بازار آریا

آخرين مطالب

مجموعه «حلقه‌های قدرت» با هزینه 465‌میلیون دلار ساخته شد

گران ترین سریال‌های تاریخ مقالات اقتصادي

گران ترین  سریال‌های تاریخ
  بزرگنمايي:

بازار آریا - دنیای اقتصاد : حالا دیگر از سریال‌سازی به عنوان یکی از صنعت‌های پولساز دنیا نام برده می‌شود. شرکت‌های بزرگ سریال‌سازی جهان رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند. ترکیه در این سال‌ها توانسته با سریال‌هایش بخش مهمی از بازار را در دست بگیرد و در سال 2019 موفق شد 500میلیون دلار از صادرات سریال به 80 کشور جهان درآمد کسب کند و قصد دارد تا سال 2023 بیش از یک میلیارد دلار از این بازار درآمد داشته باشد. از سوی دیگر موج کره‌ای نیز به‌شدت در حال گسترش است و سریال‌های کره‌ای هم در جهان با اقبال قابل‌توجهی روبه‌رو شده‌اند.
آمریکا و ترکیه و کره نبض بازار‌های جهانی سریال در جهان را در دست گرفته‌اند. گزارش‌ها حاکی است که برخی کشورهای دیگر دنیا هم به شدت روی این موضوع در حال سرمایه‌گذاری هستند. بعد از شیوع کرونا حتی این مساله مهم‌تر هم شده است. سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی است که توسط جی.دی. پین و پاتریک مک‌کی برای سرویس استریم پرایم ویدئوی آمازون ساخته شده و قرار است ماه آینده منتشر شود. از این سریال به عنوان یکی از گران‌ترین سریال‌های تاریخ نام می‌برند. این مجموعه بر پایه رمان ارباب حلقه‌ها نوشته جی. آر. آر. تالکین ساخته شده است و با بودجه 465میلیون دلاری تولید شده و به گفته کمپانی آمازون، انتظار می‌رود که حداقل یک میلیارد دلار هزینه تولید این سریال خاص، محبوب و جذاب، در ژانر علمی‌تخیلی، فانتزی، ماجراجویی و اکشن شود. برای درک بزرگی این عدد باید گفت که کل صادرات سریال‌های ترکی در سال 2016 کمتر از 400میلیون دلار بوده است. به همین بهانه نگاهی می‌اندازیم به پرخرج‌ترین سریال‌هایی که تاکنون ساخته شده‌‌اند.
دوستان (10 میلیون دلار برای هر قسمت):
سریال محبوب فرندز یا دوستان که در سال 1994 متولد شد، در 10 فصل ماجراهای مونیکا، ریچل، فیبی، چندلر، جویی و راس را دنبال می‌کند. اگرچه نزدیک به بیست سال از پایان این سریال می‌گذرد، فرندز هنوز طرفداران پروپاقرص خود را دارد و همچنان از طریق پلتفرم‌های دیجیتال بینندگان جدید جذب می‌کند. هرچند لوکیشن‌ها و صحنه‌های این سریال در طول هر 10 فصل بدون تغییر باقی ماندند، چیزی که در هر فصل تغییر می‌کرد، دستمزد بازیگران بود. همین امر باعث شد هزینه ساخت هر اپیزود به 10 میلیون دلار برسد.
بخش فوریت‌های پزشکی (13میلیون دلار برای هر قسمت):
سریال بخش فوریت‌های پزشکی که کاری بود از مایکل کریچتون، نویسنده پارک ژوراسیک، به یکی از ماندگارترین برنامه‌های تلویزیونی دهه 1990 تبدیل شد و تعدادی از بازیگران از جمله جورج کلونی را به شهرت رساند. این سریال که داستان پزشکان یک بیمارستان عمومی را در شیکاگو روایت می‌کند، برای اولین‌بار در سال 1994 پخش شد و در سال 2009 با پخش پانزدهمین فصل به کار خود پایان داد.
در سال 1998 که سریال بخش فوریت‌های پزشکی از بیشترین محبوبیت برخوردار بود، ان‌بی‌سی با استودیوی برادران وارنر سر بودجه 13‌میلیون دلاری برای هر قسمت توافق کرد؛ هرچند این بودجه با بودجه 2میلیون‌دلاری که برای این کار اختصاص داده شده بود، تفاوت فاحشی داشت. این قرارداد از فصل 4 تا فصل 9 سریال تمدید شد اما در نهایت در مبلغ قرارداد تجدیدنظر شد و فصل‌های باقی‌مانده با بودجه 8میلیون دلار برای هر قسمت ساخته شدند.
تاج (13 میلیون دلار برای هر قسمت):
ماجراهای سریال تاج از نتفلیکس، حول محور زندگی ملکه الیزابت دوم و رویدادهای تاریخی که در طول سلطنت طولانی او اتفاق افتادند، می‌چرخد. با توجه به هزینه طراحی صحنه، طراحی لباس کاراکترها و بازسازی رویدادهای تاریخی، ساخت این سریال که واقعیت و خیال را در هم می‌آمیزد کار پرهزینه‌ای از آب درآمد. برای ساخت هر قسمت از سریال تاج نزدیک به 13میلیون دلار هزینه می‌شد و احتمالا همین دست‌و‌دلبازی‌ بود که به شهرت و محبوبیت بالای این سریال منجر شد.
بازی تاج و تخت (15میلیون دلار برای هر قسمت):
بازی تاج و تخت که اولین فصل آن سال 2011 از شبکه اچ‌بی‌او پخش شد، یکی از پرطرفدارترین سریال‌های سال‌های اخیر است. در فصل‌های اول بازی تاج و تخت، برای ساخت هر قسمت یک بودجه 6میلیون‌دلاری اختصاص داده شده بود اما با گذشت زمان و افزایش مخاطبان این سریال، بودجه ساخت هر قسمت نیز به تناسب افزایش یافت. در فصل آخر، برای ساخت هر قسمت بودجه 15‌میلیون‌دلاری در نظر گرفته شد که علاوه بر دستمزد بازیگران، صرف طراحی صحنه‌ها و منظره‌های واقع‌گرایانه، گردآوری تیمی قوی از عوامل پشت صحنه، استخدام بدلکاران و دیگر هزینه‌هایی می‌شد که با وجود پایان جنجالی، از بازی تاج و تخت یک سریال موفق ساخت.
مندلورین (15میلیون دلار برای هر قسمت):
مندلورین ساخته جان فاورو یکی از سریال‌های موفق در جهان است. جان فاورو در این سریال تلویزیونی جدید با بازگویی داستان یک جنگجوی مندلورین از دوران پس از سقوط امپراتوری و قبل از ظهور نظم اول جهان، جنگ ستارگان را گسترش داد. این سریال با استقبال بی‌نظیر مخاطبان روبه‌رو شد و فصل سوم آن در دست ساخت است. سازندگان این سریال، برای رسیدن به چنین کیفیتی، برای ساخت هر قسمت بودجه 15میلیون‌دلاری اختصاص دادند که ثمر هم داد.
اقیانوس آرام (20میلیون دلار برای هر قسمت):
اقیانوس آرام یک مینی‌سریال ساخته شبکه اچ‌بی‌او است که ماجراهای آن حول‌و‌حوش جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. این سریال که مارس سال 2010 پخش شد، براساس کتاب خاطرات دو سرباز آمریکایی ساخته شده بود که در کتاب‌هایی جداگانه تجربه خود از جنگ علیه امپراتوری ژاپن را روایت کردند. استیون اسپیلبرگ و تام هنکس هر دو به عنوان تهیه‌کننده در ساخت این سریال نقش داشتند و از صرف هیچ بودجه‌ای برای بازآفرینی صحنه‌های جنگی دریغ نکردند. از این رو ساخت هر قسمت از این سریال 20میلیون دلار برای تهیه‌کنندگان آب خورد.
سریال‌های مارول (25میلیون دلار برای هر قسمت):
موفقیت فیلم‌های دنیای سینمایی مارول انکارناپذیر است. مارول با اکران فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، رکوردهای قبلی را شکست و موفق شد در دوران شیوع کرونا بیش از یک میلیارد دلار در گیشه جهانی فروش کند. بنابراین تعجبی ندارد اگر دست‌اندرکاران این دنیای سینمایی بخواهند با ساخت سریال‌های تلویزیونی کاراکترهای موفق خود را بیش از پیش بزرگ کنند. این سینماگران برای ساخت چنین سریال‌هایی از هیچ هزینه‌ای دریغ نمی‌کنند، بنابراین برای ساخت هر قسمت از سریال‌های واندا ویژن، لوکی، فالکون و سرباز زمستان و هاکای 25میلیون دلار هزینه کردند. اختصاص چنین بودجه‌ای برای یک سریال باعث شده است هزینه ساخت هر فصل آن با هزینه ساخت یک فیلم از دنیای سینمایی مارول برابری کند.

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/699095/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضرب‌الاجل قالیباف برای دولت/ رئیس مجلس: تا یکشنبه برنامه ارزی خود را ارائه نکنید خودمان موضوع را دنبال خواهیم کرد!

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو

همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم

ضرب‌الاجل مجلس برای دولت/منتظر مدیریت بازار ارز هستیم

پیش‌بینی قیمت ارز و نرخ تورم در سال 1403 | وضعیت رشد اقتصادی به کدام سو؟

پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید

کشف 31 هزار و 920 نخ سیگار قاچاق در کرمان

قالیباف: اگر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه خود را ارائه خواهد کرد

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره توسط شبکه بانکی

قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم

انواع کالای قاچاق به ارزش 20 میلیارد ریال در زنجان کشف شد

نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد

کارگر و کارآفرین دو همکارند در خطّ مقدّم نبرد اقتصادی + فیلم

ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

بازگشت دلار به کانال 62 هزار تومان؛ بازاری ها فروشنده شدند

تبدیل 400 هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

ریزش سنگنین قیمت سواری اتوماتیک ایران خودرو در بازار

رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران

آقای رئیسی! فقط ٥٠٠ میلیون دلار؟!

قالیباف: منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم

قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد

عزم ایران و پاکستان برای تبدیل «مرز صلح» به «مرز شکوفایی»

پیش‌بینی رشد اقتصادی برای کشورهای گروه 7 و بریکس در 2024

منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم

تدوین سند چشم‌انداز توسعه حمل‌ونقل استان گلستان

صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین

صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تولید توسط شبکه بانکی

«ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود

بازاری‌ها فروشنده شدند/ بازگشت دلار به کانال 62 هزار تومان

وزیر کار: منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند

دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟

همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی با قوت ادامه می‌یابد

لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟

طلای 18عیار پایین آمد؛ بازگشت دلار به کانال 63 هزار تومان

مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا (+جدول)

نشست هم‌اندیشی تربیت تسهیل‌گر جوانی جمعیت

رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی

توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد

ضرورت روزآمدسازی دانش و اطلاعات مدیران مناطق نفت‌خیز جنوب

گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات

چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟

منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر

14 همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی