورالعمل که به منظور شفاف سازی پیرامون نحوه عمل اشخاص حقوقی بر اساس جز (1) بند (م) تبصره (9) ماده واحده قانون بودجه سال 1401 مصوب مجلس شورای اسلامی در تاریخ 25/‏12/‏1400‬ تنظیم شده آمده است:
هزینه‌های قابل قبول:
بر اساس ماده 147 قانون مالیت‌های مستقیم، هزینه‌های قابل قبول عبارت است از هزینه‌هایی که در حدود متعارف متکی به مدارک بوده و منحصراً مربوط به تحصیل درآمد مؤسسه در دوره مالی مربوط به رعایت حد نصاب‌های مقرر باشد. به عبارتی به آن دسته از هزینه‌هایی هستند که در هنگام بررسی به واسطه کارشناسان مالیاتی قابل قبول شناخته می‌شوند و مبلغ این هزینه‌ها از درآمد مودی کسر می‌شود.
شرح ماده 147 قانون مالیات‌های مستقیم
هزینه‌های تحقیقاتی، آزمایشی و آموزشی، خرید کتاب، نشریات و لوح‌های فشرده، هزینه‌های بازاریابی، تبلیغات و نمایشگاهی مربوط به فعالیت مؤسسه از ابتدای سال 1381 با رعایت موارد زیر جز قابل قبول در حساب مالیاتی محسوب خواهد شد:
الف: هزینه‌های تحقیقاتی:
1- فهرست طرح یا طرح‌های تحقیقاتی انجام شده یا در دست اجرا، به اداره امور مالیاتی مربوطه تسلیم شده باشد.
2- طرح یا طرح‌های تحقیقاتی باید منحصراً مربوط به فعالیت و در راستای تحصیل درآمد موسسه باشد.
3- اسناد و مدارک مثبته انجام هزینه طرح یا طرح‌های تحقیقاتی به انضمام ریز هزینه به اداره امور مالیاتی ارائه شود.
ب- هزینه‌های آزمایشی و آموزشی:
هزینه‌های آزمایشی و آموزشی از جمله هزینه‌های حضور در کنگره‌ها و همایش‌های علمی و آموزشی، آموزش‌های ضمن خدمت کارکنان، دوره‌های کوتاه مدت تخصصی و سایر موارد مشابه، که مرتبط با فعالیت مؤسسه باشد.
ج-هزینه‌های خرید کتاب، نشریات و لوح‌های فشرده:
هزینه‌های خرید کتاب، نشریات و لوح‌های فشرده که مرتبط با فعالیت مؤسسه باشد.
د: هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات و نمایشگاهی:
1- هزینه‌های بازاریابی، تبلیغات و نمایشگاهی برای تولید کالا یا ارائه خدمات که دوره آتی (قبل از بهره برداری)، عرضه می‌شود هزینه مزبور ده سال از تاریخ شروع به فروش یا عرضه خدمات به اقساط مساوی مستهلک خواهد شد.
2- هزینه‌های بازاریابی، تبلیغات و نمایشگاهی برای شناساندن و معرفی کالا و همچنین عرضه خدمات که مستقیماً با فعالیت مؤسسه ارتباط دارد.
3- هزینه بازاریابی، تبلیغات و نمایشگاهی به منظور صادرات کالا.
انجام خدمات تحقیقاتی، آموزشی، بازاریابی، تبلیغات و نمایشگاهی چنانچه توسط اشخاص دیگر برای مؤسسه انجام می‌گردد و طبق قانون و مقررات مشمول کسر مالیات تکلیفی باشد پذیرش هزینه آن منوط به کسر و واریز مالیات تکلیفی آن به حساب سازمان امور مالیاتی کشور (اداره امور مالیاتی ذیربط) خواهد بود.
تولید:
هرگونه پدید آوردن و ایجاد محتوای صوتی، تصویری، متنی که از منظر رسانه قابل اهمیت بوده و بتواند پیام، احساس، اتفاق و نظایر اینها در حوزه معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور به زبان‌های خارجی، را به دیگران انتقال دهد و در مخاطبان خود ایجاد احساس رضایت کند.
انتشار
هرگونه نشر، اشاعه، ترویج، شیوع، پراکندن، گستردن محتوا از طریق رسانه‌های جمعی (تلویزیون، رادیو، نشریات تخصصی) پلتفرم‌های فضای مجازی، فضای درون و برون شهری، رویدادهای گردشگری (نمایشگاه، تور آشناسازی، شب ایرانی، هفته فرهنگی) در سطح بین المللی با محوریت کشورهای بازار هدف گردشگری.
محتوای تولیدی در گردشگری:
ارتباطات برای موفقیت یک محصول یا برند ضروری است و در حوزه گردشگری مهم این است که مقاصد گردشگری یک استراتژی بازاریابی برای شناساندن خود داشته باشند. در این میان می‌توان از برنامه‌های جذب گردشگران از کشورهای بازار هدف گردشگری جمهوری اسلامی ایران در دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی معاونت گردشگری بهره جست.
امروزه یکی از مهمترین بخش‌های فرایند بازاریابی، تولید محتوای قدرتمند و جذاب است. آنچه در تولید محتوا بسیار مهم خواهد بود، جهت دهی و اثربخش نمودن آنها منطبق با علایق و سلایق کشورهای بازار هدف از یک سو و رعایت نکات اساسی در تولید محتوای اثربخش از سوی دیگر می‌تواند کمال مطلوب را فراهم آورد که در این خصوص می‌توان از دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های تنظیمی در دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی معاونت گردشگری استفاده کرد.
کشورهای بازار هدف گردشگری جمهوری اسلامی ایران: لیستی از کشورهایی که بر اساس شاخص‌های از پیش تعیین شده و سیاست‌های روز دولت به عنوان لیست کشورهای بازار هدف گردشگری انتخاب می‌شوند.
فهرست کشورهای بازار هدف گردشگری جمهوری اسلامی ایران در سال 1401

سطحفهرست کشورهاسطحفهرست کشورهاسطحفهرست کشورها
بازار
هدف
اولویت
اول
چین بازار
هدف
اولویت
سوم
آلمان بازار
هدف
اولویت
چهارم
انگلستان
عراقایتالیاسوئیس
آذربایجانفرانسهسوئد
ترکیهقطراتریش
عمانکویتمالزی
بازار
هدف
اولویت
دوم
افغانستانژاپنهلند
هندوستانکره جنوبیگرجستان
پاکستاناسپانیابلژیک
روسیهقزاقستاندانمارک
ارمنستاناماراتلبنان
آشنایی با چند روش متداول انتشار محتوا
الف) تور آشناسازی
شرکت کنندگان واجد شرایط جهت حضور در تورهای آشناسازی
1- در چارچوب «تحقیقات بازار» دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری
2- از فعالان عرصه گردشگری بالاخص تور اپراتورها، اصحاب رسانه شامل: (خبرنگار و فیلمبردار از خبرگزاری‌ها، شبکه‌های تلویزیونی و سایت‌های معتبر گردشگری، مستند سازان) اینفلوئنسرها، سلبریتی ها و فعالین حوزه گردشگری بخش خصوصی و دولتی کشورهای بازار هدف گردشگری باشند.
3- دارای رزومه کاری غنی در حوزه گردشگری باشند.
الزامات برگزاری تورهای آشناسازی
یک تور آشناسازی که با مشارکت مستقیم سازمان و یا با حمایت سازمان متبوع برگزار می‌گردد علاوه بر مشمولیت تمامی قوانین یک تور مسافرتی اعم از بیمه، هماهنگی با ارگان‌های ذیربط نیروی انتظامی و … شامل شرایط ذیل نیز خواهد بود:
1- اعلام برنامه و زمان ورود و خروج به وزارت امور خارجه و وزارت ارشاد جهت هماهنگی‌های لازم جهت صدور مجوز خبرنگاری و فیلمبرداری و اخذ ویزای گروه
2- تکمیل فرم 383 وزارت امورخارجه جهت دریافت ویزای H (خبرنگاری) و فرم مربوط به وزارت ارشاد (در صورت حضور خبرنگار و فیلمبردار در گروه یک ماه قبل از عزیمت به ایران)
3- تأمین محل اقامت مناسب برای اعضای گروه حداقل در هتل‌های 4 ستاره تاپ یا 5 ستاره
4- لحاظ اتاقهای سینگل برای تمامی افراد گروه
5- رعایت بهترین طول مدت تور آشناسازی (یک هفته)
6- رعایت تعداد افراد شرکت کننده در تور آشناسازی (بین 7 تا 10 نفر)
7- رعایت موارد ذیل در برنامه نویسی تور آشناسازی:
الف) جذابیت سفر با توجه به علایق و سلایق کشور هدف
ب) عدم فشردگی در برنامه بازدیدها
ج) ملاحظات جنسی و سنی
8- پذیرایی ویژه و با هدف شناساندن خوراک و نوشیدنی ایرانی به شرکت کنندگان
9- گنجاندن برنامه‌های سنتی همچون آداب و رسوم، موسیقی و … استان برای شرکت کنندگان
10- قرار دادن بازدیدی از کارگاه‌های تولید سوغات و صنایع دستی استان در برنامه سفر
11- الزام در همراهی راهنمای تور مسلط و آشنا به زبان و فرهنگ گروه مخاطب
12- در صورت زمینی بودن سفر، عدم جابجایی خودرو در کل برنامه تور
13- همراهی کارشناس مطلع از معاونت گردشگری یا استان با تور
14- انعکاس رسانه‌ای از حضور و دستاوردهای تور آشناسازی
15- تهیه و ارائه گزارش مصور از برگزاری تور جهت ارائه به شورای بررسی و نظارت و ارزیابی
ب) نمایشگاه‌ها
شرایط مجری نمایشگاه‌های خارجی گردشگری
شخصیت حقوقی ثبت شده در مجمع ثبت شرکت‌ها
مجاز به انجام فعالیت‌های گردشگری مطابق اساسنامه
ارائه سوابق شرکت در برگزاری در نمایشگاه‌های گردشگری
ارائه برنامه پیشنهادی متقاضی برگزاری نمایشگاه گردشگری
شرح وظایف مجری نمایشگاه‌های خارجی گردشگری
ارائه طرح توجیهی
برآورد کلیه هزینه‌های مربوط به برگزاری نمایشگاه گردشگری خارجی از جمله: اجاره زمین، غرفه سازی، هزینه‌های جاری (هزینه بار، اقلام تبلیغاتی، کاتالوگ تخصصی نمایشگاه‌های گردشگری به زبان کشور مورد نظر، حضور در کتاب نمایشگاه‌های گردشگری، چایخانه سنتی، سوغات خوراکی ایرانی، صنایع دستی و …) و ارائه اسناد به شورا
امضا قرارداد برپایی غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه‌های گردشگری خارجی به صورت سه جانبه با نظارت معاونت گردشگری
دریافت صورت حساب (Invoice) از سوی شرکت برگزار کننده نمایشگاه‌های گردشگری خارجی
تکمیل فرم ثبت نام اولیه در نمایشگاه‌های گردشگری خارجی
تهیه طرح غرفه سازی متناسب سازی با فرهنگ غنی جمهوری اسلامی ایران و ارائه به شورای سیاستگذاری، نظارت و ارزیابی جهت تصویب
اطلاع رسانی پیرامون غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه‌های گردشگری خارجی جهت متقاضیان شرکت در نمایشگاه
ارائه فهرستی از متقاضیان ثبت نام شده به شورای سیاستگذاری، نظارت و ارزیابی
انجام مساعدت‌های لازم جهت اخذ دعوت نامه از شرکت برگزار کننده نمایشگاه‌های گردشگری خارجی، به منظور حضور شرکت‌ها به صورت غرفه دار و یا بازدید کننده در نمایشگاه‌های گردشگری مورد نظر
تبلیغات در مقصد با هدف آگاه سازی و ترغیب جهت بازدید از غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه‌های گردشگری (مانند: توزیع بروشور، تبلیغات محیطی، ارائه صنایع دستی، برگزاری شب ایرانی، برپایی سفره خانه و …)
انجام هماهنگی لازم جهت حضور ناظرین از سوی معاونت گردشگری به منظور نظارت بر حس برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری و چگونگی حضور بخش خصوصی
برگزاری جلسه توجیهی با حضور معاونت گردشگری و شرکت کنندگان در غرفه جمهوری اسلامی ایران به منظور استانداردسازی پکیج‌های مسافرتی و اقلام تبلیغاتی
تکمیل فرم عملکرد و گزارش کامل از فرآیند اجرای هر نمایشگاه گردشگری به معاونت گردشگری منضم به مستنداتی در قالب فیلم و عکس از نمایشگاه و کتاب نمایشگاه
ج) گردشگری فیلم
امروزه دید مردم نسبت به یک فیلم یا نمایش تلویزیونی تغییر کرده، زندگی آنها تحت تأثیر این صنعت قرار گرفته است و با اتمام فیلم تصورات افراد به پایان نمی‌رسد. برخی در تلاش می‌باشند تا بتوانند لحظات جذاب سینمایی را تجربه کنند به بازدید از موقعیت‌های فیلم بروند تا به آنچه از دور تماشا کرده بودند درکی نو و متفاوت به دست آورند. فیلم‌ها با به وجود آوردن گردشگری سینمایی مردم را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند و رونق صنعت گردشگری فیلم به یک فیلم یا مجموعه تلویزیونی وابسته است. امروزه مقصدهای توریستی می‌توانند از این صنعت کمک بگیرند و از مزایای گردشگری سینمایی جهت معرفی خود بهره مند شوند. و حامیان این نوع از گردشگری هم از طریق فروش فیلم و هم از منظر ادای مسئولیت اجتماعی خود در قالب گردشگری به سود دوجانبه دست خواهند یافت.
د) فضای مجازی
بهترین راه برای معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری کشور به سایر کشورها، تبلیغات به اشکال مختلف است. یکی از ارکان مهم تبلیغات گردشگری، تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی از طریق انتشار و اشتراک تصاویر و ویدئوهای مقاصد گردشگری است که با توجه به میزان تأثیر بر مخاطب از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و استفاده درست و صحیح از آن در صنعت گردشگری می‌تواند موجب افزایش موفقیت در جذب بیشتر گردشگران ورودی از کشورهای بازار هدف جمهوری اسلامی ایران گردد.
اهداف:
1. استفاده از فناوری‌های نوین در جهت شناساندن جاذبه‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری کشور با هدف ترغیب مخاطبان برای سفر به ایران و افزایش جذب گردشگری ورودی؛
2. تسریع و تسهیل در امر تبلیغات و ترویج محصولات گردشگری کشور با توجه به علایق و سلایق گردشگران کشورهای بازار هدف؛
3. بهره مندی زودبازده از پتانسیل بالای شبکه‌های اجتماعی برای شفاف سازی چهره واقعی جمهوری اسلامی ایران و امنیت حاکم در کشور با توجه به تأثیرگذاری شبکه‌های اجتماعی بر افراد یک جامعه؛
4. ایجاد بستر مناسب جهت برنامه ریزی دقیق سفر از سوی مخاطبان با در نظر گرفتن تنوع محصولات گردشگری در برنامه‌های سفر به جمهوری اسلامی ایران؛
5. استفاده از شبکه‌های اجتماعی به عنوان فرصت مناسب برای تعامل بیشتر میان فعالان صنعت گردشگری در مقصد و گردشگران و بهره گیری از رویکردها، نظرها و پیشنهادهای گردشگران در جهت ارتقا و بهبود عملکرد فعالان گردشگری در مقصد.
الف) راه اندازی صفحه رسمی گردشگری ایران در وی چت:
بازار مورد نظر: کشور چین و هنگ کنگ و سایر کشورهای چینی زبان
زبان مورد نظر: چینی
وی چت (wechat) پلتفرم و رسانه‌های اجتماعی فراگیر در چین و یکی از محبوب ترین برنامه‌های چت در جهان برای چینی زبان است و با 650 میلیون کاربر روزانه به یکی از پرکاربردترین برنامه‌های اجتماعی تبدیل شده است و در انتخاب مقصد سفر گردشگر خروجی از کشور چین نقش و تأثیر به سزایی دارد.
ب) راه اندازی صفحه رسمی گردشگری ایران در اینستاگرام:
بازار مورد نظر: ترکیه، آذربایجان، کشورهای عربی
زبان مورد نظر: ترکی استانبولی، آذری آذربایجانی و عربی
اینستاگرام (Instagaram): بدون شک اینستاگرام در حال حاضر به علت ویژگی بصری بودن و تأثیر همگانی و فوری آن یکی از مهمترین فضای اشتراک عکس و محتوای سفر تبدیل شده است. اینستاگرام با 300 میلیون کاربر در جهان به عنوان یک موتور محرک در توسعه اقتصادی گردشگری قلمداد می‌شود.
ج) راه اندازی صفحه رسمی گردشگری ایران در فیس بوک:
بازار مورد نظر: کشورهای اروپایی
زبان مورد نظر: انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی
فیس بوک (facebook) بزرگترین شبکه اجتماعی می‌باشد که توانایی آن در جهت کمک به تبلیغات دولت‌ها و شرکت‌ها در حوزه گردشگری به رسمیت شناخته شده و از طریق ایجاد صفحه در آن می‌توان به عنوان ابزاری برای ارائه اطلاعات، ترویج و معرفی محصولات و یا حتی ارائه پاسخ به مشتریان استفاده کرد.
د) تولید پادکست‌های گردشگری:
بازار مورد نظر: کشورهای چینی زبان، کشورهای عربی، کشورهای اروپایی
زبان‌های مورد نظر: چینی، ترکی استانبولی، آذری آذربایجانی، عربی، انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی، اصطلاح پادکست برای مجموعه فایل‌های صوتی که در وب سایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی عرضه می‌شوند به کار می‌رود.
اصطلاح پادکست برای مجموعه فایل‌های صوتی که در وب سایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی عرضه می‌شوند به کار می‌روند.
پادکست یکی از ابزارهای مهم دیجیتال مارکتینگ است. در حال حاضر پادکست به عنوان یکی از ابزارهای فراگیر و با سرعت در حال رشد است. به طور مثال 53 درصد مردم آمریکا به گوش دادن پادکست علاقه مندند. پادکست در پلتفرم‌های مختلف قابل بارگذاری است که محتوای تولید شده توسط استان‌ها می‌بایست در شبکه اجتماعی شنوتو (shenoto.com) انتشار یابد.
کد خبر 5655395

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/721369/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

امام صادقی ها باید مسئولیت فقر را بر عهده بگیرند/ رشد 6درصدی ادعایی دولت رئیسی پس کجاست؟

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

قیمت طلا و سکه کاهشی می شود؟

رئیس جمهور با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد

همه فعالان اقتصادی باید شناسه یکتا دریافت کنند

نامه مالکان لکوموتیو به وزیر راه

سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟

افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌ را کسی گردن نمی‌گیرد

گوشت با سبزی در صدر منوی تورم

تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم/حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید

آغاز بیستمین حراج شمش طلا از ساعت 12 امروز

کارت‌های بانکی اعتباری روسی در راه ایران

توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بندری برای دستیابی به تجارت 10 میلیارد دلاری میان ایران و پاکستان

تلاش دانه‌درشتها برای جلوگیری از لغو رانت مالیاتی صندوق‌ها

ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد

تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است

تجارت 10 میلیارد دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها

جلوی لرزش و سروصدای لباسشویی تو بگیر !!!

اوجی: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است

قالیباف: بانک مرکزی در پایان سال 1402 به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد

اتحادیه صنف طلا و جواهر: چشم انداز قیمت سکه و طلا صعودی نیست

ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیوندد

یزد در زمینه مجوز الکترونیکی عقب ماند

شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم

وعده شناسایی و رفع موانع واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا

گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه 4 اردیبهشت

ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان پس از 20 سال متوقف شد

کریدور امن از تهران تا اسلام‌آباد

حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی

بخش املاک دیوارمسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

شرط ادامه کار املاک "دیوار" از زبان مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن

24 آزادراه به عوارضی الکترونیکی مجهز شد

کاهش قیمت دلار در راه است؟

با تعطیلی پنجشنبه دستمزد کارگران کم می شود؟

مدیرعامل سازمان ملی مسکن: زمین 1.8 میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!

چشم انداز قیمت سکه و طلا صعودی نیست

تجارت 10 میلیارد‌ دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها

توضیح بانک صادرات درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با فرمانده تیپ 37 سپاه اردبیل دیدار کرد

شوک بزرگ درباره حقوق 1403؛ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می یابد؟

سومین دیدار چهره به چهره سال 1403 مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی با 60 تن از جامعه معزز ایثارگری

شهر خلاق، فرصتی برای مشارکت مردم

دیدار و گفت‌وگوی وزیران نفت ایران و پاکستان

واگذاری سهام سرخابی‌ها به بانک‌ها و هلدینگ خلیج‌فارس؛ خوب یا بد؟

قطار روابط تهران - اسلام‌آباد روی ریل توسعه

طلا سقوط کرد

شاهین کارکرده 600 میلیونی شد

خودروهای برقی چینی ارزان شد

ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به اسلام آباد

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی