بازار آریا

آخرين مطالب

عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی مطرح کرد:

ساز و کار جدید تزریق مستقیم 12 هزار میلیارد تومانی صندوق توسعه به بورس گفتگو

ساز و کار جدید تزریق مستقیم 12 هزار میلیارد تومانی صندوق توسعه به بورس
  بزرگنمايي:

بازار آریا - عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی با اشاره به برنامه تزریق 12 هزار میلیاردی به بورس در ازای سود از پیش تعیین شده از تدوین ساز و کار جدید برای ورود مستقیم و حمایت از بازار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، علیرضا میرمحمدصادقی با اشاره به اقدام صندوق توسعه ملی برای سرمایه‌گذاری 12 هزار میلیاردی در بازار سهام در ازای سود از پیش تعیین شده به ایسنا گفت: در پایان دوره پنج ساله می توان پول را برداشت کرد. مصوبه ورود به این سرمایه‌گذاری در راستای حمایت از بازار سرمایه بود.
وی افزود: با توجه به تلاطمی که مقطعی در بازار سرمایه ایجاد و بحث سرمایه‌گذاری یک درصدی از منابع صندوق توسعه ملی پیش آمد، طبق محاسبات صورت گرفته بر مبنای منابع ورودی به صندوق، مقرر شد معادل ریالی 510 میلیون دلار بصورت تدریجی در بازار سهام سرمایه‌گذاری شود که این مبلغ به نرخ سامانه معاملات الکترونیک (ETS) 12 هزار میلیارد تومان است.
این مقام مسئول ادامه داد: در آذر سال 99 اولین پرداخت به مبلغ 1000 میلیارد تومان انجام شد اما به دلیل برخی مسائل از جمله استنباط از مصوبه و مشخص نبودن محل منابع قابل پرداخت، واریز متوقف شد. در نهایت اردیبهشت‌ سال گذشته با مصوبه هیات امنای صندوق توسعه ملی، میزان نرخ سود و مبلغ مشخص شد. بانک مرکزی نیز 1000 میلیارد تومان از محل منابع صندوق توسعه ملی را به صندوق تثبیت بازار تزریق کرد که چون بدون هماهنگی بود، برای این پرداخت، قراردادی بین طرفین منعقد نشد.
میرمحمد صادقی عنوان کرد: دی سال گذشته در مورد میزان پرداخت ماهانه و محل بازگشت تسهیلات پرداختی و طلب صندوق توسعه ملی از سازمان مالیاتی توافق شد. با اینکه قرارداد قبلی هنوز از سوی صندوق تثبیت بازار امضا نشده بود، صندوق توسعه ملی برای نشان دادن پایبندی به تعهدات، پرداخت 650 میلیارد تومانی را 26 دی ماه انجام داد ولی با توجه به اختلاف نظرهایی که وجود داشت، روند واریز اقساط، مدتی متوقف شد تا اینکه اخیرا طی مذاکرات صورت گرفته، مسایل حل و فصل و پرداخت از سر گرفته شد.
پرداخت 8 هزار میلیارد دیگر تا یک سال آینده
وی با اشاره به پرداخت دو قسط 650 میلیارد تومانی بصورت یکجا به صندوق تثبیت بازار که در اوایل اردیبهشت انجام شد، تصریح کرد: امید است تا پایان اردیبهشت‌ دو قسط دیگر پرداخت شود. تاکنون 4 هزار میلیارد تومان از رقم پیش‌بینی شده 12 هزار میلیاردی از سمت صندوق توسعه ملی به بازار سهام تزریق شده و 8 هزار میلیارد تومان دیگر نیز بصورت اقساط 650 میلیارد تومانی پرداخت خواهد شد که تا یکسال آینده تکمیل می‌شود.
معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی توضیح داد: این مبلغ بصورت قرارداد پنج ساله پیش بینی شده که قابلیت تمدید دارد. به طوری که هر 650 میلیارد تومان قراردادی جداگانه دارد و از زمان انعقاد، پنج سال بعد سررسید خواهد شد. در ازای این سرمایه‌گذاری نیز سود ثابت شده‌ای در اختیار صندوق توسعه ملی قرار می‌گیرد و می‌توان در پایان دوره، سرمایه اولیه را برداشت کرد.
سود تثبیت‌ نشده از شروط سرمایه‌گذاری است
میرمحمد صادقی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی مایل به سرمایه‌گذاری در بازار سهام البته به شرط سود تثبیت‌ نشده است، گفت: صندوق مایل است بصورت مشارکت با صندوق تثبیت بازار و یا مستقل در بازار سهام سرمایه‌گذاری و با ساز و کار مشخص عملیات گسترده ای در این بازار داشته باشد. طبق مصوبه سال گذشته می‌توان در کنار در اختیار قرار دادن پول به صندوق تثبیت بازار ، عملیات شبه کارگزاری و یا خرید و فروش سهام را با نظارت داشت. در این حالت سود از قبل تعیین نمی‌شود و صندوق توسعه ملی ریسک نوسان قیمت سهام را پذیرفته و جهت حمایت از بازار سرمایه وارد می شود. ساز و کار لازم جهت سرمایه‌ گذاری در بازار سهام در حال تدوین است ولی تا نهایی شدن آن روند سپرده‌گذاری نزد صندوق تثبیت بازار سهام ادامه دارد.

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/687225/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وزیر دارایی اسرائیل شرایط اقتصادی تل آویو را وخیم توصیف کرد

توقیف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در قم

چرا از تورم متنـفریم؟

افغان‌ها بازارهای زعفران را تصاحب کردند

برنج و شکر با قیمت مصوب عرضه می‌شود؛ گران نخرید

سرانه مصرف لبنیات به 40کیلو رسید

صنعت آبزیان در تور بازارهای موازی

خلاصه آموزه‌های 7 کتاب استفان کاوی در یک جلد

کنسرت داود آزاد در گرگان

شاهکار کوبریک روی آنتن شبکه نمایش

برپایی نمایشگاه با آثار مردم

اماواگرهای آمار جدید سیما

افزایش جوجه‌‌ریزی آذربایجان شرقی به 6 میلیون قطعه در یک دوره

تولید 4.5 میلیون انواع تایر رادیال سواری در کویرتایر

اولویت پالایش نفت بندرعباس

شارژ نیرو در صنایع تبریز

سرعت بازرگانی 5 کیلومتری قطارهای باری

زنجیره‌ای کامل از خدمات 360 درجه‌ای لجستیک

رمزگشایی از ترددهای نوروزی

بحران سرپرستی در استقلال

امشب؛ آماده برای تکمیل ظرفیت

چرا از اول نمی‌گویید؟

شهرآورد اصفهان با یک ذوب‌آهن عجیب

نه؛ پول کافی نبود!

وزیر ارتباطات: امسال سال طلایی پروژه فیبر نوری است

مشخصات کامل پلی‌استیشن 5 پرو فاش شد

سرمایه‌گذاری اپل در ویتنام افزایش می‌‌‌یابد

افزایش 12درصدی ترافیک مرسولات پستی در سال 1402

پرداخت ما‏‏‌به‏‏‌التفاوت سود قطعی و علی‏‏‌الحساب بانک سامان

آینده مهندسی و ارزش‌‌‌آفرینی

هدایت مهارت‏‏‌ها در مسیر اولویت‏‏‌ها

زنجیره فولاد - 1403/01/29

بازار فولاد - 1403/01/29

بازار آتی - 1403/01/29

مس رکورد قیمتی دوساله را شکست

طلای سرخ در اوج

اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف

امکان بخشودگی جرایم مالیاتی با تکمیل اظهارنامه برآوردی

اثر ناامنی اقتصادی بر بازار تجهیزات پزشکی

نقص خطرناک سایبرتراک

خطر اخراج در کمین کارکنان تسلا

بازبینی آیین‌نامه واردات کارکرده‌ها

درآمد دولت از خودرو چقدر بود؟

افزایش تولید نفت ایران

پروژه بنزین‌‌‌‌‌سازی پالایشگاه تهران

افزایش وابستگی قاره‌سبز به واردات نفت

رویه تعیین هزینه حمل اثرات منفی بر تولید دارد

مدرنیزاسیون به سبک اتاق بازرگانی

میراث اصلاحات اقتصادی

از دست‌رفتن بازارهای صادراتی به دلیل آموزش نامناسب

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی