بازار آریا

آخرين مطالب

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه/ سکه به کف کانال 16 میلیونی رسید طلا و ارز

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه/ سکه به کف کانال 16 میلیونی رسید
  بزرگنمايي:

بازار آریا - قیمت سکه امروز کمی گران شد و بر مدار کاهش محدود قیمت دلار نچرخید. حباب سکه هم که روز گذشته در برخی قطعات تا 500 هزار تومان کاهش داشت امروز گران‌تر شد. آیا عقب‌نشینی مردم از خرید دلار سهمیه‌ای، به بازار سکه رونق داده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا و سکه روز گذشته روند کاهشی داشت و این کاهش در برخی قطعات سکه بیش از 500 هزار تومان بود. تاثیر قیمت دلار بر بازار طلا در شرایطی است که قیمت دلار روز گذشته روند کاهشی محدودی را پشت‌سر گذاشت و محدوده 36 هزار تومان را همچنان حفظ کرد ولی قیمت سکه و حباب آن روند نزولی قابل توجهی در دو روز گذشته داشت. تاثیر قیمت دلار بر بازار طلا و سکه به گونه‌ای است که بسیاری از کارشناسان اقتصادی انس جهانی طلا را بازیگر فعالی در قیمت طلا در ایران نمی‌دانند.
قیمت انس جهانی طلا در روزی که گذشت با قدرت از مرز 1700 دلاری عبور کرد. قیمت طلا در روز سه شنبه به سقف 1716 دلار رسید که بالاترین قیمت در یک ماه گذشته است. طلا از کف دو ماهه خود در یک هفته گذشته تاکنون بیش از 100 دلار افزایش قیمت داشته است.
تحلیل گران معتقدند موج جدیدی از تقاضا وارد بازار شده است. این در حالی است که شاخص دلار در حال عقب نشینی است. تمام این اتفاقات به این علت رقم خورده است که بازارها متقاعد شده‌اند که احتمال افزایش نیم درصدی نرخ بهره و کاهش گام افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا زیاد است.
در حال حاضر قیمت هر انس طلا 1,708.4 دلار است.
امروز چهارشنبه 18 آبان 1401 قیمت سکه با وجودی که دلار اندکی کاهش داشت و در کف کانال 36 هزار تومان معامله شد و در برخی ساعات به محدوده 35 هزار تومانی برگشت اما روند افزایشی داشت و گران‌ شد.
سرمایه‌های هراسان در جستجوی طلا
از ابتدای هفته‌جاری نهاد پولی کشور مشغول سیگنال‌دهی به بازار سرمایه‌ کشور است و به نظر می‌رسد جو انتظامی بازار دلار سرمایه‌های نگران را به سوی بازار سکه سوق داده است و این عاملی است برای رونق امروز قیمت سکه !
تلاش بازارساز برای حفظ محدوده قیمتی دلار با ابزار تهدید قطع یارانه و نیروی انتظامی در بازار از یک سو و فروش اوراق سکه با سررسید 6 ماهه، بازار دلار را از رونق انداخته و هم‌اکنون سکه طالب زیادی دارد.
بانک مرکزی در گزارشی جزئیات عرضه اوراق سکه بهار آزادی در روز سه‌شنبه را منتشر کرد. بر اساس جزئیات اعلام‌شده از سوی روابط عمومی بانک مرکزی، اوراق سکه معاف از مالیات است و همه اشخاص حقیقی می‌توانند حداکثر معادل صد سکه بهار آزادی طرح جدید خریداری کنند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری محدودیتی در خرید این اوراق نخواهند داشت.
سررسید اوراق سکه بانک مرکزی 6 ماه پس از عرضه است و قیمت آن معادل میانگین موزون قیمت‌های پایانی تمامی گواهی‌های سپرده سکه بانک‌ها و اوراق سکه بانک مرکزی در بورس کالای ایران، در آخرین جلسه معاملاتی، خواهد بود. ایرادی که ابتدا شورای فقهی به این ابزار وارد می‌کرد عدم امکان تحویل سکه به خریدار اوراق بوده است که با انجام اصلاحاتی قرار شده دارندگان اوراق بتوانند در صورت تمایل به جای تسویه نقدی در سررسید، سکه تحویل بگیرند.
تعهدات دولت برای اوراق سکه پایدار است؟
شرایطی که بانک مرکزی هم‌اکنون برای پیش‌فروش اوراق سکه وعده داده است مورد نگرانی برخی تحلیلگران اقتصادی است که آیا نهاد پولی کشور با توجه به بدعهدی پیش‌فروش در دوره‌های گذشته بر سر تعهداتش می‌ماند؟ آیا این خرید ابزاری بر کنترل دارایی‌ها و تنبیه خریدارانی که به سیاست‌های دولت اعتماد کرده‌اند نمی‌شود؟
قیمت سکه امامی امروز چهارشنبه 18 آبان 1401 در کف کانال 16 میلیون تومانی نوسان داشت و برخی ساعات با کاهش محدود قیمت، به کانال 15 میلیون تومانی نیز رسید. سکه امامی امروز حدود 30 هزار تومان گران‌تر شد. سکه طرح قدیم که در روز گذشته کاهش قابل توجهی داشت امروز با صعود 50 هزار تومانی قیمت به پله اول کانال 15 میلیون تومان صعود کرد. سکه طرح قدیم در حدود 15 میلیون و 150 هزار تومان در بازار معامله شد.
نیم و ربع سکه هر کدام 50 هزار تومان افزایش قیمت داشتند و به ترتیب با قیمت 8 میلیون و 900 هزار تومان و 5 میلیون و 900 هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی امروز برخلاف سایر قطعات سکه کاهش محدودی داشت و به قیمت 3 میلیون و 260 هزار تومان در بازار رسید.
به نظر می‌رسد امروز سرازیر شدن دارایی‌های مردم باعث افزایش تقاضا و رشد قیمت سکه شده زیرا بازار طلا به کام مثقال و گرم نچرخید و روند کاهشی داشتند. هر مثقال طلا امروز با کاهش نزدیک به 20 هزار تومانی قیمت در حدود 6 میلیون و 370 هزار تومان معامله شد و هر گرم طلا نیز به حدود یک میلیون و 470 تومان رسید و روند کاهشی نزدیک به مثقال داشت.
حباب سکه امروز برخلاف روز گذشته گران‌تر شد و بیشترین رشد حباب مربوط به سکه طرح قدیم بود. حباب این قطعه از سکه 200 هزار تومان گران‌تر شد و به 688 هزار تومان رسید. رشد نزدیک به 200 هزار تومانی حباب سکه امامی آن را به قیمت یک میلیون و 536 هزار تومان رساند. حباب ربع سکه در میان خانواده خود همچنان رکورددار بیشترین قیمت است و امروز با نزدیک به 90 هزار تومان رشد به قیمت 2 میلیون و 282 هزار تومان رسید
آخرین اخبار از تحولات بازارهای مالی را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/714408/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تمام ایده‌های دانش‌بنیانی قدرت تولید انبوه را دارند؟

روزنامه‌های اقتصادی شنبه 1 اردیبهشت

صادرات حوزه غذایی کشور بسیار محدود است

یارانه نان را به جای نانوا به مردم بدهید

تداوم روند کاهشی مصرف سرانه فرآورده‌‌‌های گوشتی

رقابت نفسگیر منطقه‌ای در صنعت غذا

اجرای نمایش «کی با من پیتزا می‌پزه؟» برای کودکان

اجرای «مجنون آن لیلی» با روایت رشید کاکاوند

گردهمایی عامه‌پسندها پس از 30 سال

«فرداها» پشت ویترین کتاب‌فروشی‌ها

میراث سینماگر فقید

پل آهنی؛ نماد انقلاب صنعتی

70 سال تاخیر!

سهمیه ایتالیا، شاید 6 تیم

امروز؛ بهتر از بازی اول باش

دست‌های خالی در باواریا

چطور دفاع می‌کنید؟

احتمال سرمایه‌گذاری گلرنگ در تخفیفان

ارائه یک پلتفرم بانکداری دیجیتال برای کسب‌وکارها

دومین خروج بزرگ بنیانگذاران رقم می‌خورد؟

فرار سرمایه‌گذاران خطرپذیر از اژدهای سرخ

اثر تورمی در کمین تاکسی‏‏‌های اینترنتی؟

روز پایان اکسپو روز شروع فعالیت است

صنعت لوازم خانگی زیر ذره‌بین

راه گشایش ارزی برای تولید به قصد صادرات

مسیریابی بانک‌ بزرگ پس از ادغام

بازار جهانی - 1403/02/01

پلیمر خاورمیانه - 1403/02/01

زنجیره فولاد - 1403/02/01

پلیمر جهانی - 1403/02/01

بازار جهانی فلزات در مدار صعود

بانک مرکزی انتشار ایران‌چک 500هزارتومانی را تکذیب کرد

مخالفت انجمن اقتصاد ایران با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها

آفت‌زدایی از فساد اداری

وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه

ادامه زیاندهی خودروساز ویتنامی

8 تا 10هزار خودروی برقی در راه است

احیای انرژی هسته‌‌‌‌ای در اروپا

افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی

لزوم واقع‌بینی در مسیر گذار انرژی

ظرفیت مغفول یک‌میلیارد دلاری

قطر به‌مثابه یک« قدرت عاریه‌ای»

بازنگری میانجی در میانجی‌گری

چرا باید به نسل «زد» امیدوار بود؟

وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل

رسوب فایل فروش مسکن در منطقه 2 تهران

بازار - 1403/02/01

بهبود نامتوازن اقتصاد منطقه

نبض شاخص - 1403/02/01

بازار سهام - 1403/02/01

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی