بازار آریا

آخرين مطالب

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس: وضعیت اینترنت در کشور، تضییع حقوق مردم است

کیفیت اینترنت، اعتراض نمایندگان مجلس را هم برانگیخت گفتگو

کیفیت اینترنت، اعتراض نمایندگان مجلس را هم برانگیخت
  بزرگنمايي:

بازار آریا - دنیای اقتصاد : افت کیفیت اینترنت در ماه‌های اخیر و تداوم انتقادات کاربران نسبت به عملکرد وزیر ارتباطات، حالا با واکنش جدی برخی از نمایندگان مجلس همراه شده است. در جدیدترین واکنش، ‌غلامرضا نوری‌قزلجه‌، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اخیر اینترنت تاکید کرده است که از دولت انتظار می‌رود درباره زیرساخت‌ها و افزایش پهنای باند و تسهیل دسترسی و کاهش قیمت‌های تمام شده اینترنت، اقدامات جدی انجام دهد.
با این‌حال، این تنها انتقاد به زارع‌پور، وزیر ارتباطات دولت سیزدهم نبوده و ‌احمد علیرضا‌بیگی‌، دیگر نماینده مجلس که از اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس نیز هست، وضعیت این روزهای اینترنت را با صنعت خودروی کشور مقایسه کرده و گفته است: «به نوعی می‌توان گفت مردم پول تویوتا کمری را پرداخت کرده، اما سمند تحویل می‌گیرند.» وی با انتقاد از نقش‌آفرینی دولت به عنوان بازیگر اصلی این حوزه، ارائه اینترنت با این کیفیت را تضییع حق مردم دانست. طبق گزارش «ایسنا»، ‌غلامرضا نوری‌قزلجه‌، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش سرعت اینترنت و افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی گفت: «با توجه به پیشرفت در حوزه تکنولوژی و IT، انتظار مردم و کاربران این است که حداقل ماهانه و به صورت فصلی شاهد بهبود در ارائه خدمات در حوزه اینترنت باشند، اما عملا آنچه کاربران تجربه می‌کنند طی شدن یک مسیر برعکس است.» وی با بیان اینکه مردم از کندی سرعت اینترنت گلایه دارند، ادامه داد: «سرعت اینترنت پایین آمده، دسترسی‌ها سخت‌تر شده و در عین حال قیمت‌ها هم افزایش پیدا کرده است، حالا انتظار می‌رود با توجه به حجم بالای روزانه استفاده کاربران و پیشرفت تکنولوژی با کاهش هزینه استفاده از اینترنت مواجه باشیم نه اینکه کماکان افزایش قیمت را در این حوزه ببینیم.»
نوری‌قزلجه‌ در تکمیل گفته‌های خود اضافه کرده است: «نه تنها تسهیل در دسترسی‌ها در حوزه فضای مجازی و سایت‌ها را شاهد نیستیم که ما هم به عنوان یک کاربر این وضعیت را لمس می‌کنیم که قیمت اینترنت افزایش یافته و دسترسی‌ها هم سخت‌تر شده است. انتظار می‌رود با گذشت یک سال از عمر دولت سیزدهم، دولت زیرساخت‌ها را ارتقا‌ داده و با افزایش پهنای باند و تسهیل دسترسی‌ها شاهد کاهش قیمت‌های تمام شده و انجام اقدامات جدی باشیم نه اینکه برعکس کیفیت استفاده از اینترنت و سرعت پایین آید.» رئیس فراکسیون مستقلین اظهار کرد: «این فراکسیون موضوع کاهش سرعت اینترنت و به دنبال آن کم شدن دسترسی به سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف را از طرق گوناگون پیگیری می‌کند و این را به عنوان اولویت‌ها و برنامه‌های کاری‌اش پیگیری خواهد کرد.»
احمد علیرضا‌بیگی‌، دیگر نماینده منتقد اینترنت کشور است. وی در گفت‌وگوی اخیر خود با «ایسنا»، وضعیت ارائه خدمات اینترنت کشور را مانند صنعت خودرو دانست و تصریح کرد: «به نوعی می‌توان گفت مردم پول تویوتا کمری را پرداخت کرده، اما سمند تحویل می‌گیرند.» علیرضا‌بیگی که یکی از اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس است، با اشاره به وضعیت سرعت و کیفیت اینترنت در سطح کشور انتقاداتی را نسبت به مدل تامین اینترنت وارد دانست و گفت: «ما اینترنت را از چند مجرا وارد کشور می‌کنیم. مجاری انتقال اینترنت از مرزهای مختلف را شرکت زیرساخت فراهم می‌کند. ما بخشی از این اینترنت را در داخل کشور مصرف می‌کنیم و برای بخشی دیگر حق ترانزیت گرفته می‌شود که از کشور ما عبور کرده و به سایر کشورها می‌رود.» وی در ادامه افزود: «کار وارد کردن اینترنت به کشور از طریق دولت انجام می‌شود و آنها بازیگر اصلی این موضوع هستند. یکی از مشکلات اساسی کشور این است که دولت در خیلی از حوزه‌ها صحنه‌گردان اصلی بوده و لاجرم این موضوع سبب می‌شود تا در حق مردم ظلم شده و حقوق آنان زیر پا گذاشته شود.»
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرده است: «زمانی که عرضه‌کننده انحصاری است، به خودش حق می‌دهد هر طوری که خواست با مشتری برخورد کند و مشتری هم راه دیگری برای تهیه اینترنت ندارد و این بیماری مزمن کشور ما است.» وی در ادامه تاکید کرد: «اینترنت نیز از همین قاعده تبعیت می‌کند. مردم پول زیادی پرداخت کرده، اما خدمات‌ بی‌کیفیتی دریافت می‌کنند. مردم سایر کشورهای دنیا حتی در همسایگی ما خدمات اینترنت را بدون محدودیت و با کیفیت به مراتب بهتر دریافت می‌کنند، اما در کشور ما چون دولت در این حوزه بازیگر اصلی است در حق مردم ظلم می‌شود.» وی در ادامه با اشاره به ضرورت افزایش پهنای باند اینترنت در سطح کشور تصریح کرد: «امروز عصر ارتباطات است. هرچقدر کیفیت اینترنت ارتقا پیدا کرده و بهتر شود قطعا تبادل اطلاعات بیشتر خواهد بود و کسب‌وکارها گسترده‌تر می‌شود.» مدتی پیش برخی از نمایندگان مجلس به دلیل نارضایتی از موارد مختلفی که کیفیت اینترنت و خدمات ارتباطی از مهم‌ترین آنها بود، طرح‌ استیضاح عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات را کلید زدند، اما بعد از آن خبری از سرنوشت این طرح نشد. در ماه‌های اخیر، کاربران اینترنت بارها در فضای مجازی، انتقادات خود را نسبت به وضعیت اینترنت کشور مطرح کرده‌اند، اما در عمل بهبودی ملموسی در این شرایط ایجاد نشده است.
--> اخبار مرتبط
نحوه فیلتر کردن اینستاگرام اعلام شد مجلس رای به پولی شدن شبکه دانش‌آموزی شاد داد تعرفه حقوق گمرکی ماشین‌آلات یک‌درصد می‌شود تذکراتی که مسئولان اجرایی کشور از نمایندگان مجلس گرفتند فوری/ خبر خوش درباره افزایش حقوق بازنشستگان

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/706199/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازدید استاندار از چند طرح عمرانی و اقتصادی خرم آباد

بازدید استاندار لرستان از چند طرح عمرانی و اقتصادی خرم آباد

16 میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟

الکساندر چفرین: سوپرلیگ پروژه‌ای غیراخلاقی و عواقب آن ویرانگر خواهد بود

جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان نتیجه عملیات وعده صادق

استقبال مقامات آفریقایی از توسعه روابط اقتصادی با ایران

معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد

ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی، در توسعه سریلانکا مشارکت کند

چقدر کمتر از دوره برجام نفت می‌فروشیم؟

قیمت گوشت مرغ 239 هزار تومان شد!

شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند

این افراد می توانند تا دو سال از مالیات معاف شوند

قیمت رانا به کانال 600 میلیونی بازگشت

وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است

ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد

بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی 140هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!

قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ 12 میلیارد تومان ناقابل!

کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر

آلزایمر ارزی دولتمردان

اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است

دستاورد گواهی 30 درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها

آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس

تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها

کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند

هشدار درباره نفت 100 دلاری و تورم جهانی

مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است

کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند

حقوق کارگر با تورم و مشکلات اقتصادی جامعه همخوانی داشته باشد

گیلان با 90 همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد

آمریکا عامل همه جنگ‌ها در دنیا است

آل اسحاق: شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه 50 هزار تومان برگردد

خانه‌ دار کردن مردم به سبک دولت سیزدهم

کارگران در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند

خط کشتیرانی منظم از ایران به غرب آفریقا راه‌اندازی می‌شود

کارگران سربازان فداکار جبهه جنگ اقتصادی هستند

هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست

وضعیت امروز دانشگاه‌های آمریکا دستاورد عملیات «وعده صادق» است

کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم

صادرات 500 میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته

اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟

معلمان و کارگران، افسران جنگ فرهنگی و اقتصادی هستند

مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد

35 هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد

«کارگران» رزمندگان عرصه اقتصادی هستند

تأکید ائمه جمعه استان تهران بر رسیدگی به وضعیت کارگران

نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی

کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند

کارگران تقویت کننده پایه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شوند

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی