بازار آریا

آخرين مطالب

اشتباهات رایج کسب و کارهای کوچک در بازاریابی تولید و تجارت

اشتباهات رایج کسب و کارهای کوچک در بازاریابی
  بزرگنمايي:

بازار آریا - 5 اشتباه رایج در کسب و کار عنوانی بود که در ابتدا برای این مطلب برگزیده بودم، اما از آن جا که برای لیست کردن این موارد، مطالعه ی مشخصی صورت نگرفته است و صرفاً محصول کنجکاوی و مشاهدات نگارنده است، و از طرفی شاید، برخی موارد از اینها رایج تر باشد ! عنوان را کمی کلی تر به صورت « اشتباهات رایج بازاریابی در کسب و کار » آوردم.
کسب و کارهای کوچک و کسب و کارهای خانوادگی و شاید در سالهای اخیر کسب و کارهای خانگی به دلیل شرایط اقتصادی و فرهنگی یکی از گزینه های اصلی خیلی از جوانان برای کسب و کار و پیدا کردن شغل باشد. با فرض صحیح بودن این گزاره، باید بپذیریم که از مهمترین مهارتهای لازم برای راه اندازی و مدیریت چنین کسب و کارهایی مهارت بازاریابی - و در سطحی بالاتر علم بازاریابی - باشد. با نگاهی کنجکاوانه به کسب و کارهای کوچکی که شکل می گیرند، برخی اشتباهات در مدیریت این کسب و کارها به چشم می آید که در اینجا 5 مورد از آنها لیست شده است ...
1- بازاریابی اتفاقی و بی برنامه !
واژه ی «بی برنامه» همراه خودش شکست را به همراه دارد و این نیازی به توضیح ندارد. نداشتن برنامه ی مشخص و مدون برای بازاریابی اولین قدم به سمت شکست است. مشاهده ی پیامهای نامشخص در تبلیغات از جمله ی این بی برنامگی ها است. به ندرت رخ می دهد که مشتریان پس از مشاهده ی اولین تبلیغ یا پیام تبلیغاتی اقدام به خرید کنند، معمولاً برای تصمیم به خرید نیاز به تکرار یک پیام تبلیغاتی صحیح است. بنابراین باید یک برنامه ی روشن برای تبلیغات داشته باشیم و بر روی آن پافشاری کنیم.
2-تبلیغات فقط برای زمانی که به مشتری نیاز داریم
این یکی از اشتباهات بزرگی است که بسیاری از کسب و کارهای کوچک مرتکب می شوند. باید توجه داشت که تبلیغات اقدامی همیشه جاری است. همچنین باید دقت کنید، که تاخیری بین تبلیغات و تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل وجود دارد. به علاوه همان طور که پیشتر اشاره شد، تکرار تبلیغات است که منجر به تاثیر گذاری آگهی می شود. باز هم تاکید می کنم، که تبلیغ یک اقدام همیشه جاری است ...
3- کپی از روی رقبا
تصور نکنید که رقبای شما دقیقاً می دانند که چه می کنند و حتماً نتایج مثبتی از تبلیغات و اقدامات بازاریابی خود می گیرند، و با این تصور کپی برداری از اقدامات آنها، اشتباه است. فقط به این دلیل که آنها در روزنامه یا مجله ای تبلیغ می کنند به این معنا نیست که این روش برای آنها سودآور بوده است. سعی کنید دنباله رو نباشید و این را بدانید که معمولاً تبلیغ در مکانهایی که رقبا حضور ندارند، موثرتر است.
البته اشتباه نشود، منظور ما بی توجهی به اقدامات رقبا نیست، در مورد مثال بالا، باید بگوییم که اگر رقبای شما خبرهای بسیاری را در مطبوعات دارند، این نشان از موفقیت برنامه های روایط عمومی آنها دارد و در چنین موردی باید، ما نیز بخش روابط عمومی (Public Relation) را توسعه دهیم.
4- تمرکز بر یافتن مشتریان جدید و غفلت از مشتریان فعلی
بارها شنیده اید که هزینه ی یافتن مشتری جدید چندین برابر مشتریان فعلی است و این واقعیت، اهمیت بسیار بالای مشتریان فعلی را نشان می دهد. کسب و کارهای کوچکی که توانسته اند در گذشته مشتریانی را سرویس دهند، نباید برنامه هایی برای حفظ مشتریان فعلی را فراموش کنند.
بازاریابان معتقدند که تلاش برای ایجاد ارتباط نزدیکتر با مشتریان فعلی و حفظ ارتباطات شکل گرفته با این مشتریان از موثرترین و کارآمدترین برنامه های بازاریابی است، خصوصاً این مورد برای کسب و کارهای کوچک و کسب و کارهای خانگی که در این موضوعات دارای مزیت نسبی هستند، اهمیت پیدا می کند.
5- انتخاب رسانه ی آگهی و تبلیغات پس از مشاهده ی قیمتها
مدیران کسب و کارهای کوچک پس از بررسی بسیاری از رسانه های موجود و مورد نظر برای تبلیغات، با قیمتهایی مواجه می شوند که برای آنها چندان قابل استفاده نیست به همین دلیل رو به رسانه هایی می آورند که قیمتهای پایین تری دارد ولی اساساً مخاطبانشان، آن رسانه ها را نمی بینند و بدین ترتیب پول و زمان خود را هدر داده اند.
یکی از رئیس جمهورهای قبلی امریکا جمله ی معروفی دارد که « Never buy what you don’t need because it’s cheap. » یعنی هیچ وقت چیزی که نیاز ندارید را به این دلیل که ارزان است تهیه نکنید ! این مورد برای تبلیغات نیز صادق است !
این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است.

بازار آریا

دانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/694289/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رئیس بانک مرکزی دولت روحانی دست به قلم شد؛ توصیه به تیم اقتصادی رئیسی

خریداران و فروشندگان مسکن بخوانند

رشد اقتصادی روسیه رقم خورد

کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند

توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم

تعطیلی شنبه یا 5 شنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبرو کرده است

آمار تکان دهنده افزایش فقر در ایران طی 2 سال

6 الزامی که خریداران سرخابی ها باید رعایت کند

چرا قیمت سکه کاهشی شد؟

تعطیلی شنبه یا 5شنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبرو کرده

یورو رکورد زد

جانباز سرافراز «علی طحان سفلی» به خیل همرزمان شهیدش پیوست

رییس اتاق اصفهان خواستار توجه به مَضرات اقتصادی تعطیلی پنجشنبه‌ها شد

هیئت اقتصادی کره شمالی راهی ایران شد

تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی

آمادگی تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار

توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم

مشارکت مردمی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است

فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید

برنامه عملیاتی برای تسریع در امر خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری طراحی شده است

نشست ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در گلستان برگزارشد

امیدواریم توافق‌های سفر به پاکستان با پیگیری مقام‌های دو طرف اجرایی شود

وزیر نفت به همراه رئیس‌جمهوری عازم سریلانکا شد

سقف تراکنش‌های بانکی تغییر کرد

سنگدوینی: جنگ‌هراسی بر اقتصاد ایران بی‌تاثیر است

رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار

رئیسی: تنبیه رژیم صهیونیستی بر عظمت جهان اسلام افزود

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

رسیدگی به درخواست 41 متقاضی توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

«امنیت» و «تجارت» محور رایزنی ایران و پاکستان

کشت فراسرزمینی یا کشت سرزمینی؛ اولویت با کدام است؟

گلخانه‌داران در برمودای مشکلات

انفعال عجیب در برابر قاچاق آدامس

یک نشست فرهنگی در موزه هنرهای معاصر

برپایی نمایشگاهی با نوستالژی نوار کاست

کنسرت «اشعار نو از نغمه‌های کهن» در ارسباران

چه کسی به شما دستور داده کوبیسم را رواج دهید؟

جنجال عجیب در سینما

تسهیل تجارت و تردد در پایانه‌‌‌های مرزی؛ اولویت راهداری

57 هزاریزدی درخواست صدور مجوز کسب‌وکار دادند

مانع‏‏‌زدایی از معادن تبریز

اورنج استراتژی؛ راه‌حلی بر مشکل ضایعات پلاستیکی نیجریه

چرا فشار بر رهبران سازمان‌ها برای استفاده از هوش‌مصنوعی افزایش یافته است؟

توسعه زیرساخت‌‌های جاده‌‌ای و بندری ایران و پاکستان

کسب گواهینامه مدیریت کیفیت در رضایتمندی مشتریان

تاکید بر نوسازی ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی