بازار آریا

آخرين مطالب

بسته خبری 28 آبان تا 4 آذر 1401؛

مروری بر خبرهای اختصاصی «سنا» در هفته گذشته بورس و سهام

مروری بر خبرهای اختصاصی «سنا» در هفته گذشته
  بزرگنمايي:

بازار آریا - پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، به بررسی مهم‌ترین اخبار بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت، پرداخته است.

بزرگترین خصوصی‌سازی تاریخ کشور هفته بعد نهایی می‌شود/ واگذاری سهام دولت در خودروسازها
سید احسان خاندوزی روز پنجشنبه در سومین جلسه از نشست وزیر امور اقتصادی و دارایی با صاحب‌نظران و اساتید محترم دانشگاهی با موضوع بررسی واگذاری سهام دولت در شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو، با بیان اینکه وزارت اقتصاد و وزارت صمت پیش از اینکه بخواهند الگوی خصوصی‌سازی دو خودروساز را نهایی کنند، جلساتی را برگزار کردند، افزود: توافق شد تا با برگزاری 3 نشست نخبگانی در دانشگاه شریف، علامه طباطبایی و امیرکبیر، نظر صاحب‌نظران، اندیشکده‌ها و مدیران بخش‌های مختلف صنعت را اخذ کنیم و با کسب نظر و پیشنهادات جایگزین، مدل واگذاری را نهایی کنیم. وزیر اقتصاد با اعلام خبر نهایی شدن بزرگترین خصوصی‌سازی کشور در هفته آینده گفت: واگذاری بلوک 12 درصدی هلدینگ خلیج‌فارس با اهلیت‌سنجی و مبتنی بر رقابت و قیمتی 32 درصد بالاتر از قیمت پایه انجام شد.
مشاهده متن کامل خبر
استقبال مسئولان و مدیران صنایع کرمانشاه از ابزارهای تامین مالی بورس
در حاشیه‌ی اولین همایش منطقه‌ای تامین مالی غرب کشور که امروز در کرمانشاه برگزار شد، نشستی تخصصی جهت بررسی پروژه‌های زیرساختی،‌ عمرانی و اقتصادی استان کرمانشاه جهت تامین مالی تشکیل گردید که در آن ابزارهای تامین مالی توسط رئیس سازمان بورس، مدیرعامل بورس تهران و کارشناسان بازار سرمایه معرفی شد.
مشاهده متن کامل خبر
موافقت سازمان بورس با راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری "بخشی"
ابلاغیه 2 آذر 1401 مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس، نمونه اساسنامه و امیدنامه صندوق‌های سرمایه‌گذاری "بخشی" تصویب شد. صدور مجوز راه‌اندازی این نوع صندوق جدید در راستای برنامه‌های ارائه شده رئیس سازمان به شورای عالی بورس، برای عمق بخشی به بازار سرمایه بود که فارغ از هیاهوی بازار به طور مستمر و پر شتاب در حال وقوع است.
مشاهده متن کامل خبر
امکان تامین مالی شرکت‌های غیربورسی از بازار سرمایه
در یازدهمین نشست گروهی خبرنگاران با مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار، مرتضی چشان، رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس، به موضوعاتی همچون تشریح رویه انتشار و اجرایی اوراق بدهی، شرکت‌هایی مجاز به انتشار اوراق بدهی، انواع تضامین قابل قابول در بازار بدهی و... پرداخت. او در این نشست با تاکید بر این نکته که بازار بدهی مکمل بازار سهام است، خاطرنشان کرد: وجود ابزارهایی همچون ابزارهای بدهی در بازار سرمایه سبب می‌شود که سهامداران با هر سطحی از ریسک‌پذیری در این بازار بمانند و به سمت بازارهای موازی همچون بازار طلا، سکه، ارز، خودرو یا مسکن نروند.
مشاهده متن کامل خبر
حمایت از بخش‌های تولیدی کمک بزرگی به بورس خواهد کرد
جعفر قادری با بیان اینکه باید هم کارهای کوتاه مدت و هم اقدامات بلند مدت را در بورس مدنظر قرار دهیم، بیان کرد: تلاش مجلس شورای اسلامی بر این است در راستای بهبود بازار سرمایه هم بسته‌های حمایتی از بازار به کار گرفته شود و هم تغییرات جدی و اساسی‌تری برای آن اعمال شود. واقعیت این است که حمایت از بخش‌های تولیدی کشور به خوبی می‌تواند به بورس کمک کند. جعفر قادری با بیان اینکه باید هم کارهای کوتاه مدت و هم اقدامات بلند مدت را در بورس مدنظر قرار دهیم، بیان کرد: تلاش مجلس شورای اسلامی بر این است در راستای بهبود بازار سرمایه هم بسته‌های حمایتی از بازار به کار گرفته شود و هم تغییرات جدی و اساسی‌تری برای آن اعمال شود. واقعیت این است که حمایت از بخش‌های تولیدی کشور به خوبی می‌تواند به بورس کمک کند.
مشاهده متن کامل خبر
حذف تقاضای کاذب و دو نرخی بودن خودرو با عرضه خودرو در بورس کالا
بهزاد رحیمی نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هدف از عرضه خودروهای پرتیراز در بورس کالا می‌تواند به ایجاد تعادل قیمت خودرو کمک بسیار داشته باشد گفت: خوشبختانه طی ماه‌های گذشته با راهیابی محصولات صنعت خودرو به بورس و عرضه آنها از طریق بورس کالا، شاهد تنظیم صحیح حجم عرضه و تقاضا و به تعادل رسیدن بازار و قیمت‌ها هستیم. این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: کشف قیمت عادلانه و ایجاد قیمت‌گذاری شفاف بر پایه تعادل میان عرضه و تقاضا و نیاز بازار، ایجاد بستری مطمئن برای انجام معاملات، ساماندهی بازار، کاهش نوسانات کاذب بازار کالاها و حذف دلالان از جمله مزایایی است که با قطعی شدن نظر دولت مبنی بر عرضه خودرو در بورس کالا شکل گرفته و توسعه هم پیدا می‌کند.
مشاهده متن کامل خبر
شرایط رقابتی برای تولید خودرو فراهم شود
فرهاد طهماسبی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صنعت خودرو کشور نیازمند مدیریت درست و دقیق در حوزه کیفیت، قیمت طراحی و تکنولوژی و قابلیت رقابت بالا با شرکت های بزرگ است گفت: صنعت خودرو در کشور از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است و همواره مورد توجه بوده اما از سال های گذشته چالش‌ها و انتقادات‌هایی برای آن وجود داشته که نیاز به مدیریت صحیح دارد.مشاهده متن کامل خبر
مشاهده متن کامل خبر
حجم عرضه خودروها در بورس کالا افزایش یابد
یک نماینده مجلس گفت: روند روبه جلوی بورس کالا در اقتصاد ملی به معنای هدایت کالاها و بازارها به سمت شفافیت است و در این مسیر نه تنها خودرو بلکه املاک هم امکان دادوستد در بورس کالا را دارند؛ در خصوص خودرو، حجم عرضه ها در بورس کالا باید بیشتر و پرحجم‌تر شود. محمدحسین فرهنگی، رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه مجلس از عملکرد رو به جلوی بورس کالا رضایت دارد، گفت: نمایندگان در جلسات مختلف از سازوکار بورس کالا در زمینه اهتمام به عرضه بیش‌تر کالاها و محصول‌ها حمایت می‌کنند.
مشاهده متن کامل خبر
گام بزرگ به سمت افزایش سود خودروسازهای جاده مخصوص
فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: عرضه خودرو در بورس کالا، اتفاق خوشایندی بود و قطعا این روش عرضه از روش قرعه‌کشی و فروش خودرو با قیمتی کاملا غیرواقعی بهتر است. با این روش هم شرکت‌های خودروساز امکان فروش محصول با قیمتی مناسب‌تر و واقعی تر را خواهند داشت و با افزایش حاشیه سود، از زیان شان کاسته خواهد شد و هم دولت امکان دریافت مالیات بیشتر از خودروسازان را خواهد داشت.
مشاهده متن کامل خبر
تابوی قیمت گذاری دستوری شکست!
هومن عمیدی کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: بالاخره تلاش و پیگیری‌های فعالان بازار سرمایه نتیجه داد و شاهد عرضه هزار دستگاه خودرو 207 در بورس کالا و مچینگ در قیمتی واقعی تر بودیم. اما زمانی می توانیم خوش بین باشیم که قیمت‌گذاری دستوری منسوخ شده و قرار است خودرو با قیمت واقعی و بر اساس عرضه و تقاضای بازار قیمت گذاری شود که این عرضه‌ها تداوم داشته باشد و حجم عرضه خودروها در بورس کالا به حدی باشد که بخش قابل توجهی از فروش خودروسازان را به خود اختصاص دهد.
مشاهده متن کامل خبر
گواهی سپرده شمش طلا راه اندازی می‌شود
سرپرست گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران گفت: به زودی معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالای ایران راه‌اندازی و سرمایه‌گذاران با سرمایه‌های اندک نیز می‌توانند به شیوه‌ای امن و شفاف اقدام به سرمایه‌گذاری در بازار طلا کنند؛ پیش‌بینی می‌شود گواهی سپرده شمش طلا به یکی از ابزارهای جذاب و طلایی بازار سرمایه مبدل شود.
مشاهده متن کامل خبر
مهر تاییدی بر ارزندگی سهام
علیرضا قدرتی عضو هیات مدیره سبدگردان هیوا در خصوص وضعیت فعلی و پیش بینی آینده بازار سرمایه بیان کرد: بر اساس داده ها و اطلاعات و آمار های تاریخی، قطعاً بازار سرمایه ما ارزنده است، چرا که معیار ارزندگی سهام، روند و تداوم سودآوری شرکت‌ها است و نسبت P/E این بازار در کف تاریخی 10 ساله خود قرار گرفته و همین موضوع خود گواه ارزندگی این بازار است.
مشاهده متن کامل خبر
روغنی ها به دنبال ورود به بازارهای صادراتی
هوشنگ بیرشک دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان روغن نباتی با اشاره به پیگیری های این انجمن جهت دریافت مجوز صادرلت، بیان کرد: حذف ارز 4200 تومانی و افزایش قیمت روغن نباتی در ماه های اخیر، اثر چشمگیری بر مصرف روغن نباتی در کشور داشت. تا جایی که تولید و توزیع روغن نباتی در کشور که ماهانه 170 الی 180 هزار تن بود، بعد از آزادسازی قیمت ها در سه ماه اخیر، ماهانه به 125 الی 135 هزار تن رسیده است.
مشاهده متن کامل خبر
دولت چاره‌ای بجز رشد ارز نیمایی ندارد / کاهش اختلاف ارز آزاد و نیمایی
فرشید زرین کیا با بیان اینکه در حال حاضر شرکت‌های صادراتی نسبت به تسعیر ارز خود با نرخ نیمایی اکراه دارند چراکه این موضوع باعث زیان آنها می‌شود، ابزار کرد: پیش‌بینی می‌شود نرخ ارز در سامانه نیما تا 6 ماه آینده با رشد مواجه بشود و اختلاف مابین بازار آزاد و نیمایی کاهش پیدا کند. مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری خط ارزش و کارشناس بازار سهام اظهار کرد: رشد نرخ دلار در محدوده 35 هزار تومان در بازارهای غیررسمی باعث شده تا اختلاف مابین نرخ نیمایی و آزاد تفاوت فاحشی پیدا کند که این امر فسادزاست؛ در این بین شرکت‌های بزرگ و صادرات محور انتظار دارند که با نرخ‌های بالاتری بتوانند تسعیر کنند و به این واسطه حاشیه سود خود را افزایش بدهند.
مشاهده متن کامل خبر
دولت در مسیر عدم دخالت در قیمت‌گذاری و کنترل نقدینگی حرکت کند
محمدرضا نجفی‌منش،‌ رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی تهران یکی از بزرگترین مشکلات بر سر راه کشور را نقدینگی عنوان کرد و گفت: این روزها اکثر واحدهای تولیدی کالاهای خود را به دلیل قیمت‌گذاری دستوری همراه با زیان تولید و به مردم عرضه می کنند و این زیان‌ها رقم بسیار بزرگی همانند زیان 120 هزار میلیارد تومانی در خودرو را تشکیل داده است.
مشاهده متن کامل خبر
ارز دو نرخی، یارانه‌ای به تولیدکنندگان خارجی!
مهدی سوری، کارشناس بازار سرمایه در مورد اختلاف نرخ ارز نیما با بازار آزاد بیان کرد: اصولا سهامداران بازار سرمایه باید مطالبه‌گر باشند. گاهی برخی مسائل علاوه بر آثار واقعی، آثار روانی هم به دنبال دارند و همین موضوع باعث می‌شود هر از چندگاهی بازار سرمایه نسبت به موضوعی حساس شود. به همین دلیل نیز در بازار سرمایه هر چند وقت یکبار روی مشکلی تمرکز شده و فعالان بازار خواستار رفع آن مشکل می شوند.
مشاهده متن کامل خبر
حذف قیمت‌گذاری دستوری به نفع صنایع بورسی خواهد بود
محمد آرام‌ بنیار، کارشناس بازار سرمایه در خصوص اصلاح سازوکار قیمت‌گذاری دستوری بیان کرد: هر بازاری که از حالت عرضه و تقاضا خارج شود ناخودآگاه باعث ایجاد رانت برای عده‌ای شده و تولیدکنندگان را متضرر می‌کند. عمدتا هم دولت‌ها جهت حمایت از مصرف‌کنندگان به سمت قیمت‌گذاری دستوری حرکت می‌کنند اما بهتر آن است که اجازه دهیم قیمت محصولات مختلف بر اساس سازوکار عرضه و تقاضا در بازار تعیین شود و هر جا نیاز به حمایت بود، دولت وارد عمل شده و اقدامات حمایتی را در مورد گروه‌های آسیب‌پذیر انجام دهد.
مشاهده متن کامل خبر
اوراق تبعی؛ ابزاری مناسب برای بازگرداندن اعتماد به بازار سرمایه
حسن رضایی‌پور مدیرعامل کارگزاری هوشمند رابین بیان کرد:در چند روزی که از انتشار اوراق تبعی (سهام یار) می گذرد، بازار استقبال خوبی از این اوراق کرده است. از یک جنبه می توان به اوراق تبعی به عنوان ابزاری برای بیمه کردن سهام نگاه کرد؛ اما جنبه دوم اینجاست که اقدامات اینچنینی باید تداوم داشته باشد و به اکثریت بازار هم تعمیم پیدا کند. معتقدم باید در آینده بتوان تعداد بیشتری از فعالان بازار سرمایه را در این طرح دخیل کرد تا اثر گذاری این طرح افزایش یابد.
مشاهده متن کامل خبر

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/716424/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایران میزبان وزرای اقتصادی قاره آفریقا خواهد شد

تعطیلی روز شنبه در راستای تحقق جهش تولید است

ایران میزبان وزرای اقتصادی قاره آفریقا می‌شود

شناسایی 80 واحد نیمه تمام در چهارمحال و بختیاری

لزوم شناسایی ظرفیت‌های فعالان اقتصادی اصفهان در سن‌پترزبورگ

830 طرح مسئولیت اجتماعی استان فارس در رصد شرکت ملی نفت/ 4 همت اعتبار اختصاص یافت

ریاض برای متعادل کردن بودجه به نفت بالای 96 دلار نیاز دارد

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

74 هزار فعالیت تعمیراتی با هدف افزایش تولید نفت در گچساران

بهره‌برداری از 54 طرح صنعتی و گردشگری در قشم

تصاویر | تشییع پیکر پرویز داوودی

جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس و مدیران هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری برگزار شد

جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس و مدیران هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری

مهلت تبدیل مجوزهای قدیمی فعالان اقتصادی به مجوزهای جدید اعلام شد

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با رئسای سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

جزئیات افزایش حقوق سرایداران مدارس اعلام شد

صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد

آغاز فروش اینترنتی دارو از ماه آینده

قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا؛ سقوط آزاد قیمت ها در بازار

خبر جدید سازمان هواپیمایی کشوری برای خرید و فروش هواپیماهای جت7 نفره | چه کسانی می توانند جت‌ خصوصی بخرند؟

نظرات و مطالبات مردم از اقتصاد را در «هشت صبح» بشنوید

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

مذاکرات هند و اوپک درباره تحولات بازار نفت

قطار وعده‌ها برای ساخت راه‌آهن در چهارمحال و بختیاری

نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس و جمعی از مدیران عامل هلدینگ‌های سرمایه گذاری

ترکیه در برابر تورم و ریاضت اقتصادی

آیت‌الله جوادی آملی: بانک‌ها جلوی اختلاس‌ها را بگیرند

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

واردات نفت چین از روسیه در ماه مارس افزایش یافت

مقام مسئول: 6 دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند

بورس جهش کرد

عملکرد وزارت نفت در بخش‌های نفت، گاز، پالایش و پخش و پتروشیمی بررسی می‌شود

ایران به فناوری سامانه پایش وضع ماشین‌های دوار دست یافت

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

آماده شوید؛ سقوط قیمت دلار نزدیک است

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید

مشوق های مالیاتی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به گونه ای دیده شده که تولید را در این مناطق تقویت کند

مصوبه اقتصادی سفر دولت به لرستان همچنان در ابهام/ازنا«فولادی»نشد!

موفقیت صنعت نفت در بخش فروش در شرایط تحریمی و کمک به رشد اقتصادی کشور

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

به‌کارگیری توانمندی داخلی در تعمیر تجهیزات خط میبد - نائین

صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم/ 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید

قاضی زاده هاشمی: بنگاه های اقتصادی بنیاد شهید واگذار می شود

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

توزیع بیش از 4 میلیون لیتر سوخت در ناوگان حمل‌ونقل زمینی و هوایی خراسان جنوبی

تمرکز دشمن در حوزه اقتصاد پس از شکست در عرصه نظامی

پیش‌گویی یک نماینده درباره قیمت دلار

غفلت از بخش خصوصی ضربه سنگینی به اقتصاد وارد می‌کند

تصویر جهانی دولت جمهوری اسلامی ایران ؛ کشوری عزتمند است

اطلاعات غلطی که درباره کاهش نرخ بیکاری می‌دهند؛ فقط حلوا حلوا گفتن است؟

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی