بازار آریا

آخرين مطالب

نرخ دلار در کانال 26 هزار تومان باقی ماند

بازار ارز در فاز انتظار تحلیل بازار آریا

بازار ارز در فاز انتظار
  بزرگنمايي:

بازار آریا - دنیای اقتصاد : کریدور جدید و کوتاه‌مدت بازار ارز شکل گرفت. پس از قرار گرفتن شاخص بازار ارز در کف 7 ماهه خود در روز یکشنبه هفته جاری، روند افزایشی جدیدی برای دلار آغاز شد. این روند افزایشی در هفته‌های اخیر 3 مرحله داشته است. مرحله اول در روز دوشنبه 2 اسفند ماه رخ داد که دلار در این مرحله توانست به نزدیکی مرز دو کانال 25 و 26 هزار تومانی نزدیک شود. مرحله دوم روز سه‌شنبه و با بازگشت مجدد اسکناس آمریکایی به پله چهارم کانال 26هزار تومانی رخ داد و مرحله سوم که در روز گذشته شاهد آن بودیم شامل نوسان دلار زیر سقف مقاومت جدید 26 هزار و 450 تومانی بود. با در نظر گرفتن 3 مرحله مذکور عده‌ای از فعالان ارزی بازار تهران حد فاصل حمایت 25هزار و 900 تا مقاومت 26 هزار و 450 تومانی را کریدور جدید بازار ارز نامیدند. درخصوص روند آتی دلار و خروج از این کریدور، بازار ارز نیاز به خبرهای موثق جدیدی دارد.
این افراد همچنین از احتمال حضور طولانی مدت دلار در کریدور مذکور و به انتظار نشستن این ارز تا زمان انتشار اخبار جریان‌ساز جدید خبر دادند. شاخص بازار ارز در روزی که گذشت به سطح قیمتی 26 هزار و 350 تومان رسید. دیروز چهارشنبه 4 اسفند بازار ارز در کریدور جدید خود به ثبات نرخ نسبی رسید. دلار که در مرحله دوم روند افزایشی خود در روز سه‌شنبه توانسته بود به کانال 26هزار تومان و سطح قیمتی 26 هزار و 400 تومانی بازگردد، در روز گذشته عدم تمایل خود را نسبت به حرکات افزایشی بیشتر نشان داد.
به همین ترتیب شاخص بازار ارز در روز چهارشنبه حرکات جالب توجهی از خود نشان نداد و در طول ساعات کاری روز گذشته زیر سقف مقاومت جدید 26 هزار و 450 تومانی به نوسان پرداخت. بازه نوسان دلار در روز گذشته نیز آنچنان وسیع نبوده و با مشاهده سطوح قیمتی معاملات دلاری بازار ارز دیروز تهران در‌می‌یابیم که اسکناس آمریکایی در این روز کمتر از رقم 26 هزار و 300 تومان معامله نشد. در نتیجه نوسانات روز گذشته قیمت شاخص بازار ارز در یک بازه 150 تومانی صورت گرفته است که با توجه به روند قیمتی این ارز در هفته‌های گذشته روز چهارشنبه را می‌توان جزو کم نوسان‌ترین روز‌های بازار ارز تهران حداقل طی دو ماه اخیر دانست.
در نهایت قیمت دلار در آخرین معاملات ارزی دیروز بازار تهران با 50 تومان کاهش نسبت به نرخ روز سه‌شنبه به سطح قیمتی 26 هزار و 350 تومان رسید. برخی از کارشناسان و تحلیلگران بازار ارز تهران نیز ضمن اشاره به عدم انتشار اخبار جریان‌ساز سیاسی برای بازار ارز در روز‌های اخیر احتمال حضور دلار در کریدور 26 هزار و 450 تومان تا 25 هزار و 900 تومان را مطرح کردند. این افراد همچنین از سکوت خبری این روز‌های مذاکرات هسته‌ای وین و قرار گرفتن نتیجه این مذاکرات در هاله‌ای از ابهام پس از بازگشت علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد ایران در مذاکرات هسته‌ای‌ نیز سخن گفتند. اما طبق اعلام برخی از منابع مطلع در روز‌های ابتدایی هفته آینده شورای عالی امنیت ملی جلساتی را حول محور مذاکرات ایران و قدرت‌های جهانی برگزار می‌کند که به عقیده برخی از تحلیلگران سیاسی-ارزی بازار تهران، خروجی این جلسات می‌تواند اخبار جریان‌سازی را برای خروج شاخص بازار ارز از این کریدور انتظار داشته باشد.
در سوی دیگر اما عده دیگری از تحلیلگران بازار ارز تهران ضمن اشاره به کانال‌شکنی‌های پنج‌گانه اسکناس آمریکایی همزمان با برگزاری دور هشتم مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+4 بر این باورند که دلار تاثیر مورد انتظار خود را با اخبار گذشته گرفته است. بنابراین اگر دلار بخواهد به سطوح پایین‌تر از نرخ روزهای اخیر برسد، نیاز به خبرهای جدید دارد. به گفته فعالان، در حال حاضر دلار در یک فاز انتظاری قرار گرفته است. هر قطعه سکه امامی نیز در بازار دیروز با 10 هزار تومان کاهش قیمت نسبت به نرخ روز سه‌‌شنبه به رقم 11 میلیون و 930 هزار تومان رسید.

 


لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/679503/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«امنیت» و «تجارت» محور رایزنی ایران و پاکستان

کشت فراسرزمینی یا کشت سرزمینی؛ اولویت با کدام است؟

گلخانه‌داران در برمودای مشکلات

انفعال عجیب در برابر قاچاق آدامس

یک نشست فرهنگی در موزه هنرهای معاصر

برپایی نمایشگاهی با نوستالژی نوار کاست

کنسرت «اشعار نو از نغمه‌های کهن» در ارسباران

چه کسی به شما دستور داده کوبیسم را رواج دهید؟

جنجال عجیب در سینما

تسهیل تجارت و تردد در پایانه‌‌‌های مرزی؛ اولویت راهداری

57 هزاریزدی درخواست صدور مجوز کسب‌وکار دادند

مانع‏‏‌زدایی از معادن تبریز

اورنج استراتژی؛ راه‌حلی بر مشکل ضایعات پلاستیکی نیجریه

چرا فشار بر رهبران سازمان‌ها برای استفاده از هوش‌مصنوعی افزایش یافته است؟

توسعه زیرساخت‌‌های جاده‌‌ای و بندری ایران و پاکستان

کسب گواهینامه مدیریت کیفیت در رضایتمندی مشتریان

تاکید بر نوسازی ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

تهدیدهای ترانزیت دریایی در 1403

یحیی- تراکتور؛ چه می‌شود؟

از تاجیک‌ها بیاموزیم

رستگاری در 90 به علاوه چند

نیمکت نشین نشوید

یک دادگاه در برزیل ایکس را بازخواست می‌کند

هوش مصنوعی مایکروسافت برای انجام کارهای ساده رونمایی می‌شود

ژاپن به تاکتیک‌های تجاری گوگل معترض شد

پیمانکاران دفاعی کره‌جنوبی از سوی کره‌شمالی هک شدند

استقبال کشورهای غرب آسیا از اکسپو 2024

معرفی توانمندی‌‌‌های کشور در ایران‌‌‌اکسپو

حضور پررنگ تشکل ها در ایران اکسپو2024

کاتالیزور روابط تجاری

زنجیره فولاد - 1403/02/05

بازار فولاد - 1403/02/05

بازار آتی - 1403/02/05

بحران عرضه، مس را صعودی کرد

تخلیه حباب صندوق‌ها با افت تنش

افزایش بی‌سابقه ذخایر طلای ایران

کاهش هزینه تولید طلا با حراج شمش در مرکز مبادله

ساخت کارخانه خودروی برقی هوندا در کانادا

تاکسی برقی چند؟

اصلاح تعرفه واردات قطعات خودرو

قیمت‌گذار خودرو کیست؟

ساخت خط لوله در دریای خزر

پاکستان خواهان بهره‌‌‌‌برداری از خط لوله گازی آی‌‌‌‌پی

افزایش کیفیت محصولات نفتی

افزایش واردات نفت چین از روسیه

کشف «نئولیبرالیسم» و «اوتیسم جمعی»

چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک‌درصدی حذف شد

برخورد ویژه با 4 گروه کالایی قاچاق در تهران

تجارت در کانال مانش

عاقبت پروژه‌های روی‌زمین‌مانده تجارت

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی