بازار آریا

آخرين مطالب

فرجود مطرح کرد؛

ثبت بیش از 500 نیاز فناورانه و نوآورانه شهرداری تهران در سامانه «باهم» شهرداری تهران

ثبت بیش از 500 نیاز فناورانه و نوآورانه شهرداری تهران در سامانه «باهم»
  بزرگنمايي:

بازار آریا - مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران می‌گوید: در حوزه تعامل با زیست‌بوم نوآوری بیش از 500 نیاز فناورانه و نوآورانه شهرداری تهران در سامانه «باهم» منتشر شده و روند ارزیابی و هدایت طرح‌های فناورانه و به‌هم‌رسانی عرضه و تقاضا از طریق فن‌بازار تخصصی شهر هوشمند ادامه دارد.

محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با اشاره به کنگره جهانی شهرهای هوشمند که در بارسلون اسپانیا برگزار شد، توضیح داد: پس از دو سال از قرارگیری برنامه تهران هوشمند در فهرست 6 برنامه کلان شهر هوشمند در سطح جهان در سال 2019، طرح مشارکت شهروندی و توسعه محله‌محوری «باهم» در میان سه برگزیده نهایی جایزه جهانی شهر هوشمند در سال 2021 در حوزه حکمروایی و اقتصاد قرار گرفته است.
او، طرح «باهم» که از سوی شهرداری تهران در کنگره جهانی شهرهای هوشمند ارایه شد را دارای دو مزیت عمده عنوان کرد و گفت: مزیست نخست «باهم»، موضوع مشارکت شهروندی است که با فراهم کردن ابزار آنلاین روی پلتفرم «تهران من» برای شهروندان جهت اعلام نظر و رأی‌دهی به پروژه‌ها و اقدامات توسعه محله‌ای و همچنین، امکان دریافت دریافت گزارش شهروندان در خصوص مشکلاتی است که در سطح شهر با آن مواجه می‌شوند. مزیت دوم،هم سامان‌دهی و بهره‌گیری از شبکه نخبگان در حل نوآورانه، کم‌هزینه و سریع مشکلات و چالش‌های شهری با استفاده از سایت باهم است.
فرجود درباره نتیجه عملکرد «باهم» در حوزه مشارکت شهروندی توضیح داد: نتیجه این عملکرد را می‌توان در روند صعودی تعداد پروژه‌های توسعه محله‌محوری از 210 پروژه در سال 1398 به یک هزار و 610 پروژه در سال 1400 و افزایش سرمایه‌گذاری انجام شده در این زمینه از 200 میلیارد تومان در سال 1398 به سه هزار میلیارد تومان در سال 1400 دید. این در شرایطی است که در حوزه تعامل با زیست‌بوم نوآوری نیز بیش از 500 نیاز فناورانه و نوآورانه شهرداری تهران در سامانه «باهم» منتشر شده و روند ارزیابی و هدایت طرح‌های فناورانه و به‌هم‌رسانی عرضه و تقاضا از طریق فن‌بازار تخصصی شهر هوشمند ادامه دارد.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، این را هم گفت که: اگرچه قرارگیری طرح «باهم» در میان سه برگزیده نهایی جایزه جهانی شهر هوشمند 2021 را می‌توان به مثابه پیمودن مسیر پیشرفت در حوزه ارتقاء مشارکت شهروندی دانست، اما این تنها آغاز راه است و برای استفاده از تمامی ظرفیت‌های شهر تهران در حوزه مشارکت شهروندی، توسعه زیست‌بوم نوآوری، توسعه اقتصاد دیجیتال و ارتقاء کیفیت زندگی نیاز به اقدامات و تلاش بیشتری در حوزه‌های سیاست‌گذاری و اجرا وجود دارد. در این زمینه، افزایش تعداد تصمیم‌گیری‌های داده‌محور در برنامه‌ریزی و مدیریت شهری از منظر اقدامات محله-محور و شبکه‌سازی نخبگان در زیست‌بوم نوآوری، از الزامات اساسی برای حرکت در مسیر تهران هوشمندتر محسوب می‌شود.

بازار آریا


استفاده از زیست‌بوم نوآوری برای حکمروایی شهری
او با بیان اینکه در حال حاضر، پروژه‌های متعددی در حوزه شهر هوشمند در سرتاسر جهان در حال اجرا است و مطالعات متعددی با این کلید واژه انجام می‌شود، گفت: این در حالی است که شاهد تکامل شهرهای هوشمند و گذار از رویکرد توسعه مبتنی بر فناوری به هوشمندسازی با هدف ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان و تبدیل این سنجه، به مهم‌ترین معیار موفقیت شهرها در زمینه هوشمندسازی هستیم. این امر، سبب نمایان شدن اهمیت نقش‌آفرینی شهروندان - عموم شهروندان و گروه‌های نخبه - در برنامه‌ریزی، نظارت و اجرای پروژه‌های هوشمندسازی شده است.
به گفته فرجود، در این شرایط اهمیت و ضرورت مشارکت شهروندان در توسعه شهرهای هوشمند، در زمینه توسعه محله‌محور دوچندان می‌شود؛ جایی که با توجه به نبود توسعه یکنواخت امکانات و خدمات در تمامی نقاط شهر، پای شناسایی دقیق و تمرکز روی نیازهای ساکنان شهر در مناطق و نواحی متفاوت و ارتقاء تجربه شهروندی آنان به میان می‌آید.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، فصل مشترک اقدامات موثر انجام شده شهرهای هوشمند در سطح جهان را با هدف ارتقاء مشارکت شهروندان، ایجاد ابزارهای آنلاین و در دسترس برای شهروندان عنوان کرد و افزود: این اهداف به منظور اعلام نظر درباره پروژه‌ها و اقدامات مرتبط با توسعه محله‌ای، ایجاد کانالی برای دریافت گزارش شهروندان در خصوص مشکلات ایجاد شده در سطح شهر و در نهایت، ایجاد سازوکاری برای اولویت‌بندی نظام‌مند اقدامات بر اساس نظرات و گزارش‌های دریافت شده، است.
دبیر شورای راهبردی تهران هوشمند، ادامه داد: علاوه براین، توان موجود در زیست‌بوم نوآوری هم فرصت بزرگ دیگری است که حکمروایی شهری با تقویت و بهره‌برداری نظام‌مند از آن می‌تواند نسبت به حل مشکلات و چالش‌های شهری را به صورت نوآورانه، کم‌هزینه و سریع اقدام کند.

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/659362/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه عدم رعایت تعرفه ‌هاست

آغاز اجرای طرح تکمیل فاضلاب شهرستان کاشان

کاهش قیمت دلار متوقف شد؟

زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه

شناسایی 171 تبعه خارجی غیرمجاز در واحدهای اقتصادی کرمانشاه

رئیسی به سمنان سفر کرد

گلریزان 40 میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد

تغییر رویکرد بانک‌های استان بوشهر به توسعه محوری

بسیاری از مشکلات اقتصادی ناشی از ضعف‌های فرهنگی است

ثبت بالاترین میزان تاریخ تولید فولاد ایران در سال 1402

طلای جهانی دوباره از جا برخاست

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

اقتصاد ژاپن خوش رنگ شد

توزیع اسکناس درشت، تورم را بالا می برد؟

چرا آثار رشد اقتصادی در زندگی مردم ملموس نیست؟

باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است

کشف 6 دستگاه ماینر غیرمجاز در کرمانشاه

رئیس جمهور وارد سمنان شد

مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان

‌ایده‌ها و برنامه‌های مبتکرانه برای تحقق شعار سال فراخوان می‌شوند

انتقادها از تعطیلی پنجشنبه ها / نشانه‌ای از ترجیح سیاست بر اقتصاد

الگوی سنتی کسب و کار در دنیا منسوخ شده/ برای ایجاد جهش در تولید روشهای نوین استفاده شود

شناسایی بیش از 170 تبعه غیر مجاز در کرمانشاه

مراسم یادبود باستانی پاریزی در بنیاد افشار

بزرگداشت اصغر فرهادی در کلمبیا

اجرای کنسرت «هزار دف» در پالنگان

آغاز مجموعه «هیس، هیچی نیس!» در شبکه 2

نامعادله تبلیغات در سینمای ایران

تداوم روند رشد صدور اسناد مالکیت در استان یزد

تبعات چالش اتوبوسی در بازار گردشگری

قدرت کسب و کارهای کوچک در بهبود پایداری جامعه

عملیات منابع انسانی: راهنمای ضروری برای نقش‏‏‌ها و مسوولیت‏‏‌ها

درس عبرتی برای حمل و نقل دریایی

راز سقوط یک پل

همنشینی نفرت‌انگیز این دو کلمه!

اوسمار سر«فراز» می‌شود؟

روی لوگو پا نمی‌گذارم!

مردی فقط با یک چهره!

سردار در پی شانس

شرکت بایدو سیستم عامل هوشمند معرفی کرد

موتورولا اج50 پرو، وارد بازار اروپا شد

اپراتورها شبکه 2G را خاموش کردند

رشد تولید ناخالص داخلی سوئد به کمک هوش مصنوعی

گره کور سیاستگذاری در بازار موبایل

زنجیره فولاد - 1403/01/30

بازار فولاد - 1403/01/30

بازار آتی - 1403/01/30

جبران زیان فولادسازان با رشد GDP چین

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی