بازار آریا

آخرين مطالب

رکورد شکنی ETF های بیتکوین همزمان با شکست سقف تاریخی قیمت بورس و سهام

رکورد شکنی ETF های بیتکوین همزمان با شکست سقف تاریخی قیمت
  بزرگنمايي:

بازار آریا -


در طی هفته گذشته بیت کوین تاونست با عبور از محدوده 65000 دلار سقف تاریخی جدیدی را در قیمت 66930 دلار ثبت کند. اتریوم هم در این مدت با نزدیک شدن به سقف تاریخی خود، توانست این عدد را بهبود بخشیده و به 4366 دلار برساند.
همون طورکه در پادکست قبلی اشاره کردیم شورای SEC بلاخره با ورود صندوق های ETF مبتنی بر بیتکوین به معاملات بورس آمریکا، موافقت کرد و دو صندوق مجوز فعالیت خود را دریافت کردند.
یکی از این ETF ها صندوق شرکت Proshares بود که شامل قراردادهای آتی بیتکوین است. این صندوق برای ماه اکتبر تعداد 1900 قرارداد آماده فروش داشت. اما با استقبال بالایی که از این صندوق شد تعداد 1400 واحد در ظرف چند روز فروش رفت و تنها 500 واحد از ظرفیت این صندوق باقی مانده است.
این صندوق در اولین عرضه رکورد 18 ساله پرفروش ترین ETF آمریکا را شکست. نماد این صندوق که BITO نام دارد در کمتر از 48 ساعت، بیش از یک میلیارد دلار به فروش رفت. این رکورد تا قبل از این در اختیار نماد GLD بوده که ETF ای بر پایه طلاست و در سال 2004 توانست در سه روز به اندازه یک میلیارد دلار فروش داشته باشد.
با کریپتوکست در شنوتو و کست‌باکس همراه باشید تا مهمترین اخبار و تحولات ارزهای دیجیتال را از دست ندهید.
دومین صندوق ETF بیتکوین هم با نماد BTF توسط شرکا والکری در بورس نزدک نیویورک عرضه شد. اما برخلاف BITO این صندوق همزمان با شروع اصلاح قیمتی در بیتکوین کار خود را شروع کرد که باعث شد BTF هم که قراردادهای آتی در بیتکوین را ارائه میده معاملات خود رو با منفی شروع کند. هرچند این افت قیمتی باعث نشد که حجم فروش این ETF پایین باشد اما رکورد BITO دست نخورده باقی ماند.
عرضه موفقیت آمیز ETF های آتی بیتکوین در بورس، راه رو برای ETF های اسپات هم هموار کرده است. در همین راستا شرکت گری اسکیل که بزرگترین عرض کننده صندوق های قابل معامله مبتنی بر بیتکوین در خارج از بورس است، در نظر داره تا یک صندوق ETF اسپات در بورس عرضه کند.
همزمان شورای SEC به شرکت VanEck مجوز ارائه سومین ETF را هم داده. VanEck قصد داره قراردادی آتی بر اساس نسبت قیمت بیتکوین به اتریوم عرضه کند. و این میتواند اولین عرضه غیر مستقیم اتریوم در بورس آمریکا باشد. این صندوق به احتمال زیاد در روز دوشنبه در بورس نیویورک عرضه خواهد شد.
همون طور که گفتیم بیتکوین توانست سقف تاریخی خود را بشکند. اما قیمت با رسیدن به مقاومت 67000 دلار، عقب نشینی کرد و در فاز اصلاحی قرار گرفت. این فاز اصلاحی باعث شد قیمت با بیش از 10% افت به محدوده 60000 دلار برگردد. با این وجود، این اصلاح باعث نشد پیش بینی های قیمتی تغییر کند و خیلی از تحلیلگرها هنوز انتظار قیمت 228000 تا 250000 دلاری را برای بیتکوین دارند.
تحلیلگرهای کمپانی Fundstart مقاومت های پیش روی بیتکوین را تا پایان امسال محدوده های 72500 و 89000 دلار معرفی کردند. داده های درون زنجیره ای هم نشان میدهد نهنگ های بازار سقف تاریخی فعلی را کافی ندانستند و فروشی در این محدوده ها نداشتند.
از طرفی اصلاح قیمتی در پی رکورد شکنی بیتکوین، میتواند به طور سنتی، باعث شروع آلتکوین سیزن جدیدی در بازار شود. معامله گرهای کوتاه مدت بازار، برای حفظ سود از صعود بیتکوین، به سمت آلتکوین ها حرکت کردند و این، باعث یک جهش قیمتی در بسیاری از آلتکوین ها شده است.
سولانا در روز جمعه رشد حدود 12% را تجربه کرد و این جهش قیمتی سبب شد ارزش بازار سولانا به 62.2 میلیارد دلار برسد و این بلاکچین را جایگاه ششم بازار قرار دهد.
اخبار و تحلیل‌های بیشتر در کانال تلگرام سیگنال ارز دیجیتال
ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس، با انتشار یک پیام در توییتر مدعی شد نخستین تریلیونر دوج کوین خواهد بود. این توییت با واکنش سریع بازار همراه شد و قیمت دوج کوین در مدت زمان کمتر از یک ساعت حدود 5% رشد کرد.
نظرسنجی شرکت اسکای‌نووا از حدود 600 کسب وکار کوچک در آمریکا، نشان می‌دهد یک سوم از این مشاغل ارزهای دیجیتال را می‌پذیرند. بیت کوین، بیت کوین کش و اتریوم از جمله ارزهای مورد پذیرش این کسب وکارها بودند.
ردیت قصد دارد پلتفرم اختصاصی را برای NFT ها عرضه کند. این شبکه اجتماعی به دنبال جذب متخصان این زمینه برای ایجاد پلتفرمی است که به کاربرها اجازه خرید و فروش و نگهداری NFT ها رو میدهد.
کمپانی Rarible از قابلیت جدیدی به نام Lazy Minting رونمایی کرده است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند بدون پرداخت هیچ کارمزدی NFT بسازند. بر خلاف روش‌های قدیمی رایج که در آن داده‌ها پس از ساخت توکن به‌‌سرعت در شبکه ذخیره می‌شوند، در روش جدیدی که Rarible از آن استفاده می‌کند داده‌های مربوط به هر NFT به جای آنکه در لحظه ساخت روی بلاک چین ذخیره شود، هنگام فروش توکن روی شبکه قرار می‌گیرد. در این روش داده‌های مربوط به هر توکن NFT که هنوز فروش نرفته باشد، در یک سیستم ذخیره‌سازی غیرمتمرکز همتا‌به‌همتا به نام IPFS ذخیره می‌شود.
افزایش محبوبیت NFT ها و باعث شده بلاکچین های فعال در این حوزه رشد قابل توجهی داشته باشند. به عنوان مثال اولترا یا (UOS) در یک ماه گذشته 225% رشد داشته و به سقف تاریخی خودش نزدیک شده است.
داده‌های درون زنجیره ای نشان می‌دهد که در 30 روز گذشته بیش از 300 میلیون دلار توکن NFT معامله شده است. همین چند وقت پیش هم یک هنرمند با نام بیپل (Beeple)، یک NFT را به قیمت نزدیک به 70 میلیون دلار به فروش رساند.
طبق گزارش‌ها، برند گران‌قیمت گوچی قصد دارد با عرضه NFT، وارد این حوزه شود. گفته می‌شود که علاوه بر گوچی، چند شرکت دیگر فعال در صنعت مد هم قصد انجام چنین کاری را دارند.
اخیرا هم فیسیبوک اعلام کرده به دنبال جذب حداقل 15000 نفر در اروپا برای کار بر روی شبکه متاورس است. فیسبوک در حال حاضر بر روی ارز دیجیتال اختصاصی خود نیز کار میکند و با دنیای بلاکچین و پتانسیل های آن آشناست و حتی پا از این هم فراتر گذاشته و اعلام کرده با توجه به اهمیتی که متاورس در آینده این شبکه اجتماعی دارد به زودی نام خود را تغییر خواهند داد تا جدیت و تمرکز فیسبوک در این حوزه را نشان دهد.

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/641284/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طالبان و همسایگان آن: یک قالب منطقه ای برای غلبه بر چالش‌ها در افغانستان و فراتر از آن

«هفت سراژدها» و معمای چند مجهولی فساد

ارزش مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

سقوط سهام آسیا

کشف مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز

برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در کردستان

تخصیص بسته‌های غذایی به مادران دارای فرزند شیرخوار از امروز

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

مرغ کیلویی چند؟

گزارش سفر رئیس جمهور به سمنان / رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد

رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد

سیگنال به بازار خودرو/ این تعداد خودروی برقی در راه ایران است

فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟/ بابایی: می‌خواهند توپ دستمزد را به زمین قوای دیگری بیندازند و مجلس را با جامعه کارگری درگیر کنند

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

تهدید بزرگ/ سهم نفت از کل سرمایه خارجی کمتر از 100 میلیون دلار است؟

دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان

روایت جدید رییسی از رشد اقتصادی 4 درصدی در ایران! | فیلم

تورم های سهمگین در راه است؟

نوسانات ارز همه ابعاد اقتصادی زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد/ دولت جدی ورود کند

رشد اقتصادی در کشور محقق شد

برنامه ریزی برای سمنان نباید صرفا برای جمعیت ثابت این استان باشد

رویکرد ترکیبی دولت برای مقابله با چالش قیمت مسکن چیست؟

اهمیت عرضه زمین برای ورود مردم در حوزه ساخت مسکن چیست؟

دیدار دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اعضای شورای نگهبان

ببینید | روایت جدید ابراهیم رییسی از رشد اقتصادی 4 درصدی!

رئیسی: رشد اقتصادی کشور به 6 درصد رسیده است

قیمت جدید رنو ساندرو در بازار

تاکید بر انجام 53 طرح اقتصادی هدف در خراسان رضوی تا پایان دولت

پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت پرویز داوودی

دو رویکرد برای مقابله با چالش قیمت و شکستن انحصار زمین چیست؟

واکنش ها به درگذشت معاون دولت احمدی نژاد /قالیباف پیام داد

وزارتخانه‌های اقتصادی جذب ایده فناورانه را در دستور کار قرار دهند

پیکر مرحوم پرویز داودی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد

دانش‌بنیان‌های نفتی نقش موثری در دستیابی به رشد اقتصادی 5.4 درصدی سال گذشته داشتند

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

چگونگی تصمیم‌گیری مالی در سال‌های اول ازدواج

چالش‌های تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

همکاری اقتصادی و فرهنگی کره شمالی و بلاروس

امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس

مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه

فروش نفت ایران به بالاترین سطح 6 سال گذشته رسیده است

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت «پرویز داودی»

مجلس در تعطیلی پنج ‌شنبه‌ها توجهی به بخش خصوصی ندارد

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی