بازار آریا

آخرين مطالب

برداشت گل‌ محمدی از مزارع استان کردستان/ محصولی که باعث رونق اقتصادی و درآمدزایی شده است اقتصاد ايران

  بزرگنمايي:

بازار آریا -

بازار آریا


گروه استان‌ها - برداشت گل‌های محمدی در استان کردستان در حال انجام بوده و بهره‌برداران علاوه بر استفاده از خاصیت دارویی این محصول، با فروش شغل و درآمدزایی خوبی برای خود راه انداخته‌اند. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج ، گل سرخ یا گل محمدی نام نوعی گل رز است که از آن گلاب می‌گیرند. علاوه بر عطر استثنایی این گیاه، خواص دارویی آن نیز از دیرباز شناخته شده و مزایای زیادی برای سلامتی، زیبایی پوست و مو داشته و به شکل‌های مختلف از آن همچون چای و دمنوش گل محمدی، روغن گل محمدی و گلاب نیز استفاده می‌شود.
گل محمدی خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد و به همین دلیل با رادیکال‌های آزاد مقابله کرده و با حساسیت‌های پوستی، چربی اضافه پوست و میکروب‌ها مبارزه می‌کند و سبب پاکسازی پوست از گرد و غبار و آلودگی می‌شود.
گل محمدی حاوی ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های مفید برای بدن از جمله ویتامین C است و انواع لکه‌های پوستی و چین و چروک را برطرف می‌کند. این گیاه یک اسکراب بسیار مفید برای لایه‌برداری از پوست، رفع چین و چروک و برطرف کردن آلرژی‌های پوستی است. نوشیدن چای گل محمدی می‌تواند سبب کاهش چین و چروک‌های پوستی و افزایش کلاژن سازی پوست شود و به این ترتیب شادابی و جوانی پوست حفظ می‌شود.
این گیاه در مرطوب‌کنندگی پوست، رفع چروک‌های صورت و درمان التهاب‌های پوستی به‌ویژه در پوست‌های حساس و لطیف (مانند پوست نوزادان) مؤثر است؛ روغن‌های طبیعی گلبرگ‌های گل محمدی سبب حفظ رطوبت سلول‌های پوست شده و برای هیدراتاسیون مفید هستند و خشکی پوست را برطرف می‌کنند.
گلبرگ‌های گل محمدی یک لایه‌بردار ملایم برای پوست هستند که سبب از بین رفتن سلول‌های مرده پوست و کاهش چربی پوست می‌شوند. همچنین از ماسک گل محمدی و روغن نارگیل برای داشتن موهای نرم و ابریشمی، افزایش رشد مو و کنترل چربی پوست استفاده می‌شود. 
چای گل محمدی نوشیدنی سالم و بدون کالری است که جایگزین خوبی برای نوشیدنی‌های چاق کننده مانند قهوه خامه‌ای و انواع نوشابه‌ها و… دارد و از این رو تأثیر خوبی در لاغری می‌گذارد. آب و دمنوش گل محمدی برای حفظ سلامت چشم و مقابله با عفونت و پاکسازی کبد، کیسه صفرا و کلیه و سنگ کلیه و ضد افسردگی و بی‌خوابی دارای خاصیت زیادی است.
هر سال در فصل بهار در استان کردستان، از اواسط اردیبهشت ماه برداشت گل محمدی آغاز و تا اواخر خرداد ادامه دارد. زاهد حاجی‌میرزایی، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان درباره وضعیت این گل سرخ در استان می‌گوید: پیش‌بینی می‌شود امسال 960 تن گل محمدی از سطح 240 هکتار از مزارع استان برداشت شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان 260 هکتار زمین زیر کشت گل محمدی وجود دارد که 240 هکتار آن بارور است، گفت: با توجه به پراکنش خاصی که در استان داریم پیش‌بینی می‌شود به ازای هر هکتار از سطح زیر کشت 4 تن گل محمدی برداشت شود.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اعلام اینکه 500 بهره‌بردار در استان کار برداشت گل محمدی را انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: بیشترین سطح زیر کشت این محصول مربوط به شهرستان‌های سنندج، دهگلان و بانه است.
حاجی‌میرزایی با اشاره به شرایط اقلیمی و آب و هوای استان، کشت محصول گل محمدی را یکی از مزیت‌های کردستان خواند و عنوان کرد: به منظور تشویق باغداران، سال گذشته 85هزار قلمه ریشه‌دار به دو صورت گلدانی و ریشه لخت به صورت رایگان و یارانه‌ای از سوی جهاد کشاورزی بین بهره‌برداران توزیع شد. 
برداشت گل محمدی 195هکتار گلستان‌ در شهرستان مشهدمقدس آغاز شد/ پیش‌بینی برداشت 660 تن محصول + تصاویرعطرگل محمدی در گلستان‌های نیشابور پیچید/ برداشت گل‌ محمدی از گلستان‌های نیشابور استان کردستان به دلیل موقعیت جغرافیایی و برخورداری از زمین‌های مرغوب کشاورزی در کنار مناطق مرتفع و کوهستانی قابلیت کشت انواع متنوع گیاهان دارویی همچون گل محمدی را دارد و هم‌اکنون نیز شمار زیادی از کشاورزان استان در این بخش مشغول فعالیت و کسب درآمدزایی هستند.
انتهای پیام/481/
تبلیغات در خبربان

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/689067/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

تمام ایده‌های دانش‌بنیانی قدرت تولید انبوه را دارند؟

روزنامه‌های اقتصادی شنبه 1 اردیبهشت

صادرات حوزه غذایی کشور بسیار محدود است

یارانه نان را به جای نانوا به مردم بدهید

تداوم روند کاهشی مصرف سرانه فرآورده‌‌‌های گوشتی

رقابت نفسگیر منطقه‌ای در صنعت غذا

اجرای نمایش «کی با من پیتزا می‌پزه؟» برای کودکان

اجرای «مجنون آن لیلی» با روایت رشید کاکاوند

گردهمایی عامه‌پسندها پس از 30 سال

«فرداها» پشت ویترین کتاب‌فروشی‌ها

میراث سینماگر فقید

پل آهنی؛ نماد انقلاب صنعتی

70 سال تاخیر!

سهمیه ایتالیا، شاید 6 تیم

امروز؛ بهتر از بازی اول باش

دست‌های خالی در باواریا

چطور دفاع می‌کنید؟

احتمال سرمایه‌گذاری گلرنگ در تخفیفان

ارائه یک پلتفرم بانکداری دیجیتال برای کسب‌وکارها

دومین خروج بزرگ بنیانگذاران رقم می‌خورد؟

فرار سرمایه‌گذاران خطرپذیر از اژدهای سرخ

اثر تورمی در کمین تاکسی‏‏‌های اینترنتی؟

روز پایان اکسپو روز شروع فعالیت است

صنعت لوازم خانگی زیر ذره‌بین

راه گشایش ارزی برای تولید به قصد صادرات

مسیریابی بانک‌ بزرگ پس از ادغام

بازار جهانی - 1403/02/01

پلیمر خاورمیانه - 1403/02/01

زنجیره فولاد - 1403/02/01

پلیمر جهانی - 1403/02/01

بازار جهانی فلزات در مدار صعود

بانک مرکزی انتشار ایران‌چک 500هزارتومانی را تکذیب کرد

مخالفت انجمن اقتصاد ایران با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها

آفت‌زدایی از فساد اداری

وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه

ادامه زیاندهی خودروساز ویتنامی

8 تا 10هزار خودروی برقی در راه است

احیای انرژی هسته‌‌‌‌ای در اروپا

افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی

لزوم واقع‌بینی در مسیر گذار انرژی

ظرفیت مغفول یک‌میلیارد دلاری

قطر به‌مثابه یک« قدرت عاریه‌ای»

بازنگری میانجی در میانجی‌گری

چرا باید به نسل «زد» امیدوار بود؟

وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل

رسوب فایل فروش مسکن در منطقه 2 تهران

بازار - 1403/02/01

بهبود نامتوازن اقتصاد منطقه

نبض شاخص - 1403/02/01

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی