بازار آریا

آخرين مطالب

بازاریابی موفق و اصولی برند شما کدام است؟ مقالات اقتصاد جهاني

بازاریابی موفق و اصولی برند شما کدام است؟
  بزرگنمايي:

بازار آریا - لیلا شیرازی تنوع شیوه‌های تبلیغات و بازاریابی این روزها چالش‌های بسیاری را برانگیخته و سازمان‌ها بر سر انجام تبلیغات به صورت دیجیتال و در فضای آنلاین یا انجام تبلیغات به صورت آفلاین (سنتی) یا کلاسیک مناقشاتی دارند و میزان اثر‌گذاری هر یک از انواع تبلیغات موضوع بحث و مورد است.
آنچه بیان شد مشکل شرکت‌های کوچک نیست بلکه در برخی از شرکت‌های نامی نیز این معضل وجود دارد و به جای استدلال‌های دانشی، تفکر مدیر ارشد سایه بر تمام تصمیمات خواهد افکند و درنتیجه بودجه‌ای که به‌این امر اختصاص می‌یابد «نفله» می‌شود.
در رابطه با تصمیم‌گیری درباره نحوه اجرای تبلیغات باید متذکر شد که امروزه بازاریابی و تبلیغات دیجیتال در مقایسه با انواع دیگر مقرون به صرفه است و به همین دلیل سیر روی آوردن شرکت‌ها و تولید‌کنندگان به این‌گونه تبلیغات، صعودی با شیبی تند است، چون تبلیغات کلیکی، وابسته (افیلیت)، بنری و... در فضای آنلاین عموما از هزینه‌های معقولی برخوردارند.
منتها آنچه در تمام فضاها می‌تواند بیشترین بازخورد را ایجاد کند استفاده از محتوایی تاثیرگذار است. این محتوا می‌تواند یک نوشته، تصویر یا ویدئو باشد حتی می‌تواند یک سوال جذاب و چالشی باشد که روی یک بیلبورد یا صفحه نمایش گوشی یا یک بنر در گوشه وب‌سایت خبری یا یک لایت باکس در گوشه خیابان به نمایش در‌می‌آید.
اگر محتوا صحیح و خاص انتخاب شود قطعا می‌تواند انتشار ویروسی یافته و مجموعه را به سرمنزل مقصود برساند، چرا که این انتشار مساوی است با انتشار برند.
(متاسفانه محتوای خلاقانه و جذاب به ندرت دیده می‌شود به‌طوری که بعضا سناریوی تبلیغاتی را که اجرا و منتشر می‌شود می‌توان در حد توهین به فهم و آگاهی مخاطب درنظر گرفت.)
به‌طور کلی نکته حائز اهمیت توجه به ظرافت‌های خاص در انواع و اقسام تبلیغات است که همواره باید لحاظ شود.
سوال: آیا مورد هدف مجدد قرار دادن مشتری برای بارهای بی‌شمار و نمایش سایر محصولات یک برند به تعداد نامتناهی به یک کاربر فضای مجازی در دفعات پیاپی نشان از دقت است یا باعث عکس‌العمل منفی کاربر پیشین می‌شود‌؟
وظیفه این تبلیغات ایجاد ثبات و استحکام برند در ذهن مخاطب است.
درست است که بگوییم یادآوری برند احتمال خرید را بالا می‌برد و می‌تواند باعث وفاداری مشتری شود منتها یادآوری برند (brand recall) باید تعریف مشخصی داشته باشد تا به مزاحمت برند (brand harassment) در فضای مجازی منجر نشود.
مد نظر داشته باشید که به‌طور اصولی کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید با نظارت و همفکری متخصص بازاریابی اقدام به بستن یک پکیج تبلیغات در فضای مجازی کند تا تمامی نکات به نفع برند و کمپانی خاتمه یابد، شاید در این مقوله شخصی‌سازی محتوا و استفاده از اُمنی چنل مارکتینگ یا بازاریابی همه کاناله (omni channel) بهترین پاسخ را بدهد. برای این امر نیاز است اطلاعات تیم بازاریابی از مشتریان بالفعل و بالقوه بسیاربالا باشد و بتوانند یک تجربه کاربری یکپارچه برای کاربر ایجاد کنند و در هر نقطه تماس کاربر، پیام مطلوب و مربوط به همان درگاه ارتباطی را به او بدهند.
امنی چنل مارکتینگ پیشنهاد خوبی است که توضیحات مفصل آن در این نوشتار نمی‌گنجد.
دیجیتال مارکتینگ و استفاده از فضاهای آنلاین برای استارت‌آپ‌ها و تجارت‌های نوپا به عنوان نخستین انتخاب، مناسب است، آنها می‌توانند به یاری فناوری‌های جدید در این فضا و در کنار کسب و کارهای بزرگ و متوسط به نمایش برند و سرویس‌های خود بپردازند.
بازاریابی موفق و اصولی در دنیای امروز به تلفیق شیوه‌های سنتی و مدرن می‌پردازد؛ از استرا بورد تا فضای اینستاگرام، از ایمیل تا سمپلینگ محصول، از اصول مدیریت ارتباط با مشتری تا رسیدگی به شکایات و دریافت صدای مشتری، از انجام بازاریابی چریکی تا ارائه خدمات مهیج و شگفت‌انگیز و حتی حضور در بنگاه‌های خیریه و رویدادها همه و همه را در نظر می‌گیرد و همچنان تاکید بر ارتباطات بازاریابی یکپارچه دارد.
شاید بتوان گفت اهمیت و تاثیر رتبه سئو یک کمپانی کمتر از کیفیت خدمات و قیمت‌گذاری محصولاتش نیست.
نوشتن نظرات مثبت و منفی کاربران از دریافت خدمات یا محصولات (REVIEW‌) در فضای مجازی، به راحتی می‌تواند روی تصمیمات آتی مشتریان تاثیر بگذارد لذا پر‌واضح است که چرا می‌گوییم ارتباطات یکپارچه بازاریابی شامل تایید گروهی کاربران (‌SOCIAL CONFERMATION) مهم است.
جالب آنکه استفاده از تکنولوژی دیجیتال و سه‌بعدی روی بیلبوردهای شهری به‌شدت در حال گسترش است یعنی فناوری دیجیتال در خدمت تبلیغات به اصطلاح آفلاین قرار گرفته است تا تبلیغات مذکور به بهترین و خیره‌کننده‌ترین حالت ممکن به صورت محیطی اجرا شود.
طراحی و اجرای تصاویر براساس سناریوی تهیه شده آن‌گونه است که بین واقعیت و تصاویر ساختگی روی بیلبوردها نمی‌توان تمایزی قائل شد.
متخصصان در نسل جدید بازاریابی کاری بس دشوار بر عهده دارند، با وجود مشتری‌های هوشمند، در انبوه فضا‌های موازی و تو‌در‌توی اطلاعاتی باید با رقبا دست و پنجه نرم کنند.
پیش از این مارکتینگ را جنگ بر سر تسخیر ذهن مخاطب می‌خواندند ولی امروز باید این تعریف تغییر کند و شاید تسخیر صرفا یک سلول از ذهن مخاطب موفقیت در مارکتینگ خواهد بود.

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/684481/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چه کسانی با مالیات بر عایدی سرمایه مخالف هستند؟

بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان

رشد 42درصدی اجاره خانه در فروردین 1403

تورم روسیه از پیش‌بینی‌ها عقب ماند

افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است

ندای آزادی

نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد

سرکشی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام از جانبازان سرافراز

قناد زاده: نگاه ایران به آفریقا نگاهی دو طرفه است

فاصله 66درصدی ارز نیمایی و بازار آزاد، یعنی رانت / نرخ دلار در سامانه نیما باید بیشتر شود

بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین

معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد

پیش‌بینی حساس گرانی برای خودروهای وارداتی

ماجرایی تازه برای خریداران طلا؛ مالیات جدید در راه است؟

نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد

مقایسه تعرفه اینترنت ثابت اپراتورها

دفاع از عملکرد اقتصادی دولت: کسی اعتراضی ندارد!

ظهور یک قدرت اقتصادی جدید؛ اقتصاد هند چقدر قوی است؟

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

خرید و فروش سهمیه ارزی در فرودگاه ها!

دفاع عجیب از عملکرد اقتصادی دولت: کسی اعتراضی ندارد!

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف

پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس

رشد اقتصادی جامعه و رونق معیشت مردم مرهون تلاش کارگران است

پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

پژو پارس چقدر گران شد؟

بازدید استاندار از چند طرح عمرانی و اقتصادی خرم آباد

بازدید استاندار لرستان از چند طرح عمرانی و اقتصادی خرم آباد

16 میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟

الکساندر چفرین: سوپرلیگ پروژه‌ای غیراخلاقی و عواقب آن ویرانگر خواهد بود

جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان نتیجه عملیات وعده صادق

استقبال مقامات آفریقایی از توسعه روابط اقتصادی با ایران

معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد

ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی، در توسعه سریلانکا مشارکت کند

چقدر کمتر از دوره برجام نفت می‌فروشیم؟

قیمت گوشت مرغ 239 هزار تومان شد!

شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند

این افراد می توانند تا دو سال از مالیات معاف شوند

قیمت رانا به کانال 600 میلیونی بازگشت

وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است

ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد

بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی 140هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!

قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ 12 میلیارد تومان ناقابل!

کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی