بازار آریا

آخرين مطالب

آغاز ساخت 100 هزار واحد نهضت ملی مسکن؛ رئیس جمهور به روند اجرا انتقاد کرد اقتصاد ايران

آغاز ساخت 100 هزار واحد نهضت ملی مسکن؛ رئیس جمهور به روند اجرا انتقاد کرد
  بزرگنمايي:

بازار آریا - آخرین خبر / با حضور ویدئو کنفرانسی رییس‌جمهور، عملیات اجرایی 100 هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید آغاز شد و در جریان این برنامه رئیس جمهور نسبت به روند اجرای پروژه طی 9 ماه گذشته انتقاد کرد و گفت: نیمی از هزینه‌های مردم به مسکن اختصاص می‌یابد که باید این مشکل برطرف شود.
جلسه شورای عالی مسکن امروز 27 اردیبهشت 1401 با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور برگزار شد و در جریان برگزاری این نشست رییس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس، دستور آغاز عملیات اجرایی 100 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید را صادر کرد.
انتقاد رئیس‌جمهور نسبت به روند اجرای پروژه نهضت ملی مسکن
 به گزارش ایسنا؛ سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در جریان این نشست با بیان توصیه‌هایی در خصوص وظایف دستگاه‌های مرتبط با پروژه نهضت ملی مسکن گفت: برای من به هیچ وجه قابل قبول نیست که 9 ماه از دولت بگذرد و ما در این زمینه بحث کنیم که خط اعتباری بانک مرکزی برای تامین اعتبارات محقق شده یا نشده است؛ یا مالیات واریز شده یا بعضی از ادارات و سازمانها هنوز بحث دارند که آیا زمین به این قضیه اختصاص دهند یا ندهند. این بحث‌ها برای الان نیست، برای سه چهار ماه اول است.
وی تاکید کرد: ما در این زمینه عقب ماندگی داریم. اگر بعضا می‌گوییم که دولتهای گذشته آنچنان که باید وظایف خود را انجام نداده‌اند این سوال الان نسبت به خود ما هم هست که آیا ظرف این مدت آنچنان که باید کارها پیش رفته است؟
رییس جمهور با بیان اینکه همواره با تشکیل جلسات مسکن موافقت کرده است گفت: ما مسائل کالاهای اساسی را و اصلاحات اقتصادی را باید دنبال کنیم. اینکه من اهمیت می‌دهم به قضیه مسکن برای این است که اولویت دارد. در حال حاضر خیلی از استانداران مسائل مهمتری دارند. اینکه آقایان نشسته اند باید یک کاری انجام شود. وقتی استانداران می آیند باید یک اتفاقی بیفتد.
رئیسی خاطرنشان کرد: مصوباتی که در این رابطه است باید با حضور همه دستگاهها بررسی و از نگاه دستگاههای دیگر کاملا این قضیه متقن شود. وقتی می‌گوییم مصوبه، باید واقعا مصوب شود. وگرنه مثل بسیاری از قوانین دیگر می شود. ببینید در حوزه مسکن چقدر قوانین داریم که اجرا نشده است. پس مساله ما قانون نیست بلکه این است که باید اجرا شود. باید دستگاههای مسئول دنبال کنند و هماهنگی لازم انجام شود.
وی با اشاره به لزوم تخصیص زمین به پروژه های نهضت ملی مسکن گفت: در رابطه با زمینها آقای قاسمی وزیر راه و شهرسازی این موضوع دنبال کند که تخصیص اراضی در اختیار برخی از مراکز چه مشکلاتی دارد. آن دسته از متقاضیانی که واجد شرایط هستند در اراضی همان دستگاه‌ها مسکن تامین شود.
رییس جمهور تاکید کرد: من از استانداران، بانک‌ها، بانک مرکزی، سازمان‌های مسئول می‌خواهم که طرح نهضت ملی مسکن را به عنوان یک موضوع دارای اولویت تلقی کنند؛ چراکه سهم هزینه مسکن در سبد خانوار 40 تا 50 درصد است و این یعنی مشکل جدی برای خانواده‌ها که باید از پیش پای مردم برداشته شود. با جلسه نمی شود، با اقدام انجام می‌شود. یک کارگر، کشاورز، مدیر، دانشگاهی یا حوزوی باید نصف درآمدش را برای مسکن اختصاص دهد که این مساله باید حل شود.
توضیحات وزیر راه و شهرسازی درباره 118 هزار واحد مسکونی که امروز عملیات اجرایی شان آغاز شد

توضیح ویدیو
رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی درباره 118 هزار واحد مسکونی که امروز عملیات اجرایی شان آغاز شده است، گفت: این واحدها در شهرهای جدید ساخته می‌شود و حدود 1 سال و نیم ساخت و تحویل آنها طول می‎کشد.
در هیمن رابطه، «علیرضا جعفری» مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید امروز (سه‌شنبه) درباره جزئیات افتتاح طرح‌های نهضت ملی مسکن، افزود: جلسه شورای‌عالی مسکن امروز (سه‌شنبه) به ریاست رییس‌جمهوری و با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار و در 23 شهر جدید در 11 استان کشور 100 هزار واحد نهضت ملی مسکن به‌صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح شد.
به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی طرح‌های کلنگ‌زنی شده نهضت ملی مسکن در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، بوشهر، تهران، خراسان رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، مرکزی و هرمزگان انجام گرفت.
به گزارش ایرنا؛ وی توضیح داد: از جمله امروز در استان تهران در شهر جدید پرند 4 هزار و 497 واحد، در پردیس 2 هزار و 500 واحد و در ایوانکی 4 هزار واحد مسکونی کلنگ‌زنی شد.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اضافه کرد: بیشترین واحدهایی که با دستور رییس‌جمهوری کلنگ‌زنی شد مربوط به شهر جدید هشتگرد در استان البرز است که 15 هزار و 320 واحد کلنگ‌زنی شد.
جعفری گفت: امروز هم چنین در فولادشهر اصفهان 14 هزار و 750 واحد و در شهر جدید گلبهار خراسان رضوی نیز 10 هزار و 829 واحد کلنگ‌زنی شد.
گفتنی است؛ از 100 هزار واحد مسکونی مذکور قرار است 9251 واحد در شهر جدید سهند، 1875 واحد در شهرجدید گلمان، 14 هزار و 750 واحد در شهر جدید فولادشهر، 6656 واحد در شهر جدید بهارستان، 2872 واحد در شهر جدید مجلسی، 15 هزار و 320 واحد در شهر جدید هشتگرد، 3316 واحد در شهر جدید عالیشهر، 790 واحد در شهر جدید نایبند، 2500 واحد در شهر جدید پردیس، 4497 واحد در شهر جدید پرند، 4000 واحد در شهر جدید ایوانکی، 10 هزار و 829 واحد در شهر جدید گلبهار، 1213 واحد در شهر جدید بینالود، 1710 واحد در شهر جدید شیرین شهر، 2000 واحد در شهر جدید رامین، 300 واحد در شهر جدید رامشار، 502 واحد در شهر جدید تیس، 7112 واحد در شهر جدید صدرا، 5000 واحد در شهر جدید مهاجران، 3001 واحد در شهر جدید امیرکبیر و 2506 واحد در شهر جدید علوی ساخته شود.

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/688288/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«امنیت» و «تجارت» محور رایزنی ایران و پاکستان

کشت فراسرزمینی یا کشت سرزمینی؛ اولویت با کدام است؟

گلخانه‌داران در برمودای مشکلات

انفعال عجیب در برابر قاچاق آدامس

یک نشست فرهنگی در موزه هنرهای معاصر

برپایی نمایشگاهی با نوستالژی نوار کاست

کنسرت «اشعار نو از نغمه‌های کهن» در ارسباران

چه کسی به شما دستور داده کوبیسم را رواج دهید؟

جنجال عجیب در سینما

تسهیل تجارت و تردد در پایانه‌‌‌های مرزی؛ اولویت راهداری

57 هزاریزدی درخواست صدور مجوز کسب‌وکار دادند

مانع‏‏‌زدایی از معادن تبریز

اورنج استراتژی؛ راه‌حلی بر مشکل ضایعات پلاستیکی نیجریه

چرا فشار بر رهبران سازمان‌ها برای استفاده از هوش‌مصنوعی افزایش یافته است؟

توسعه زیرساخت‌‌های جاده‌‌ای و بندری ایران و پاکستان

کسب گواهینامه مدیریت کیفیت در رضایتمندی مشتریان

تاکید بر نوسازی ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

تهدیدهای ترانزیت دریایی در 1403

یحیی- تراکتور؛ چه می‌شود؟

از تاجیک‌ها بیاموزیم

رستگاری در 90 به علاوه چند

نیمکت نشین نشوید

یک دادگاه در برزیل ایکس را بازخواست می‌کند

هوش مصنوعی مایکروسافت برای انجام کارهای ساده رونمایی می‌شود

ژاپن به تاکتیک‌های تجاری گوگل معترض شد

پیمانکاران دفاعی کره‌جنوبی از سوی کره‌شمالی هک شدند

استقبال کشورهای غرب آسیا از اکسپو 2024

معرفی توانمندی‌‌‌های کشور در ایران‌‌‌اکسپو

حضور پررنگ تشکل ها در ایران اکسپو2024

کاتالیزور روابط تجاری

زنجیره فولاد - 1403/02/05

بازار فولاد - 1403/02/05

بازار آتی - 1403/02/05

بحران عرضه، مس را صعودی کرد

تخلیه حباب صندوق‌ها با افت تنش

افزایش بی‌سابقه ذخایر طلای ایران

کاهش هزینه تولید طلا با حراج شمش در مرکز مبادله

ساخت کارخانه خودروی برقی هوندا در کانادا

تاکسی برقی چند؟

اصلاح تعرفه واردات قطعات خودرو

قیمت‌گذار خودرو کیست؟

ساخت خط لوله در دریای خزر

پاکستان خواهان بهره‌‌‌‌برداری از خط لوله گازی آی‌‌‌‌پی

افزایش کیفیت محصولات نفتی

افزایش واردات نفت چین از روسیه

کشف «نئولیبرالیسم» و «اوتیسم جمعی»

چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک‌درصدی حذف شد

برخورد ویژه با 4 گروه کالایی قاچاق در تهران

تجارت در کانال مانش

عاقبت پروژه‌های روی‌زمین‌مانده تجارت

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی