بازار آریا

آخرين مطالب

بررسی دلایل افت نفت و طلا و قوی شدن دلار در اخبار بازار جهانی بورس و بانک

بررسی دلایل افت نفت و طلا و قوی شدن دلار در اخبار بازار جهانی
  بزرگنمايي:

بازار آریا - طلا بخاطر شاخص قوی دلار اصلاح کرد
طلا روز چهارشنبه پس از اینکه در جلسه قبل نزدیک به 1880 دلار بود، نزدیک به 1850 دلار در هر اونس معامله شد، زیرا فروش خرده فروشی ایالات متحده قوی تر از حد انتظار بود که دلار را بالاتر برد و شرط بندی ها را برای تشدید سیاست های قبلی انقباضی افزایش داد. طلا در دو هفته گذشته در بحبوحه نگرانی سرمایه گذاران از افزایش تورم و امتناع بانک مرکزی از نشان دادن لحن جنگ طلبانه افزایش یافته است. در همین حال، آخرین داده های اقتصادی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه تورم به طور گسترده‌تری در اقتصاد پیش می‌رود را تأیید کرد و انتظارات فدرال رزرو برای ارائه دستورالعمل‌های خود در مورد افزایش نرخ بهره را تقویت کرد.
افزایش شاخص دلار بدلیل داده های اقتصادی قوی
شاخص دلار آمریکا روز چهارشنبه به بالای 96 واحد افزایش یافت و آخرین بار در جولای 2020 به سطوحی رسید که نشان داد فروش خرده فروشی ایالات متحده بیش از حد انتظار افزایش یافته و فدرال رزرو را برای افزایش نرخ بهره بیشتر تحت فشار قرار داده است. خرده‌فروشی در ماه اکتبر 1.7 درصد افزایش یافت که بالاترین سطح از ماه مارس بود و سریع‌تر از انتظار بازارها افزایش یافت که منعکس‌کننده مخارج مصرف‌کننده قوی و همچنین اثرات سرریز افزایش قیمت‌ها بود. علاوه بر این، جیمز بولارد، رئیس بانک فدرال رزرو سنت لوئیس، روز سه‌شنبه گفت که بانک مرکزی باید در دو جلسه بعدی موضع سختگیرانه تری را نشان دهد تا در صورت تداوم تورم بیشتر از حد انتظار، آماده شود و پیش‌بینی خود را مبنی بر اینکه فدرال رزرو نرخ ها را دو بار در سال 2022 افزایش دهد.
کاهش قیمت های جهانی نفت بدلیل احتمال آزادسازی ذخایر آمریکا
پس از اینکه کاهش ذخایر بنزین در ایالات متحده این نگرانی را ایجاد کرد که دولت بایدن ممکن است به آزادسازی ذخایر اضطراری برای محدود کردن افزایش قیمت بنزین متوسل شود، قیمت نفت خام WTI روز چهارشنبه بیش از 2 درصد سقوط کرد و به 79 دلار در هر بشکه رسید. به گزارش رویترز، آخرین داده‌های موسسه امریکن پترولیوم حاکی از کاهش 2.8 میلیون بشکه‌ای ذخایر بنزین در هفته منتهی به 12 نوامبر است که بسیار بدتر از تخمین کاهش 600،000 بشکه‌ای است. در همین حال، ذخایر نفت خام در مقایسه با پیش‌بینی بازار مبنی بر افزایش 1.4 میلیون بشکه‌ای ذخایر، 655 هزار بشکه افزایش یافت. فشار بر دولت بایدن برای آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک نفت در بحبوحه قیمت‌های بالای بنزین در ایالات متحده افزایش یافته است، زیرا قیمت‌های انرژی بالاتر به طور گسترده‌تری در اقتصاد تاثیر گذاشته است، همانطور که در آخرین اعداد تورم نشان داده شده است.
ارزش لیر ترکیه در پایین ترین سطح تاریخ این کشور
لیر ترکیه در هفته سوم نوامبر در برابر دلار آمریکا از 10 گذشته کاهش یافت که یک رکورد جدید محسوب می شود، زیرا نگرانی ها در مورد کاهش بیشتر نرخ بهره بانک مرکزی علیرغم افزایش نرخ تورم و تقویت عمومی دلار افزایش یافته است. نرخ تورم قیمت مصرف کننده ترکیه در ماه اکتبر به 19.89 درصد رسید که بالاترین میزان از اوایل سال 2019 است و بسیار بالاتر از هدف بانک مرکزی 5 درصد است که بازده واقعی را بیشتر به محدوده منفی سوق می دهد. علیرغم انتظارات تورمی بالا، سیاستگذاران قرار است در 18 نوامبر نرخ رپو یک هفته ای را 100 واحد پایه کاهش دهند. این بانک قبلاً نرخ بهره را 300 واحد کاهش داده است که اعتبار سیاست های پولی را از بین می برد.
تضعیف دلار کانادا در پس سخنرانی اعضای بانک مرکزی این کشور
دلار کانادا در اواسط نوامبر در حدود 1.256 دلار در هر دلار معامله شد، این مقدار از پایین ترین سطح پنج هفته ای 1.258 به ازای هر دلار که در 11 نوامبر ثبت شد فاصله ی زیادی نداشت. در بحبوحه دلار قوی تر و پس از سخنرانی یک مقام ارشد بانک مرکزی آمریکا که انتظارات بازار را از بین برد دلار کانادا مورد ضعف واقع شد. افزایش نرخ زودتر از موعد پس از اینکه داده‌ها نشان داد که خرده‌فروشی ایالات متحده بیش از پیش‌بینی‌ها افزایش یافته و فدرال رزرو را برای افزایش نرخ‌های رو به جلو تحت فشار قرار می‌دهد، شاخص دلار در حدود 95.9 واحد در 15 ماه گذشته معامله شد. همچنین، دلار کانادا تحت فشار کاهش سرعت تورم مسکن قرار گرفت، در حالی که انتظارات افزایشی نرخ بهره سرمایه گذاران با سخنرانی لارنس شمبری از بین رفت. معاون بانک مرکزی گفت که ابهامات زیادی در مورد زمان جذب رکود اقتصادی وجود دارد. BoC انتظار دارد که این اتفاق در سه ماهه میانی سال 2022 رخ دهد، اما با توجه به صحبت ها این لزوماً به این معنی نیست که در سه ماهه دوم سال آینده رخ خواهد داد. دیدگاه بانک مرکزی کانادا این است که تا زمانی که رکود اقتصادی از بین نرود، نرخ بهره را افزایش نخواهد داد.
شاخص سهام آفریقای جنوبی در سقف تاریخی جدیدی پایان یافت
شاخص کل سهام FTSE/JSE روز سه‌شنبه برای پنجمین جلسه متوالی رشد خود را افزایش داد و با افزایش 1.2 درصدی در سطح رکورد جدید 70938 بسته شد که توسط معدنکاران و Naspers فناوری تقویت شد. احساسات بازار با فصل سود و چشم انداز بهتر بهبود یافته و تقویت شده است. سرمایه گذاران همچنین از نشانه های مثبت در گفتگوهای بین جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، رهبر چین استقبال کردند. در همین حال، سرمایه گذاران منتظر داده های تورم داخلی هستند که در کنار داده های خرده فروشی در روز چهارشنبه و نتیجه نشست کمیته سیاست پولی بانک مرکزی آفریقای جنوبی در اواخر هفته منتشر می شود. در یک نکته منفی، شرکت برق Eskom هشدار داده است که پس از خرابی پنج واحد آن در طول روز، کاهش تولید برق ممکن است در کوتاه‌مدت رخ دهد.
بازار سهام بریتانیا بدلیل قوی شدن پوند ریزش داشت
شاخص FTSE 100 با کاهش 0.3 درصدی به 7327 واحد در روز سه‌شنبه بسته شد. اپراتور تلفن همراه Vodafone پیش بینی خود را برای جریان نقدی آزاد امسال پس از یک عملکرد قوی در نیم سال افزایش داد. شرکت جانی واکر، دیاژئو، اهداف رشد میان مدت بالاتری را تعیین کرد و بزرگترین شرکت املاک تجاری بریتانیا، Land Securities Group، نرخ سود نیم ساله را گزارش کرد. در همین حال، داده ها نشان می دهد که نرخ بیکاری بیش از حد انتظار کاهش یافته و مشاغل دوباره در ماه اکتبر پس از پایان طرح مرخصی افزایش یافته است.

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/653679/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جهش تولید با اتحاد و مشارکت اقتصادی رخ می‌دهد

کارشناس بازار سرمایه: ایرانیان خارج از کشور 1700 میلیارد دلار سرمایه دارند

محمد صدر: لایحه حجاب، بانک‌ها را ورشکسته می‌کند

امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد

دیدار امیرعبداللهیان با وزیرخارجه و رئیس جمهور ترکمنستان

افزایش 10 درصدی تولید تجمعی آریاساسول در 1402

اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر

احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم

دعوت رئیس جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی

دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور

کارگروه تحقق شعار سال در استاندارد البرز تشکیل شد

اعلام آمادگی ترکمنستان برای افزایش فعالیت شرکت‌های ایرانی در این کشور

تغییرات بازار طلا از ابتدای سال تاکنون

دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان

امضای قرارداد احداث ادامه خط آهن خواف- هرات در افغانستان

سود تقلب در بازار پوشاک

امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم

تشکیل ستاد تحقق‌ شعار سال در استان همدان

بازدهی هفتگی دلار چقدر شد؟

تولیدکنندگان محتوا در تیک‌تاک چقدر درآمد دارند؟

بحران‌های اقتصادی کشور از حد متعارف فراتر رفته | فساد و فقدان دانایی‌، ما را با شوک‌های درون‌زا نیز روبرو کرده‌ | علائم نگران‌کننده در ایران داریم

بررسی معطلی 10 ساله برخی توافقات کلان در حوزه‌های نفتی و حمل و نقل

هیوندای توسان 2025 ، قوی تر آمد/ عکس

3 برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی

صحبت‌های داغ حسین رضازاده درباره بیماری، وضعیت اقتصادی مردم و حواله‌های خودرو

آمار ساخت و ساز در کف تاریخی خود قرار گرفت

علم‌الهدی: تامین اقتصادی اصل قرار گیرد، مردم یکدیگر را پاره پاره می‌کنند | اینجوری یزید بوجود می‌آید!

فرشاد مومنی: بحران‌های اقتصادی کشور از حدود متعارف فراتر رفته است

رشد 40 درصدی مبادلات تجاری ایران و بلاروس در سال 2023

با پول کوئیک امکان خرید کدام خودروها در سال 1390 وجود داشت؟

وزیر ارتباطات: در سال 1403 رویدادهای فضایی متعددی خواهیم داشت

کشف 5 هزار و 300 لیتر گازوئیل از 9 دستگاه کامیون

اصل 44 قانون اساسی دقیق اجرا شود/استفاده از بخش تعاونی برای جهش تولید ضروری است

دولت برای رشد اشتغال‌زایی و کاهش تورم اقتصاد را به مردم بسپارد

آرژانتین فقیرتر شد

10 توصیه رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس برای جهش تولید

«بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن

مرکز ملی آمار انگلیس از رکود اقتصادی این کشور خبر داد

دستگیری وکیل دادگستری به اتهام اخذ رشوه در کرج

یارانه باید به دست مصرف کننده نهایی برسد

چگونه سیاست درهای باز اقتصاد امارات، به بازار املاک این کشور رونق بخشید؟

ورزشکاران جانباز و توان‌یاب سال جدید در مسابقات پارا المپیک پاریس شرکت می‌کنند

بازدهی بورس در هفته دوم فروردین 1403

مصرف سوخت همچنان افزایشی است

توجه به صنایع‌دستی و گردشگری، نیاز امروز جامعه است

پیگیری تشکیل کمیته معاونین اقتصادی استانداران هرات و خراسان رضوی

پول افغانستان از دلار سودآورتر شد!

حداکثر حقوق مدیران دولتی 70 میلیون تومان شد/ ضریب حقوق 1403 کارمندان و بازنشستگان دولت

مصرف حدود 127میلیون لیتر بنزین در هشتمین روز بهار

زیارتگاه‌هایی که برای توسعه روستاها هم حاجت می‌دهند

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی