بازار آریا

آخرين مطالب

چرا مشتریان خرید می کنند؟ انگیزه های خرید مشتریان چیست؟ تولید و تجارت

  بزرگنمايي:

بازار آریا - اگر شما بتوانید تمام استدلالهای مشتری را که در مورد محصول یا خدمت شما می کند را پیش بینی کنید و برای تمام آنها راه حلی بیابید، آن گاه این اطمینان که شما می توانید آنها را راغب به خرید کنید، اطمینانی منطقی است. اما می دانید که رفتار مشتری و انسانها بسیار پیچیده و کمتر قابل پیش بینی است.
در اینجا علوم اجتماعی کمک بسیاری به بازاریابی کرده اند تا دلیل خرید کردن مشتریان را بیابیم. آنها با بررسی نیازها، ادراک‌ها، رفتارها و روشها، و نحوه‌ی یادگیری و فراموش کردن افراد به این نتیجه رسیده‌اند که برای شناسایی علل خرید کردن، پیش از هر چیز باید به باورهای آنها بپردازیم؛ مردم و مشتریان به چه چیزهایی باور دارند.
مردم به طور معمول به خرید کالا، خدمات و عقاید رو می آورند تا نیازهای جسمانی و روانی خود را ارضاء کنند. خریدار نخست با تکیه بر احساسش به سوی کالایی جلب می شود و آن گاه با توسل به عقل و منطق خرید آن را توجیه می کند.
نکته‌ای که اینجا به نظر مهم می‌آید آن چیزی است که مشتری از ما می‌خرد یا بهتر بگوییم، آن چیزی است که او می خواهد بخرد. در اینجا به مثال معروف کاتلر اشاره میکنیم، او می گوید مشتری از ما مته‌ی 7 میلی متری نمی خرد بلکه او سوراخ 7 میلی متری می خرد. توجه به این نکته می تواند کمک بسیاری در طراحی صحیح محصول و برنامه‌ی بازاریابی داشته باشد. به موارد دیگری از این دست توجه کنید :
خرید مسکن: به من راحتی و آسایش، سرمایه گذاری مطمئن و غرور مالکیت را بفروشید !

بازار آریا

 بلیت هواپیما: به من پروازی سریع، ایمن، آرام، رسدن به موقع به مقصد و لذت حین پرواز را بفروشید !

بازار آریا

 خرید کتاب : به من لذت ساعتها مطالعه و منفعت دانش را بفروشید !

بازار آریا

 خرید لباس : به من جذابیت بیشتر و مدل روز را بفروشید !

بازار آریا

 خرید کامپیوتر: به من لذت بهره بردن از تکنولوژی پیشرفته را بفروشید !

بازار آریا

 اسباب بازی : به من لحظات شادی برای فرزندم را بفروشید !
فروشنده‌ی حرفه ای یا بر حسب نیاز خریدار، کالایی را عرضه می کند و یا خود چنین نیازی را در او پدید می‌آورد.
همان طور که پیش از این گفته شد، هر یک از ما در طول روز سرگرم فروش کالا، خدمات و یا عقاید خود هستیم.
کالاهای از قبیل لوازم خانگی ملموس و قابل بهره برداری هستند. خدمات از قبیل قالیشویی، خیاطی، آرایشگری غیر ملموس هستند و عرضه ی آن مستلزم استفاده از نیروی جسمانی، وسایل و ابزارهای خاص و تا حدودی آگاهی است.
عقاید خلاق و غیر ملموس هستند و فروشنده به وسیله آن دانش و آگاهی آکادمیک و یا مهارت عملی خود را به خریدار عرضه می کند. چند نمونه از فروشندگان عقاید عبارتند از دانشمندان، پزشکان، مشاوران حقوقی، حسابداران، تحلیل گران تجاری و اقتصادی، مخترعان، و استادان.
در اینجا به 30 دلیل برای خرید یک کالا یا همان انگیزه های خرید اشاره خواهیم کرد.
دستیابی به ظاهری آراسته و احساس نیکو
متاثر از تبلیغات
چشم و هم چشمی با دوستان و آشنایان
پیروی از مد
نشان دادن عضق و دلبستگی به دیگران
اهدای کادو و چشم روشنی
متاثر از عادت
توصیه ی دیگران
احساس رضایت از خرید قبلی
فروش و کسب درآمد
صرفه‌جویی در وقت، پول و نیرو
متاثر از نفود کلام فروشنده
کمک به موسسات خیریه
دستیابی به رفاه و آسایش
کسب اعتبار اجتماعی
کسب امنیت و حراست
ارزیابی کالا
سماجت فروشنده
برتری جویی نسبت به همردیفان
افزایش ارزش و کارایی
دستیابی به تندرستی، بهداشت، نظافت، شادمانی و لذت بیشتر
یک اقدام احتیاطی
بر طرف کردن گرفتاری، درد و انتقاد
تقلید از دیگران
ارضای میل و کنجکاوی
کسب محبوبیت و تحسین
حفظ استقلال فردی
حراست از حیثیت
تسهیل در کار
متاثر از برنامه توسعه
این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی و با استفاده از منابع زیر تالیف شده است.

بازار آریا

دانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی صنعت
منابع مورد استفاده در این مطلب:
کتاب فارسی:
رمز و راز موفقیت در کسب و کار ترجمه محمدرضا آل یاسین
مجله انگلیسی:
The Entrepreneurs Guid

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/693705/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

7 تا از ارزان‌ترین کشورها برای خرید طلا را بشناسید

رئیسی: همکاری‌های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ایران و سریلانکا برای بی اثر کردن دشمنی ها باید تقویت شود

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

بنگاهداری بانک‌ها زنجیری به پای چرخ تولید

اکران آنلاین «پرویز خان»

فیلم «همسر» برای نابینایان توضیح‌دار شد

«دروغ پارلمانی» روی صحنه پردیس شهرزاد

نمایشگاه آثار ننه مکرمه در گالری سهراب

کلنگ بی‌قرار شهرداری؛ بیخ گوش سنگلج

داستان دنباله دارقطع آب قشم

مهلت ارسال مقاله به کنگره دو‌سالانه بین‌‌‌المللی انکولوژی کودکان اعلام شد

ترس از تغییر؛ مانع پایداری کسب و کارها

چگونه کار تیمی شاهکار می‌کند!

مزایا و معایب «رتبه‏‏‌بندی اجباری »

دایی یا اوسمار؟ مساله این است!

یورو بدون تو

اگر بخواهی، می‌شود

عجیب‌ترین کامنت تاریخ!

جام دوم هدف اول

ایلان ماسک: تسلا سال آینده به جای ماشین روبات می‌فروشد

آمریکا ممنوعیت تیک‌تاک را در سنا تصویب کرد

درخواست موزیلا برای اقدام واتس‌اپ در انتخابات قریب‌الوقوع سراسر جهان

کاهش ضایعات ناشی از بسته‌بندی در آمازون به کمک هوش مصنوعی

بازار موبایل در انتظار شوک قیمتی؟

زنجیره فولاد - 1403/02/06

بازار فولاد - 1403/02/06

بازار آتی - 1403/02/06

خزان معاملات میلگرد در بازار فیزیکی

پایان روند افت نرخ غلات

بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه

سردرگمی قوانین مالیاتی

تسلا خودروی ارزان می‌سازد

خودروساز چینی جدید در تایلند

آغاز ثبت‌نام تاکسی‌های برقی

چین؛ سلطان بازار خودروهای برقی

خودروسازان در جمع واردکنندگان برتر

ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان

به‌کارگیری هوش‌مصنوعی در صنعت نفت

آمریکا در صدر انتشاردهندگان گازهای گلخانه‏‏‏‌ای

ترامپ ؛ بیم و امید نفت آمریکا

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد

تعیین نرخ ارز قاچاق، از بیش‌اظهاری واردات و کم‌اظهاری صادرات

لزوم حل مشکلات صدور روادید رانندگان

دیدگاه ترکیه درباره منازعه ایران و اسرائیل

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

توسعه معدن در گرو ایجاد زیرساخت

رضایت کارآفرینان؛ شاخص ارزیابی کارمندان دولت

افزایش 6 درصدی تقاضای برق

ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان سه‌برابر می‌شود

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی