برنده اصلی بازار خودرو در 2021
تولید و تجارت
بزرگنمايي:
بازار آریا - دنیایاقتصاد : فعلا خودروهای برقی را فراموش کنید، چون در سال 2021 برنده اصلی در بازار خودرو، هیبریدیها بودند. به گزارش سایپانیوز، تعداد خودروهای هیبریدی فروخته شده در بازار آمریکا در سال 2021 از خودروهای برقی بیشتر بود، حتی با اینکه اکثر خودروسازان دنیا خود را برای آینده آماده میکنند و همه برنامههای آنها روی محصولات برقی متمرکز شده است.
به گزارش رویترز به نقل از شرکت تحقیقاتی واردز اینتلیجنس، در سال 2021 فروش خودروهای هیبریدی در بازار آمریکا به رقم 801هزار و 550 دستگاه رسید، در حالی که تعداد فروش خودروهای برقی 434هزار و 879 دستگاه بود. فروش خودروهای هیبریدی در سال 2021 نسبت به سال قبل از آن 76درصد رشد داشت و سهم آن از کل بازار خودروهای سبک در ایالات متحده 5درصد بود. البته این نکته را هم باید تاکید کرد که فروش خودروهای برقی در سال 2021 نسبت به سال قبل 83درصد رشد کرده است. در سال 2021 فقط 3درصد از بازار خودروهای نوی فروخته شده متعلق به خودروهای برقی بود. طبیعی است که در دوران گذار از بنزینی به برقی، خودروهای هیبریدی که تلفیقی از خودروهای بنزینی با برقی است، گزینه مناسبی برای خریداران خودرو باشد.
در بین سازندگان خودروهای هیبریدی، برنده این رقابت، شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا بود. سرمایهگذاری 35میلیارد دلاری تویوتا روی خودروهای هیبریدی شبیه پریوس و خودروهای هیبریدی قابل شارژ با پریز برق که در اصطلاح به آن پلاگین میگویند و همچنین خودروهای پیل سوختی که هیدروژن را به عنوان سوخت مصرف میکنند، نتیجه داده است. در سال 2021 شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا در خاک آمریکا بعد از 90 سال عنوان پرفروشترین خودروسازی را در این کشور از چنگ جنرال موتورز بیرون کشید. تویوتا در سال 2021 با افزایش 73درصدی موفق به فروش 583هزارو697 دستگاه خودرو شد که بیشتر آنها مدلهای هیبریدی بودند و 25هزار دستگاه خودروی برقی بیشتر از جنرال موتورز به فروش رساند. برت اسمیث مدیر فناوری در مرکز تحقیقات خودرو در مصاحبه با رویترز گفت: هیبریدیها، فناوری بسیار پیچیدهای هستند که عملکرد مصرف سوخت را به شدت بهینه میکنند و معضلات بزرگ فعلی خودروهای برقی را هم ندارند. در ماه سپتامبر تویوتا اعلام کرد که تا سال 2030 برای باتریهای خودرو و فناوری هیبریدی 6/ 13 میلیارد دلار سرمایهگذاری میکند. والاستریت ژورنال هم گزارش کرده است که تویوتا سرمایهگذاری سنگینی روی قوای محرکه هیبریدی از جمله فناوریهای به کار رفته در خودروی پریوس در نظر گرفته است. شرکت خودروسازی ژاپنی هوندا هم در سال 2021 با رشد 67درصدی نسبت به سال قبل موفق به فروش 107هزارو 60 دستگاه خودروی هیبریدی در بازار آمریکا شده است. با اینکه رشد خرید خودروهای برقی در سال 2021 در مقایسه با خودروهای بنزینی چندان چشمگیر نبوده اما نمایشگاه الکترونیک مصرفکنندگان در لاسوگاس آمریکا (که از 15 تا 18 دیماه برگزار شد) نشان داد هیجان در خصوص خودروهای برقی در حال افزایش است. هر سه خودروساز جنرال موتورز، فورد و استلانتیس (کمپانی حاصل از ادغام فیات کرایسلر با پژو سیتروئن) سرمایهگذاریهای بزرگی را در توسعه محصولات برقی آغاز کردهاند. به گفته مجله محلی دیترویت تا پایان دهه (تا سال 2030) 40 تا 50درصد از تولید سالانه این خودروسازان، برقی، هیبریدی، هیدروژنی و پلاگین (هیبریدی قابل شارژ با پریز) خواهد بود.
-
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲:۰۸:۵۴ AM
-
۸۲ بازديد
-
روزنامه دنیای اقتصاد
-
بازار آریا
لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/669285/