بازار آریا

آخرين مطالب

گزیده‌های نفتی هفته وزارت نفت

گزیده‌های نفتی هفته
  بزرگنمايي:

بازار آریا - نشست مشترک وزیر نفت و معاونانش با اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، وصول 4 میلیارد دلاری درآمدهای صادرات گاز در 1401، دستور کار بودن ساخت پتروپالایشگاه‌های شهیدسلیمانی و جاسک، افزایش 580 درصدی وصول درآمد حاصل از فروش نفت، افزایش مصرف بنزین کشور و پیش ثبت‌نام ایران پلاست شانزدهم را در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

نشست مشترک وزیر نفت با اعضای کمیسیون انرژی مجلس: سه‌شنبه هفته جاری نشست مشترک وزیر نفت و معاونانش با اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلام با هدف همکاری سازنده بیشتر برگزار شد. جواد اوجی، وزیر نفت در این نشست گزارشی کامل و جامع از آخرین روند فعالیت‌های وزرات نفت و شرکت‌های تابع آن ارائه داد و گفت: در یک سال اخیر تمرکز وزارت نفت روی مقابله فعالانه با تحریم، برقراری امنیت انرژی، سرمایه‌گذاری و توسعه در پروژه‌های بالادستی و پایین‌دستی، مسئولیت‌های اجتماعی، دیپلماسی فعال انرژی و فعالیت‌های حمایتی از فعالان عرصه فناوری و دانش‌بنیان بوده است. همچنین وی تازه‌ترین دستاوردهای وزارت نفت در زمینه افزایش ظرفیت تولید و رشد صادرات کشور، وصول درآمدهای ارزی و ایفای تعهدهای مالی در بودجه، گام‌های عملی برای برقراری امنیت انرژی کشور، طرح‌های اولویت‌دار تازه در وزارت نفت، برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام، برنامه وزارت نفت برای توسعه میدان‌های مشترک، افزایش صادرات گاز، وصول‌ درآمدهای نفتی و ... را برای اعضای کمیسیون انرژی مجلس بازگو کرد.
هوشنگ فلاحتیان، معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت در این نشست به پرسش نمایندگان درباره ایجاد توازن تولید و مصرف نفت و گاز ، ارسال آیین‌نامه‌های اجرایی قانون بودجه 1401 مربوط به وزارت نفت به دولت، تدوین برنامه‌های وزارت نفت در برنامه هفتم توسعه، تازه‌ترین روند اهدای تسهیلات از محل بند (الف) تبصره 18 ماده واحده قانون بودجه سال 1400 و تعرفه گاز و بهینه‌سازی مصرف انرژی پاسخ گفت و مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی هم دورخیز صنعت پتروشیمی برای تکمیل چرخه کامل زنجیره ارزش را مورد تأکید قرار داد.
فریدون حسنوند، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی هم در این نشست بیان کرد: بیش از 50 درصد تفاهم‌نامه‌ها در سفرهای خارجی مربوط به حوزه انرژی است و در فروش نفت شاهد اقدام‌ها و کارهای بزرگی از سوی دولت سیزدهم و مجموعه وزارت نفت هستیم.
وصول 4 میلیارد دلاری صادرات گاز: جواد اوجی وزیر نفت روز چهارشنبه (پنجم مردادماه) در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه در چهار ماه نخست امسال وصول مطالبات نسبت به مدت مشابه پارسال صعودی بود و 55 درصد رشد وصول و فروش نفت، میعانات گازی و صادرات گاز داشتیم، بیان کرد: همچنین در چهار ماه نخست امسال حدود 4 میلیارد دلار وصول صادرات گاز داشتیم که معادل کل صادرات گاز در سال 1400 بود.
میراث ماندگار دولت سیزدهم: وزیر نفت همچنین روز پنجشنبه (ششم مردادماه) در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: ‏تکمیل زنجیره ارزش و تأمین امنیت انرژی کشور، از اولویت‌های‌ وزارت نفت است و بدین منظور ساخت دو پتروپالایشگاه سیصدهزار بشکه‌ای شهیدسلیمانی و جاسک ، با مشارکت بانک‌ها و هلدینگ‌های اقتصادی در دستور کار قرار دارد.
افزایش 580 درصدی وصول درآمد حاصل از فروش نفت: سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در هفته پیش رو در نشست خبری از وصول 580 درصدی درآمد حاصل از فروش نفت، میعانات گازی و 200 درصدی درآمد حاصل از مالیات در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و تأکید کرد: دستورکاری برای افزایش قیمت بنزین در سال 1401 وجود ندارد.
قرارداد 7 میلیارد دلاری در بخش پتروپالایش‌ها: سید مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز این هفته با حضور در مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری و در آیین آغاز پنجمین سال فعالیت این مرکز، بیان کرد: دولت برای سرمایه‌گذاری‌های کلان هم برنامه‌ریزی خوبی کرده و به‌زودی قرارداد 7 میلیارد دلاری در بخش پتروپالایش‌ها امضا می‌شود.
ایران‌پلاست شانزدهم: شانزدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست 30 شهریور تا دوم مهرماه 1401 برگزار می‌شود. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده مشارکت‌کنندگان می‌توانند برای حضور در این رویداد نمایشگاهی از سه‌شنبه 4 مردادماه از طریق سایت رسمی نمایشگاه (iranplast.ir) به‌مدت 10 روز اقدام به پیش‌ثبت نام کنند.
افزایش 14 درصدی مصرف بنزین کشور: افشین مهدوی، مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در هفته جاری از توزیع روزانه بیش از 100 میلیون بنزین به‌صورت میانگین در کشور در چهار ماه سال 1401 خبر داد.
انتصابات هفته : محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با صدور حکمی فریبرز فرشاد، را به عنوان «سرپرست مدیریت توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران» منصوب کرد. همچنین مجید چگنی، معاون وزیر نفت در امور گاز در احکامی جداگانه نادر کمالی را به عنوان «مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت گاز استان آذربایجان شرقی »، «عباس اعظمی» را به‌عنوان سرپرست روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران و «حمیدرضا ملکی» را به‌عنوان سرپرست بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی گاز ایران منصوب کرد. در شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز عباس غلامی از سوی مرتضی شاهمیرزایی م دیر توسعه صنایع پایین‌دستی این شرکت شد. 2 مدیرکل هم از سوی وحیدرضا زیدی‌فر در معاونت امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت منصوب شدند؛ محمد چهاردولی به‌عنوان «مدیرکل امور پژوهش وزارت نفت» و علی‌اصغر حق‌بین «مدیر کل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت نفت».
سایر اخبار: تسلیت وزیر نفت به بازماندگان حادثه اخیر سیل در شهرستان استهبان استان فارس، پیام وزیر نفت به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان ، منشأیابی آلودگی‌های هیدروکربنی در سواحل بوشهر و گناوه ، تفاهم‌نامه 5 هزار میلیارد تومانی هلدینگ خلیج‌فارس برای توسعه صنایع پایین‌دستی ، برگزاری شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک ایران و روسیه در فصل پاییز، رایگان شدن گاز برای بیش از 900 هزار مشترک کمیته امداد و بهزیستی و وضع پایدار سوخت‌رسانی در مناطق سیل‌زده تهران و کرمان از دیگر اخبار صنعت نفت در هفته جاری بودند.

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/700460/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرکشی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام از جانبازان سرافراز

قناد زاده: نگاه ایران به آفریقا نگاهی دو طرفه است

فاصله 66درصدی ارز نیمایی و بازار آزاد، یعنی رانت / نرخ دلار در سامانه نیما باید بیشتر شود

بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین

معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد

پیش‌بینی حساس گرانی برای خودروهای وارداتی

ماجرایی تازه برای خریداران طلا؛ مالیات جدید در راه است؟

نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد

مقایسه تعرفه اینترنت ثابت اپراتورها

دفاع از عملکرد اقتصادی دولت: کسی اعتراضی ندارد!

ظهور یک قدرت اقتصادی جدید؛ اقتصاد هند چقدر قوی است؟

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

خرید و فروش سهمیه ارزی در فرودگاه ها!

دفاع عجیب از عملکرد اقتصادی دولت: کسی اعتراضی ندارد!

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف

پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس

رشد اقتصادی جامعه و رونق معیشت مردم مرهون تلاش کارگران است

پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

پژو پارس چقدر گران شد؟

بازدید استاندار از چند طرح عمرانی و اقتصادی خرم آباد

بازدید استاندار لرستان از چند طرح عمرانی و اقتصادی خرم آباد

16 میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟

الکساندر چفرین: سوپرلیگ پروژه‌ای غیراخلاقی و عواقب آن ویرانگر خواهد بود

جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان نتیجه عملیات وعده صادق

استقبال مقامات آفریقایی از توسعه روابط اقتصادی با ایران

معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد

ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی، در توسعه سریلانکا مشارکت کند

چقدر کمتر از دوره برجام نفت می‌فروشیم؟

قیمت گوشت مرغ 239 هزار تومان شد!

شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند

این افراد می توانند تا دو سال از مالیات معاف شوند

قیمت رانا به کانال 600 میلیونی بازگشت

وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است

ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد

بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی 140هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!

قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ 12 میلیارد تومان ناقابل!

کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر

آلزایمر ارزی دولتمردان

اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است

دستاورد گواهی 30 درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها

آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس

تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها

کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند

هشدار درباره نفت 100 دلاری و تورم جهانی

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی