بازار آریا

آخرين مطالب

میمون‌های خسته و کسلی که شما را ثروتمند می‌کنند بورس و بانک

میمون‌های خسته و کسلی که شما را ثروتمند می‌کنند
  بزرگنمايي:

بازار آریا - پس از سروصدای فراوان درباره‌ توکن‌های غیرمثلی بورد ایپ، اکنون نوبت به ارز دیجیتال آن رسیده است.

بازار ارزهای دیجیتال اخیراً به یکی از گزینه‌های پول‌ساز و مهم سرمایه‌گذاران تبدیل شده است. این عرصه بسیار گسترش یافته است و مباحثی مانند متاورس (Metaverse) و توکن‌های غیرمثلی (NFT) از بخش‌های پرطرفدار آن به‌شمار می‌روند. در‌ حال حاضر، کاربران به‌طور ویژه‌ای جذب توکن‌های غیرمثلی شده‌اند و تمایل به خرید این دارایی‌های دیجیتال در بین بسیاری از سرمایه‌گذاران دیده می‌شود. بورد ایپ یات کلاب (Bored Ape Yacht Club) یا BAYC یکی از مجموعه‌های برجسته‌ و جذاب‌ برای کاربران و سرمایه‌گذاران است.

بازار آریا


سازندگان این توکن‌ها میمون‌هایی با ظاهر خسته و کِسل طراحی می‌کنند و خریداران نیز می‌توانند جزئی‌ترین خصوصیات آن‌ها را شخصی‌سازی کنند. این آثار هنری که ازنظر بسیاری بی‌ارزش و حتی خنده‌دار هستند، توجه سرمایه‌گذاران متعددی را به خود جلب کرده‌‌اند. خوانندگان و افراد مشهوری مانند جاستین بیبر و امینم این میمون‌های بی‌حوصله را با مبالغ چندصد‌هزا‌ردلاری خریده‌اند.
پس از سروصدای فراوان درباره‌ توکن‌های غیرمثلی بورد ایپ، اکنون نوبت به ارز دیجیتال آن رسیده است. ایپ کوین (ApeCoin) ارز دیجیتالِ باشگاه قایق‌رانی میمون‌های بی‌حوصله است. در مقاله حاضر، با این ارز دیجیتال بیشتر آشنا می‌شویم و توسعه‌دهندگان و اقتصاد توکنی آن را بررسی می‌کنیم؛ پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.
ایپ کوین (ApeCoin) چیست؟
ایپ کوین توکنی با استاندارد ERC-20 است. اکثر توکن‌های مبتنی بر اتریوم که سال‌ گذشته کارشان را آغاز کرده‌اند، با استفاده از همین استاندارد ساخته شده‌اند. این توکن‌ها برخلاف NFT‌های بورد ایپ، مِثلی (Fungible) هستند و هر ایپ کوین ارزشی برابر با ایپ کوین دیگر دارد و در‌ عین حال، ‌می‌توان به‌آسانی آن را در هر صرافی ارز دیجیتال دادوستد کرد.
به‌طور‌کلی، ایپ کوین را می‌توان ارز بومی اکوسیستم بورد ایپ یات کلاب دانست. این اکوسیستم به‌عنوان پروتکلی غیرمتمرکز برای ابتکارهای مختلف طراحی شده و قرار است اعضای جامعه‌ای آن را رهبری کنند. اکثر قریب‌به‌اتفاق صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال ایپ کوین را بلافاصله پس از راه‌اندازی فهرست کردند. همین اتفاق به‌تنهایی دستاورد مهمی برای این دارایی تازه‌وارد بود؛ رویدادی که به محبوبیت این ارز دیجیتالی افزود.
استقبال از این ارز دیجیتال به‌حدی بود که ارزش بازار ایپ کوین، تنها پس از گذشت یک روز به حدود 2میلیارد دلار رسید. در زمان نگارش این مقاله، هر ایپ کوین حدود 12 دلار ارزش دارد و سقف عرضه این توکن‌ نیز یک‌میلیارد واحد است.
چه کسی ایپ کوین را توسعه داده است؟
بر‌اساس اطلاعات وب‌سایت ایپ کوین و سایر نشریه‌های حوزه ارزهای دیجیتال، دائو ایپ کوین (ApeCoin DAO) یا سازمان خودگردان غیرمتمرکز ایپ کوین مسئول راه‌اندازی این ارز بوده است. دائو ایپ کوین نهاد حاکمیتی جدیدی است که همه دارندگان توکن بورد ایپ در آن عضو هستند. هدف از تشکیل این نهاد دریافت پیشنهاد‌های اعضا و امکان رأی‌گیری درباره آن‌ها بوده است.

بازار آریا


برخی از پروژه‌های NFT از ساختار رأی‌گیری مشابهی استفاده می‌کنند. به‌طور مثال، با خرید NFT از مجموعه‌ای به نام نونز (Nouns)، عضو نونز دائو (Nouns DAO) خواهید شد. نونز مجموعه سرمایه‌گذاری آنلاینی است که توانسته است تاکنون 62میلیون دلار برای اهداف این پروژه جمع‌آوری کند. دارندگان نونز می‌توانند در صفحه اختصاصی ایجادشده برای بررسی پیشنهادها‌، به‌شکل گروهی تصمیم بگیرند که چه کاری باید با مبلغ جمع‌آوری‌شده انجام دهند.
سازمان جداگانه‌ای نیز به نام بنیاد ایپ (Ape Foundation) وجود دارد که به‌گفته وب‌سایت ایپ کوین، مدیریت روزانه دائو و سایر وظایف لازم برای پشتیبانی و تحقق ایده‌های جامعه بورد ایپ را بر عهده دارد. درحقیقت، این بنیاد پشتوانه قانونی دائو ایپ کوین محسوب می‌شود.
کمیته دیگری نیز به‌عنوان هیئت‌مدیره دائو فعالیت و بر پیشنهاد‌های ارائه‌شده نظارت خواهد کرد. اعضای اولیه این هئیت‌مدیره از پنج سرمایه‌گذار برجسته ارزهای دیجیتال تشکیل شده است که عبارت‌اند از: الکسیس اوهانیان (Alexis Ohanian)، بنیان‌گذار ردیت (Reddit)، امی وو (Amy Wu)، بازوی سرمایه‌گذاری صرافی FTX، ماریا باجوا (Maaria Bajwa)، از شرکت سوند ونچرز (Sound Ventures)، یات سیو (Yat Siu)، بنیان‌گذار آنیموکا برندز (Animoca Brands) و دین اشتاین بک (Dean Steinbeck)، از هورایزن لبز (Horizen Labs).
این افراد به‌مدت 6 ماه عضو هیئت‌مدیره خواهند بود. شرکت مشاوره‌ای به نام کارتان گروپ (Cartan Group) که در جزایر کایمن مستقر است، در قراردادی 6ماهه قرار است ماهانه 150,000 دلار به اعضای هیئت‌مدیره پرداخت کند. وب‌سایت ایپ کوین به اعضای دائو وعده داده است که می‌توانند درباره اعضای آینده هیئت‌مدیره نیز رأی‌گیری کنند.
اشاره کردیم که علاوه بر دائو ایپ کوین، بنیاد و هیئت‌مدیره دائو این مجموعه نیز در این اکوسیستم نقش دارند؛ اما قدر مسلّم می‌دانیم که جامعه سرمایه‌گذاران مسئول توسعه ایپ کوین نبوده است. بنابراین نکته مبهمی که در‌ این میان وجود دارد، این است که چه کسی تمامی این موارد را کنار هم گذاشته و این اکوسیستم را توسعه داده است؟

بازار آریا


به‌ نظر می‌رسد شرکت اصلی بورد ایپ یا همان یوگا لبز (Yuga Labs) توسعه‌دهنده تمام این تشکیلات باشد. یوگا لبز شرکتی ثبت‌شده در دِلاوِر (Delaware) است و گزارش‌های منتشر‌شده نشان می‌دهد که این مجموعه در حال مذاکره با شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر اندریسن هوروویتز (Andreessen Horowitz) برای جذب سرمایه است؛ سرمایه‌ای که ارزش این شرکت را به 5میلیارد دلار می‌رساند. یوگا لبز قصد دارد با انجام چنین اقداماتی به بزرگ‌ترین شرکت انحصاری NFT تبدیل شود.
در‌ عین حال، یوگا لبز مسئول تمامی پروژه‌ها و خریدهای بزرگ بورد ایپ یات کلاب است؛ بنابراین، اگر بخواهید کاری با محوریت این نام تجاری انجام دهید، باید قبل از هر اقدام به‌سراغ یوگا لبز بروید.
نیکول مونیز (Nicole Muniz)، مدیرعامل یوگا لبز، در بیانیه‌ای می‌گوید:
این شرکت به ساخت محصولات و تجربیاتی ادامه خواهد داد که ایده‌ها و انرژی‌های تازه‌ای به جامعه می‌آورد.
یوگا لبز NFT ویژه‌ای به خزانه دائو ایپ کوین اهدا کرده است و قصد دارد ایپ کوین را به‌عنوان توکن اصلی برای همه محصولات و خدمات جدید بپذیرد؛ اما این شرکت اصرار دارد که مسئولیتی در قبال ایپ کوین ندارد!
سقف عرضه توکن ایپ (APE) یک‌میلیارد واحد است و امکان عرضه توکن‌های بیشتر وجود ندارد و براساس سازوکار تعیین‌شده، این عرضه هرگز نباید افزایش یابد. علاوه بر‌ این، فرایند توکن‌سوزی نیز برای این ارز دیجیتال در نظر گرفته نشده است.
از یک‌میلیارد واحد ایپ کوین، 150میلیون واحد آن به‌شکل ایردراپ میان دارندگان NFTهای مختلف بورد ایپ و به نسبت‌های زیر تقسیم شده است:
دارندگان میمون بی‌حوصله (Bored Ape) = 10,094 توکن دارندگان میمون‌های جهش‌یافته (Mutant ape) = 2,042 توکن دارندگان میمون بی‌حوصله (Bored Ape) + کنل کلاب (Kennel Club) = 10,950 توکن دارندگان میمون جهش‌یافته (Mutant ape) + کنل کلاب (Kennel Club) = 2,898 توکن 470میلیون توکن دیگر نیز به خزانه دائو واریز خواهد شد که 117میلیون و 500هزار واحد از آن در زمان راه‌اندازی عرضه شده‌اند و 7میلیون و 343هزار و 750 واحد دیگر در مدت‌ 48 ماه و به‌صورت ماهانه عرضه خواهند شد.
150میلیون واحد از این ارز دیجیتال به‌شکل قفل‌شده در اختیار یوگا لبز قرار می‌گیرد و هرماه 4میلیون و 166هزار و 666.67 واحد از ایپ کوین‌ها در دسترس خواهند بود. این فرایند قرار است تا 36 ماه ادامه یابد تا تمام ارزهای قفل‌شده درنهایت برای یوگا لبز در دسترس قرار گیرند.
10میلیون ایپ کوین دیگر نیز به بنیاد خیریه جین گودال (Jane Goodall) اهدا می‌شود. این ارزها نیز به‌شکل قفل‌شده هستند و در مدت‌ 36 ماه و هرماه 277هزار و 777.78 واحد آن در دسترس خواهند بود.
همچنین، 14درصد از توکن‌ها برای مشارکت‌کنندگان و 8درصد از آن‌ها به‌شکل قفل‌شده در مدت 12 ماه و هرماه معادل 2میلیون 222هزار و 222.22 واحد در‌دسترس بنیان‌گذاران بورد ایپ یات کلاب قرار خواهد گرفت.

بازار آریا


خرید ایپ کوین
ایپ کوین به‌تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده است و هنوز بسیاری از صرافی‌های ایرانی آن را فهرست نکرده‌اند؛ بنابراین، اگر قصد دارید ایپ کوین را مستقیماً از صرافی‌های ایرانی بخرید، با جست‌وجوی عبارت خرید ایپ کوین در گوگل، می‌توانید صرافی‌های واجدشرایط را پیدا کنید و پس از ثبت‌نام و احراز هویت، مستقیماً با کارت بانکی خود خرید را انجام دهید.
بی‌شک باشگاه قایق‌رانی میمون‌های بی‌حوصله و توکن آن به یکی از ارزهای محبوب این روزها تبدیل شده است. بسیاری از نام‌های مطرح اکنون صاحب یکی از این دارایی‌های دیجیتال هستند. بورد ایپ یات کلاب و مجموعه‌ NFTهای مرتبط با آن به یکی از موضوعات بحث‌بر‌انگیز دنیای ارزهای دیجیتال در سال‌های 2021 و 2022 تبدیل شده است و ظاهراً قرار نیست این تب‌وتاب به این زودی‌ها فروکش کند. موضوعی که تیم سازنده این توکن‌های غیرمثلی چند ماه پیش به آن اشاره کرد، ایجاد ارز دیجیتال بومی (ایپ کوین) برای نیروبخشیدن به کل اکوسیستم بورد ایپ بود. این اتفاق مدتی است که به واقعیت تبدیل شده است.
در این مقاله، گفتیم که دائو ایپ کوین مسئول کنترل و اداره این ارز دیجیتال است و بنیاد ایپ نیز آن را پشتیبانی می‌کند. دارندگان ایپ کوین می‌توانند درباره پیشنهادهای حاکمیتی رأی دهند و به ویژگی‌های انحصاری اکوسیستم ایپ مانند بازی‌ها و رویدادها و خدمات گوناگون دسترسی داشته باشند. در‌ عین حال، یوگا لبز، خالق مجموعه‌ NFTهای محبوب بورد ایپ یات کلاب، ایپ کوین را به‌عنوان توکن اصلی برای همه محصولات و خدمات جدیدش پذیرفته است.

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/687553/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«محسن رضایی» با اعضای شورای نگهبان دیدار و گفتگو کرد

توقیف خودروی قاچاق در ساری

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

جنگ غزه و حملات ایران جایگاه اقتصادی اسرائیل را کاهش داده است

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

گزیده‌های نفتی هفته

آنچه که اسراییل را تا امروز سرپا نگه داشته گنبد رسانه‌ای‌اش است

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

نفت از افزایش قیمت بازماند

طالبان و همسایگان آن: یک قالب منطقه ای برای غلبه بر چالش‌ها در افغانستان و فراتر از آن

«هفت سراژدها» و معمای چند مجهولی فساد

ارزش مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

سقوط سهام آسیا

کشف مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز

برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در کردستان

تخصیص بسته‌های غذایی به مادران دارای فرزند شیرخوار از امروز

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

مرغ کیلویی چند؟

گزارش سفر رئیس جمهور به سمنان / رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد

رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد

سیگنال به بازار خودرو/ این تعداد خودروی برقی در راه ایران است

فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟/ بابایی: می‌خواهند توپ دستمزد را به زمین قوای دیگری بیندازند و مجلس را با جامعه کارگری درگیر کنند

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

تهدید بزرگ/ سهم نفت از کل سرمایه خارجی کمتر از 100 میلیون دلار است؟

دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان

روایت جدید رییسی از رشد اقتصادی 4 درصدی در ایران! | فیلم

تورم های سهمگین در راه است؟

نوسانات ارز همه ابعاد اقتصادی زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد/ دولت جدی ورود کند

رشد اقتصادی در کشور محقق شد

برنامه ریزی برای سمنان نباید صرفا برای جمعیت ثابت این استان باشد

رویکرد ترکیبی دولت برای مقابله با چالش قیمت مسکن چیست؟

اهمیت عرضه زمین برای ورود مردم در حوزه ساخت مسکن چیست؟

دیدار دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اعضای شورای نگهبان

ببینید | روایت جدید ابراهیم رییسی از رشد اقتصادی 4 درصدی!

رئیسی: رشد اقتصادی کشور به 6 درصد رسیده است

قیمت جدید رنو ساندرو در بازار

تاکید بر انجام 53 طرح اقتصادی هدف در خراسان رضوی تا پایان دولت

پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت پرویز داوودی

دو رویکرد برای مقابله با چالش قیمت و شکستن انحصار زمین چیست؟

واکنش ها به درگذشت معاون دولت احمدی نژاد /قالیباف پیام داد

وزارتخانه‌های اقتصادی جذب ایده فناورانه را در دستور کار قرار دهند

پیکر مرحوم پرویز داودی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد

دانش‌بنیان‌های نفتی نقش موثری در دستیابی به رشد اقتصادی 5.4 درصدی سال گذشته داشتند

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی