بازار آریا

آخرين مطالب

سرمایه گذاری عاملی برای تولید، اشتغال و به حرکت درآوردن چرخ‌های اقتصادی تولید و تجارت

سرمایه گذاری عاملی برای تولید، اشتغال و به حرکت درآوردن چرخ‌های اقتصادی
  بزرگنمايي:

بازار آریا - امروزه یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر اقتصاد کشورها، سرمایه گذاری و امور مربوط به آن است. این موضوع به دلیل این که عاملی برای تولید، اشتغال و به حرکت درآوردن چرخ‌های اقتصادی هر کشوری است، از جمله موضوعات اجتناب ناپذیر است.
اهمیت سرمایه گذاری برای رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی به اندازه‌ای است که از آن به عنوان یکی از اهرم‌های قوی برای رسیدن به توسعه یاد می‌کنند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
بیشتر بخوانید
تکمیل 10 طرح صنعتی در چهارمحال و بختیاری صدور یک هزار و 417 جواز تاسیس و طرح توسعه صنعتی در چهارمحال و بختیاری سرمایه گذاری 5 هزار و 314 میلیارد ریالی برای 135 طرح صنعتی هرچند که کشور‌های در حال توسعه بخش مهمی از ارزش افزوده اقتصاد خود را به سمت فعالیت‌های نوآورانه در بخش خدمات سوق داده‌اند، اما توسعه فعالیت در بخش خدمات نیز وابسته به فعالیت‌های مولد در بخش صنعت و معدن است؛ بنابراین تولید نوآورانه و فناورانه در بخش صنعت و معدن موتور اصلی برای ایجاد زنجیره ارزش در اقتصاد است که می‌توان از این طریق مسیر توسعه را سریع‌تر طی کرد.
فعالان صنعتی و معدنی به ویژه در سال‌های اخیر که فشار‌های تحریمی شرایط دشواری را برای فعالان اقتصادی رقم زده است. با ایستادگی و تلاش چشم‌گیر موفق شده‌اند، چرخ صنعت و معدن کشور را به گردش دربیاورند.
فعالان حوزه صنعتی چهارمحال و بختیاری موتور محرک توسعه صنعت معاون صنایع، ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: توسعه صنعت در برخی استان‌ها مدیون فعالان حوزه صنعتی چهارمحال و بختیاری است.
سیدمحمد موسوی در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اشباع شدن برخی استان‌های کشور در حوزه صنعت گفت: به‌همین منظور تکمیل زنجیره برخی صنایع بزرگ مانند ذوب‌آهن و فولاد در استان‌های کمتر توسعه‌یافته صنعتی دنبال و اجرایی می‌شود.
او افزود: این استان مسیر طولانی تا صنعتی شدن را سپری کرده و موفقیت‌های مطلوبی در این بخش داشته است.

بازار آریا

موسوی افزود: توسعه صنعت در برخی استان‌ها مدیون فعالان حوزه صنعتی چهارمحال و بختیاری است و باید از ظرفیت این نیرو‌ها برای توسعه استان بهره‌گیری شود.
معاون صنایع، ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: هم‌اکنون صنعتگران هفشجانی از چهارمحال و بختیاری در طرح‌های مختلف کشور به‌ویژه حوزه نفت و گاز نقش بسزایی دارند و باید از ظرفیت این صنعتگران به‌خوبی استفاده شود.
موسوی، تکمیل طرح‌های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد را در اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت برشمرد و اظهار داشت: توسعه صنعت در مناطق محروم به‌عنوان یکی از اولویت‌های این وزارتخانه براساس مزیت هر منطقه و با هدف توسعه و محرومیت‌زدایی اجرا خواهد شد.
ابطال 166 طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور تامین امکانات برای سرمایه گذاران جدید، وزارت صمت امسال 166 طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری راکد در این استان را ابطال کرد.

بازار آریا

سجاد رستمی با اشاره به اجرای هزار و 889 طرح جدید با سرمایه گذاری 659 هزار و 976 میلیارد ریال و اشتغال 33 هزار و 570 نفر در این استان افزود: با توجه به افزایش درخواست‌های سرمایه گذاری و کمبود زمین و امکانات صنعتی، طرح‌های راکدی که پس از گذشت یک سال از تاریخ جواز تاسیس هنوز پیشرفت فیزیکی نداشته اند و یا پیشرفت فیزیکی خود را در سامانه بهین یاب وزارت صمت ثبت نکرده اند، باطل شدند.
وی گفت: هم اکنون نزدیک به هزار واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند.
طرح آمایش سرزمین در 70 درصد استان‌ها پایش شده است رئیس تیم آمایش صنعتی وزارت صمت گفت: طرح آمایش سرزمین در 70 درصد استان‌ها پایش شده و سایر استان‌ها نیز در هفته‌های آینده پایش می‌شود.
آقای محمدی در جلسه راهبری آمایش سرزمین استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بر اساس طرح آمایش در برخی نقاط کمتربرخوردار نیاز است طرح‌ها و صنایعی ایجاد شود که این مناطق شناسایی و برای تصمیم‌گیری به وزارت فرستاده شد.
وی افزود: در چهارمحال و بختیاری 94 طرح صنعتی دارای پیشرفت بالای 60 درصد و با اشتغال بالای 50 نفر در اولویت است که به سازمان مطالعات و بهره‌وری اعلام شده تا با برطرف کردن موانع زمینه اشتغال سریع ایجاد شود.

بازار آریا

محمدی خاطرنشان کرد: صنعتی شدن یک منطقه به تقاضای بخش خصوصی برای ایجاد صنعت بستگی دارد و اگر ظرفیت‌هایی در منطقه وجود داشته باشد قطعا اقبال سرمایه‌گذاران به آن منطقه خواهد بود.
مشاور صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور افزود: زیرساخت‌های درست، سرمایه‌گذاران کل کشور و حتی خارج از کشور را جذب منطقه می‌کند که در این خصوص پرداخت تسهیلات، ایجاد زیرساخت‌های درست و حل مشکلات و اختلافات در دستور کار صمت و شهرک‌های صنعتی است.
فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه صنعت زمینه اشتغال‌زایی را فراهم می‌کند رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه صنعت این استان زمینه اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی را فراهم می‌کند.
آقای احمدی در حاشیه بازدید هیئت تجاری عراق از واحد‌های تولیدی صنعتی شهرستان‌های شهرکرد و بروجن که اول مرداد امسال صورت گرفت گفت: در این راستا فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش صنعت استان به فعالان اقتصادی عراق معرفی می‌شود.
وی افزود: فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه صنعت چهارمحال و بختیاری زمینه اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی را فراهم می‌کند.

بازار آریا

احمدی تصریح کرد: به‌همین منظور زمینه حضور سرمایه‌گذاران خارجی به‌ویژه بازرگانان عراقی برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت چهارمحال و بختیاری تسهیل و تسریع می‌شود.
وی با اشاره به فراهم کردن زمینه افزایش و آسان‌سازی صادرات محصولات تولیدی صنعتی این استان به کشور عراق یادآور شد: با افزایش صادرات محصولات تولیدی صنعتی این استان به کشور‌های خارجی از جمله عراق وضعیت اقتصادی بخش خصوصی در حوزه صنعت متحول می‌شود.
وی گفت: افزایش صادرات محصولات تولیدی صنعتی چهارمحال و بختیاری به کشور‌های خارجی باعث فعالیت 100 درصدی کارخانه‌ها، افزایش اشتغال و رونق اقتصادی خواهد شد.

بازار آریا

احمدی اضافه کرد: عراق از کشور‌های هدف صادراتی محصولات تولیدی صنعتی این استان است و حضور هیأت‌های تجاری و بازرگانان خارجی در واحد‌های تولیدی صنعتی استان می‌تواند به رونق تولید و بازار فروش کارخانه‌ها کمک کند.
وی افزود: کیفیت تولیدات واحد‌های صنعتی این استان قابلیت رقابت با نمونه‌های صادراتی داخلی و خارجی را دارد و به‌همین منظور بازاریابی خارجی برای صادرات محصولات تولیدی صنعتی از مهم‌ترین برنامه‌های اولویت‌دار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان به‌شمار می‌رود.
احمدی تصریح کرد: بسته‌بندی انواع تولیدات صنعتی در افزایش فروش محصولات در بازار‌های جهانی نقش مستقیم دارد و بالا بودن کیفیت و قیمت مناسب تولیدات صنعتی از مهم‌ترین شاخص‌های رقابت محصولات استان در بازار‌های بین‌المللی به‌شمار می‌رود.

بازار آریا

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی ویژه فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری به‌منظور بهبود روش‌های صادرات محصولات تولیدی صنعتی استان به‌زودی اجرایی می‌شود.
احمدی اظهار داشت: با توجه به کیفیت تولید و بازارپسندی محصولات صنعتی چهارمحال و بختیاری در بازار‌های جهانی، امکان توسعه، ارتقاء و افزایش تولید در صنایع مختلف استان وجود دارد.
وی گفت: به‌همین منظور تسهیلات و مشوق‌های مورد نیاز به سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی مرتبط با تولیدات صنعتی چهارمحال و بختیاری ارائه می‌شود.
احمدی تاکید کرد: حضور هیئت‌های تجاری بین‌المللی مانند بازرگانان عراقی به چهارمحال و بختیاری و بازدید از واحد‌های تولیدی صنعتی استان نقش مهمی در تقویت بازاریابی، افزایش صادرات و بالا رفتن فروش محصولات خواهد شد.
بروجن شرایط لازم برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی را دارد فرماندار بروجن گفت: هم‌اکنون 50 درصد صنایع چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن مستقر است.
آقای کرمی تاکید کرد: شهرستان بروجن در کنار ظرفیت‌های صنعتی دارای دو تالاب بین‌المللی گندمان و چغاخور است که برای جذب توریست‌های داخلی و خارجی شرایط و پتانسیل مطلوبی دارد.

بازار آریا

وی افزود: وجود راه‌های اصلی و شریانی شهرستان بروجن، عبور جاده‌های ترانزیتی و بهترین محل اتصال استان‌های فلات مرکزی ایران به بنادر جنوب‌غرب و جنوب کشور بهترین شاخص برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت این شهرستان به‌شمار می‌رود.
کرمی گفت: شهرستان بروجن تمامی شرایط لازم برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی به‌ منظور سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را دارد.
گزارش از افسانه احمدی فارسانی
باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/709648/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تاکید بر انجام 53 طرح اقتصادی هدف در خراسان رضوی تا پایان دولت

پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت پرویز داوودی

دو رویکرد برای مقابله با چالش قیمت و شکستن انحصار زمین چیست؟

واکنش ها به درگذشت معاون دولت احمدی نژاد /قالیباف پیام داد

وزارتخانه‌های اقتصادی جذب ایده فناورانه را در دستور کار قرار دهند

پیکر مرحوم پرویز داودی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد

دانش‌بنیان‌های نفتی نقش موثری در دستیابی به رشد اقتصادی 5.4 درصدی سال گذشته داشتند

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

چگونگی تصمیم‌گیری مالی در سال‌های اول ازدواج

چالش‌های تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

همکاری اقتصادی و فرهنگی کره شمالی و بلاروس

امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس

مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه

فروش نفت ایران به بالاترین سطح 6 سال گذشته رسیده است

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت «پرویز داودی»

مجلس در تعطیلی پنج ‌شنبه‌ها توجهی به بخش خصوصی ندارد

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

سقوط قیمت بیت کوین

قرارداد برداشت داده‌های لرزه‌نگاری دشت مغان امضا شد

قیمت بیت کوین تا این کانال سقوط کرد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش بینی چشم انداز منفی اقتصادی تل آویو بدلیل تنش با ایران

باید از ظرفیت «بخش خصوصی» برای تحقق شعار سال بهره گرفت

راهکارهای توسعه کیفی بخش تعاون در اقتصاد ایران چیست؟

کاهش رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی با خالی شدن خزانه

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی در قزوین تقویت شوند

قیمت طلا، سکه و ارز امروز 31 فروردین‌ماه 1403

تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

رشد تولید باید به جهش تبدیل شود

چاپ ایران چک 500 هزار تومانی تکذیب شد

رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد؟

دیدگاه دولت و مجلس سرمایه‌داری است؛ مشکلات کارفرما و نوسان قیمت دلار چه ربطی به کارگر دارد؟

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

مرغ ارزان شد

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد

روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد 6 درصدی را تجربه کرد

جزییات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی