بازار آریا

آخرين مطالب

کمرنگ شدن‌اثر برجام در بازارهای داخلی تحلیل بازار آریا

کمرنگ شدن‌اثر برجام در بازارهای داخلی
  بزرگنمايي:

بازار آریا - یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.
بازار سهام
شروع هفته سبز بورس
بازار سهام در اولین روز معاملاتی هفته سبز پوش شد و رشد بیش از 7‌هزار واحدی را به ثبت رساند. این رشد معادل 53/ 0‌درصد بود که در نهایت شاخص کل در محدوده یک‌میلیون و 450‌هزار واحدی به کار خود در این روز پایان داد. شاخص هموزن نیز در این روز همسو با شاخص کل حرکت کرده و افزایشی معادل 51/ 0‌درصد را تجربه کرد. ارزش معاملات خرد (حق‌تقدم و سهام) در این روز به مبلغ2431میلیارد تومان بود. خالص تغییر مالکیت از سوی حقیقی به حقوقی نیز مبلغ 126‌میلیارد تومان بوده است. در روز معاملاتی اخیر از تقاضای سهام موسوم به برجامی کاسته شده و اغلب کاهش قیمت داشتند. در صدر تاثیرگذاران بر شاخص کل سهم‌هایی بودند که با افزایش قیمت جهانی محصولاتی مثل اوره بهبود سود‌سازی را تجربه خواهند کرد.
بازار سکه
مرزبانی قیمت سکه

بازار آریا

سکه امامی در روز معاملاتی شنبه با رشد همراه شد. به طوری که با افت‌وخیز زیاد بین دو کانال 13 و 14‌میلیون تومان به بالای سطح 14‌میلیون تومان حرکت کرد. بنابراین مسکوک یاد شده در اولین روز معاملاتی هفته با افزایش قیمت مواجه بود و روند افزایشی معاملات روز پنج‌شنبه را ادامه داد. تغییرات در سیاست‌های داخلی و روابط بین‌الملل بر نرخ مبادلات اسکناس آمریکایی اثر‌گذار است و سکه همسو با تحرکات قیمتی دلار نوسان را تجربه می‌کند. طلای جهانی به عنوان دومین عامل اثر‌گذار بر تعیین قیمت مسکوکات، روز گذشته روند نزولی چند ماهه اخیر خود را حفظ کرده است. از این رو با احتمال ثبات طلا در محدوده فعلی و افزایش نرخ ارز در پی پیچیدگی شرایط اقتصادی کشور بدون رفع تحریم‌ها، کاهش قیمت سکه دور از انتظار به نظر می‌‌‌رسد.
بازار طلای جهانی
افزایش وزنه‌‌ نزولی طلا

بازار آریا

طی روزهای معاملاتی هفته گذشته پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اظهاراتی درباره اینکه بانک‌های مرکزی تا زمانی که مبارزه با تورم را به پایان نرسانند، نرخ‌های بهره را به همین منوال افزایش می‌دهد. به دنبال این رویداد بازدهی اوراق 10 ساله خزانه‌داری با افزایش تمایلات صعودی به بالاترین حد دو ماهه خود رسید. به این ترتیب شاخص دلار نیز تا نزدیکی سطح 109 واحد صعود کرد و فشارهای نزولی را برای طلای جهانی بیشتر کرد. از این رو فلز گرانبها تا سطح 1738 دلار سقوط کرد و عملکرد نیم‌درصدی را در کارنامه هفتگی به ثبت رساند. برخی از تحلیلگران بر این باور هستند که با توجه به اظهارات پاول که سیاستگذاری پولی فدرال برای بازگرداندن تورم افسارگسیخته به هدف سالانه 2‌درصدی است، می‌تواند قیمت هر اونس طلا را در سطوح پایین 1800 دلار نگه دارد.
بازار اوراق مسکن
رنگ و بوی رکود در مسکن

بازار آریا

اوراق تسهیلات بانک مسکن که در بازار فرابورس مورد معامله قرار می‌گیرد، در معاملات روز شنبه نیمی سرخ پوش و نیمی دیگر رشد قیمت داشتند. به طوری که اوراق تسهیلات اسفند 99 روز گذشته با 8/ 0‌درصد افزایش معادل 918 تومان رشد کرد. به این ترتیب تسه 9912 داد و ستدهای خود را در قیمت پایانی 116‌هزار و 83 تومان خاتمه داد. برخی از کارشناسان این حوزه بر این باور هستند که بازار مسکن این روزها تحت‌تاثیر دو عامل مذاکرات رفع تحریم‌ها و همچنین ایام محرم که خود رکود زاست، دستخوش تغییر شده است. تغییری که به واسطه آن خرید و فروش ملک در این بازار را نسبت به گذشته دشوارتر کرده است. به این ترتیب انتظار می‌رود که معاملات مسکن طی هفته‌‌‌های آتی و تا زمان مشخص شدن قطعی نتیجه مذاکرات کم‌رمق و حتی رکودی باقی بماند.
بازار نفت
اهرم‌‌‌های رشد قیمت نفت

بازار آریا

پس از سخنرانی رئیس فدرال رزرو در سمپوزیوم سالانه در مورد اقتصاد، قیمت شاخص‌‌‌های نفتی ابتدا در معاملات افت و خیزهایی را شاهد بودند که در نهایت دوباره به وضعیت مثبت بازگشتند. به این ترتیب هر بشکه نفت خام برنت کار خود را بالای سطح 100 دلار با عملکرد مثبت هفتگی 41/ 4درصد به پایان رساند. علاوه بر این نفت WTI با ثبت بازدهی 52/ 2‌درصدی در سطح 93 دلار و 6 سنت ایستاد. همچنین برخی از بهبودهای قوی‌‌‌تر قیمت نفت در روز جمعه رقم خورد. آن هم به سر و صدای فزاینده اوپک‌پلاس مرتبط بود که به درخواست عربستان‌سعودی برای کاهش تولید جدید پایبند است تا نفت خام بتواند بالای 100 دلار باقی بماند. از این رو به عقیده برخی کارشناسان انتظار می‌رود تا حدودی تمایلات نزولی حداقل برای بازه کوتاه‌مدت تضعیف شود.

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/704581/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

تمام ایده‌های دانش‌بنیانی قدرت تولید انبوه را دارند؟

روزنامه‌های اقتصادی شنبه 1 اردیبهشت

صادرات حوزه غذایی کشور بسیار محدود است

یارانه نان را به جای نانوا به مردم بدهید

تداوم روند کاهشی مصرف سرانه فرآورده‌‌‌های گوشتی

رقابت نفسگیر منطقه‌ای در صنعت غذا

اجرای نمایش «کی با من پیتزا می‌پزه؟» برای کودکان

اجرای «مجنون آن لیلی» با روایت رشید کاکاوند

گردهمایی عامه‌پسندها پس از 30 سال

«فرداها» پشت ویترین کتاب‌فروشی‌ها

میراث سینماگر فقید

پل آهنی؛ نماد انقلاب صنعتی

70 سال تاخیر!

سهمیه ایتالیا، شاید 6 تیم

امروز؛ بهتر از بازی اول باش

دست‌های خالی در باواریا

چطور دفاع می‌کنید؟

احتمال سرمایه‌گذاری گلرنگ در تخفیفان

ارائه یک پلتفرم بانکداری دیجیتال برای کسب‌وکارها

دومین خروج بزرگ بنیانگذاران رقم می‌خورد؟

فرار سرمایه‌گذاران خطرپذیر از اژدهای سرخ

اثر تورمی در کمین تاکسی‏‏‌های اینترنتی؟

روز پایان اکسپو روز شروع فعالیت است

صنعت لوازم خانگی زیر ذره‌بین

راه گشایش ارزی برای تولید به قصد صادرات

مسیریابی بانک‌ بزرگ پس از ادغام

بازار جهانی - 1403/02/01

پلیمر خاورمیانه - 1403/02/01

زنجیره فولاد - 1403/02/01

پلیمر جهانی - 1403/02/01

بازار جهانی فلزات در مدار صعود

بانک مرکزی انتشار ایران‌چک 500هزارتومانی را تکذیب کرد

مخالفت انجمن اقتصاد ایران با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها

آفت‌زدایی از فساد اداری

وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه

ادامه زیاندهی خودروساز ویتنامی

8 تا 10هزار خودروی برقی در راه است

احیای انرژی هسته‌‌‌‌ای در اروپا

افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی

لزوم واقع‌بینی در مسیر گذار انرژی

ظرفیت مغفول یک‌میلیارد دلاری

قطر به‌مثابه یک« قدرت عاریه‌ای»

بازنگری میانجی در میانجی‌گری

چرا باید به نسل «زد» امیدوار بود؟

وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل

رسوب فایل فروش مسکن در منطقه 2 تهران

بازار - 1403/02/01

بهبود نامتوازن اقتصاد منطقه

نبض شاخص - 1403/02/01

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی