بازار آریا

آخرين مطالب

معرفی سخت‌افزارهای جدید و رونمایی از سرویس‌های نرم‌افزاری

معرفی محصولات جدید گوگل اقتصاد جهان

معرفی محصولات جدید گوگل
  بزرگنمايي:

بازار آریا - دنیای اقتصاد : شرکت گوگل در رویداد کنفرانس توسعه‌دهندگان (گوگل I/ O) از جدیدترین محصولات سخت‌افزاری خود رونمایی کرد. گوگل در این رویداد محصولات جدیدی مانند تلفن‌همراه 449دلاری، ساعت هوشمند، هدفون ضدنویز، عینک واقعیت افزوده و تبلت اندرویدی را معرفی کرد. این شرکت همچنین از چندین نوآوری جدید در سرویس نقشه و برنامه ترجمه خبر داد.
رویداد کنفرانس توسعه‌دهندگان I/ O هر سال،‌ محلی برای معرفی جدیدترین محصولات سخت‌افزاری گوگل است و امسال نیز این شرکت در این رویداد تعدادی از جدیدترین محصولاتش را معرفی کرد.
رویداد I/ O 2022 محلی برای قدرت‌نمایی گوگل در عرصه‌هایی چون تولید محصولات سخت‌افزاری مانند تلفن همراه، هدفون، ساعت هوشمند و تبلت و همچنین ارائه چندین قابلیت نرم‌افزاری بود و در آن از محصولات مبتنی بر واقعیت افزوده گرفته تا محصولات اندرویدی معرفی شد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین محصولات رونمایی شده در این رویداد نگاهی می‌اندازیم.
پیکسل 6A، جدیدترین گوشی گوگل

بازار آریا


گوگل در این کنفرانس یک گوشی پرچم‌دار جدید به نام پیکسل 6A را رونمایی کرد که تقریبا قیمتی نصف رقبا دارد. محصولی که اگرچه از طراحی جدید و پردازنده اختصاصی گوگل بهره می‌برد، اما با همان قیمتی که پیکسل 5A عرضه شد، روانه بازار خواهد شد: 449 دلار. به گفته گوگل، پیش‌سفارش این گوشی از 30 تیرماه امسال آغاز می‌شود و طی یک هفته به دست خریداران خواهد رسید.
این گوشی از طراحی نزدیک به مدل‌های پیکسل 6 و 6 پرو بهره می‌برد که در سال گذشته با دوربین افقی عرضه شدند. حسگر اثر انگشت این دستگاه در زیر نمایشگر تعبیه شده و گوگل از نمایشگر 1/ 6اینچی اولد با رزولوشن 1080p در آن استفاده کرده است. نرخ به‌روز‌رسانی نمایشگر پیکسل 6A برابر با 60 هرتز عنوان شده که آن را در برابر گوشی‌های میان‌رده برخی شرکت‌ها ‌مانند سامسونگ که از نرخ رفرش کمتری بهره می‌برند، یک سروگردن بالاتر قرار می‌دهد. در خصوص مشخصات دوربین پیکسل 6A نیز باید گفت که این گوشی از دوربین ارتقایافته‌ای برخوردار است به‌طوری که یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با قابلیت لرزش‌گیر اپتیکال به همراه یک سنسور اولتراواید 8 مگاپیکسلی را در خود جای داده است.
طرفداران عکس‌های سلفی نیز می‌توانند به لطف دوربین 8 مگاپیکسلی پیکسل 6A، تصاویر و ویدئوهای سلفی خود را ثبت کنند. پیکسل 6A اگرچه از باتری 4400 میلی‌آمپری کوچک‌تر به نسبت باتری 4680 میلی‌آمپری پیکسل 5A بهره می‌برد، اما گوگل مدعی شده که این گوشی ‌مانند مدل قبلی خود می‌تواند با یک بار شارژ، تا یک روز دوام بیاورد. همچنین مدت زمان روشن بودن دستگاه در حین استفاده از حالت Extreme Battery Saver برابر با سه روز عنوان شده که یک روز بیشتر از زمان اعلام شده برای گوشی پیکسل 5A است. این نشان می‌دهد که پیکسل 6A به تغییرات نرم‌افزاری جدید و مشخصات سخت‌افزاری بهبودیافته مجهز شده است. طبق گفته گوگل، این گوشی تنها در یک نسخه و آن هم مجهز به حافظه رم 6 گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی عرضه خواهد شد. این گوشی همچنین از شبکه ارتباطی 5G نیز پشتیبانی می‌کند.
ساعت هوشمند جدید گوگل: «پیکسل واچ»

بازار آریا


هرچند معرفی ساعت هوشمند جدید گوگل در این رویداد قابل حدس بود، اما این ساعت تغییر محسوسی از نظر طراحی نسبت به دیگر ساعت‌های گوگل نکرده است. طبق گفته گوگل، این ساعت پاییز امسال و همراه با گوشی پیکسل 7 وارد بازار خواهد شد.
پیکسل‌واچ از طراحی دایره‌‌، دکمه کناری بدنه بهره می‌برد و گوگل گفته که در ساخت آن، از فلز بازیافتی استفاده شده است. بندهای این ساعت قابل تعویض بوده و از پلتفرم ارتقایافته Wear OS3 بهره می‌برد که به رابط کاربری به‌روز با نوتیفیکیشن‌های هوشمند مجهز شده است. در دیگر قابلیت‌های نرم‌افزاری این ساعت می‌توان به برخورداری پیکسل‌واچ از اپلیکیشن‌های گوگل به همراه سازگاری با فیت‌بیت اشاره کرد. این یعنی، کاربر می‌تواند از اپلیکیشن‌هایی همچون گوگل مپس و اسیستنت به همراه گوگل والت و گوگل هوم در این ساعت استفاده کند.
یکی دیگر از امکانات سیستم عامل این ساعت ویژگی Emergency SOS است که نمونه آن را پیش‌تر در دیگر ساعت‌های هوشمند دیده‌ایم. با این قابلیت، می‌توان در مواقع اضطراری و پر مخاطره، با یک دوست یا عضوی از خانواده تماس برقرار کرد. سازگاری با فیت‌بیت، یکی دیگر از ویژگی‌های بارز از همکاری میان این دو شرکت پس از خرید فیت‌بیت با قراردادی به ارزش 1/ 2 میلیارد دلار است. یکی از نتایج این همکاری، ارائه قابلیت همگام‌سازی اطلاعات با اکانت فیت‌بیت است و کاربر می‌تواند این اطلاعات را در اپلیکیشن فیت‌بیت و وب مشاهده کند. همچنین پیکسل‌واچ از جدیدترین الگوریتم‌های سلامتی و تندرستی فیت‌بیت نیز بهره خواهد برد. گوگل هنوز اطلاعات دقیقی را برای قیمت پیکسل واچ اعلام نکرده است.
هدفون ضد نویز گوگل

بازار آریا


گوگل در جریان این رویداد همچنین از ایرباد بی‌سیم جدید خود تحت عنوان پیکسل بادز پرو با قیمت 199 دلار نیز رونمایی کرد. این محصول با ویژگی‌هایی که دارد مستقیما برای رقابت با هدفون ایرپادز پرو اپل و رقابت با آن طراحی و ساخته شده است. از جمله ویژگی‌های پیکسل بادز پرو می‌توان به قابلیت ضد نویز، اتصال چند دستگاه بلوتوث به صورت هم‌زمان و مقاومت در برابر نفوذ آب نام برد. این هدفون در کنار گوشی پیکسل 6A از اوایل مرداد ماه قابل سفارش و خریداری خواهد بود. طراحی هدفون و کیس شارژر پیکسل بادز را می‌توان از لحاظ ظاهری نسخه ارتقا یافته ایرباد 2020 این شرکت دانست. پیکسل بادز پرو در رنگ‌های مشکی، آبی، سبز و قرمز عرضه خواهد شد.
گوگل عنوان می‌کند که این ایرباد به سنسورهایی مجهز شده که می‌تواند فشار درون مجرای گوش کاربر را اندازه‌گیری کند و هدفون با توجه به آن به گوش کاربر فشار کمتری وارد کند. اما جدا از این قابلیت‌ها، یکی از ویژگی‌های امیدوارکننده پیکسل بادز پرو، پشتیبانی از اتصال همزمان دو دستگاه است که در گذشته بیشتر در هدفون‌های شرکت جابرا دیده بودیم. این ویژگی نیز می‌تواند برای کاربرانی که عادت به استفاده همزمان گوشی و لپ‌تاپ یا گوشی و تبلت دارند خبر خوبی باشد.
طبق آنچه گوگل تخمین زده، پیکسل بادز از قدرت باتری چشم‌گیری نیز برخوردار است. این شرکت مدعی شده که با یک بار شارژ پیکسل بادز در حالت ضد نویز می‌توانید 7ساعت متوالی به موسیقی گوش دهید و این رقم زمانی که این قابلیت غیرفعال باشد به 11ساعت می‌رسد. پیکسل بادز پرو اپل از اوایل مرداد ماه امسال با قیمت 199 دلار عرضه خواهد شد.
بازگشت دوباره به عینک واقعیت افزوده

بازار آریا


هرچند گوگل یکبار پروژه ساخت عینک هوشمندش را کاملا کنار گذاشت، اما در این رویداد یک عینک جدید را معرفی کرد که امکان ترجمه لحظه‌ای گفت‌وگوها را برای کاربران فراهم می‌کند. این عینک با نمایش ترجمه گفت‌وگوهای افراد از زبان‌های مختلف در مقابل چشمان کاربر تعامل کاربران غیر هم‌زبان با یکدیگر را ساده‌تر می‌کند. اگرچه تا امروز دیگر شرکت‌های شاخص سیلیکون‌ولی نیز اقدامات مشابهی برای طراحی و توسعه عینک‌هایی مشابه مبتنی بر فناوری‌های واقعیت مجازی انجام داده‌اند اما تاکنون هیچ‌یک از آنها نتوانسته‌اند برنامه‌ای روشن و اطمینان‌بخش برای رفع نگرانی‌های مرتبط با حفظ حریم شخصی و اطلاعات خصوصی کاربران پیشنهاد دهند.
گوگل جزئیات بیشتری را در خصوص زمان عرضه این محصول ارائه نداد و تنها به پخش یک ویدئوی ضبط‌شده از این عینک بسنده کرد که در این ویدئو هم به مشخصات نمایشگر و نحوه تعامل کاربر با آن اشاره‌ای نشد. با توجه به اطلاعات موجود، مشخص نیست که این عینک، چه زمانی آماده عرضه به بازار خواهد بود و در واقعیت، چگونه عمل خواهد کرد. همچنین هیچ توضیحی در این خصوص داده نشد که آیا این عینک، بخشی از پروژه Iris گوگل به شمار می‌رود یا خیر.
ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل در جریان این مراسم، اطلاعاتی را در خصوص تلاش مهندسان این شرکت در حوزه واقعیت افزوده به اشتراک گذاشت. طبق گفته‌های پیچای، فناوری واقعیت افزوده می‌تواند در تمامی‌حوزه‌هایی که گوشی‌های هوشمند راهی به آن پیدا نکردند، ورود کند. وی در این مراسم گفت که در آینده، شاهد مرزهای جدید در زمینه رایانش کامپیوتری خواهیم بود و واقعیت افزوده این پتانسیل را دارد که بسیار گسترش یابد. پیچای گفت که در این زمینه سرمایه‌گذاری زیادی توسط این شرکت صورت گرفته و واقعیت افزوده به چندین محصول این شرکت از گوگل لنز و مولتی‌سرچ گرفته تا نماهای زنده و عمیق از نقشه مپس راه یافته است.
قابلیت نمای همه‌جانبه در نقشه گوگل

بازار آریا


ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان I/ O 2022 اعلام کرد که نقشه گوگل این شرکت به قابلیت جدیدی تحت عنوان نمای همه‌جانبه (Immersive View) مجهز خواهد شد. قابلیتی که بر اساس آن، گوگل‌مپس می‌تواند نمای دیجیتال از مناظر برخی شهرها را ارائه دهد. به گفته گوگل، این فناوری جدید از قابلیت دید رایانه‌ای و هوش مصنوعی برای ترکیب قابلیت Street View این نقشه با تصاویر هوایی بهره می‌برد تا بتواند نمایی با رزولوشن بالا را از ساختمان‌ها و مناطق شهری به نمایش درآورد. میریام دنیل، مدیر نقشه گوگل مپس در این رابطه گفت که با کمک قابلیت نمای همه‌جانبه، کاربران می‌توانند اماکن دیدنی، رستوران، مناظر طبیعی یا منطقه زندگی خود را با تصاویری با کیفیت بالا مشاهده کنند و بدون آنکه قدمی ‌به این مناطق بگذارند، احساس کنند که در همان لحظه، در آنجا هستند.
گوگل همچنین اعلام کرد که می‌توان دیگر ابزارها و قابلیت‌های مپس را نیز به این نما اضافه کرد؛ به این‌ ترتیب، کاربران می‌توانند از وضعیت آن مناطق در زمان‌های مختلف روز و همچنین شرایط آب و هوایی آنها با خبر شوند. قابلیت نمای همه‌جانبه در ابتدا برای شهرهای لس‌آنجلس، لندن، نیویورک، سان‌فرانسیسکو و توکیو در اواخر سال جاری میلادی قابل استفاده خواهد بود و قرار است در آینده، شهرها و مناطق بیشتری نیز به موارد موجود اضافه شوند.
اضافه شدن 24 زبان جدید به سرویس ترجمه گوگل

بازار آریا


گوگل همچنین در این رویداد اعلام کرد 24 زبان جدید را برای بیش از 300 میلیون کاربر سرویس ترجمه گوگل اضافه کرده است. از 24 زبان جدیدی که پشتیبانی از آنها به سرویس ترجمه گوگل اضافه شده است، 10 زبان آفریقایی هستند. سال‌هاست گوگل ترانسلیت به رفع موانع زبان و مرتبط کردن جوامع در سراسر جهان کمک کرده است. اکنون این شرکت می‌خواهد به اشخاصی کمک کند که زبان آنها در این فناوری پشتیبانی نشده است.
زبان‌های جدید شامل بوجپوری که 50 میلیون نفر در شمال هند، نپال و فیجی به آن صحبت می‌کنند و زبان دیوِهی که 300 هزار نفر در مالدیو به آن صحبت می‌کنند، است. با اضافه شدن زبان‌های جدید، شمار زبان‌های موجود در سرویس ترجمه گوگل به 133 زبان رسید. گوگل اعلام کرد زبان‌های جدید به منزله نقطه عطف فنی هستند زیرا از مدل یادگیری ماشین استفاده می‌کنند که برای ترجمه به زبان دیگری بدون اینکه تاکنون مثالی دیده باشد، استفاده می‌کند. این می‌تواند برای زبان‌هایی مفید باشد که دیتابیس‌های بزرگی از ترجمه انسانی که می‌تواند برای یادگیری یک یارانه استفاده شود، برای آنها موجود نیست. اما گوگل اذعان کرد که این فناوری بی‌عیب نیست. بنابراین آیا ترجمه‌ها صحیح خواهند بود؟ بعضی از چند زبانه‌ها به وجود مشکلاتی در خصوص زبان‌هایی که پیش از این قابل دسترس بوده‌اند، اشاره کرده‌اند. اضافه شدن زبان‌های جدید به سرویس ترجمه گوگل تنها قابلیت نرم‌افزاری جدید معرفی شده در این رویداد نبود. افزوده شدن قابلیت‌های جدید به سرویس جست‌وجو، معرفی کیف پول گوگل، خلاصه‌سازی متن در گوگل‌داکز و فیلترهایی جدید در بخش گوگل فوتوز از دیگر دستاوردهای جدیدی بودند که این غول دنیای تکنولوژی به معرفی آنها پرداخت و قرار است به زودی در دسترس کاربران قرار بگیرند.

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/687777/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

توقیف محموله سوخت قاچاق در سمنان

طالبان خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سازمان ملل شد

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

پایان اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا

پافشاری بانک مرکزی بر اجرای سیاست‌های غلط/ صندوق تثبیت ارزی با دلار 3 نرخی کارایی ندارد

تنها تا 26 اردیبهشت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی کسب و کار به الکترونیکی فرصت وجود دارد

چهارمحال و بختیاری در جایگاه ششم صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

آمادگی ایران برای ارتقای روابط با الجزایر

60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود

وحدت نظر در تدوین سازوکارهای مشارکت مردم در عرصه اقتصاد ضروری است

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

«موزه دین و زندگی» در بلوار پیامبر اعظم (ص) ایجاد می‌شود

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

«محسن رضایی» با اعضای شورای نگهبان دیدار و گفتگو کرد

توقیف خودروی قاچاق در ساری

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

جنگ غزه و حملات ایران جایگاه اقتصادی اسرائیل را کاهش داده است

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

گزیده‌های نفتی هفته

آنچه که اسراییل را تا امروز سرپا نگه داشته گنبد رسانه‌ای‌اش است

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

نفت از افزایش قیمت بازماند

طالبان و همسایگان آن: یک قالب منطقه ای برای غلبه بر چالش‌ها در افغانستان و فراتر از آن

«هفت سراژدها» و معمای چند مجهولی فساد

ارزش مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

سقوط سهام آسیا

کشف مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز

برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در کردستان

تخصیص بسته‌های غذایی به مادران دارای فرزند شیرخوار از امروز

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

مرغ کیلویی چند؟

گزارش سفر رئیس جمهور به سمنان / رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد

رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد

سیگنال به بازار خودرو/ این تعداد خودروی برقی در راه ایران است

فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟/ بابایی: می‌خواهند توپ دستمزد را به زمین قوای دیگری بیندازند و مجلس را با جامعه کارگری درگیر کنند

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

تهدید بزرگ/ سهم نفت از کل سرمایه خارجی کمتر از 100 میلیون دلار است؟

دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان

روایت جدید رییسی از رشد اقتصادی 4 درصدی در ایران! | فیلم

تورم های سهمگین در راه است؟

نوسانات ارز همه ابعاد اقتصادی زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد/ دولت جدی ورود کند

رشد اقتصادی در کشور محقق شد

برنامه ریزی برای سمنان نباید صرفا برای جمعیت ثابت این استان باشد

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی