بازار آریا

آخرين مطالب

در صحن شورا مطرح شد؛

آب تهران مشکلی از لحاظ کیفیت ندارد/ عدم وجود آلودگی در آب شهرداری تهران

آب تهران مشکلی از لحاظ کیفیت ندارد/ عدم وجود آلودگی در آب
  بزرگنمايي:

بازار آریا - در شصت و چهارمین جلسه شورای شهر، اعضای شورا سوالات خود در زمینه پروژه تصفیه خانه جنوب تهران و کیفیت آب پرداختند و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران به تک تک سوالات پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار شهر ، مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در شصت و چهارمین جلسه شورای شهر، با بیان اینکه یکی از مجموعه هایی که در شهر تهران آب مصرف می کنند کارواش ها هستند، اظهار کرد: ظرفیت حقوقی و قانونی در شهرداری وجود دارد و باید به سمتی حرکت کرد که چاره ای در خصوص مصرف آب در این کارواش ها اندیشیده شود.
وی ادامه داد: اگر در تأمین آب در تهران با مشکل مواجه هستیم باید این دغدغه مورد توجه قرار بگیرد و اصلاح الگوی مصرف با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران انجام شود.
اقراریان همچنین تصریح کرد: در تعامل با کمیسیون های مختلف شورا می توان شرایطی را فراهم کرد که بهره برداری مناسبی از آب صورت بگیرد.
جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از موضوعات هدررفت آب تهران از شبکه اصلی است. باید مشخص شود که وضعیت هدررفت چگونه است و آیا فکری به حال لوله گذاری های قدیمی شده است یا خیر؟
وی افزود: سفره های آب زیرزمینی در معرض آلاینده ها قرار دارند و باید کیفیت چاه ها را مورد بررسی قرار داد. باید ببینیم در این زمینه چه اقداماتی انجام شده است.
احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورا نیز در این جلسه با اشاره به کیفیت آب در مناطق مختلف گفت: بخش عمده آب شرب تهران از منابع زیر زمینی است و در معرض آلاینده هاست. تاکنون شفاف اعلام نشده که آب مورد مصرف مردم حاوی نیترات هست یا خیر؟
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برآورد شورا در سال 82 این بود که برای تکمیل شبکه فاضلاب تهران به 50 سال زمان نیاز داریم، اظهار کرد: تکمیل شبکه فاضلاب تهران در سالهای پیش رو خبر خوشحال کننده است.
ناصر امانی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه دولت برای ساخت مسکن در تهران و سهم پایتخت برای ساخت 110 هزار واحد و جمعیت پذیری، باید دید چه فکری به حال تأمین آب در این مناطق شده است.
وی با بیان اینکه بین مقاوم سازی شبکه تهران و ایجاد مخازن، اولویت با مقاوم سازی است، یادآور شد: باید پیش بینی لازم انجام شود که در مواقع بحران، شبکه آب و فاضلاب مقاومت کافی را دارد یا خیر؟
نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به معضلات شمیرانات گفت: بیش از 70 درصد آب و فاضلاب شهر و روستاهای این بخش تکمیل نشده و مجوز ساخت منوط به تکمیل فاضلاب در این بخش است.
وی افزود: مردم این شهرستان از نعمت آب کیفیت بی بهره هستند و می خواهیم بدانیم که آیا این امکان وجود دارد که مردم شمیرانات از آب سد لتیان و لار بهره مند شوند.
محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در پاسخ به سوالات اعضای شورای اسلامی شهر تهران در خصوص پروژه تصفیه خانه جنوب تهران گفت: دو رودخانه کرج و جاجرود منابع تأمین آب در این منطقه هستند. اولین جایی که شبکه مدرن آبیاری از سوی فاوا طراحی شد دشت ورامین بود و قرار بود 50 درصد سد لتیان و 100 درصد سد ماملو برای مصرف کشاورزی استفاده شود اما کل آن برای آب شرب استفاده شد. چون آب این منطقه به تهران انتقال شده پساب به دشت ورامین منتقل می شود.
وی تصریح کرد: طبق قانون نمی توان اجازه داد هرگونه فاضلاب به شبکه پساب راه پیدا کند و برای اینکه بتوانیم به شهرداری کمک کنیم اگر BOD و COD در حد فاضلاب انسانی پایین بیاید می توان از آن برای مصارفی از جمله کارواش ها استفاده کرد.
بختیاری با تأکید بر اینکه تهران امکان ذخیره بیش از این را ندارد و با وجود خشکسالی دچار مشکل می شود، یادآور شد: تهران امکان بارگذاری جمعیت جدید ندارد و در صورت ایجاد آن باید منابع تأمین شود. هدررفت ظاهری تهران 11 درصد است و در 10 سال اخیر هفت درصد هدررفت تهران کاهش پیدا کرده و با توسعه شبکه تهران، از این هدررفت جلوگیری خواهد شد.
وی با بیان اینکه کیفیت آب تهران هیچ مشکلی ندارد، یادآور شد: هیچ گونه آلودگی در آب تهران نداریم. نیترات در آب به زیر 50 رسیده که مطابق با استاندارد جهانی است. تا پنج سال آینده کل مردم تهران از آب واحد استفاده خواهند کرد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/688739/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اطلاعات غلطی که دولت در باره کاهش نرخ بیکاری می دهد، فقط حلوا حلوا گفتن است؛ با آن دهان شیرین نمی شود

وقتی اوضاع اقتصادی خوب نیست، استقلال به چه کاری می‌آید؟ + فیلم

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

تمام ایده‌های دانش‌بنیانی قدرت تولید انبوه را دارند؟

روزنامه‌های اقتصادی شنبه 1 اردیبهشت

صادرات حوزه غذایی کشور بسیار محدود است

یارانه نان را به جای نانوا به مردم بدهید

تداوم روند کاهشی مصرف سرانه فرآورده‌‌‌های گوشتی

رقابت نفسگیر منطقه‌ای در صنعت غذا

اجرای نمایش «کی با من پیتزا می‌پزه؟» برای کودکان

اجرای «مجنون آن لیلی» با روایت رشید کاکاوند

گردهمایی عامه‌پسندها پس از 30 سال

«فرداها» پشت ویترین کتاب‌فروشی‌ها

میراث سینماگر فقید

پل آهنی؛ نماد انقلاب صنعتی

70 سال تاخیر!

سهمیه ایتالیا، شاید 6 تیم

امروز؛ بهتر از بازی اول باش

دست‌های خالی در باواریا

چطور دفاع می‌کنید؟

احتمال سرمایه‌گذاری گلرنگ در تخفیفان

ارائه یک پلتفرم بانکداری دیجیتال برای کسب‌وکارها

دومین خروج بزرگ بنیانگذاران رقم می‌خورد؟

فرار سرمایه‌گذاران خطرپذیر از اژدهای سرخ

اثر تورمی در کمین تاکسی‏‏‌های اینترنتی؟

روز پایان اکسپو روز شروع فعالیت است

صنعت لوازم خانگی زیر ذره‌بین

راه گشایش ارزی برای تولید به قصد صادرات

مسیریابی بانک‌ بزرگ پس از ادغام

بازار جهانی - 1403/02/01

پلیمر خاورمیانه - 1403/02/01

زنجیره فولاد - 1403/02/01

پلیمر جهانی - 1403/02/01

بازار جهانی فلزات در مدار صعود

بانک مرکزی انتشار ایران‌چک 500هزارتومانی را تکذیب کرد

مخالفت انجمن اقتصاد ایران با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها

آفت‌زدایی از فساد اداری

وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه

ادامه زیاندهی خودروساز ویتنامی

8 تا 10هزار خودروی برقی در راه است

احیای انرژی هسته‌‌‌‌ای در اروپا

افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی

لزوم واقع‌بینی در مسیر گذار انرژی

ظرفیت مغفول یک‌میلیارد دلاری

قطر به‌مثابه یک« قدرت عاریه‌ای»

بازنگری میانجی در میانجی‌گری

چرا باید به نسل «زد» امیدوار بود؟

وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل

رسوب فایل فروش مسکن در منطقه 2 تهران

بازار - 1403/02/01

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی