بازار آریا

آخرين مطالب

گزارش رسانه دولت برای جلوگیری از زیان سهامداران در بورس ! گزارش ويژه

گزارش رسانه دولت برای جلوگیری از زیان سهامداران در بورس !
  بزرگنمايي:

بازار آریا - رسانه دولت با دریافت نظر پنج کارشناس بازار سرمایه اقدام به تهیه گزارشی برای جلوگیری از ضرر و زیان سهامداران و همراه با ارایه توصیه هایی کرد !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، بازار سهام با وضعیت بغرنجی مواجه شده و وعده ها و برنامه های وزیر اقتصاد و دولت جدید هم فعلا" نتوانسته مانع از ادامه ریزش قیمت ها شود اما ایرنا رسانه دولت با دریافت نظرات پنج کارشناس بازار سرمایه، اقدام به انتشار توصیه هایی برای جلوگیری از ضرر و زیان های کرده در حالی سهامداران حقیقی از 16 ماه پیش تاکنون با زیان 40 تا 80 درصدی دست و پنجه نرم می کنند و هیچ توصیه و اقدام و وعده و برنامه ای هم نتوانسته کارساز نبود .
این رسانه اعلام کرد: بورس از مدت‌ها قبل، تحت تاثیر هیجانات ، نوسانی و باعث ترس سرمایه گذارانی شد که به امید کسب بازدهی‌های معقول از ورود سرمایه ها به دیگر بازارها چشم‌پوشی و اقدام به ورود نقدینگی به بازار سرمایه کرده‌اند.
با توجه به ورود شاخص به مدار نزولی از سال گذشته، آمارها نقدینگی سهامداران حقیقی، نشان‌دهنده خروج پول طی چند ماه اخیر بود که منجر به اتخاذ تصمیمات جدید برای تشویق بازگشت دوباره رشد و کاهش ترس سهامداران شد با حمایت های دولت از بورس، زمینه ورود سرمایه حقیقی ها و بازگشت شاخص به مدار تعادلی فراهم شد اما عمر اعتمادهای بازگشته به مردم کوتاه بود و بار دیگر سهامداران تحت تاثیر کوچکترین نوسان، تصمیم به فروش و خروج گرفتند.
زمان مناسب فروش سهام
مصطفی امیدقائمی: زمانی که روند بازار بر مدار نزولی قرار می گیرد به هیچ عنوان فروش سهام یا خروج از سرمایه گذاری در بازار سرمایه به نفع سهامداران نیست. تجربه ثابت کرده، فقط سهامداران عجول تحت تاثیر هیجانات حاکم، تصمیمات نوسانی اتخاذ می کنند و با کوچکترین هیجانی از این بازار خارج می شوند که با این اقدام، زمینه ضرر و زیان بیشتر در بازار سهام را فراهم می‌کنند.
سهامداران بهتر است صبوری کنند و در صورت لزوم برای خروج از این بازار در روزهای صعودی شاخص بورس، اقدام به فروش سهام کنند. در مجموع با توجه به افزایش قیمت های جهانی، بازار از ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری برخوردار است. شاخص ارزی و سودآوری شرکت‌ها نشان‌ می دهد دوران رونق، پیش روی بازار قرار دارد و می توان در صورت انتخاب سهام درست، بازدهی معقولی را کسب کرد.
سهامداران باید با توجه به وجود چنین وضعیتی در بازار با تحلیل، صبر و نیز دیدگاه بلندمدت وارد بازار سرمایه شوند و به نحوی پرتفوی را انتخاب کنند که در بلندمدت سود قابل توجهی کسب کنند. با توجه به تغییرات ایجاد شده در قیمت های جهانی و نیز بهبود اقتصاد بعد از کرونا به نظر می رسد تا هشت یا ١٠ ماه آینده، زمینه رونق منطقی در بازار سرمایه ایجاد شود و بازدهی معقولی را نسبت به سایر بازارهای سرمایه گذاری شاهد بود.
سهامداران نگران وضعیت نرخ دلار نباشند
مصطفی صفاری: سهامداران در وضعیت فعلی بازار باید صبوری کنند و به سمت سرمایه گذاری در سهام شرکت های صادرات محور بروند. آنها نباید به هیچ عنوان بدون توجه به تحلیل شرکت ها به سمت سرمایه گذاری در هر سهامی پیش بروند. چراکه بطور حتم با این اتفاق متضرر می شوند و بخش زیادی از سرمایه را از دست خواهند داد.
برخی از سهامداران نگران توافق احتمالی مذاکرات هسته‌ای و کاهش قیمت دلار هستند در حالی که باید نسبت به این موضوع آگاه باشند مذاکرات نمی تواند تاثیر چندان زیادی بر روند بازار داشته باشد. سهامداران باید با افق بلندمدت وارد این بازار شوند و با انتخاب سهام مناسب برای مدت طولانی حضور داشته باشند.
امکان رشد بازار سهام زیاد است
علیرضا کدیور: اکنون رفتار معاملات بورس به دلیل وضعیت حاکم در بازار غیرقابل پیش‌بینی شده است. بازار در وضعیتی قرار دارد که امکان رشد آن بسیار زیاد است. تنها توصیه به سهامدار حقیقی این است که افراد ریسک‌پذیر در بازار حضور داشته باشند و سهامدارانی که تحمل پذیرش نوسان یا ریسک سرمایه گذاری در این بازار را ندارند از طریق صندوق های سرمایه گذاری و با کمک کارشناسان خبره اقدام به سرمایه گذاری کنند.
سهامداران خرد می توانند در زمانی که ورود پول سهامداران حقیقی در بازار تداوم پیدا می کند اقدام به ورود کنند. زیرا این زمان بهترین فرصت برای خرید و سرمایه گذاری در بازار سهام است. افرادی که به دنبال نوسان گیری از بورس هستند با احتساب کارمزد نمی توانند سود قابل توجهی را کسب کنند. بنابراین به هیچ عنوان بکار گرفتن شیوه نوسان گیری از بازار سهام درست نیست. سهامداران برای کسب بازدهی معقول حداقل باید تا پایان سال در بازار حضور داشته باشند و نباید با کوچکترین هیجان و نوسانی، تصمیم به خروج بگیرند.
تصور اشتباه از سرمایه‌گذاری بلندمدت در بورس
مهدی سوری: در شرایط فعلی اگر فردی به دنبال سرمایه گذاری در بورس است، باید گزینه و سهام کم ریسک را برای سرمایه گذاری انتخاب کند. کم ریسک ترین ها، گزینه هایی هستند که نسبت P/E آنها پایین بوده و سودآوری آنها وابسته به متغیرهایی است که از ابهام کمتری در اقتصاد برخوردارند.
متغیرهای سودآوری شرکت ها وابسته به برخی از تصمیمات است که نتیجه آن مشخص نیست. سهامداران باید تنوع بخشی در پرتفوی را سرلوحه فعالیت در بورس قرار دهند و به اصول مدیریت در سرمایه را مدنظر داشته باشند. سرمایه گذاری در بورس باید با سرمایه های مازاد صورت بگیرد. در این میان سهامداران باید در بازار سرمایه به حد سود و زیان پایبند باشند و زمان مناسبی را برای ورود یا خروج مدنظر قرار دهند.
دید بلندمدت به معنای حضور طولانی در بازار سرمایه است و بدین معنا نیست که سرمایه گذار، سهام اشتباهی را در بازار انتخاب و تحت هر شرایطی در آن سهام صبوری کند زیرا این اتفاق باعث ضرر بیشتر فرد خواهد شد. سهامداران اگر سهام درست را براساس برخی از متغیرها انتخاب کنند قادر به بازدهی معقول خواهند بود.
نگاه سرمایه‌گذاری در بورس باید مشابه مسکن باشد
احمد اشتیاقی: اکنون بازار در حالت نوسانی قرار دارد. بنابراین سهامداران باید برای سرمایه گذاری سهام EPS محور را انتخاب و با نگاه دو ساله در این بازار حضور پیدا کند. سهامداران با خرید سهام بزرگ و بنیادی و نیز نگهداری بلندمدت آن قادر به کسب بازدهی معقول خواهند بود. متاسفانه اکثر افرادی که وارد بازار شده اند با تمرکز بر مثبت و منفی های تابلوی بورس اقدام به تصمیم فوری برای سرمایه گذاری یا خروج می گیرند.
سهامداران باید نگاه به سرمایه گذاری در بورس را مشابه بازار مسکن کنند. سرمایه گذاری که اقدام به خرید مسکن می کند هر روز به دنبال بررسی قیمت آن نیست در حالی که در مورد سهام هم باید اینگونه برخورد کرد و در خرید سهام مانند خرید مسکن نگاه بلندمدت داشته باشند. روند منفی شاخص بورس نمی تواند ادامه دار باشد. شرکت ها همچنان در حال فروش و شناسایی سود هستند. این امر نشان دهنده آن است که بازار دوباره به روند صعودی باز می گردد.
روند نزولی بازار ناشی از بنیاد شرکت‌ها نیست بلکه تحت تاثیر کمبود نقدینگی صورت گرفته است. ابهام موجود در بازار با انتشار گزارش ٩ ماه و یکساله شرکت ها برطرف می شود و قیمت سهام شرکت ها به نرخ های ذاتی دست پیدا می کنند. اکنون قیمت فعلی سهام شرکت ها به دلیل اصلاحی که تجربه کرده در بهترین فرصت برای خرید و نگهداری آن قرار دارد.

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/658027/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رشد تولید باید به جهش تبدیل شود

چاپ ایران چک 500 هزار تومانی تکذیب شد

رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد؟

دیدگاه دولت و مجلس سرمایه‌داری است؛ مشکلات کارفرما و نوسان قیمت دلار چه ربطی به کارگر دارد؟

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

مرغ ارزان شد

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد

روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد 6 درصدی را تجربه کرد

جزییات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد

چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟

ورود دادستان شهریار به افزایش نجومی اجاره واحدهای تجاری

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

سیل برای دبی گران تمام شد

برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

جزییات واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دولت در وضع کنونی، منفعل بوده و کنترلی بر قیمت ارز ندارد/ نرخ دلار تا زمان برگزاری انتخابات آمریکا ظرفیت افزایش تا 100 هزارتومان را دارد

از هر امری که مردم را نا امید کند بپرهیزید

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403؛ تورم‌های بزرگتر در راه است؟

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

بازگشت بیش از 250 همت از سرمایه‌های مردمی با احیای واحد‌های تولیدی

15 میلیارد ریال مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز کشف شد

مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد

بوشهر ظرفیت خواهرخواندگی با یکی از شهرهای تاجیکستان را دارد

برنامه مدون اقتصادی همدان منطبق با تحقق شعار سال تکلیف شد

رئیس‌جمهور وارد شاهرود شد

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

رئیس جمهور وارد شاهرود شد

کشف 15 میلیارد ریال مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز

ایرانی ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

رفع مشکلات تولیدکنندگان، نیازمندهمکاری تمام دستگاه های اجرایی در سطح ملی است

‌رئیس جمهور ایران چه درخواستی از رئیس جمهور ازبکستان داشت؟

راه اندازی رصدخانه ی تحقق شعار سال در اتاق بازرگانی سنندج

عملیات «وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است

درآمد عجیب از زباله گردی

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی