بازار آریا

آخرين مطالب

«دنیای‌اقتصاد» بازارها را بررسی می‌کند

عدم‌اطمینان؛ عامل منفعت اونس جهانی اقتصاد ايران

عدم‌اطمینان؛ عامل منفعت اونس جهانی
  بزرگنمايي:

بازار آریا - بازار داخلی
قهر حقیقی‌ها با بازار
بازار سهام چهارشنبه نیز معامله‌گران را ناامید کرد تا قهر حقیقی‌ها با این بازار همچنان ادامه پیدا کند. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران برای هشتمین روز معاملاتی متوالی کاهش یافت و با افت 0.55درصدی در این روز، در محدوده 2 میلیون و 219‌هزار واحد قرار گرفت که کمترین مقدار به ثبت رسیده برای این شاخص از ابتدای اردیبهشت است. در این هشت روز معاملاتی شاخص کل مجموعا 3.79‌درصد از ارتفاع خود را از دست داده است. همچنین نمادهای «فملی»، «فولاد» و «شپنا» بیشترین اثر منفی را بر نماگر اصلی بورس تهران گذاشتند. شاخص هم‌وزن نیز افت 0.46درصدی را تجربه کرد و در محدوده 737‌هزار و 949 واحد قرار گرفت. در رکن دیگر بازار سهام نیز شرایط مشابه بود. به طوری که شاخص کل فرابورس هم 138 واحد معادل با 0.55 درصدکاهش یافت و در نهایت با قرار گرفتن در محدوده 24‌هزار و 819 واحد کار خود را به پایان برد. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهند که در این روز مجموعا 87 میلیارد تومان نقدینگی صرفا از جانب سهامداران حقیقی از بورس و فرابورس خارج شده است که سبب رقم خوردن هشتمین روز معاملاتی متوالی خروج پول شد. در این هشت روز
( از 9 تا 19اردیبهشت) مجموعا 1299 میلیارد تومان پول از بازار خارج شده است. همچنین ارزش معاملات خرد سهام و حق‌تقدم نیز 1.25‌درصد نسبت به‌روز شنبه کاهش یافت و در سطح 2957 میلیارد تومان قرار گرفت. برخی از تحلیلگران عقیده دارند که این روزها بازار در شرایط ارزنده‌ای قرار دارد، اما منتظر یک اتفاق یا خبر ویژه است تا شرایط فعلی را عوض کند و مسیر صعودی را در پیش بگیرد. اما اگر وضعیت به صورت فعلی پیش برود، نمی‌توان انتظار داشت که رشد قابل‌توجهی را شاهد باشیم. سکه و دلار نیز در این روز کاهشی بودند. به‌طوری که تا لحظه تنظیم این گزارش هر قطعه سکه امامی در محدوده 41 میلیون و 300‌هزار تومان و هر دلار در بازار آزاد در نرخ 60‌هزار و 950 تومان مورد معامله قرار گرفتند. اما قیمت هر گرم طلای 18عیار افزایش یافت و در محدوده 3 میلیون و 400‌هزار تومان قرار گرفت.
بازار خارجی
مقاومت فدرال رزرو در کاهش نرخ بهره
بهای نفت برنت وWTI در ادامه کاهش روزهای گذشته به‌‌‌ترتیب با افت 1.12 و 1.17درصد همراه شد و به سطح قیمت 82.23 و 77.46دلار به ازای هر بشکه رسید. طلای جهانی با رشد اندک 0.13درصد توانست به سطح قیمت 2هزار و 317دلار به‌‌‌ازای هر اونس برسد. آنچه مسلم است بهبود تقاضا برای پناهگاه امن که ناشی از احساس عدم‌اطمینان و تنش‌‌‌های ژئوپلیتیک است، و همچنین خریدهای مستمر بانک مرکزی، می‌تواند به افزایش بهای طلا کمک کند. با وجود این‌، اظهارات تندروانه‌‌ مقامات فدرال رزرو ممکن است به‌رغم گزارش‌‌‌های ضعیف‌‌‌تر از حد انتظار اشتغال ایالات متحده در ماه آوریل، امیدها برای کاهش احتمالی نرخ بهره در سال 2024 را کاهش دهد. این امر به نوبه‌‌ خود ممکن است منجر به کاهش قیمت این فلز گرانبها شود. بانک خلق چین (PBoC) در ماه آوریل 60هزار تروی اونس طلا به ذخایر خود اضافه کرد و به این ترتیب، دوره‌‌ خریدهای متوالی را به 18 ماه افزایش داد. در روز چهارشنبه برخی مقامات برجسته از جمله فیلیپ جفرسون، سوزان کالینز و لیزا کوک از فدرال رزرو سخنرانی خواهند کرد. اهمیت این اظهارات به آن دلیل است که می‌تواند علاوه بر تقویت دلار آمریکا، بر طلا تاثیر بگذارد.
نیل کشکاری، رئیس بانک فدرال مینیاپولیس، روز سه‌‌‌شنبه با اشاره به اینکه هنوز خیلی زود است تا با قاطعیت در مورد متوقف‌‌‌شدن تورم صحبت کنیم، تصریح کرد که در صورت کاهش فشارهای قیمتی، ممکن است فدرال رزرو امسال نرخ بهره را کاهش دهد. غیر از آن، توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، سطح فعلی نرخ‌های بهره را به اندازه‌‌ کافی محدود‌‌‌کننده برشمرد که می‌تواند اقتصاد را خنک کند و تورم را به هدف 2 درصدی بازگرداند. مطابق با گزارش ابزار نظارت بر نرخ فدرال، بازارهای مالی هم‌‌‌اکنون در حدود 50 واحد پایه (bps) کاهش نرخ از سوی فدرال رزرو را در سال‌جاری قیمت‌گذاری می‌کنند که شامل 65.7‌درصد احتمال کاهش نرخ حداقل 25 واحدی در ماه سپتامبر است. در چشم‌‌‌انداز داده‌‌‌های کلیدی، گزارش شاخص اولیه‌‌ احساسات مصرف‌کننده‌‌ دانشگاه میشیگان در روز جمعه منتشر خواهد شد که طبق برآوردها از 77.2 در آوریل به 76 در ماه مه کاهش می‌‌‌یابد. در حوزه‌‌ ژئوپلیتیک، حمله نظامیان اسرائیلی به جنوبی‌‌‌ترین شهر غزه در مرکز توجه است. به نوشته‌‌ نیویورک‌تایمز، گرچه حماس روز دوشنبه با پیشنهاد آتش‌‌‌بس موافقت کرد، اما اسرائیل از عدم‌پذیرش مفاد توافق خبر داد.

بازار آریا

--> اخبار مرتبط پرواز بورس در فضای ناشناخته پله چهارم خروج حقیقی‌ها تداوم افت شاخص کل هفته پر‌ماجرای ایالات متحده CPI آمریکا جهت‌دهنده بازارهای جهانی

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1155452/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هیچ وامی درقالب رونق تولید پرداخت نشد/بخش خصوصی شریک راهبردی دولت است نه پیمانکارش!

روزنامه‌های اقتصادی دوشنبه 31 اردیبهشت

مینی‌سریال «در انتهای شب» در شبکه نمایش خانگی

برپایی مراسم یادبود زهرا خوشکام

نمایش «جاده» فلینی در سینماتک خانه سینما

درگذشت استاد بزرگ کاشی‌کاری در 94سالگی

سنگ بزرگ انیمیشن‌سازی در ایران

احیای 395 واحد راکد تولیدی و صنعتی استان مازندران

نبود سرمایه در گردش، تولید در گلستان را ضعیف کرده است

ثبت 1120 شکایت از صنایع و مشاغل آلاینده در شیراز

چالش والدین در استفاده کودکان از هوش مصنوعی

تجربه هفته کاری 4 روزه در ایسلند

چهار گام تا رفع بی‏‏‌انگیزگی در محیط کار

روایت خرید کشتی و تشکیل بحریه (نیروی دریایی)

بلیت استقلال، پنج برابر نساجی!

دو بازی پایانی بدون VAR

آخرین تانگو برابر دیوار

سنگین‌ترین غرامت قطر

خوش به حالتان که نیسـتید !

دستور رئیس‌جمهور برای تدوین طرح حمایتی از فعالان فضای مجازی

ریسک‌های هوش مصنوعی «بینگ» بلای جان مایکروسافت شد

اینترنت کوانتومی در راه است

واردات 900 میلیون دلار موبایل لوکس در سال 1402

مجوز تملک 33 درصدی بانک اقتصاد نوین اخذ شد

شورای سیاستگذاری اطلاع‌رسانی صنعت بیمه راه‌اندازی خواهد شد

ذخیره‌‌‌سازی انرژی مبتنی بر باتری

کارنامه پسا 1400 «تجارت»

زنجیره فولاد - 1403/02/31

بازار فولاد - 1403/02/31

بازار آتی - 1403/02/31

رکوردشکنی تاریخی در بازار فلز سرخ

رشد یکپارچه قیمت پتروشیمی‌ها

رصدخانه ملی رفاه افتتاح شد

انتشار فهرست اقلام کالاهای دریافت‌کننده ارز در سال1402

مکانیسم اثرگذاری انتظارات بر تورم ترجیحی

اعلام حقوق ورودی خودروهای برقی و هیبریدی

نقشه راه جدید اسقاط خودرو

رونمایی از ارزبگیران نیمایی خودرو

ورود کانادا به جدال تعرفه خودرویی

انتقال گاز ترکمنستان به ترکیه

خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی تبریز - ارومیه

یک‏‏‏‏‌ بام و دو هوای گازی غرب

تامین کالاهای خصوصی، به بخش‌های خصوصی واگذار شود

قطر به‌مثابه یک« قدرت عاریه‌ای»

تئوری‌های توطئه شهروندان پاکستانی

مظنه آپارتمان «سن‌‌‌دار» در منطقه 5 تهران

75 ساختمان مشابه پلاسکو و متروپل در تهران

خلاف طرح تفصیلی تهران عمل می‌‌‌شود

5 اقتصاد برتر جهان در یک نگاه

اختلال اخبار بر تصویر واقعیت

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی