بازار آریا

آخرين مطالب

تیگو 8 پرو 2023؛ این بار کپی برداری از لکسوس NX تولید و تجارت

تیگو 8 پرو 2023؛ این بار کپی برداری از لکسوس NX
  بزرگنمايي:

بازار آریا - کمپانی چینی چری جدیدترین عضو خانواده تیگو 8 را تحت نام «تیگو 8 پرو 2023» معرفی کرد. طبق اعلام این کمپانی این کراس اوور در ماه می (11 اردیبهشت تا 10 خرداد) در بازار چین عرضه می‌شود. اما هنوز معلوم نیست که این شاسی بلند چینی در سال جدید از سوی شریک تجاری چری در ایران عرضه می‌شود یا خیر.

تیگو 8 پرو 2023 که نسبت به نسخه‌های پیشین خود اسپرت‌تر به نظر می‌رسد، از سوی چری برای مشتریان جوان‌تر طراحی و تولید شده است. اما قیمت آن هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است. ولی با این حال با توجه به قیمت 19 تا 25 هزار دلاری نسخه قبلی، بعید است که قیمت مدل جدید از این میزان کمتر باشد.
طبق اعلام چری، کراس اوور تازه خانواده تیگو 8 با ظرفیت 7 صندلی و در دو مدل پایه و پلاگین هیبرید عرضه می‌شود و نسخه هیبریدی آن بالاترین قیمت را خواهد داشت.
در ایران نیز تقریبا تمامی اعضای خانواده مونتاژ و عرضه شده اند و آخرین مدل آن‌ها تیگو 8 پرو 2022 بود از سوی مدیران خودرو به بازار خودرو معرفی شد. اما قیمت یک میلیارد و 750 میلیون تومانی آن واکنش‌هایی را به دنبال داشت. حالا باید ببینیم که مدیران خودرو با وجود جنجال‌های اخیر، آیا باز هم این شرکت خودروساز خصوصی برای نسخه تازه پا پیش می‌گذارد یا نه.
طراحی تیگو 8 پرو 2023 و مسئله کپی برداری از لکسوس NX مدل 2022
چری که تا پیش از این در طراحی خانواده تیگو 8 از کراس اوور‌های مشهور هیوندای الگوبرداری می‌کرد، حالا به سراغ پرچمدار کراس اوور‌های برند لکسوس یعنی NX رفته است. خروجی این کپی برداری نیز به اندازه‌ای واضح است که اگر یک فرد آماتور این دو خودرو را از نمای روبرو و بدون نشان و برند کنار یکدیگر ببیند، به سختی می‌تواند تشخیص دهد که این دو از یک خانواده و تولید یک کمپانی نیستند.
با این حال اگر طراحی بخش جلوی تیگو 8 پرو 2023 را در تصاویر مشاهده کنید، می‌بینید که فرم جلو پنجره بزرگ تا چه اندازه به فرم جلوی لکسوس NX مدل 2022 شبیه است. اما چراغ‌های شارپ که از هر دو طرف به جلو پنجره متصل شده اند، به زیباییِ بخشِ جلویی خودرو و عریض‌تر نشان دادن دماغه کمک فراوانی کرده اند.
در بخش پشت خودرو نیز چراغ‌های به هم پیوسته هنوز حضور دارند. اما این بخش هم از کپی برداری در امان نمانده اند و گرافیک داخلی چراغ‌ها به فرم طراحی لکسوس NX مدل 2022 نزدیک شده اند. علاوه بر این جانمایی عبارت چری قدری پایین‌تر از چراغ پیوسته درست شبیه جانمایی لکسوس است و فونت‌ها هم تقریبا مشابه یکدیگر هستند.
کابین تیگو 8 پرو 2023 تغییر چندانی نسبت به مدل پیشین نداشته است و همچنان شاهد همان چیدمان در نسخه تازه هستیم. اما برای اولین بار نمایشگر شیشه جلو خودرو به این کراس اوور افزوده شده است.
مشخصات فنی و امکانات تیگو 8 پرو 2023
بررس مشخصات منتشر شده از سوی کمپانی چری نشان می‌دهد که نسخه پایه عضو جدید خانواده تیگو 8، با دو موتور عرضه می‌شود. بر اساس این اطلاعات تیگو 8 پرو 2023 به پیشرانه بنزینی 1.6 لیتری توربوشارژ با ظرفیت 197 اسب بخار و یک موتور 2.0 لیتری با ظرفیت 254 اسب بخار تجهیز شده است. این نیرو نیز از طریق یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلو و در نسخه دیگر به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود.
اما مشخصات فنی نسخه هیبریدی متفاوت است. در این نسخه یک موتور 1.5 لیتر توربو شارژ با 2 موتور الکتریکی وجود دارد. نیروی این پیشرانه نیز از طریق گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به هر چهار چرخ انتقال داده می‌شود. علاوه بر این، نسخه هیبریدی در حالت الکتریکی قادر است 100 کیلومتر را طی کند.
طول این کراس اوور سایز متوسط در طول 4745 میلی متر، در عرض 1860 و در ارتفاع به 1745 میلی متر می‌رسد. این ابعاد نشان می‌دهد که سایز عضو جدید خانواده نسبت به مدل پیشین تغییر قابل توجهی نداشته است.
در مورد امکانات تیگو 8 پرو 2023 نیز گفته شده که آپشن‌هایی نظیر سیستم تهویه دوکاناله اتوماتیک در جلو، ورودی تهویه مستقل در ردیف سوم، سامانه پیشگیری از تصادف، نور بالا خودکار، سردکن و گرم‌کن صندلی‌های جلو، ورود بدون کلید، هدآپ دیسپلی (نمایشگر شیشه جلو خودرو)، ترمز پارک برقی، اتوهلد، در صندوق عقب اتوماتیک، سیستم صوتی سونی، سامانه پاک‌سازی هوا، سنسور نور و باران، رادار خطی، رادار نقطه کور، تنظیم حالت رانندگی، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، سنسور عقب، دوربین 360 درجه، تنظیم برقی صندلی شاگرد، شش کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم کنترل پایداری، سقف پانورامیک، سیستم فرامین صوتی، کول باکس، شارژر بدون سیم، کروز کنترل هوشمند، رانندگی خودکار در ترافیک، رانندگی خودران سطح 3 و... وجود دارد.
تصاویر تیگو 8 پرو 2023

بازار آریا


بازار آریا


بازار آریا


لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/684307/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جنگ کریدورها در خاورمیانه

برگزاری رویداد بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران

رشد نرخ فقر در غزه به 90 درصد | خسارت 33 میلیارد دلاری جنگ غزه

سپاه: نباید اجازه داد مشاغل کاذب جای مشاغل اصیل را بگیرد

ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است

راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده

معرفی فراورده‌های صادراتی در غرفه چهارمحال و بختیاری

پشتوانه‌ عملیات وعده صادق، جامعه علمی ما بود

داستان یک سفر پرماجرا در «رودخانه»

برپایی نشست پرسش و پاسخ با استاد امیرخانی

آیین نکوداشت اصغر دادبه در خانه اندیشمندان

کنسرت سامان احتشامی در تالار رودکی

خداحافظی با قدیس بروکلین

رشد 35 درصدی درآمد استان یزد از وصول بخش‌‌‌های مختلف

نسخه جهانی سفر سالمندان

ضرورت رویکرد درمان چندتخصصی در تومورهای شایع مغزی کودکان چیست؟

مدیریت ریزهزینه‏‏‌های کسب و کارهای سبز

تیم‏‏‌سازی پویا چیست و چرا مهم است؟

خوش‌بینی به اثرگذاری طارمی

تکذیب یک شایعه در مورد سردار آزمون

بالاخره به شما مربوط است یا نه؟

پس فرق چیست؟

گـل گفتی!

واکنش وزیر ارتباطات به ادعای لزوم امضای رئیس‌جمهور در رفع فیلترینگ

ایجاد یک میلیون شغل دیجیتالی در فیلیپین تا 2028

پیگیری فعالیت بین‌المللی کسب‌وکارهای الکترونیکی

کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟

زنجیره فولاد - 1403/02/13

بازار فولاد - 1403/02/13

بازار آتی - 1403/02/13

بازگشت اقتصاد چین به فاز انقباضی

مهار تکانه بانک‌مرکزی به سکه بورسی

خانه‌تکانی در سازمان برنامه و بودجه کشور

پارادوکس ایرانی و افق کوتاه‌مدت تولید

آیین‌نامه واردات کارکرده‌ها دست دولت است

زمان عرضه جدید خودروهای وارداتی

ذره‌بین ارزی صمت روی مونتاژکاران

خوش‌بینی به آینده خودروهای پاک

رشد اقتصادی ایران به‌‌‌ دلیل دانش‌‌‌بنیان‌‌‌شدن صنعت نفت و گاز

پیشرفت طرح بنزین‌‌سازی پتروپالایش تهران

روسیه سوار بر موج نوسانات نفت

هزارتوی کاهش مصرف پلاستیک

به جرم واردات

خستگی از دلار نیما

اوکراین از پس روسیه برمی‌آید؟

تفلیس غرق آشوب

تشدید تنش‌ها در آکادمی آمریکا

مذاکرات عمیق و صریح رقبای فلسطینی در پکن

بررسی موانع کسب‌وکار در شهرک‌های صنعتی

بهره‌‌‌برداری از 9.4 میلیارد دلار پروژه معدنی

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی