بازار آریا

آخرين مطالب

هزینه وام مسکن رکورد زد مسکن

هزینه وام مسکن رکورد زد
  بزرگنمايي:

بازار آریا - روند افزایشی هزینه وام مسکن همچنان ادامه دارد و و متاهل‌های ساکن تهران، اکنون باید برای خرید اوراق تسهیلات مسکن، بیش از 98 میلیون تومان بپردازند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق وام مسکن (تسه) در فروردین سال گذشته 103 هزار و 300 تومان، در اردیبهشت 102 هزار و 800 تومان و در خرداد 102 هزار و 500 تومان قیمت دارد.
به نقل از ایسنا، هر برگ اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر سال گذشته 103 هزار و 700 تومان، در مرداد سال گذشته 105 هزار تومان و در شهریور سال گذشته 102 هزار و 900 تومان داد و ستد می‌شود.
این اوراق در ماه مهر سال گذشته 104 هزار و 100 تومان، در آبان‌ماه 103 هزار تومان و آذرماه 102 هزار و 300 تومان قیمت داشتند.
اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ و بهمن سال گذشته نیز با قیمت‌های 103 هزار و 400 و 102 هزار و 800 تومان معامله می‌شود. این اوراق در سال جاری 103 هزار و 100 تومان قیمت دارد که این گزارش بر اساس همین قیمت نوشته شده است.
قیمت اوراق برای مجردها و متأهل‌های تهرانی
بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا 280 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل 200 میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و 80 میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت 200 میلیون تومان وام باید 400 برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه 103 هزار و 100 تومانی، 41 میلیون و 240 هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن 80 میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید 160 ورق به مبلغ 16 میلیون و 496 هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به 57 میلیون و 736 هزار تومان می‌رسد.
زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف 480 میلیون تومان شامل 200 میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و 80 میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید 800 برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن 82 میلیون و 480 هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه 16 میلیون و 496 هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید 160 ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید 98 میلیون و 976 هزار تومان پرداخت کنند.
قیمت اوراق در سایر استان‌ها
سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از 200 هزار نفر برای مجردها به 160 و برای زوجین به 320 میلیون تومان رسیده است و با توجه به اینکه مجردها باید 320 و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید 640 برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید 32 میلیون و 992 و متاهل‌ها نیز باید65 میلیون و984 هزار تومان پرداخت کنند.
وضعیت ساخت مسکن قابل قبول نیست
«محمدرضا رضایی کوچی» درباره آخرین وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن، بیان کرد: اجرای قانون مصوب مجلس و تولید مسکن نیازمند هماهنگی بین دستگاهی است و همه دستگاه ها برای ساخت مسکن باید به میدان بیایند. صرفا وزارت راه و شهرسازی نمی‌تواند به تنهایی مسکن بسازد، لازم است وزارتخانه‌های صمت، اقتصاد و بانک‌ها نیز به میدان آمده و همه در کنار یکدیگر بایستند تا ما بتوانیم مسکن تولید کنیم.
نماینده مردم جهرم در ادامه اظهار کرد: دستگاه‌های دولتی زمین‌های خود را برای ساخت مسکن عرضه نمی‌کنند، بانک‌ها نیز برای ساخت مسکن تسهیلاتی ارائه نمی‌کنند. سازمان برنامه و بودجه نیز منابع را تخصیص نمی‌دهد. امروز صندوق ملی مسکن خالی است. چطور می‌توان با این وضعیت برای متقاضیان خانه ساخت. این مسائل باعث شده ما این روزها در حوزه مسکن شرایط خوبی نداشته باشیم.
اقساط بالای 6 میلیون در توان متقاضیان مسکن نیست
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز اصلا وضعیت مسکن قابل قبول نیست. ساخت حدود 200 هزار واحد کلید خورده است اما مردم باید قسط اول، دوم و سوم را پرداخت کنند. حدود 500 میلیون باید آورده مردم باشد و حدود 350 میلیون نیز بانک‌ها وام ارائه کنند. با بهره 18 درصد متقاضیان باید ماهانه بالای 6 میلیون تومان قسط پرداخت کنند که این رقم از توان مردم خارج است. مخاطب ما در این قانون جامعه متوسط رو به پایین است، حقوق این قشر ماهانه 10 میلیون تومان است و طبیعی است که نمی‌تواند 60 درصد حقوق خود را برای مسکن بپردازد.
رضایی کوچی با بیان اینکه مدلی که اکنون پیش گرفته شده است به ساخت مسکن نمی‌رسد و باید روش‌های دیگری در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: ما چندین مدل تعریف کرده و در اختیار وزارت راه قرار داده‌ایم که باید اجرایی شود.
وی در پایان، تاکید کرد: به نظر بنده عدم هماهنگی بین دستگاه‌های متولی مسکن و وزرایی که باید در این حوزه نقش آفرینی کنند از جمله وزیران صمت، اقتصاد، نیرو و بانک مرکزی باعث شده ساخت مسکن بر روی زمین بماند. متاسفانه فاصله بین جلسات شورای عالی مسکن نیز زیاد شده و مصوبات آن نیز اجرایی نشده است. همه این عوامل سبب شده تا مسکن خیلی وضعیت خوبی در کشور نداشته باشد.

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/715799/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تمام ایده‌های دانش‌بنیانی قدرت تولید انبوه را دارند؟

روزنامه‌های اقتصادی شنبه 1 اردیبهشت

صادرات حوزه غذایی کشور بسیار محدود است

یارانه نان را به جای نانوا به مردم بدهید

تداوم روند کاهشی مصرف سرانه فرآورده‌‌‌های گوشتی

رقابت نفسگیر منطقه‌ای در صنعت غذا

اجرای نمایش «کی با من پیتزا می‌پزه؟» برای کودکان

اجرای «مجنون آن لیلی» با روایت رشید کاکاوند

گردهمایی عامه‌پسندها پس از 30 سال

«فرداها» پشت ویترین کتاب‌فروشی‌ها

میراث سینماگر فقید

پل آهنی؛ نماد انقلاب صنعتی

70 سال تاخیر!

سهمیه ایتالیا، شاید 6 تیم

امروز؛ بهتر از بازی اول باش

دست‌های خالی در باواریا

چطور دفاع می‌کنید؟

احتمال سرمایه‌گذاری گلرنگ در تخفیفان

ارائه یک پلتفرم بانکداری دیجیتال برای کسب‌وکارها

دومین خروج بزرگ بنیانگذاران رقم می‌خورد؟

فرار سرمایه‌گذاران خطرپذیر از اژدهای سرخ

اثر تورمی در کمین تاکسی‏‏‌های اینترنتی؟

روز پایان اکسپو روز شروع فعالیت است

صنعت لوازم خانگی زیر ذره‌بین

راه گشایش ارزی برای تولید به قصد صادرات

مسیریابی بانک‌ بزرگ پس از ادغام

بازار جهانی - 1403/02/01

پلیمر خاورمیانه - 1403/02/01

زنجیره فولاد - 1403/02/01

پلیمر جهانی - 1403/02/01

بازار جهانی فلزات در مدار صعود

بانک مرکزی انتشار ایران‌چک 500هزارتومانی را تکذیب کرد

مخالفت انجمن اقتصاد ایران با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها

آفت‌زدایی از فساد اداری

وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه

ادامه زیاندهی خودروساز ویتنامی

8 تا 10هزار خودروی برقی در راه است

احیای انرژی هسته‌‌‌‌ای در اروپا

افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی

لزوم واقع‌بینی در مسیر گذار انرژی

ظرفیت مغفول یک‌میلیارد دلاری

قطر به‌مثابه یک« قدرت عاریه‌ای»

بازنگری میانجی در میانجی‌گری

چرا باید به نسل «زد» امیدوار بود؟

وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل

رسوب فایل فروش مسکن در منطقه 2 تهران

بازار - 1403/02/01

بهبود نامتوازن اقتصاد منطقه

نبض شاخص - 1403/02/01

بازار سهام - 1403/02/01

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی