بازار آریا

آخرين مطالب

چرک کف دست گاهی گره گشاست/ آیا همه بازیگران دست مزد نجومی دارند؟ گزارش ويژه

چرک کف دست گاهی گره گشاست/ آیا همه بازیگران دست مزد نجومی دارند؟
  بزرگنمايي:

بازار آریا -

برخلاف تصور عامه مردم همه بازیگران در شرایط اقتصادی مغلوبی زیست نمی‌کنند. در واقع تنها بخش محدودی از هنرمندان با دستمزدهای بالا در وضعیت اقتصادی امروز شرایط مساعدی دارند.
به گزارش برنا؛ بازیگران در وضعیت اقتصادی امروز و به خصوص در روزگار کرونایی شرایط ویژه‌ای را تجربه کردند درواقع با پایین آمدن تعداد تولیدات عمده ای از بازیگران بی کار شدند و تعداد زیادی از پیشکسوتان نیز به دلیل کم کاری از شرایط معمولی زندگی نیز فاصله گرفتند.
با تعدادی از بازیگران سینما در این باره صحبت کرده ایم که بخش اول آن در ذیل می آید.
مهوش صبرکن: «سایه‌های رعنا» آخرین کار من در دوران کروناست/ به دلیل نپرداختن دستمزدم از تهیه کننده شکایت کردم!/ وزیر ارشاد از هنرمندان حمایت کند
مهوش صبرکن، بازیگر سینما و تلویزیون که در کارنامه هنری‌اش آثار ارزشمندی چون «خانه‌ای در تاریکی»، «پس از باران»، «پریدخت»، «پنجمین خورشید» و.... به چشم می‌خورد‌، در خصوص آخرین وضعیت هنری‌اش به خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: طی مدت زمان کرونا سعی کردم دوری را انتخاب کنم. در تمام این مدت پیشنهادات کاری زیادی در شهرستان‌ها داشتم که به دلیل کرونا همه را رد کردم. در حال حاضر نیز به کارهای متفرقه می‌پردازم و در اوقات فراغت نیز کتاب خوانی می کنم و به تماشای فیلم می پردازم تا هم به سرگرمی خودم کمک کنم و هم اینکه منتظر بمانم تا تکلیف مشخص شود.
او در خصوص آخرین زمان فعالیتش توضیح کوتاهی داد و بیان کرد: قبل از کرونا مطابق با اردیبهشت ماه سال 98 یک پروژه بلند به نام « دخترم نرگس» در ارومیه داشتم که شهریور ماه همان سال به اتمام رسید. در اوایل کرونا نیز یک داستان کوتاه را در قم کار کردم و همین اواخر یک اثر دیگر به نام «سایه‌های رعنا» را نیز با همسرم محمود پاک‌نیت در گرگان به دلیل لوکیشن های گاوداری و... بازی کردم.
این بازیگر درباره میزان تولیدات در دوران کرونا اظهار کرد: راستش من از تولیدات خبری ندارم و خودم نیز در این مدت هیچگونه فعالیتی نداشتم که بخواهم در این خصوص حرفی بزنم. اما در تمام این مدت همسر من محمود پاک نیت به مدت 2 سال درگیر کار «گیلدخت» به کارگردانی مجید اسماعیلی و «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی بود و در حال حاضر نیز مجدد پیشنهاد کار زیادی دارد. احساس می‌کنم با توجه به اینکه شبکه نمایش خانگی در ساخت سریال از تلویزیون پیشی گرفته تولیدات رسانه ملی بی رونق شده است.
صبرکن در پاسخ به این سوال که چرا تفاوت و فاصله زیادی بین دستمزدهای بازیگران وجود دارد؟ تصریح کرد: تفاوت و فرق دستمزدهای بازیگران به سینما و تلویزیون بستگی دارد. سریال‌های تلویزیونی طولانی مدت، زمان بر و دستمزدهای خیلی پائینی دارد اما سینما بسیار زمان کمی می‌گیرد و بسیار راحت‌تر کار به پایان می‌رسد و دستمزدها نیز بسیار خوب است. تعداد انگشت شماری هستند که دستمزدهای بالا می‌گیرند و به افرادی تعلق می‌گیرد که در فیلیمو و نماوا فعالیت می‌کنند. در حقیقت خرجی که برای سریال‌های نمایش خانگی می‌شود از گریم گرفته تا طراحی لباس زمین تا آسمان با تلویزیون فرق می‌کند و من نمی‌دانم این پولها از کجا تامین می‌شود.
این بازیگر تلویزیون و سینما در این خصوص که آیا دستمزد او در کار بازیگری با وضعیت اقتصادی امروز مطابقت دارد یا خیر؟ گفت: راستش دقیق نمی‌توانم جوابگوی این سوال باشم چراکه پیشنهادات کاری متغیر است و ممکن است حدود دو الی سه ماه روزگار سپری کنیم و بعد از آن با چندین پیشنهاد کاری وضع تغییر کند. در حقیقت من شخصا هنوز که هنوز است نیمی از دستمزد و حقوقی را که سر لوکیشن گرگان بودم را دریافت نکردم و تهیه کننده هنوز اقدام به پرداخت آن نکرده و مجبور شدیم از این تهیه کننده شکایت کنیم. من به عنوان بازیگر که با تمام سختی و در این شرایط کرونا سر صحنه حاضر شدم و در نهایت یک اثر مقبول را تحویل دادم، نباید شاهد چنین برخوردی باشم.
مهوش صبرکن در پایان خاطرنشان کرد: درخواست و خواسته برای رونق گرفتن صدا و سیما زیاد است اما من درخواستی که از رئیس صدا و سیما و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دارم این است که حواس‌شان بیشتر به رسانه ملی باشد تا این فضا همواره پر از تولیدات باشد و از لحاظ بودجه نیز کم بار نباشد چراکه بازیگر همواره در تلاش است اما زمان زیادی می‌گذرد تا دستمزدش را تمام و کمال بگیرد. بازیگران به غیر از چند نفر از قشر‌های خاص در این اوضاع معیشتی و کرونا همه بیکار هستند و معضل بزرگی محسوب می‌شود و رئیس صدا و سیما باید به دنبال حل این مشکلات باشد و تولیدات را در حد نصاب کند تا بازیگران به کار برگردند و از آن‌ها همه جوره حمایت شود.
فریده سپاه منصور: بعد از 17 ماه دوری از کار با «خوشنام» به تلویزیون بر می‌گردم/ فقط عده‌ای از بازیگران دستمزد نجومی می‌گیرند مابقی هشت‌مان گروی نه‌مان است
فریده سپاه منصور، بازیگر سریال «نون. خ»، در خصوص فعالیت های اخیر خود به خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: در حال حاضر مشغول بازی در سریال «خوشنام» به تهیه‌کنندگی احمد زالی و به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده هستم. در این سریال نقش مادر بزرگ هومن حاجی عبداللهی در کاراکتر «شهرام» را ایفا می‌کنم. به نظر من بازخورد این سریال بسیار خوب خواهد بود و مردم آن را می پسندند.
این بازیگر در خصوص میزان تولیدات در دوران کرونا اظهار کرد: من حدود 17 ماه کار نکردم و از دی ماه 98 تا همین دوماه قبل که متاسفانه به بیماری منحوس کرونا دچار شدم در هیچ پروژه‌ای به عنوان بازیگر فعالیت نداشتم و بعد از این دوره و با بهبودی کامل واکسیناسیون انجام شد و خدارا شکر درحال حاضر در سریال جدید «خوشنام» به ایفای نقش می‌پردازم.
سپاه منصور در این خصوص که چرا تفاوت و فاصله زیادی بین دستمزدهای بازیگران وجود دارد؟ بیان کرد: یک عده معدود دستمزدهای نجومی می‌گیرند و بقیه ما چه در سینما و تلویزیون چوب همان عده معدود را می‌خوریم و 99 درصد بازیگران ایران دستمزدهای بالا نمی‌گیرند ولی متاسفانه مردم بازیگران را ثروتمند می‌دانند که باید بگویم این طرز تفکر درباره ما درست نیست.
او در این خصوص که آیا دستمزد او در بازیگری با وضعیت اقتصادی امروز مطابقت دارد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: خیر به هیچ عنوان دستمزدهای ما با وضعیت اقتصادی روز جامعه مطابقت ندارد.
فریده سپاه منصور در این خصوص که چه درخواستی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همین طور پیمان جبلی، رئیس جدید صدا و سیما، دارد؟ به خبرنگار برنا گفت: درخواستی که از وزیر فرهنگ و رئیس صدا و سیما دارم این است که پیشکسوتان هنر را دریابند و رفاه را برای هنرمندان فراهم کنند و توجه کافی به آن‌ها شود درحقیقت فقط شعار کارساز نیست و نخواهد بود و درحال حاضر همه در شرایط سخت زندگی می‌کنند و باید در راستای بهبود وضعیت بشتابند.
با این اوصاف باید گفت در شرایط اقتصادی فعلی تصور مردم در خصوص زندگی روزمره هنرمندان به دور از واقعیت است با این وصف که آن ها به دلیل شرایط اجتماعی شان نمی توانند برای امرار معاش دست به هر فعالیتی بزنند.

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/633775/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

7 تا از ارزان‌ترین کشورها برای خرید طلا را بشناسید

رئیسی: همکاری‌های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ایران و سریلانکا برای بی اثر کردن دشمنی ها باید تقویت شود

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

بنگاهداری بانک‌ها زنجیری به پای چرخ تولید

اکران آنلاین «پرویز خان»

فیلم «همسر» برای نابینایان توضیح‌دار شد

«دروغ پارلمانی» روی صحنه پردیس شهرزاد

نمایشگاه آثار ننه مکرمه در گالری سهراب

کلنگ بی‌قرار شهرداری؛ بیخ گوش سنگلج

داستان دنباله دارقطع آب قشم

مهلت ارسال مقاله به کنگره دو‌سالانه بین‌‌‌المللی انکولوژی کودکان اعلام شد

ترس از تغییر؛ مانع پایداری کسب و کارها

چگونه کار تیمی شاهکار می‌کند!

مزایا و معایب «رتبه‏‏‌بندی اجباری »

دایی یا اوسمار؟ مساله این است!

یورو بدون تو

اگر بخواهی، می‌شود

عجیب‌ترین کامنت تاریخ!

جام دوم هدف اول

ایلان ماسک: تسلا سال آینده به جای ماشین روبات می‌فروشد

آمریکا ممنوعیت تیک‌تاک را در سنا تصویب کرد

درخواست موزیلا برای اقدام واتس‌اپ در انتخابات قریب‌الوقوع سراسر جهان

کاهش ضایعات ناشی از بسته‌بندی در آمازون به کمک هوش مصنوعی

بازار موبایل در انتظار شوک قیمتی؟

زنجیره فولاد - 1403/02/06

بازار فولاد - 1403/02/06

بازار آتی - 1403/02/06

خزان معاملات میلگرد در بازار فیزیکی

پایان روند افت نرخ غلات

بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه

سردرگمی قوانین مالیاتی

تسلا خودروی ارزان می‌سازد

خودروساز چینی جدید در تایلند

آغاز ثبت‌نام تاکسی‌های برقی

چین؛ سلطان بازار خودروهای برقی

خودروسازان در جمع واردکنندگان برتر

ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان

به‌کارگیری هوش‌مصنوعی در صنعت نفت

آمریکا در صدر انتشاردهندگان گازهای گلخانه‏‏‏‌ای

ترامپ ؛ بیم و امید نفت آمریکا

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد

تعیین نرخ ارز قاچاق، از بیش‌اظهاری واردات و کم‌اظهاری صادرات

لزوم حل مشکلات صدور روادید رانندگان

دیدگاه ترکیه درباره منازعه ایران و اسرائیل

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

توسعه معدن در گرو ایجاد زیرساخت

رضایت کارآفرینان؛ شاخص ارزیابی کارمندان دولت

افزایش 6 درصدی تقاضای برق

ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان سه‌برابر می‌شود

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی