بازار آریا

آخرين مطالب

آیا لی نینگ، نایکی و آدیداس را شکست می دهد؟ تولید و تجارت

آیا لی نینگ، نایکی و آدیداس را شکست می دهد؟
  بزرگنمايي:

بازار آریا - چینی ها رقبای قدرتمندی هستند. آنها تاثیر مهمی بر اقتصاد آمریکا گذاشته اند و علاوه بر آن اتحادیه اروپا نیز از حضور قدرتمند کالاهای چینی در بازارهایشان که منجر به مشکلاتی برای صنعت آنها شده، به سطوح آمده اند. اما چینی ها به تولید کالاهای ارزان و بدون برند اکتفا می کنند ؟ اگر چینی ها موفق به خلق برند در سطح جهانی شوند، چه اتفاقی برای برندهای بزرگ امروز خواهد افتاد ؟ (مطالعه مطلب چینی ها و استراتژی جدید بازاریابی: برندسازی به شما توصیه می شود)
لی نینگ Li Ning تولید کننده ی چینی لباسهای ورزشی چند وقتی است که برای برندسازی و حضور در بازارهای بین المللی تلاش می کند. این را می توان در استراتژی ها و سخنرانی های مدیران آنها به وضوح احساس کرد. شاید مهمترین نشانه ی این حضور بین المللی هم، مسابقات المپیک 2008 پکن بود،جایی که لی نینگ اسپانسر بسیاری از ورزشکاران و تیمها بود. چرا باید Li Ning که بالای 95% فروشش را در داخل چین انجام می دهد، اسپانسر یک تیم سوئدی، سودانی و ... در المپیک باشد؟ آقای نینگ در یکی از سخنرانی های اخیر خود گفته است « لی نینگ می خواهد اولین برند واقعی چینی در سطح جهان باشد » . جمله ای که فردریک بالفور، نویسنده ی هفته نامه ی بیزنس ویک را مجاب کرد تا مقاله ای تحت عنوان « لی نینگ رو در روی نایکی و آدیداس » را بنویسد.
بر روی سایت شرکت لی نینگ اطلاعات خوبی می توان پیرامون شرکت پیدا کرد، بیانیه ماموریت، چشم انداز و ارزشهای محوری Li Ning از آن جمله هستند :
Mission
Through sports, we inspire people the desire and power to make breakthroughs
Vision
A world"s leading brand in the sports goods industry
Core Values
Live For Dream, Integrity and Commitment, We Culture, Achieving Excellence, Consumer Oriented, Breakthrough
چشم انداز آنها خیلی شفاف و روشن است، برندی جهانی که در صنعت محصولات ورزشی پیشتاز است ! و این جایگاهی است که اکنون آدیداس و نایکی دارند !
وقتی اطلاعات موجود بر روی سایت لی نینگ را دقیق تر نگاه می کنیم، اطلاعات دقیقی پیرامون ساختار مدیریت برند را در این شرکت می بینیم، موضوعی با اطمینان می توان گفت در مورد کمتر شرکت چینی دیده می شود. شکل زیر رویکرد لی نینگ را به مدیریت برند نشان می دهد. رویکردی که محصول آن لوگوی لی نینگ و شعار تبلیغاتی Make The Change شده است !
شایستگی های محوری لی نینگ عبارتند از :
برند ورزشی لی نینگ
شبکه ی توزیع
تنوع محصول
منابع ورزشی برای بازاریابی (تیمهای ورزشی و قهرمانان)
علاوه بر حضور به عنوان اسپانسر در بازیهای المپیک پکن، آنها برای حضور قدرتمند در سطح جهانی، یک کمپین تبلیغاتی با عنوان « یک تیم ، یک باور » ( One Team , One Belief ) را ترتیب داده اند که در آن ورزشکاران آفریقایی، اروپایی، امریکای جنوبی و چینی دستهای خود را بر روی قلبشان گذاشته اند.

بازار آریا


آن چه باید پیرامون لی نینگ پذیرفت خیز بلند آنها برای حضور در بازارهای جهانی به عنوان یک برند شناخته شده است. اما باید پذیرفت که با وجود رشد سالانه 30% بازار لوازم و البسه ی ورزشی در چین، هنوز هم فضای خالی و جذاب برای فعالیت در چین وجود دارد و شاید همین موضوع، فرآیند جهانی شدن این برند – فعلاً داخلی – را طولانی تر کند.
به نظر شما این برند چینی چه قدر می تواند برای نایکی و آدیداس خطرناک باشد ؟ و به طور کلی آیا شانسی برای چین جهت خلق برندهای جهانی – در بازارهای مختلف – قائل هستید ؟
این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی و با استفاده از منابع زیر نوشته شده است.

بازار آریا

دانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

منابع مورد استفاده در این مطلب:
سایت غیر انگلیسی :
Business Week : China"s Li Ning Toe to Toe against Nike and Adidas

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/693697/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تمام ایده‌های دانش‌بنیانی قدرت تولید انبوه را دارند؟

روزنامه‌های اقتصادی شنبه 1 اردیبهشت

صادرات حوزه غذایی کشور بسیار محدود است

یارانه نان را به جای نانوا به مردم بدهید

تداوم روند کاهشی مصرف سرانه فرآورده‌‌‌های گوشتی

رقابت نفسگیر منطقه‌ای در صنعت غذا

اجرای نمایش «کی با من پیتزا می‌پزه؟» برای کودکان

اجرای «مجنون آن لیلی» با روایت رشید کاکاوند

گردهمایی عامه‌پسندها پس از 30 سال

«فرداها» پشت ویترین کتاب‌فروشی‌ها

میراث سینماگر فقید

پل آهنی؛ نماد انقلاب صنعتی

70 سال تاخیر!

سهمیه ایتالیا، شاید 6 تیم

امروز؛ بهتر از بازی اول باش

دست‌های خالی در باواریا

چطور دفاع می‌کنید؟

احتمال سرمایه‌گذاری گلرنگ در تخفیفان

ارائه یک پلتفرم بانکداری دیجیتال برای کسب‌وکارها

دومین خروج بزرگ بنیانگذاران رقم می‌خورد؟

فرار سرمایه‌گذاران خطرپذیر از اژدهای سرخ

اثر تورمی در کمین تاکسی‏‏‌های اینترنتی؟

روز پایان اکسپو روز شروع فعالیت است

صنعت لوازم خانگی زیر ذره‌بین

راه گشایش ارزی برای تولید به قصد صادرات

مسیریابی بانک‌ بزرگ پس از ادغام

بازار جهانی - 1403/02/01

پلیمر خاورمیانه - 1403/02/01

زنجیره فولاد - 1403/02/01

پلیمر جهانی - 1403/02/01

بازار جهانی فلزات در مدار صعود

بانک مرکزی انتشار ایران‌چک 500هزارتومانی را تکذیب کرد

مخالفت انجمن اقتصاد ایران با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها

آفت‌زدایی از فساد اداری

وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه

ادامه زیاندهی خودروساز ویتنامی

8 تا 10هزار خودروی برقی در راه است

احیای انرژی هسته‌‌‌‌ای در اروپا

افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی

لزوم واقع‌بینی در مسیر گذار انرژی

ظرفیت مغفول یک‌میلیارد دلاری

قطر به‌مثابه یک« قدرت عاریه‌ای»

بازنگری میانجی در میانجی‌گری

چرا باید به نسل «زد» امیدوار بود؟

وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل

رسوب فایل فروش مسکن در منطقه 2 تهران

بازار - 1403/02/01

بهبود نامتوازن اقتصاد منطقه

نبض شاخص - 1403/02/01

بازار سهام - 1403/02/01

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی