بازار آریا

آخرين مطالب

فرصت‌های صادراتی محصولات پلیمری بررسی شد وزارت نفت

فرصت‌های صادراتی محصولات پلیمری بررسی شد
  بزرگنمايي:

بازار آریا - فرصت‌ها و محدودیت‌های صادرات محصولات پلیمری در دومین همایش بین‌المللی توسعه صادرات صنایع پلیمری بررسی و از صادرکنندگان پویا و شایسته قدردانی شد.

به گزارش شانا به نقل از انجمن ملی صنایع پلیمر ایران، دومین همایش بین‌المللی توسعه صادرات صنایع پلیمری در محل اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد. علی آقامحمدی، رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مسائلی مانند سهمیه‌بندی‌ها، توسعه و افزایش ظرفیت، افزایش صادرات و ... از مواردی است که امیدواریم این نشست‌ها به حل آنها کمک کند.
وی افزود: هر چقدر مجموعه‌ها پراکنده‌تر و غیرمرتبط و بدون آینده‌نگری باشند، احتمال اینکه بگوییم مشکلات در آینده کاهش می‌یابند، پایین‌تر است. درباره تحولاتی که امروز با آن مواجهیم اگر از فرصت‌های آینده خوب استفاده کنیم می‌توانیم مشکلات کنونی را قابل تحمل کنیم.
مطالبات صنعت و عوامل تاثیرگذار بر تسهیل صادرات صنایع پلیمری
در بخش دیگری از این همایش، سعید ترکمان، رئیس هیئت مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران در خصوص مطالبات صنعت و تاثیر آن در حوزه صادرات گفت: مواردی مانند تامین به موقع، کافی و با قیمت مناسب مواد اولیه، تامین نقدینگی، ایجاد ثبات در تغییرات مداوم نرخ ارز، تسهیل در رفع تعهدات ارزی، شبکه‌سازی با صرافی‌ها، صدور بخشنامه‌های حمایتی در حوزه صادرات، توجه به زنجیره ارزش پلیمری و جلوگیری از صادرات مواد خام، فراهم کردن بازارهای جدید، کاهش هزینه‌های لجستیک، تحریم‌ها و آثار تحریمی و... از جمله مطالبات صنعت پلیمری است که انجمن ملی صنایع پلیمر با همه توان پیگیر این مطالبات است.
بررسی فرصت‌های صادراتی بازار اوراسیا
رضا توفیقی، دبیر علمی دومین همایش توسعه صادرات صنایع پلیمری و معاون اسبق سازمان توسعه تجارت ایران در پنل همایش در مورد توافقنامه ترجیحی ایران و اوراسیا توضیح داد: این موافقتنامه موقت، در راستای تشکیل ترتیبات تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا است. دوره این توافق، سه سال قابل تمدید در نظر گرفته شده است. 
همچنین توفیقی در بخش دیگری از این همایش با اشاره به فرآیند انتخاب صادرکنندگان پویا گفت: یکی از صنایعی که مزیت نسبی خوبی دارد پلیمر بوده و توصیه ما به عنوان برگزارکننده همایش این است که فعالان اقتصادی این حوزه سرمایه‌گذاری خود را گسترش دهند. در سال 1399 در مجموع ٣ میلیارد و ٣٢٠ میلیون دلار صادرات صنعت غیرنفتی ایران بوده و نشان می‌دهد صنعت پلیمر ظرفیت خوبی دارد ٧٣ درصد صادرات غیرنفتی برای این صنعت است. 
در بخش دیگری از این همایش، بهناز کامووسی، رئیس اداره مواد شیمیایی سلولزی دفتر توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران، در سخنرانی خود با تکیه بر بررسی فرصت‌های صادراتی صنایع پلیمری و شناسایی بازارهای صادراتی گفت: بر اساس آمار ارائه شده از سوی ITC، آمار تجارت مواد اولیه پلیمری در پنج سال اخیر نشان می‌دهد که میزان صادرات در سال 1396 برابر با 3 هزار و 454 میلیون دلار بوده است و این عدد در سال 1400به 5 هزار و ٢٧5میلیون دلار رسیده است.
نگاهی به مشکلات پیش روی صادرات در ایران
محمد خزاعی، دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی ICC در سخنرانی خود به مشکلاتی که پیش روی صادرات ایران وجود دارد پرداخت و گفت: مسائلی مانند برنامه‌ریزی‌های کلان نامناسب اقتصادی که حتی گاهی با صادرات در تضاد است، تحریم‌ها و... سبب می‌شود که ایران سهم بسیار ناچیزی از صادرات مصنوعات پلیمری در جهان داشته باشد. از سوی دیگر، عدم شناخت ما از مسائل بین‌المللی عامل بسیار مهمی است که مانع صادرات کشور است. هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی ما با نبود شناخت کافی از وضع خارجی و بین‌المللی روبه‌رو هستیم. اشراف و آشنایی با قاعده بازی در صحنه بین‌المللی و پذیرش سیستم جهانی اقتصاد نکته بسیار کلیدی و مهمی است.
همچنین در بخش دیگری از این همایش، محمود استقلال، مشاور صادرات اتاق بازرگانی ایران در سخنرانی خود گفت: در عرصه صادرات ما باید سه تخصص بازاریابی، مذاکره و بازرگانی را توسعه بدهیم. صادرات در اذهان ما با بازرگانی یکی گرفته می‌شود درصورتی که دو عنصر بسیار پر اهمیت دیگر (بازاریابی و مذاکره) وجود دارد.
فرصت‌های صادراتی صنعت پلیمر
مسعود جمالی، عضو هیئت مدیره و رئیس کمیسیون صادرات انجمن ملی صنایع پلیمر ایران هم در سخنرانی خود دومین همایش توسعه صادرات صنایع پلیمری درخصوص اهمیت صادرات گفت: بر خلاف بسیاری از باورها، واردات می‌تواند به صادرات خدمت کند. در کشورهای پیشرفته موادخام وارد و مواد با ارزش افزوده بالاتر صادر می‌شود. با این وجود در کشور ما ارزش اقلام وارداتی 1200 دلار و ارزش کالای صادراتی حدود 400 دلار بوده است که نشان از واردات محصول نهایی و صادرات مواد خام دارد.
در پایان این همایش از ١٧ صادرکننده پویا و شایسته با اهدای لوح و تندیس قدردانی شد.

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/700225/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

الگوی سنتی کسب و کار در دنیا منسوخ شده/ برای ایجاد جهش در تولید روشهای نوین استفاده شود

شناسایی بیش از 170 تبعه غیر مجاز در کرمانشاه

مراسم یادبود باستانی پاریزی در بنیاد افشار

بزرگداشت اصغر فرهادی در کلمبیا

اجرای کنسرت «هزار دف» در پالنگان

آغاز مجموعه «هیس، هیچی نیس!» در شبکه 2

نامعادله تبلیغات در سینمای ایران

تداوم روند رشد صدور اسناد مالکیت در استان یزد

تبعات چالش اتوبوسی در بازار گردشگری

قدرت کسب و کارهای کوچک در بهبود پایداری جامعه

عملیات منابع انسانی: راهنمای ضروری برای نقش‏‏‌ها و مسوولیت‏‏‌ها

درس عبرتی برای حمل و نقل دریایی

راز سقوط یک پل

همنشینی نفرت‌انگیز این دو کلمه!

اوسمار سر«فراز» می‌شود؟

روی لوگو پا نمی‌گذارم!

مردی فقط با یک چهره!

سردار در پی شانس

شرکت بایدو سیستم عامل هوشمند معرفی کرد

موتورولا اج50 پرو، وارد بازار اروپا شد

اپراتورها شبکه 2G را خاموش کردند

رشد تولید ناخالص داخلی سوئد به کمک هوش مصنوعی

گره کور سیاستگذاری در بازار موبایل

زنجیره فولاد - 1403/01/30

بازار فولاد - 1403/01/30

بازار آتی - 1403/01/30

جبران زیان فولادسازان با رشد GDP چین

کاهش 50 درصدی معاملات لوب‏‏‌کات سبک

افت 25درصدی ارزش خودرو در یک سال

اعلام قیمت جدید پژو پارس

گمرکات کشور با خودرو پر شد

تعیین قیمت خودرو بر اساس فرمول جدید

افزایش تولید نفت شیل آمریکا

تکمیل پروژه‌های نیمه‌‌‌‌‌تمام

تضمین ارزآوری به همت صنعت گاز

آمریکا دست به‌دامن ذخایر استراتژیک؟

افت تجارت ایران با اروپا

دروازه ورود به بازار آسیای‌میانه

آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی

بازرگانی رونق می‌گیرد

چرا پاریس از تل‌آویو حمایت می‌کند؟

ارتش اوکراین در فلاکت

هند برای ابرقدرت اقتصادی شدن چه کند؟

خسارت باد و باران به 123اصله پایه توزیع برق سیستان و بلوچستان

تولید بیش از 32 میلیون تن فولاد خام در 1402

مسیر معدن‌کاری پایدار

رایزنی برای اعطای تسهیلات به صنعت دارو

اعلام جزئیات تامین مالی زنجیره تامین در سال 1403

برنامه مهار تورم 2024

برخورد دلار به کف قیمتی؟

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی