بازار آریا

آخرين مطالب

کسانی باید بر سر کار بیایند که بتوانند وعده‌های دولت سیزدهم را عملی کنند / برچیده شدن تبعیض‌ها سبب ارتقای فرهنگی و پیشرفت اقتصادی می‌شود گفتگو

کسانی باید بر سر کار بیایند که بتوانند وعده‌های دولت سیزدهم را عملی کنند / برچیده شدن تبعیض‌ها سبب ارتقای فرهنگی و پیشرفت اقتصادی می‌شود
  بزرگنمايي:

بازار آریا - [درخواست حذف این خبر]

بازار آریا


حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی گفت:در این مقطع در کشور و استان کسانی باید بر سر کار بیایند که بتوانند وعده‌های دولت سیزدهم را عملی کنند.
به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان؛ حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد با اشاره به آیه 4 سوره قلم«وَإِنَّکَ لَعَلَىٰ خُلُقٍ عَظِیمٖ» و با سفارش همگان به تقوای الهی و کسب توشه برای سفر طولانی آخرت، اظهارکرد: در هفته قبل با توجه به هفته وحدت و در پیش بودن میلاد رسول گرامی اسلام (ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع)، راه رسیدن به منزلت تقوا را از بیان قرآن، الگو قرار دادن پیامبر اسلام ذکر کردم.
اوافزود: در این هفته با توجه به اینکه روز یکشنبه میلاد پیامبر اسلام (ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) را در پیش داریم، مجدد تاکید می کنم که منزلت تقوا با الگو گیری از پیامبر اسلام (ص) و پیشوایان معصوم است، راه رسیدن به تقوا پیروی از خلق بزرگوارانه پیامبر اسلام (ص) است، پیامبری که رحمه للعالمین است الگوی بشریت و تمام انسان ها در همه دوران است.
نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) به واسطه خلق بزرگوارنه اش بود که در مدت 23 سال نبوت دل های خیلی از گمراهان را به سوی مکتب اسلام کشانید، یکی از غفلت های جامعه بشریت و اجتماع ما مسلمانان این است که از الگوی پیامبر اسلام (ص) فاصله گرفته ایم، ما مسلمانان هم در گفتار و هم در عمل نسبت به توصیه ها و رفتاری که پیامبر اسلام(ص) داشته است کوتاهی می کنیم.
حجت الاسلام شاهرخی بیان کرد: یکی از ویژگی های مهم پیامبر اسلام که راه رسیدن به تقوا است، اخلاق بزرگوارانه، تواضع، فروتنی، گشاده رویی، دوری از تکبر و خود بینی، حسن معاشرت ایشان است.
او خاطرنشان کرد: خلق بزرگوارانه یعنی در همه فضیلت ها پیش رو است، پیامبری که دارای این خلق است در همه خلق ها، اخلاق ها و فضیلت هایی که وجود دارد، پیش رو دیگران است و بیش از دیگران بندگی خدا را به جای می آورد و اگر دیگران را نهی از منکر می کند خودش قبل از دیگران از منکر فاصله می گیرد.
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: امروز اگر جسم مادی پیامبر اسلام (ص) در بین ما نیست اما کتاب قرآن که برنامه زندگی است و به وسیله خداوند بر ایشان نازل شده، به عنوان یک برنامه زندگی در بین ما است.
حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: امروز جامعه جهانی و مسلمین به این صفات اخلاقی و رفتاری بیش از گذشته نیاز دارد، آمار بالای زد و خوردها، قتل و نزاع، پرونده های قضایی در همه زمینه ها، معاملات،تجارت و ... همه حاکی از این است که با سبک زندگی نبوی فاصله داریم، پس باید در این روزها ما بازنگری در رفتار و گفتار خود داشته باشیم و با رفتار و گفتار نبوی، علوی، فاطمی و صادقی نزدیک کنیم.
اوگفت: تولد حضرت امام جعفر صادق(ع) را در پیش داریم، ایشان زمینه ساز تحقق انقلاب علمی و فرهنگی را فراهم کرد و نشان داد که می شود با حاکمیت اختناق و استبداد یک جریان سالم، فرهنگی، دینی و تاثیر گذار را پایه گذاری کرد و بیشترین احادیث شیعه و معارف شیعه را در آن جو اختناق و مسموم بیان کرد و چهار هزار شاگرد تربیت کرد و تا برپایی روز قیامت این معارف چراغی روشن برای هدایت و ارشاد مسلمانان باشد.
نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: حوزه های علمیه با تکیه بر آموزه های حضرت امام صادق (ع) و حضرت امام باقر (ع) پاسخگوی تمام رویدادها و وقایع و حوادث جدید هستند، آموزه های شیعه و امام صادق (ع) متناسب با نیازهای زمان است و کهنه شدنی نیست و راه موفقیت دنیا و آخرت تمسک به قرآن، عترت و آموزه های نبوی و امام صادق (ع) است.
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه هنوز کشور و استان ما مبتلا به ویروس منحوس کرونا است و باید همچنان به اصولی که از سوی ستاد ملی و استانی کرونا اعلام می‌شود، عمل کنیم،گفت: گرچه مدتی است ویروس کرونا کاهش پیدا کرده اما تجربه نشان می‌دهد اگر به مقررات عمل نشود دوباره این ویروس فراگیر می‌شود و فراگیر شدن آن یعنی آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی، از دست دادن عزیزانی که همه ما به آنها وابسته هستیم، بیش از دو هزار و 500 نفر در استان ما در اثر ویروس کرونا از بین ما رفتند، پس نسبت به مقررات، اصول بهداشتی، زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی اقدام کنیم.
امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به ساخت اولین مسجد در پانزدهم ربیع الاول ،تاکید کرد: پانزدهم ربیع الاول بنای اولین مسجد به نام مسجد قبا توسط پیامبر اسلام (ص) در نزدیکی مدینه در سال اول هجری قمری احداث شد و شانزدهم ربیع الاول نیز اولین نماز جمعه توسط ایشان منعقد شد.
اوتصریح کرد:باید به این دو پایگاه دینی و مذهبی که مشابه‌ای برای آن وجود ندارد بیش از گذشته اهمیت داد، برگزاری نمازهای جماعت در مساجد استان همراه با برنامه‌های فرهنگی، دینی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی که در بر گیرنده همه اقشار و سطوح جامعه باشد از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
حجت الاسلام شاهرخی بیان کرد: مسجد محوری و فعالیت‌های متنوع باید با محوریت امام جماعت مسجد مورد توجه قرار بگیرد، همدلی دستگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی و هنری، هیئت‌های امنای مساجد بایستی این پایگاه دینی را به بالاترین کارکرد خود برساند.
اوعنوان کرد: حضور امام جماعت برای نمازهای صبح، ظهر، عصر، مغرب و عشا ضروری است، مسجد که جایگاه مدیریت و تدبیر امام جماعت است در هیچ زمانی از نماز جماعت خالی نباشد.
حجت الاسلام شاهرخی تاکید کرد: اهمیت حضور در نماز جمعه در طول بیش از 42 سال از پیروزی انقلاب جای بحث و گفتگو ندارد، نماز جمعه در هر شهری قلب فرهنگی آن شهر است که جنبه عبادی، سیاسی و اجتماعی دارد، شکوه نماز جمعه در هر شهری حلال مشکلات و مسائل دینی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن شهر است، قطعاً نماز جمعه در تراز انقلاب اسلامی می‌تواند در بسیج مردم در همه عرصه‌ها پیش رو، راهگشا و دشمن شکن باشد.
او ادامه داد: باید از خواهران و برادران، جوانان، نوجوانان، پدران و مادرانی که در این ایام دشوار بیماری کرونا به صورت متناوب نبض قلب فرهنگی شهر را با حضور خود زنده نگاه داشتند تشکر و تقدیر کرد و مشمول فضیلت هایی است که در آموزه ها و روایات از سوی پیشوایان معصوم آمده است.
نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به مناسبت‌های پیش رو در این هفته ،خاطرنشان کرد: یکم آبان ماه شهادت مظلومانه عالم مجاهد حضرت آیت الله سید مصطفی خمینی در سال 1356، سوم آبان ماه امضای قرار داد ننگین گلستان در سال 1192 و چهارم آبان ماه مصادف است با اعتراض امام راحل به پذیرش کاپیتولاسیون در سال 1343 است.
اوتصریح کرد: کاپیتولاسیون به معنای قضاوت کنسولی و حاکمیت قضائی دولت آمریکا درباره ده ها هزار نفر آمریکایی است که در آن زمان در ایران حضور داشتند، حقوق‌ های کلان می‌گرفتند و در همه امور کشور نیز دخالت می‌کردند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه با این لایحه، هر جنایتی از سوی آمریکا در ایران رخ دهد، دولت ایران حق محاکمه آمریکایی‌ها را ندارد و باید طبق قوانین آمریکایی و به وسیله آمریکایی‌ها محاکمه شوند، گفت: امام راحل در چهارم آبان 1343 این لایحه را مورد انتقاد شدید قرار دادند، سخنان خود را با «انا لله و انا الیه راجعون» آغاز کردند و فرمودند: با این لایحه ما را فروختند، استقلال ما را فروختند، اگر من جای اینها بودم می‌گفتم که بیرق سیاه بر سر بازارها بزنند، بالای سر خانه‌ها چادر سیاه بزنند، عظمت ارتش ایران را از بین بردند، در پی این اعتراض در 13 آبان به طور وحشیانه به منزل امام در قم یورش بردند و ایشان را دستگیر و در نهایت به ترکیه تبعید کردند، این تبعید اگرچه سختی‌های زیادی برای امام، بیت و فرزندان ایشان و ملت ایران در پی داشت، اما به دنبال آن گشایش و موفقیت‌هایی بود که در 22 بهمن 57 رقم خورد.
حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به امضای قرار داد ننگین گلستان در سوم آبان میان ایران و روسیه در سال 1192،یادآورشد: نسل جوان ما مطالعه کند که چگونه شاهان در قرار داد گلستان حاکمیت ایران، شامل قفقاز، ارمنستان، گرجستان، چچن و در حقیقت 14 ولایت را به امپراطوری روسیه آن زمان واگذار کردند.
او اضافه کرد: نسل جوان مطالعه کند که امام راحل و همراهان ایشان چگونه در مقابل نظام سلطه ایستادند و نقشه‌های شوم آنها را برملا کردند، امام، مقام معظم رهبری و ملت شریف و همراهان امام از پادشاهان و نظام سلطه چنین سابقه زشتی را دیدند که این چنین هوشیارانه در مقابل زیاده خواهی‌های زورگویان عالم ایستادند.
حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: در سال 1206 در روستای ترکمانچای در زمان فتحعلی شاه قاجار سه ایالت یعنی ایروان، نخجوان و بخش‌های دیگری از تالش زیر سلطهٔ روس‌ها قرار گرفت ولی امام راحل در همان مقابله ای که با لایحه ی کاپیتولاسیون انجام داد نشان دادند که در راه حفظ و تمامیت ارضی این کشور در مقابل زورگویان عالم ایستاده است.
او با اشاره به برگزاری سومین نشست فصلی ائمه جمعه لرستان با حضور استاندار استان ،عنوان کرد: در این نشست ائمه جمعه شهرهای استان نیازهای محل مأموریت خود را بیان کردند و مقرر شد که استاندار در سفرهایی که به شهرهای استان دارد این نیازها و کاستی‌ها را از نزدیک ببینند تا در سفر رئیس جمهور به استان لرستان این نیازها تقدیم هیئت اعزامی شود.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: در این جلسه تاکید شد که مردم استان آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی را می شناسند و به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی علاقه مند هستند و برای اجرایی شدن آنها مستحکم ایستاده‌اند و مصداق بارز آن تقدیم 6300 شهید استان، صدها جانباز، آزاده و... است.
اوخاطر نشان کرد : در این جلسه ائمه جمعه به استاندار تاکید کردند این مردم از فساد، مفسد، تبعیض، فاصله‌های طبقاتی، حاکمیت روابط بر ضوابط، جذب نیرو بدون ضابطه تحت هر عنوانی(شرکتی، قردادی و...) به وسیله هر مقام و دستور هر شخصیت حقیقی، حقوقی در هر قوه، متنفر و منزجر هستند.
حجت الاسلام شاهرخی افزود: در این جلسه از سوی ائمه جمعه تاکید شد چنانچه کسانی بخواهند بعد از 42 سال از پیروزی انقلاب به این شیوه‌ها عمل کنند قطعاً بدانند چشمانی هوشیار و بیدار، دستان قدرتمند قانون، نخبگان و فرهیختگان عدالت خواه، مبتنی بر اخلاق اسلامی و به دور از پرخاشگری در مقابل این اقدام ناپسند می‌ایستند.
او عنوان کرد: برخی هنوز توجه ندارند که جوانان انقلابی، گروههای جهادی، پیشکسوتان ایثار، جهاد و شهادت، نخبگان علمی، فرهنگی و ایمانی دیگر نخواهند گذاشت روابط و توصیه‌های فرا قانونی بر استان لرستان حاکم شود.
امام جمعه خرم آبادگفت: قطعاً در این مقطع در کشور و استان کسانی باید بر سر کار بیایند که بتوانند وعده‌های دولت سیزدهم را عملی کنند، در گذشته برخی از وعده‌های دولت‌ها در کشور عملی می‌شد اما در استان ما عملی نمی‌شد.
او افزود: از اهل قلم، اصحاب رسانه، خبرگزاری‌ها، نشریات، نخبگان، فرهیختگان فرهنگی، دانشگاهی و حوزوی درخواست می‌کنم در سخنرانی‌ها، نوشته‌ها، فضای مجازی بگویند و بنویسند که این شیوه‌های حکمرانی در استان موجب چه آسیب‌هایی شده و منتظر نمانند تا منصوب ولی فقیه در نماز جمعه این مطالب را بگوید.
حجت الاسلام شاهرخی بیان کرد: البته این مطالب به صورت علمی، کارشناسانه، به دور از پرخاشگری، مبتنی بر اخلاق مطرح شوند، بخش عمده ای از علل عقب ماندگی‌ها به این شیوه از اداره استان بر می‌گردد، بنویسند و بگویند که برچیده شدن این تبعیض‌ها چه مزیت‌هایی را در پی دارد و چگونه سبب ارتقای فرهنگی و پیشرفت اقتصادی می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: در نشست فصلی ائمه جمعه تاکید شد که اجرای وعده‌های دولت سیزدهم باید به دست مدیرانی توانا، دانا، متعهد، انقلابی و قوی در اجرای عدالت اجتماعی باشد، مدیرانی که مستحکم در برابر انواع و اقسام تبعیض‌ها بایستند، گفت: تبعیض به هر شکل و شیوه، پیدا و پنهان، از عقد مناقصه‌ها و مزایده‌ها با شرکت‌ها و پیمانکاران خاص، جذب نیروی بدون ضابطه با توصیه صاحبان سیاست و قدرت پذیرفته شده نیست، مدیران باید مستحکم در مقابل اینها بایستد.
او یادآوری کرد: در این نشست تاکید شد که کسانی که مسئولیتی را می‌پذیرند باید اهل کار و تلاش مضاعف و جهادی باشند، شجاع، با نشاط، پر انگیزه، مسئولیت پذیر، اهل حضور در میدان کار و تلاش، زندگی ساده و به دور از اشرافی و در دسترس مردم داشته باشند؛ همچنین در این نشست تاکید شد که روحانیت در سراسر شهرهای استان و ائمه جمعه وظیفه خود را همراهی و هم افزایی با هیئت دولت و استاندار و مدیران دولتی می‌داند، روحانیت و ائمه جمعه از فعالیت‌های ارزشمندی که در راستای خدمت به مردم باشد حمایت می‌کنند، در عین حال وظیفه نظارتی، هدایتی، مطالبه گری، نقد منصفانه مبتنی بر اخلاق همراه با ارائه راهکارها را جز وظایف خود می‌دانند، و استاندار نیز بر همه این مطالب صحه گذاشت و اینها را جز برنامه‌های خود اعلام کرد.
امام جمعه خرم آبادگفت: خدا را سپاسگزاریم که بشود این برنامه‌ها و سخنان با فضل و یاری خدا اجرایی و عمل شود، در هر حال داشته‌های ما بیش از نداشته های ما در استان لرستان است، امکانات مادی، معنوی و نیروی انسانی ما بیش از مشکلات است، بنابراین آینده برای ما روشن است و می‌توانیم با همدلی، وحدت و با خرد جمعی آینده موفقیت آمیز و روشنی را برای ایران اسلامی و استان لرستان رقم بزنیم.
عضویت در کانال تلگرام خبربان

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/640330/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت

کشف 2تن شکر قاچاق در رودسر

رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت

35 درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده

از این فراری فقط 31 دستگاه در جهان وجود دارد/ تصاویر

حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است

7 تا از ارزان‌ترین کشورها برای خرید طلا را بشناسید

رئیسی: همکاری‌های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ایران و سریلانکا برای بی اثر کردن دشمنی ها باید تقویت شود

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

بنگاهداری بانک‌ها زنجیری به پای چرخ تولید

اکران آنلاین «پرویز خان»

فیلم «همسر» برای نابینایان توضیح‌دار شد

«دروغ پارلمانی» روی صحنه پردیس شهرزاد

نمایشگاه آثار ننه مکرمه در گالری سهراب

کلنگ بی‌قرار شهرداری؛ بیخ گوش سنگلج

داستان دنباله دارقطع آب قشم

مهلت ارسال مقاله به کنگره دو‌سالانه بین‌‌‌المللی انکولوژی کودکان اعلام شد

ترس از تغییر؛ مانع پایداری کسب و کارها

چگونه کار تیمی شاهکار می‌کند!

مزایا و معایب «رتبه‏‏‌بندی اجباری »

دایی یا اوسمار؟ مساله این است!

یورو بدون تو

اگر بخواهی، می‌شود

عجیب‌ترین کامنت تاریخ!

جام دوم هدف اول

ایلان ماسک: تسلا سال آینده به جای ماشین روبات می‌فروشد

آمریکا ممنوعیت تیک‌تاک را در سنا تصویب کرد

درخواست موزیلا برای اقدام واتس‌اپ در انتخابات قریب‌الوقوع سراسر جهان

کاهش ضایعات ناشی از بسته‌بندی در آمازون به کمک هوش مصنوعی

بازار موبایل در انتظار شوک قیمتی؟

زنجیره فولاد - 1403/02/06

بازار فولاد - 1403/02/06

بازار آتی - 1403/02/06

خزان معاملات میلگرد در بازار فیزیکی

پایان روند افت نرخ غلات

بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه

سردرگمی قوانین مالیاتی

تسلا خودروی ارزان می‌سازد

خودروساز چینی جدید در تایلند

آغاز ثبت‌نام تاکسی‌های برقی

چین؛ سلطان بازار خودروهای برقی

خودروسازان در جمع واردکنندگان برتر

ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان

به‌کارگیری هوش‌مصنوعی در صنعت نفت

آمریکا در صدر انتشاردهندگان گازهای گلخانه‏‏‏‌ای

ترامپ ؛ بیم و امید نفت آمریکا

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد

تعیین نرخ ارز قاچاق، از بیش‌اظهاری واردات و کم‌اظهاری صادرات

لزوم حل مشکلات صدور روادید رانندگان

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی