بازار آریا

آخرين مطالب

تعداد مبتلایان در کره‏شمالی به 5/ 1میلیون نفر رسید

جولان کرونا در پیونگ‌‏یانگ اقتصاد جهان

  بزرگنمايي:

بازار آریا - دنیای‌اقتصاد : کره‌شمالی اعلام کرد که تعداد مبتلایان مشکوک به ویروس کرونا در این کشور آسیب‌‌پذیر و منزوی، روز سه‌‌شنبه نزدیک به 5/ 1میلیون نفر بود و این ویروس از آوریل تاکنون باعث مرگ 56نفر در این کشور شده است. «ویکتوریا کیم» در گزارش 17می در نیویورک‌تایمز نوشت، رسانه‌های دولتی اخیرا صدها هزار بیمار جدید مبتلا به تب را در روز گزارش می‌‌کنند، بدون اینکه بگویند تست کرونای چند نفر از آنها مثبت بوده است. سیستم بهداشتی کره‌شمالی احتمالا ظرفیت آزمایش در مقیاس بزرگ را ندارد. قبل از اینکه هفته گذشته شیوع کووید در این کشور برای اولین بار گزارش شود، کره‌شمالی برای بیش از دو سال ادعا کرده بود که حتی یک مورد ابتلا به ویروس کرونا نداشته است. اکثر جمعیت 25میلیونی این کشور علیه ویروس واکسینه نشده‌اند و این کشور پیشنهادهای بین‌المللی مکرر برای میلیون‌ها دز واکسن را رد کرده است.
دکتر تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی روز سه‌شنبه گفت که این سازمان پیشنهاد ارائه پشتیبانی فنی و تدارکات برای مبارزه با شیوع این بیماری از جمله آزمایش های تشخیصی، داروهای ضروری و واکسن‌ها را داده است. او در یک کنفرانس خبری در ژنو گفت: «این سازمان عمیقا از خطر گسترش بیشتر کووید در این کشور نگران است؛ به‌ویژه به این دلیل که جمعیت واکسینه نشده هستند و بسیاری از آنها شرایط زمینه‌‌ای دارند که آنها را در معرض خطر بیماری شدید و مرگ قرار می‌‌دهد.» به گزارش خبرگزاری دولتی کره‌شمالی، پیونگ‌یانگ، پایتخت کره‌شمالی روز دوشنبه تحت «سیستم پیشگیری از همه‌‌گیری اضطراری حداکثری» قرنطینه شد و گزارش شد که ارتش در حال توزیع دارو است. مقامات پیش از این به همه شهرها و شهرستان‌های سراسر کشور دستور قرنطینه داده و گفته بودند که ویروس کرونا «به‌طور انفجاری» در حال گسترش است. «کیم جونگ اون» خشمگین از ناتوانی مسوولان در پیشگیری از ورود پاندمی به کره‌شمالی، ارتش را به حال آماده‌‌باش درآورد و مقابله با گسترش پرشتاب «موارد تب» را به نظامیان سپرد. بر همین اساس، ارتش کره‌شمالی سربازان را به تمام داروخانه‌های پایتخت اعزام کرده تا شبانه روز بر توزیع دارو نظارت کنند. پیونگ‌‌یانک حدود 3میلیون نفر جمعیت دارد و استقرار سربازان در داروخانه‌ها ظاهرا در مرحله نخست فقط در این شهر اجرا می‌‌شود. گسترش کنترل نشده ویروس می‌تواند به‌ویژه در کره‌شمالی کشنده و مرگبار باشد. سیستم بهداشتی ناچیز این کشور به‌دلیل برخی از سخت‌‌ترین تعطیلی‌های مرزی همه‌‌گیری در جهان، بیش از حد تصور کاهش یافته و منابع خود را از دست داده است و عرضه از جانب چین نیز قطع شده است. [جدیدترین گزارش‌ها حاکی از این است که کره‌شمالی هواپیماهایی را به چین فرستاده تا داروی کرونا بار بزنند. این نخستین پرواز بین‌‌المللی کره‌شمالی از زمان آغاز شیوع کرونا است.] معدود سازمان‌های کمک‌رسانی بین‌المللی که در آنجا فعالیت می کردند نیز مجبور به عقب‌نشینی شدند. کره‌شمالی همچنین پس از سیل گسترده در سال2021 با بدترین بحران غذایی خود در دهه‌های اخیر مواجه بوده است که احتمالا مردم این کشور را بیشتر از قبل دچار سوءتغذیه کرده است.
«لینا یون» محقق ارشد دیده‌بان حقوق بشر، در گزارشی نوشت: «هر نوع دارو در این کشور کمیاب است، و زیرساخت‌های مراقبت‌های بهداشتی بسیار شکننده است و فاقد تجهیزات پزشکی مانند اکسیژن و سایر داروهای درمانی کووید است.»
این گزارشگر که از دولت‌ها و سازمان ملل می‌‌خواهد تا این کشور را متقاعد کنند که کمک‌‌های خارجی را بپذیرد، افزود: «کره‌شمالی با یک فاجعه حاد منحصربه‌فرد مواجه است و جهان نباید روی برگرداند.» سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌‌ای گفت: «محدودیت‌‌های اخیر و ایزوله‌‌کردن افراد مشکوک به کرونا ممکن است برای مردم کره‌شمالی که قبلا آسیب‌‌پذیر بودند، از جمله کودکان، مادران شیرده و افراد مسن، فاجعه‌‌بار باشد.» برخی ناظران خارجی کره شمالی هشدار دادند که گزارش‌‌ رسانه‌های دولتی درباره این همه‌‌گیری را جدی نگیرید. آنها درباره اینکه آیا این کشور واقعا از امواج گذشته ویروس در امان بوده تشکیک روا داشته و این سوال را مطرح کردند که چرا کشور به‌طور ناگهانی گزارش‌های روزانه دقیق درباره شیوع این بیماری را ارائه کرده است. «چوی جونگ هون» که قبل از فرار از کشور در سال2011 به‌عنوان پزشک و مسوول بهداشت عمومی محلی در کره‌شمالی کار می‌کرد، گفت که این گزارش‌ها می‌تواند راهی برای دولت به‌منظور توجیه این مساله باشد تا مردم را با عمیق‌تر شدن اثرات اقتصادی انزوا زیر اقدامات ظالمانه خود نگه دارد و یوغ اسارت بر گردنشان بیندازد. وی گفت که تعداد 56مورد فوتی گزارش‌شده در مقایسه با تعداد موارد مشکوک گزارش شده به‌‌ویژه با توجه به وضعیت نظام سلامت کشور به‌طور مشکوکی پایین است. چوی گفت: «نارضایتی داخلی زیاد است و آنها باید توضیح دهند.»

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/688458/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

پایان اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا

پافشاری بانک مرکزی بر اجرای سیاست‌های غلط/ صندوق تثبیت ارزی با دلار 3 نرخی کارایی ندارد

تنها تا 26 اردیبهشت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی کسب و کار به الکترونیکی فرصت وجود دارد

چهارمحال و بختیاری در جایگاه ششم صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

آمادگی ایران برای ارتقای روابط با الجزایر

60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود

وحدت نظر در تدوین سازوکارهای مشارکت مردم در عرصه اقتصاد ضروری است

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

«موزه دین و زندگی» در بلوار پیامبر اعظم (ص) ایجاد می‌شود

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

«محسن رضایی» با اعضای شورای نگهبان دیدار و گفتگو کرد

توقیف خودروی قاچاق در ساری

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

جنگ غزه و حملات ایران جایگاه اقتصادی اسرائیل را کاهش داده است

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

گزیده‌های نفتی هفته

آنچه که اسراییل را تا امروز سرپا نگه داشته گنبد رسانه‌ای‌اش است

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

نفت از افزایش قیمت بازماند

طالبان و همسایگان آن: یک قالب منطقه ای برای غلبه بر چالش‌ها در افغانستان و فراتر از آن

«هفت سراژدها» و معمای چند مجهولی فساد

ارزش مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

سقوط سهام آسیا

کشف مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز

برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در کردستان

تخصیص بسته‌های غذایی به مادران دارای فرزند شیرخوار از امروز

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

مرغ کیلویی چند؟

گزارش سفر رئیس جمهور به سمنان / رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد

رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد

سیگنال به بازار خودرو/ این تعداد خودروی برقی در راه ایران است

فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟/ بابایی: می‌خواهند توپ دستمزد را به زمین قوای دیگری بیندازند و مجلس را با جامعه کارگری درگیر کنند

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

تهدید بزرگ/ سهم نفت از کل سرمایه خارجی کمتر از 100 میلیون دلار است؟

دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان

روایت جدید رییسی از رشد اقتصادی 4 درصدی در ایران! | فیلم

تورم های سهمگین در راه است؟

نوسانات ارز همه ابعاد اقتصادی زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد/ دولت جدی ورود کند

رشد اقتصادی در کشور محقق شد

برنامه ریزی برای سمنان نباید صرفا برای جمعیت ثابت این استان باشد

رویکرد ترکیبی دولت برای مقابله با چالش قیمت مسکن چیست؟

اهمیت عرضه زمین برای ورود مردم در حوزه ساخت مسکن چیست؟

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی