مقایسه اقتصادی دنا پلاس و تارا
اقتصاد ايران
بزرگنمايي:
بازار آریا - فرارو - خرید لاستیک و هزینههای نگهداری از دنا پلاس و تارا دندهای تقریبا به یک اندازه تمام میشود. الان کف قیمت یک جفت لاستیک ایرانی برای این دو خودرو یک میلیون و 300 هزار تومان است و سرویس دورهای آنها ممکن است تا 800 هزار تومان خرج داشته باشد. باوجود هزینههای یکسان بابت نگهداری از دنا پلاس و تارا دندهای و اینکه فعالان بازار آنها را رقبای فنی و اقتصادی میدانند، اما خرید تارا دندهای از کارخانه نسبت به دنا پلاس 65 میلیون تومان بیشتر تمام میشود.
در بازار آزاد این فاصله به 20 میلیون تومان میرسد که میتوانیم آن را به تقاضای بیشتر برای خرید دنا پلاس ارتباط بدهیم. دنا پلاس از موتور 1.7 لیتری EF7 بهره میبرد و ایرانخودرو از موتورهای 1.6 لیتری TU5 بهعنوان قلب تپنده تارا استفاده کرده است.
مقایسه قیمت دنا پلاس و تارا دندهای صفرکیلومتر به گزارش فرارو، قیمت دنا پلاس در کارخانه 65 میلیون تومان کمتر از تارا دندهای است اما این فاصله در بازار آزاد به 20 میلیون تومان میرسد. ایرانخودرو قیمت دنا پلاس را تقریبا 228 میلیون تومان و قیمت تارا دندهای را 293 میلیون تومان اعلام کرده است. در بازار آزاد الان خریداران دنا پلاس حولوحوش 436 میلیون تومان برای این خودرو پرداخت میکنند و تارا دندهای صفر کیلومتر با قیمت 456 میلیون تومان دست به دست میشود. البته برخی از فروشندهها در بازار آزاد ممکن است با ارقام کمتری حاضر به فروش باشند. مثل فروشنده دنا پلاس مدل 1401 که رقم فروش را 420 میلیون تومان درنظر گرفته یا کسی که تارا دندهای خاکستری مدل 1401 را 430 میلیون تومان آگهی کرده است.
قیمت دناپلاس و تارا دندهای صفر کیلومتر چقدر است؟
خودرو
| دنا پلاس
| تارا دندهای
|
کارخانه
| 228 میلیون تومان
| 293 میلیون تومان
|
بازار آزاد
| 463 میلیون تومان
| 456 میلیون تومان
|
مقایسه
قیمت دناپلاس و تارا در بازار خودروهای کارکرده
قیمت دنا پلاس در بازار خودروهای کارکرده از حدود 350 میلیون تومان شروع میشود و کف
قیمت تارا دستدوم تقریبا 400 میلیون تومان است. اولین نسخه دنا پلاس سال 96 عرضه شد و الان یکی از مدلهای تولید شده در آن سال را 340 میلیون تومان آگهی کردهاند. این
خودرو طی پنج سال اخیر 120 هزارکیلومتر راه رفته و روی بدنه آن یک لکه رنگ وجود دارد.
قیمت تارا دندهای دستدوم فعلا فاصله زیادی با مدلهای صفرکیلومتر ندارد، چون از زمان عرضه آن به بازار بیش از یک سال نمیگذرد. یکی از ارزانترین مدلها بین تارا دندهای دستدوم، با
قیمت 400 میلیون تومان آگهی شده است. این یکی 32 هزار کیلومتر راه رفته و طبق ادعای فروشنده، ایراد فنی و بدنه ندارد. فروشنده دناپلاس دست دوم مدل 99
قیمت را 404 میلیون تومان درنظر گرفته است. کارکرد این مدل 12 هزار کیلومتر اعلام شده. فروشندهای در تبریز
قیمت تارا دندهای مشکی مدل 1400 که کارکرد آن هفت هزار کیلومتر است، 440 میلیون تومان درنظر گرفته.
خودرو
| مدل
| کارکرد
| توضیحات
| قیمت
|
دنا پلاس
| 96
| 120 هزارکیلومتر
| یک لکه روی بدنه
| 340 میلیون تومان
|
تارا دندهای
| 1400
| 32 هزارکیلومتر
| بدون ایراد فنی و بدنه
| 400 میلیون تومان
|
دنا پلاس
| 99
| 12 هزارکیلومتر
| بدون ایراد فنی و بدنه
| 404 میلیون تومان
|
تارا دندهای
| 1400
| هفت هزار کیلومتر
| بدون ایراد فنی و بدنه
| 440 میلیون تومان
|
دنا پلاس
| 98
| 54 هزارکیلومتر
| چند خط و خش روی بدنه
| 385 میلیون تومان
|
تارا دندهای
| 1400
| شش هزار کیلومتر
| بدون ایراد فنی و بدنه
| 432 میلیون تومان
|
مقایسه هزینه نگهداری از دنا پلاس و تارا خرید لاستیک، قطعات و هزینههای سرویس دورهای دنا پلاس و تارا معمولا یک اندازه تمام میشود. خرید لاستیک دنا پلاس از حدود یک میلیون و 300 هزار تومان برای مدلهای ایرانی آغاز میشود و تا حدود سه میلیون تومان ادامه پیدا میکند. برای خرید لاستیک تارا دندهای باید تقریبا در همین بازه
قیمت دست به جیب شد. الان هزینه سرویس این دو
خودرو شامل تعویض روغن، فیلتر هوا و فیلتر روغن چیزی بین 350 هزار تومان تا 800 هزار تومان خواهد بود. عوض کردن تسمه تایم دنا پلاس و تارا دندهای بین 300 تا 470 هزار تومان هزینه دارد و عوض کردن دیسک و صفحه کلاچ آنها بین یک میلیون و 400 هزار تومان تا سه میلیون و 300 هزار تومان تمام میشود. این وسط برخی از قطعات این دو
خودرو مثل لنت ترمز با اختلاف
قیمت جزئی فروخته میشوند. مثلا از یک برند مشترک لنت ترمز جلو دنا پلاس را 180 هزار تومان و لنت ترمز جلو تارا دندهای را 250 هزار تومان میفروشند.
-
پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴:۵۳
-
۶۵ بازديد
-
-
بازار آریا
لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/702158/