بازار آریا

آخرين مطالب

صندوق مشترک تدبیرگران فردا بورس و سهام

صندوق مشترک تدبیرگران فردا
  بزرگنمايي:

بازار آریا - هدف کلی از تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری، تامین بازده مورد انتظار سرمایه‌گذاران ضمن به حداقل رساندن ریسک سرمایه‌گذاری می‌باشد. با توجه به این که صندوق مشترک تدبیرگران فردا هشتمین صندوق از نظر بیشترین بازدهی سالانه در بین صندوق‌های سهامی است، بنظر می‌رسد توانسته به خوبی در راستای این هدف حرکت کند. در ادامه عملکرد این صندوق را بیشتر بررسی خواهیم کرد.
رسام؛ سامانۀ معاملۀ آنلاین صندوق‌های سرمایه گذاری
دارایی‌های مختلف چه سهمی در سبد صندوق دارند؟
شکل زیر ترکیب دارایی صندوق تدبیرگران فردا را نشان می‌دهد. با توجه به این که این صندوق از نوع سهامی می‌باشد، طبیعی است که حدود 96.7 درصد از سبد صندوق را سهام تشکیل دهد. اوراق مشارکت، سپرده‌های بانکی و وجه نقد نیز برای حفظ نقدینگی، تنوع و کاهش ریسک صندوق، اجزای دیگر سبد آن را تشکیل می‌دهند.

بازار آریا


در بین صنایع مختلف نیز، صنایع محصولات شیمیایی، استخراج کانه‌های فلزی، فلزات اساسی، شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی و واسطه‌گری‌های مالی و پولی به ترتیب بیشترین سهم را در سبد صندوق مشترک تدبیرگران فردا دارند.

بازار آریا


روند بازدهی صندوق از ابتدای تاسیس آن چگونه بوده است؟
در حالی که شاخص کل در 365 رو گذشته حدود 13 درصد رشد داشته است، بازدهی صندوق مشترک تدبیرگران فردا حدود 30 درصد یعنی نزدیک به 2.5 برابر شاخص کل بوده است. این رقم نشان‌دهنده مدیریت سرمایه خوب صندوق می‌باشد.

بازار آریا


چرا صندوق مشترک تدبیرگران فردا یک گزینه جذاب برای سرمایه‌گذاری است؟
اولین معیاری که در بررسی صندوق‌ها استفاده می‌شود، میزان بازدهی آن‌هاست. صندوق مشترک تدبیرگران فردا توانسته با کسب بازدهی سالانه 30% هشتمین صندوق پربازده در گروه صندوق‌های سهامی باشد.
از طرفی امکان سرمایه‌گذاری با مبالغ پایین در صندوق فراهم است به طوری که با حداقل خرید یک واحد سرمایه گذاری (قیمت صدور هر واحد در حال حاضر حدود 740 هزار تومان است) می‌توان سرمایه‌گذاری در این صندوق را آغاز کرد. همچنین امکان نقد کردن سرمایه در مدت زمان کوتاهی وجود دارد و مشکلاتی از قبیل صف خرید و فروش در آن مطرح نیست.
با این وجود مهم‌ترین مزیت این صندوق آنست که صدور و ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری در آن به صورت کاملا غیرحضوری امکان پذیر است و از طریق “سامانه معاملات آنلاین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سیگنال” به راحتی انجام می‌شود.
سرمایه‌گذاری در صندوق مشترک تدبیرگران فردا چه ریسکی برای سرمایه‌گذار دارد؟
با توجه به این که صندوق مشترک تدبیرگران فردا فاقد ضامن نقدشوندگی است، اگر سرمایه‌گذاران قصد ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری را داشته باشند، مدیر صندوق ابتدا از محل وجوه نقد، اقدام به پرداخت وجوه واحدهای سرمایه‌گذاری ابطال شده می‌کند. اما اگر وجوه نقد صندوق کفاف بازپرداخت مبالغ مربوطه را ندهد، مدیر صندوق بر اساس اساسنامه اقدام به فروش دارایی‌های صندوق می‌کند تا وجه مورد نیاز تامین شود.
اگر به هر دلیلی مانند بسته بودن نماد سهم یا صف فروش، مدیر نتواند دارایی‌های صندوق را به وجه نقد تبدیل کند، مبالغ مربوطه تا زمان تامین وجه نقد به حساب بستانکاری سرمایه‌گذار منظور می‌شود. در نهایت بازپرداخت این وجوه با اولویت تاریخ و ساعت ثبت سفارش ابطال انجام خواهد شد.
اگرچه صندوق‌های موفقی مانند صندوق مشترک تدبیرگران فردا همواره تلاش کرده‌اند که وجه مورد نیاز را در اختیار داشته تا ریسک نقدینگی متوجه سرمایه‌گذاران نباشد. بنابراین حساب بستانکاری به‌ندرت ایجاد شده و وجوه لازم معمولا دردسترس هستند.
سرمایه‌گذاری در صندوق مشترک تدبیرگران فردا برای چه کسانی مناسب است؟
سپرده‌گذاری در بانک‌ها یکی از قدیمی‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری است. حتی امروزه با وجود ابزارهای مالی متنوع، بانک‌ها از لیست سرمایه‌گذاران خط نخورده‌اند. چند دلیل را می‌توان برای این امر در نظر گرفت. اول آنکه سرمایه‌گذاران اطمینان نسبی برای سپردن وجوه نقد خود به بانک‌ها را کسب کرده‌اند.
از طرفی بانک با پرداخت سود دوره‌ای، می‌تواند در رفع دغدغه‌های مالی کوتاه‌مدت سرمایه‌گذاران موثر باشد. دلیل دیگر آنست که اغلب سپرده‌های بانکی در زمان دلخواه سرمایه‌گذار قابل برداشت هستند.
اما بازدهی بانک‌ها در موارد بسیاری نمی‌تواند انتظارات سرمایه‌گذاران را فراهم کند. به همین دلیل بسیاری از افراد در بازارهایی مانند بورس به دنبال اهداف مالی خود هستند. اما غافل از آن که بازار بورس نیازمند کسب دانش مالی، تخصیص زمان مناسب برای تحلیل و معامله و مهمتر از همه ریسک‌پذیری است. مواردی که در دسترس همه افراد نیست.
در اینجا این سوال مطرح می‌شود که کجا می‌توان سرمایه‌گذاری کرد تا اطمینان بانک و بازدهی بورس را داشته باشد؟
صندوق‌های سرمایه‌گذاری با ترکیب مزایای بانک و بورس توانسته‌اند بستری را از فرصت‌های متنوع و جذاب سرمایه‌گذاری فراهم کنند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری با تقسیم‌بندی بر اساس درآمد ثابت، سهامی و کالایی بازدهی و ریسک متناسب با آن را برای طیف وسیعی از سرمایه‌گذاران فراهم کرده‌اند.
آیا می‌توان به صندوق مشترک تدبیرگران فردا اعتماد کرد؟
صندوق مشترک تدبیرگران فردا یک صندوق غیر قابل معامله در بورس و از نوع سهامی می‌باشد که فعالیت خود را در سال 89 پس از دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار آغاز کرده است. بنابراین فعالیت این صندوق کاملا قانونی و تحت نظارت سازمان بورس است. تاکنون بیش از1,340 میلیارد ریال در صندوق سرمایه‌گذاری شده که این مبلغ در قالب 183 هزار واحد سرمایه گذاری نزد سرمایه گذاران می باشد.
روش‌های سرمایه‌گذاری در صندوق مشترک تدبیرگران فردا
روش حضوری (مراجعه به کارگزاری مربوطه) روش برخط (استفاده از سامانه آنلاین) یکی از راه‌هایی که سرمایه‌گذاران برای خرید واحد صندوق مربوطه دارند، حضور در کارگزاری آن صندوق است. البته این راه با توجه به لزوم حضور و مراجعه به بانک و غیره، زمان زیادی از افراد خواهد گرفت.
در مقابل، یکی دیگر از روش‌های سرمایه‌گذاری در صندوق‌های درآمدثابت، مختلط و یا سهامی، استفاده از سامانه‌های برخطی نظیر رسام است. با استفاده از این روش، کاربران می‌توانند بدون مراجعه به کارگزاری مربوطه و به صورت غیر حضوری، در هریک از صندوق‌های انتخابی خود و تنها در چند دقیقه، صدور و ابطال واحد را انجام دهند.
همچنین در این سامانه، می‌توانید صندوق مشترک تدبیرگران فردا را با دیگر صندوق‌های مربوطه مقایسه کنید. میزان بازدهی صندوق را بررسی و حتی از محل سود، مجددا واحد خریداری کنید.
چگونه می‌توان در صندوق مشترک تدبیرگران فردا سرمایه‌گذاری کرد؟
صندوق‌های سرمایه‌گذاری دو نوعند. اول صندوق‌های قابل معامله در بورس که برای معامله آن‌ها می‌توانید با مراجعه به پنل کارگزاری خود و جستجوی نماد مربوطه، واحد‌های صندوق را معامله کنید.
نوع دوم، مانند صندوق مشترک تدبیرگران فردا، صندوق‌های غیرقابل معامله در بورس هستند. برای معامله این صندوق‌ها بایستی حضورا به دفاتر صندوق مراجعه کرده و فرآیند ثبت‌نام خود را تکمیل و درخواست صدور یا ابطال خود را ثبت کنید. اما واضح است که هر بار مراجعه برای معامله چند واحد صندوق کار دشواری است.
اپلیکیشن سیگنال به کمک سامانه معاملات رسام، امکان معامله آنلاین صندوق‌های صدور و ابطالی را فراهم کرده است. شما می‌توانید پس از ورود به اپلیکیشن سیگنال، روی گزینه «سرمایه‌گذاری آنلاین در صندوق‌های سرمایه‌گذاری» کلیک کرده و فرآیند ثبت‌نام خود را در کمتر از 2 دقیقه به صورت آنلاین تکمیل کنید. پس آن امکان معامله تمام صندوق‌های موجود در سامانه برای شما فراهم می‌شود، بدون این ک نیاز به ثبت‌نام‌های مجدد برای هر صندوق باشد.

بازار آریا


لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/655066/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

بورس صعودی می‌ماند؟

مقامات ایالت سند در دیدار آیت الله رئیسی: تنبیه رژیم صهیونیستی از سوی ایران بر عزت و عظمت جهان اسلام افزود

اولویت‌های پیشنهادی مجلس برای شکوفایی اقتصادی کشور منتشر شد

با تعطیل شدن پنجشنبه 25 درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می‌دهیم

رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است

توسعه همکاری با همسایگان جزو اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

فروش 2.7 تن طلا در 20 حراج؛ 80 کیلو طلا امروز فروخته شد

افزایش ضریب امنیت غذایی ایرانیان با خودکفایی در تولید لاین مرغ آمین

تعطیلی پنجشنبه ها از موانع اصلی عدم تحقق شعار سال است

تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی

پرداخت 16 میلیارد یورو ارز دولتی برای واردات هیچ در 8 سال!

کراچی سومین مقصد رئیس جمهور در سفر به پاکستان

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه 25 درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم

تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری

در دومین روز از سفر رئیس جمهور به پاکستان چه‌گذشت؟/ توسعه مبادلات اقتصادی محور سفر رئیسی

بخشی از اقتدار کشور مرهون تلاش رزمندگان خط مقدم نبرد اقتصادی است

افزایش تعداد شرکت‌های دولتی از 300 به 2هزار!

زلزله در بازار طلا و سکه؛ کمر قیمت ها شکست

مرحله‌ی پایانی تدوین یک لایحه‌ی ضد کارگری؛ حذف کارگران از میدان مناقشه!

مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی

جایزه تتری و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

آمار قابل تامل از میزان مسافرت ایرانیان؛ تنها 30 درصد!

هیچ مجوز کاغذی از 25 اردیبهشت در دستگاه‌ها قابل پذیرش نخواهد بود

قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند

کم‌کاری وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد برای تکمیل سامانه ملی املاک و اسکان

سکه و طلا ارزان‌تر شد

آیت‌الله رئیسی وارد قلب اقتصادی پاکستان شد

موانع پیش‌روی صادرات خراسان رضوی باید برطرف شود

بغض و ناراحتی بازیگران در حضور مهران مدیری به وضعیت بد اقتصادی: خجالت بکشید (فیلم)

سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه تخلف است

نماینده مجلس: آقای رئیس جمهور، ملاک تورم، جیب مردم است نه آمارسازی‌ها

جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی

انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه شد

کشف 60 میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت

سفر رئیس جمهور به پاکستان ثبات، امنیت و منافع متقابل را تقویت می‌کند

افزایش همکاری ها محور گفتگوهای مقامات طالبان و چین

بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های محلی و بین‌المللی

ونزوئلا استفاده از ارز دیجیتال را در تجارت نفت افزایش می‌دهد

زنگ خطر رکود غیرتورمی

هیات اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود

رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است

کشف انبار نوشیدنی‌های قاچاق در رشت

تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید

تبدیل 400 هزار مجوز کاغذی به الکترونیکی در کشور

پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است

جزئیات افزایش دو برابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آیا ایران نفت خود را مفت می‌فروشد؟

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی