بازار آریا

آخرين مطالب

ایجاد مراکز مطالعات راهبردی با هدف شناسایی چالش‌ها در صنعت نفت/ راه‌اندازی خانه پتروشیمی و پالایش و پخش در دستور کار است وزارت نفت

ایجاد مراکز مطالعات راهبردی با هدف شناسایی چالش‌ها در صنعت نفت/ راه‌اندازی خانه پتروشیمی و پالایش و پخش در دستور کار است
  بزرگنمايي:

بازار آریا - معاون پژوهش مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی با اشاره به ایجاد مراکز مطالعات راهبردی در چهار شرکت اصلی وزارت نفت با هدف شناسایی چالش‌ها و ارائه راهکارها گفت: با چهار شرکت اصلی برمبنای این چارچوب کار را ادامه می‌دهیم و این مراکز در مؤسسه مستقر خواهند شد.

عباس زرعا نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با اشاره به اینکه خانه گاز ایران سه سال پیش با رویکرد و چارچوب آینده‌پژوهشی و بررسی چالش‌های این حوزه ایجاد شد، بیان کرد: امسال در نمایشگاه نفت موفق شدیم تفاهم‌نامه ایجاد خانه پتروشیمی و پالایش و پخش را هم امضا کنیم.
وی تأکید کرد: در نمایشگاه نفت امسال دو تفاهم‌نامه همکاری برای ایجاد و راه‌اندازی خانه پتروشیمی یا به عبارتی مرکز مطالعات راهبردی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و خانه پالایش و پخش یا مرکز مطالعات راهبردی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی امضا شد. این دو مرکز، مبتنی بر چارچوب کاری که در خانه گاز داشتیم ایجاد خواهد شد و همکاری در قالب یک ساختار نظام‌مند و به‌صورت فرایند و جریان مستمر انجام می‌شود.
معاون پژوهش مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی با بیان اینکه ماهیت همکاری به این صورت است که یک دفتر و مرکز مطالعات راهبردی برای هرکدام از بخش‌ها ایجاد می‌کنند، گفت: در داخل مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی، گروه‌های مطالعاتی مختلفی در حوزه‌های تخصصی همان شرکت سازمان‌دهی می‌شوند که در رأس آن یک شورای سیاست‌گذاری تحت رهبری همان شرکت قرار دارد.
زرعانژاد ادامه داد: دو رویکرد در این خانه‌ها وجود دارد: رویکرد نخست، رویکرد بالا به پایین است که در این رویکرد، شرکت‌ها نیازهای مطالعاتی و پژوهشی خود را به مرکز مطالعات راهبردی مربوطه اعلام می‌کنند. به این معنا که این رویکرد، رویکرد حل مسئله است.
وی افزود: بنابراین مسائل، چالش‌ها و مشکلاتی را که در شرکت‌ها وجود دارد، در چارچوب مطالعات و پژوهش‌ها بررسی و راه‌حل و راهکار مناسب را پیشنهاد می‌کنیم.
معاون پژوهش مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی رویکرد بعدی را رویکردی پایین به بالا دانست و گفت: ازآنجاکه بسیاری از شرکت‌ها درگیر کارهای اجرایی و عملیاتی می‌شوند، زمان لازم برای مطالعه مسائل مختلف را ندارند.
زرعانژاد تصریح کرد: این مراکز مطالعات راهبردی، در رویکرد پایین به بالا، به‌عنوان نوعی رصدخانه و مرکز پایش، چالش‌هایی را که این شرکت‌ها در حوزه عملکردی خود در آینده با آن‌ها روبه‌رو خواهند شد بررسی می‌کنند.
وی افزود: در این مسیر، مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی از طریق مراکز پایش، داده‌کاوی و الگوسازی، مراکز آینده‌پژوهی و آینده‌نگاری و بررسی روندها، رویدادها و پیشران‌های مؤثر در عملکرد هریک از شرکت‌ها، به‌عنوان نوعی سیستم هشدار سریع برای برنامه‌ریزی‌های آینده عمل می‌کند.
معاون پژوهش مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی ادامه داد: درمجموع این همان چارچوب و سازوکاری است که در قالب تفاهم‌نامه‌هایی که با شرکت‌های مختلف امضا می‌کنیم، ایجاد شده است.
زرعانژاد با اشاره به اینکه دو تفاهم‌نامه دیگر نیز در جریان نمایشگاه نفت امسال با شرکت‌های ایرانی امضا شد، گفت: در این چارچوب، تفاهم‌نامه‌ای با شرکت پالایش نفت آبادان تحت عنوان مرکز توسعه کسب‌وکار امضا شد.
وی با بیان اینکه با شرکت انرژی سینا از زیرمجموعه‌های تابع بنیاد مستضعفان نیز تفاهم‌نامه ایجاد دفتر توسعه کسب‌وکار را در نمایشگاه امضا کردند، تأکید کرد: برنامه‌ریزی‌های اجرایی لازم انجام خواهد شد و تلاش می‌کنیم در کمترین زمان، این مراکز راه‌اندازی شوند تا با استخراج نتایج، در حوزه تصمیم‌گیری برای این شرکت‌ها استفاده می‌شوند.
معاون پژوهش مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌ها، در یک طرح راهبردی، مجموعه‌ای از مطالعات و پژوهش‌های مختلف برای شرکت ملی نفت ایران انجام خواهد شد.
زرعانژاد ادامه داد: با توجه به مذاکرات و توافق‌های ضمنی که انجام‌شده، ایجاد مرکز مطالعات راهبردی مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران را به‌صورت جدی دنبال می‌کنیم تا در آینده‌ای نزدیک بتوانیم این مرکز مطالعاتی ویژه شرکت ملی نفت را در داخل مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی داشته باشیم.
وی تصریح کرد: با چهار شرکت اصلی وزارت نفت برمبنای این چارچوب کار را ادامه داده‌ایم و این مراکز مطالعات راهبردی در مؤسسه مستقر خواهند شد و به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
معاون پژوهش مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌های همکاری که مؤسسه در نمایشگاه نفت امسال امضا کرد، چند ویژگی مهم دارد، گفت: ویژگی نخست این است که این تفاهم‌نامه‌ها به‌دنبال تعریف یک نظام ساختاریافته همکاری میان مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی به‌عنوان اتاق فکر صنعت نفت، شرکت‌های اصلی وزارت نفت و بعضی از شرکت‌های تابع بود.
زرعانژاد در پایان با بیان اینکه ویژگی دوم این است که به‌دنبال همکاری‌های مستمر به‌جای پروژه‌های موردی هستیم تا فعالیت ما اثرگذارتر باشد، گفت: فرایندی مستمر را در قالب این تفاهم‌نامه‌ها برای همکاری با شرکت‌های مختلف آغاز کردیم که به ایجاد و راه‌اندازی دفاتر و مرکز مطالعاتی و پژوهشی راهبردی در داخل مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی منجر خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1160192/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش بینی قیمت دلار 29 خرداد 1403

پرفروش ترین خودرو جهان کدام است؟

مناظره انتخابات دوره ریاست جمهوری؛ زاکانی به پزشکیان حمله کرد!

زاکانی: مردم ما نباید اعانه بگیر باشند

برگزاری نخستین مناظره انتخابات 1403

قالیباف: رئیس جمهور باید حواسش به سفره خالی مردم باشد

برگزاری اولین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری | اقتصاد، مهار تورم و رشد تولید موضوع مناظره

زاکانی: مشکل اقتصاد ایران تجویزهای اقتصادی آمریکاست

اعلام سوالات مرحله اول مناظره توسط کارشناسان اقتصادی

نخستین مناظره انتخابات 1403/ پاسخ‌های اقتصادی نامزدها به سوالات کارشناسان

جوری صحبت نکنیم که انگار دنیا از امروز شروع شده است/ دست از آزار مردم در موضوعات اقتصادی برداریم

وزیر نفت از امضا 2 میلیارد دلار قرارداد نفتی خبر داد

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 29 خرداد 1403

مردم چه انتظار اقتصادی از دولت جدید دارند؟

سود میلیاردی یوفا از یورو 2024

قالیباف: رئیس جمهور باید حواسش به سفره مردم باشد

پزشکیان: بدون باز کردن مرزها به رشد 8 درصدی اقتصادی نمی‌رسیم

اولین وعده اقتصادی قالیباف

امکان ندارد بدون باز کردن مرزها با دولت های دیگر به رشد 8 درصدی اقتصادی برسیم

قاضی زاده در اولین مناظره اقتصادی 1403 چه گفت؟/جوری صحبت نکنیم که دنیا انگار از امروز شروع شده/مردم از وعده خسته شده‌اند

پزشکیان: بدون باز کردن مرزها و ارتباط با دنیا نمی‌توان به رشد اقتصادی 8 درصدی رسید

فیلم/ اولین وعده اقتصادی قالیباف

قاضی‌زاده در مناظره: باید مباحث سیاسی را از اقتصاد جمع کنیم

مردم ما با ریال درآمد کسب و با دلار خرج می‌کنند

زاکانی: مشکل اصلی ایران تجویزهای اقتصادی آمریکا است نه تحریم‌های ظالمانه

فیلم/ زاکانی: تجویزهای اقتصادی آمریکاست

پیروزی «پزشکیان» فروش نفت را آسان می‌کند!

زاکانی: مشکل اقتصاد ایران تجویزهای اقتصادی امریکا است

پورمحمدی: باید با دنیا کار کنیم/ مشکلات اقتصادی لزوما راه‌حل اقتصادی ندارد+ فیلم

ببینید | زاکانی: مشکل اقتصادی ایران تجویزهای اقتصادی آمریکا است!

قالیباف در مناظره: باید قفل توقف اقتصادی را بشکنیم

پزشکیان:لازمه تحقق رشد 8درصدی به میدان آمدن تولیدکنندگان است

ببینید | اعتراف زاکانی به مشکلات اقتصادی: با ریال درآمد کسب می‌کنیم و دلاری خرج می‌کنیم

فیلم/ پورمحمدی: حل مشکلات اقتصادی صرفا راهکار اقتصادی ندارد

زاکانی: مردم ایران ریالی درآمد دارند اما دلاری خرج می‌کنند

پورمحمدی طوفانی شروع کرد /به سفارت خانه ها حمله می شود و به تحریم ها افزوده می شود /روابط تجاری و مالی ما قفل شده است

جلوگیری از توزیع 70 تن گوشت فاسد در کشور

زاکانی در مناظره: مشکل ما تجویزهای اقتصادی آمریکاست

علیرضا زاکانی: مردم ریالی درآمد دارند ولی دلاری خرج می کنند /مشکل ما تحریم‌های آمریکا نیست تجویزهای اقتصادی آمریکاست

پورمحمدی: در تعامل با دنیا مشکلات مردم را برطرف کنیم

زاکانی: مشکل اقتصاد ایران تجویز‌های اقتصادی امریکا است

زاکانی: خلق ثروت کنیم و بعد انرا توزیع کنیم

پور محمدی: در عرصه خارجی به وفاق ملی و در عرصه داخلی به اعتماد ملی نیاز داریم

مناظره داغ کاندیداها در حوزه‌ی اقتصاد/ کاندیداها وعده می‌دهند

زاکانی: مشکل اقتصادی ایران تحریم نیست | با ریال درآمد کسب می‌کنیم و دلاری خرج می‌کنیم + فیلم

پورمحمدی در مناظره: تمام روابط اقتصادی و تجاری ما قفل است

گزارش کامل از مناظره اقتصادی انتخابات ریاست جمهوری (در حال بروزرسانی)

پایان بی‌خانمانی در جهان با ساخت روزانه 96 هزار خانه

سقف مجاز افزایش اجاره‌بها مشخص شد

پیش بینی بورس سه شنبه 29 خرداد 1403

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی