بازار آریا

آخرين مطالب

قول ویژه وزیر صمت/ قیمت خودرو تا پایان سال کاهش خواهد یافت خودرو

قول ویژه وزیر صمت/ قیمت خودرو تا پایان سال کاهش خواهد یافت
  بزرگنمايي:

بازار آریا - سیدرضا فاطمی امین در آیین افتتاح خط تولید خودروی تارا اتوماتیک در جمع خبرنگاران افزود: یکی از اولویت‌هایی که از روز نخست حضور در وزارت صنعت، معدن وتجارت دنبال کرده‌ام، رسیدگی به گلوگاه‌ها و شناسایی موانع صنعت خودرو بوده است.
وی قول داد: سال آینده تولیدخودرو به قدری زیاد خواهد شد که دیگر نیازی به قرعه کشی نباشد و قرعه‌کشی محلی از اعراب نداشته باشد.
فاطمی امین ادامه‌داد: برنامه دقیقی مبتنی بر 9 طرح در این صنعت طراحی شده و به تدریج به سمتی خواهیم رفت تا قیمت‌هاکاهش یابد و این مهم تا پایان سال ملموس خواهد شد.
افزایش تولید خودرو به 1.6 میلیون دستگاه در سال 1401
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا پایان سال دست‌کم 100 هزار خودرو بیش از برنامه طراحی شده امسال تولید خواهد شد، همچنین تولید در سال آینده 1.6 میلیون دستگاه خواهد شد و دیگر قرعه‌کشی نخواهیم داشت.
فاطمی امین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره امکان‌پذیری صادرات خودرو هم افزود: امسال امکان صادرات وجود داشت اما به دلیل نیاز داخل از خودرو سازان خواستیم نگاه به داخل داشته باشند گرچه می‌توانند قطعات خودرو صادر کنند.
وی خاطرنشان‌کرد: از هم اکنون برای صادرات خودرو برنامه‌ریزی شده و در همین زمینه سازمان توسعه تجارت جلساتی با خودروسازان برگزار کرده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اکنون سایت گروه صنعتی ایران خودرو در کشور جمهوری آذربایجان فعال است و در چند کشور دیگر نیز در حال فعال کردن دیگر سایت‌ها هستیم و در ماه‌های آتی خبرهای خوبی در این زمینه خواهیم داشت.
فاطمی امین از فعال‌سازی یکی از این خطوط در آینده نزدیک خبر داد و گفت: آبان ماه به کشوری که دو خط خودروسازی فعال داریم، سفر خواهم کرد و با نخست وزیر و صنعتگران این کشور ملاقات‌هایی خواهیم داشت تا خطوط تولید ایران خودرو و سایپا فعال شوند.
وی همچنین در خصوص واردات خودرو، تصریح‌کرد: واردات خودرو در مجموع می‌تواند برای این صنعت مفید باشد، اما در مقطع کنونی و به دلیل اینکه تعادل ارزی کشور به هم می‌ریزد، مناسب نیست.
وی یادآور شد: اکنون صنعت خودرو با مشکلاتی مواجه است و از مدیران صنعت خواسته‌ایم کیفیت تولید و همچنین رضایت مشتریان را افزایش دهند.

بازار آریا


عرضه خودرو در بورس نادرست است
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین عرضه خودرو در بورس را مفهومی نادرست برشمرد و یادآور شد: بورس سازوکاری برای کامودیتی‌ها و کالاهای پایه‌ای دارد و خودرو به هیچ عنوان در مصداق آن قرار نمی‌گیرد.
در این مراسم علاوه بر وزیر صنعت، معاون امور صنایع وزارتخانه، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، برخی نمایندگان مجلس، مدیرعامل ایران‌خودرو و اعضای انجمن‌های خودروسازان و قطعه سازان خودرو حضور داشتند.
پروژه خودروی پژو 301 قرار بود با همکاری فرانسوی‌ها راهی جاده‌ها و خیابان‌های ایران شود که تحریم‌های آمریکا مانع آن شد، اما متخصصان ایرانی با استفاده از زیرساخت‌های فراهم شده توانستند پروژه جدید K132 را کلید بزنند که محصول نهایی آن با نام تارا به تولید رسید.
در حالی که خروج فرانسوی‌ها از فضای خودروسازی ایران پس از دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان، هزینه‌های زیادی را بر صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی ایران تحمیل کرده و سرمایه‌گذاری های زیاد انجام شده را بی‌نتیجه جلوه می‌داد، اما صنعتگران و مهندسان ایرانی با تلاش خود توانستند در نهایت پروژه پژو 301 را به تارا تبدیل کرده و آن را به نتیجه برسانند. خودرویی که در قالب تهاجمی و متهورانه آن، بلوغ طراحی خودروسازی ایران را نشان می‌دهد.
این خودرو با 115 اسب بخار قدرت، با استاندارد آلایندگی یورو5، برخوردار از فرمان برقی، سیستم پایداری الکترونیکی، ترمز بسیار ایمن ESC و سامانه تشخیص غیرمستقیم باد لاستیک (TPMS) است و در ساخت بدنه آن از ورق‌های با ایمنی بالا استفاده شده است.
مهمترین ویژگی های تارا، پاس کردن استانداردهای 85‌گانه، تولید قطعات با حداکثر خودکفایی و کمترین ارزبری از ابتدای عرضه به بازار و رعایت مسائل زیست محیطی در فرآیندهای تولید قطعات آن است.

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/640707/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«امنیت» و «تجارت» محور رایزنی ایران و پاکستان

کشت فراسرزمینی یا کشت سرزمینی؛ اولویت با کدام است؟

گلخانه‌داران در برمودای مشکلات

انفعال عجیب در برابر قاچاق آدامس

یک نشست فرهنگی در موزه هنرهای معاصر

برپایی نمایشگاهی با نوستالژی نوار کاست

کنسرت «اشعار نو از نغمه‌های کهن» در ارسباران

چه کسی به شما دستور داده کوبیسم را رواج دهید؟

جنجال عجیب در سینما

تسهیل تجارت و تردد در پایانه‌‌‌های مرزی؛ اولویت راهداری

57 هزاریزدی درخواست صدور مجوز کسب‌وکار دادند

مانع‏‏‌زدایی از معادن تبریز

اورنج استراتژی؛ راه‌حلی بر مشکل ضایعات پلاستیکی نیجریه

چرا فشار بر رهبران سازمان‌ها برای استفاده از هوش‌مصنوعی افزایش یافته است؟

توسعه زیرساخت‌‌های جاده‌‌ای و بندری ایران و پاکستان

کسب گواهینامه مدیریت کیفیت در رضایتمندی مشتریان

تاکید بر نوسازی ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

تهدیدهای ترانزیت دریایی در 1403

یحیی- تراکتور؛ چه می‌شود؟

از تاجیک‌ها بیاموزیم

رستگاری در 90 به علاوه چند

نیمکت نشین نشوید

یک دادگاه در برزیل ایکس را بازخواست می‌کند

هوش مصنوعی مایکروسافت برای انجام کارهای ساده رونمایی می‌شود

ژاپن به تاکتیک‌های تجاری گوگل معترض شد

پیمانکاران دفاعی کره‌جنوبی از سوی کره‌شمالی هک شدند

استقبال کشورهای غرب آسیا از اکسپو 2024

معرفی توانمندی‌‌‌های کشور در ایران‌‌‌اکسپو

حضور پررنگ تشکل ها در ایران اکسپو2024

کاتالیزور روابط تجاری

زنجیره فولاد - 1403/02/05

بازار فولاد - 1403/02/05

بازار آتی - 1403/02/05

بحران عرضه، مس را صعودی کرد

تخلیه حباب صندوق‌ها با افت تنش

افزایش بی‌سابقه ذخایر طلای ایران

کاهش هزینه تولید طلا با حراج شمش در مرکز مبادله

ساخت کارخانه خودروی برقی هوندا در کانادا

تاکسی برقی چند؟

اصلاح تعرفه واردات قطعات خودرو

قیمت‌گذار خودرو کیست؟

ساخت خط لوله در دریای خزر

پاکستان خواهان بهره‌‌‌‌برداری از خط لوله گازی آی‌‌‌‌پی

افزایش کیفیت محصولات نفتی

افزایش واردات نفت چین از روسیه

کشف «نئولیبرالیسم» و «اوتیسم جمعی»

چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک‌درصدی حذف شد

برخورد ویژه با 4 گروه کالایی قاچاق در تهران

تجارت در کانال مانش

عاقبت پروژه‌های روی‌زمین‌مانده تجارت

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی