بازار آریا

آخرين مطالب

شماره گذاری X55 پرو متوقف شد؟ خودرو

شماره گذاری X55 پرو متوقف شد؟
  بزرگنمايي:

بازار آریا - به دنبال حادثه‌ اخیر برای یکی از محصولات شرکت مدیران‌خودو، فراخوانی جهت بررسی سلامت و عملکرد اکسل خودروی X55 پرو صادر شد؛ اما در آخرین اطلاعات، سازمان ملی استاندارد، ضمن تاکید بر ضرورت تعلیق اعتبار تایید این خودروها، در نامه‌ای به راهور ناجا اعلام کرد که شماره‌گذاری x55پرو تا اطلاع ثانوی متوقف شود.

جمعه هفتم اردیبهشت ماه، یک خودروی X55 پرو با پنج سرنشین، در اتوبان قم در ناحیه اکسل عقب دچار مشکل شده و خودرو واژگون می‌شود. باتوجه به اینکه بدنه خودرو آسیب خاصی ندیده است، سرنشینان نیز دچار مشکل جدی نشده‌اند و تاکنون بهبود پیدا کرده‌اند.
براساس گزارشی که پلیس از این حادثه اعلام کرده است، آب و هوا خشک بوده و این اتفاق در نتیجه اشکالی که در اکسل عقب خودرو وجود داشته، حادث شده و اکسل عقب جدا و منجر به واژگونی خودرو شده است. در حقیقت نه‌تنها برای خودروی واژگون شده که برای تعداد زیادی از این دست خودرو و حتی در خود کشور چین، روسیه، آفریقا و... این جدا شدن اکسل عقب به دلیل ایرادی که در جوش اکسل عقب این خودروها وجود دارد، اتفاق افتاده است.
نکته مهم نشان می‌دهد که فراخوانی در این زمینه وجود داشته است که اتفاقی مشابه (نه در ایران) افتاده است و اکسل عقب نیار به بررسی دارد. و ایرادی مشخص است که بایستی بررسی می‌شده و مهمتر اینکه تاکنون 30 هزار خودروی X55پرو، عرضه شده است که شاید حدود 20 دستگاه آن دچار این نقص فنی بوده است و در سرویس‌های دوره‌ای در نمایندگی‌های مدیران‌خودرو یا سایر نمایندگی‌ها مشخص و محرز شده است که جوش اکسل عقب دارای ایراد است و بایستی رفع یا اکسل عقب تعویض شود.
یکی از نمایندگی‌های مدیران‌خودرو در پاسخ به یکی از مشتریان که خود را خریدار محصول X55پرو معرفی و ابراز نگرانی می‌کند، اظهار کرده است: در هر مونتاژ و تولید خودرویی در ابعاد بالا چنین اتفاقاتی غیر طبیعی نیست اما به جرائت می‌توان گفت که اگر موضوع کیفیت کلی خودرو بود، تاکنون یک محصول سالم از این نوع خودرو نداشتیم. این اتفاق صرفا در ایران هم نیفتاده و برخی کشورهای دیگر هم دیده شده است؛ بنابراین نمی‌توان اصل موضوع را رد کرد اما حادثه برای هر خودرویی ممکن است رخ دهد.
شایان ذکر است که بروز حادثه به دلیل نقص فنی در صنعت خودروسازی جهان امری پرتکرار است اما این اتفاق اخیر، به نوعی متفاوت از باقی بوده است؛ بارها پیش آمده که حتی در دنیا، خودروسازان با دور زدن استاندارد در برخی ایرادهای جزئی و...، موفق به شماره‌گذاری و عرضه محصول شده‌اند اما این ایراد و ضعف در جوش اکسل عقب، اتفاقی بی‌سابقه بوده و موردی قابل اغماض نبوده است.
در نهایت اما دوشنبه هفته جاری، گروه صنعتی مدیران‌خودرو اقدام به انتشار فراخوانی برای دارندگان خوردوی X55پرو کرد که براساس از تمامی صاحبان X55پرو از 18 اردیبهشت ماه تا ششم خردادماه (حتی در روزهای جمعه) با مراجعه به نمایندگی‌های مدیران‌خودرو، خودروی خود را به صورت رایگان مورد بررسی قرار دهند تا در صورت لزوم، اکسل عقب به صورت رایگان تعویض شود. 
سازمان ملی استاندارد: شماره‌گذاری X55پرو فعلا متوقف شود
به دنبال این موضوع، امروز (چهارشنبه)، سازمان ملی استاندارد در اطلاعیه‌ای نقص فنی X55 PRO را مورد تایید ندانسته و ضمن تعلیق اعتبار تایید نوع خودروی مذکور، توقف شماره‌گذاری آن را تا اطلاع ثانوی ضروری دانسته است.
در اطلاعیه مذکور آمده است:
"به علت وجود نقص فنی در برخی از خودروهای مدل X55 پرو تولیدی شرکت مدیران‌خودرو، تا اطلاع ثانوی شماره‌گذاری این خودرو متوقف می‌شود.
بر همین اساس،‌ مهدی انگورج-مدیرکل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق صنایع، حمل‌ونقل و ماشین‌آلات سازمان ملی استاندارد ایران- در نامه‌ای به پلیس راهور ناجا اعلام کرده است: برابر بررسی‌های فنی به عمل آمده و با توجه به مفاد استاندارد ملی ایران به شماره 6924 در خصوص وجود نقص ایمنی بحرانی، ضمن تعلیق اعتبار تایید نوع خودروی مذکور، ضروری است شماره‌گذاری آن متوقف شود."

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1155344/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دقیقه‌های نفس‌گیر/برای سیدابراهیم رئیسی/رابطه ثبات بازار و امنیت روانی

چالشی به اسم «الگو»

هیچ وامی درقالب رونق تولید پرداخت نشد/بخش خصوصی شریک راهبردی دولت است نه پیمانکارش!

روزنامه‌های اقتصادی دوشنبه 31 اردیبهشت

مینی‌سریال «در انتهای شب» در شبکه نمایش خانگی

برپایی مراسم یادبود زهرا خوشکام

نمایش «جاده» فلینی در سینماتک خانه سینما

درگذشت استاد بزرگ کاشی‌کاری در 94سالگی

سنگ بزرگ انیمیشن‌سازی در ایران

احیای 395 واحد راکد تولیدی و صنعتی استان مازندران

نبود سرمایه در گردش، تولید در گلستان را ضعیف کرده است

ثبت 1120 شکایت از صنایع و مشاغل آلاینده در شیراز

چالش والدین در استفاده کودکان از هوش مصنوعی

تجربه هفته کاری 4 روزه در ایسلند

چهار گام تا رفع بی‏‏‌انگیزگی در محیط کار

روایت خرید کشتی و تشکیل بحریه (نیروی دریایی)

بلیت استقلال، پنج برابر نساجی!

دو بازی پایانی بدون VAR

آخرین تانگو برابر دیوار

سنگین‌ترین غرامت قطر

خوش به حالتان که نیسـتید !

دستور رئیس‌جمهور برای تدوین طرح حمایتی از فعالان فضای مجازی

ریسک‌های هوش مصنوعی «بینگ» بلای جان مایکروسافت شد

اینترنت کوانتومی در راه است

واردات 900 میلیون دلار موبایل لوکس در سال 1402

مجوز تملک 33 درصدی بانک اقتصاد نوین اخذ شد

شورای سیاستگذاری اطلاع‌رسانی صنعت بیمه راه‌اندازی خواهد شد

ذخیره‌‌‌سازی انرژی مبتنی بر باتری

کارنامه پسا 1400 «تجارت»

زنجیره فولاد - 1403/02/31

بازار فولاد - 1403/02/31

بازار آتی - 1403/02/31

رکوردشکنی تاریخی در بازار فلز سرخ

رشد یکپارچه قیمت پتروشیمی‌ها

رصدخانه ملی رفاه افتتاح شد

انتشار فهرست اقلام کالاهای دریافت‌کننده ارز در سال1402

مکانیسم اثرگذاری انتظارات بر تورم ترجیحی

اعلام حقوق ورودی خودروهای برقی و هیبریدی

نقشه راه جدید اسقاط خودرو

رونمایی از ارزبگیران نیمایی خودرو

ورود کانادا به جدال تعرفه خودرویی

انتقال گاز ترکمنستان به ترکیه

خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی تبریز - ارومیه

یک‏‏‏‏‌ بام و دو هوای گازی غرب

تامین کالاهای خصوصی، به بخش‌های خصوصی واگذار شود

قطر به‌مثابه یک« قدرت عاریه‌ای»

تئوری‌های توطئه شهروندان پاکستانی

مظنه آپارتمان «سن‌‌‌دار» در منطقه 5 تهران

75 ساختمان مشابه پلاسکو و متروپل در تهران

خلاف طرح تفصیلی تهران عمل می‌‌‌شود

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی