بازار آریا

آخرين مطالب

ناپدید شدن محافظه‌کاران کلاسیک اقتصاد ايران

  بزرگنمايي:

بازار آریا - دنیای اقتصاد : جردن باردلا، 28ساله، چهره جدید راست افراطی در فرانسه است. او که سنجیده، تمیز و بزرگ‌شده در حومه شمالی پاریس است، سخنرانی‌های خود را با اشاره به ویکتور هوگو مزین می‌کند و معتقد است که «هیچ کشوری با انکار یا شرمساری خود موفق نمی‌شود.» به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، این عبارت، در تظاهرات اخیر در شهر مونت‌بلیارد در شرق، در میان جیغ و دادهای کر کننده که فریاد می‌زدند «جردن! جردن!» شنیده شد؛ جمعیتی که ساعت‌ها برای دیدن او صف کشیده بودند.باردلا که پسر یکی از مهاجران ایتالیایی است و کالج را ترک کرده است، در 16سالگی به حزب جبهه ملی (یا تجمع ملی امروزی) پیوست و تحت حمایت مارین لوپن، نامزد همیشگی راست‌گرایان افراطی فرانسه قرار گرفت. او با لحن میانه‌رو، مظهر عادی‌سازی حزبی است که زمانی تهدیدی شبه‌فاشیستی برای جمهوری تلقی می‌شد.
در سراسر اروپا، راست افراطی در حال تبدیل شدن به «راست» است، بدون هیچ پیام قانع‌کننده‌ای از سوی احزاب محافظه‌کار سنتی.اگر پس‌کلمه «افراطی» در راست به معنای تشدید در عملکرد راست‌گرایانه است، این روزها به یک نام اشتباه تبدیل شده است. این روزها بیشتر احزاب راست، دیدگاه‌های ضد مهاجرتی دارند. آنها در حالی که از ویژگی‌های دموکراسی غربی بهره می‌برند، در حال فروپاشاندن این ویژگی‌ها هستند.
در ایتالیا، جورجیا ملونی، نخست‌وزیر که ریشه‌های سیاسی در یک حزب نئوفاشیست دارد، اکنون راست‌گراترین دولت ایتالیا از زمان موسولینی را رهبری می‌کند. در سوئد، دولت راست میانه برای اکثریت پارلمانی خود به دموکرات‌های سوئد وابسته است که به سرعت در حال رشد هستند. اینها حزب دیگری با منشأ نئونازی هستند. در هلند، گیرت ویلدرز که مهاجران مراکشی را «تفاله» خوانده است، در انتخابات ملی در ماه نوامبر با حزب خود به نام آزادی پیروز شد و احزاب راست‌میانه در آنجا توافق کردند که با او برای تشکیل ائتلاف حکومتی مذاکره کنند.
در فرانسه، باردلا، به‌عنوان رئیس تجمع ملی، کمپین حزب خود را برای انتخابات ژوئن به پارلمان اروپا رهبری می‌کند. هر چند این، نهادی نسبتا ناتوان در میان کشورهای بلوک است، اما هنوز به‌دلیل اینکه تنها نهاد منتخب مستقیم در میان تمام نمایندگان اروپایی‌ها بوده، بسیار مهم است.ناظران می‌گویند دقیقا به این دلیل که این پارلمان نسبتا ضعیف است، از این انتخابات به‌عنوان معیاری برای سنجش احساسات مردمی مهارنشده یاد می‌شود؛ جایی که رای‌دهندگان با آرای خود نارضایتی‌شان را از سیاستمداران اروپایی نشان می‌دهند.امسال خیزش موج راست‌افراطی در سراسر این قاره چشمگیر به نظر می‌رسد. آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اجتماع ملی با برتری آشکار، حدود 31درصد از آرا را در فرانسه به خود اختصاص می‌دهد؛ درحالی‌که ائتلاف رنسانس میانه‌رو امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، حدود 16درصد آرا را به خود اختصاص داده است.
طبق رتبه‌بندی اخیر در روزنامه ژورنال دو دیمانش، باردلا در میان 50 «شخصیت مورد علاقه» سیاستمداران فرانسه قرار گرفته است.نتیجه این است که احزاب ضد مهاجر ممکن است یک‌چهارم کرسی‌های پارلمان اروپا با 720کرسی را به‌دست آورند. این امر می‌تواند منجر به سخت‌تر شدن مقررات مهاجرت در سراسر اروپا، خصومت با اصلاحات زیست‌محیطی و فشار برای پذیرش بیشتر ولادیمیر وی.پوتین، رئیس‌جمهور روسیه شود. برای فرانسه، این به آن معناست که حزبی که ملی‌گرا، بیگانه‌هراس و اسلام‌هراس است، ممکن است تقویت شود و برای حضور در مناصب عالی مشروعیت پیدا کند؛ به‌گونه‌ای‌که حتی یک دهه پیش چنین امری غیرقابل تصور بود.فرانسه پیش‌تر جناح راست‌افراطی خود را «سد سخت» می‌نامید.
--> اخبار مرتبط واکنش روسیه و فرانسه به اعلام استعفای نخست وزیر انگلیس رد درخواست اوکراین از سوی اسرائیل/ ایران: اوکراین سندی دارد رو کند دوئل مادام لوپن با جریان اصلی شوک انتخاباتی در فرانسه امانوئل نرم‌خو شده است

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1154748/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معامله بزرگ تهران و واشنگتن؟

مبل‌فروش متخلف در اردبیل جریمه شد

خروج بانک‌ها از بنگاهداری سرعت می‌گیرد؟

70 نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان بوشهر برگزار شد

گزارش اقتصادی سفیر ایران در قطر به امیر عبداللهیان

سفیر ایران در قطر با امیرعبداللهیان دیدار کرد

زهرا خوشکام به خاک سپرده شد

نمایش فیلم تئاتر «همیلتون» در خانه هنرمندان

موسیقی در اولویت نیست

هشدار فورد کاپولا درباره آینده آمریکا

کارزار نیم‌همتی کتاب

قهرمانی تکواندو در آسیا

دستمال کاغذی رکوردشکن مسی

برای اسمت بجنگ!

قول ‌شرف؛ یعنی چه؟

چرا اشکان را دوست داریم؟

بزرگ‌ترین مانع صادرات لوازم خانگی ایران

بازار لوازم خانگی در بحران

شکست تحریم با «فولاد نی‏‏‌ریز»

عوارض شهرداری‏‏‌ها مقابل رونق مسکن

سقوط کالای استراتژیک صادراتی ایران

اشتغال 162هزار نفری تهرانی‌ها در سال 1402

فراری، فراری از توربو شارژ

کنایه پوتین به اقدام تعرفه‌ای آمریکا

کانادا تعرفه خودروهای چینی را افزایش می‌دهد

کارنامه تولید و فروش خودرو و قطعه‌ در فروردین

شکستن رکورد واردات ال‌‌‌‌‌ان‌‌‌‌‌جی در چین

نفت روسیه همچنان به انگلیس می‌رود

تولید روزانه 3.3میلیون بشکه‌‌‌‌‌ای نفت

خواب روس‌ها برای بازار انرژی چین

نمونه‌‌‌ای از موفقیت سیاست‌‌‌های غیرقیمتی در حوزه‌‌ تخصیص سوخت دیزلی

6 دست‏‌انداز واردکننده‏‌های مواد اولیه شیمیایی

راهبرد ورود بخش خصوصی به نفت و گاز

جنگ ستارگان تمام‌عیار

اجاره‌بهای آپارتمان 100 مترمربعی در اصفهان

بازار - 1403/02/30

چراغ سبز انتخابات آمریکا به طلا

3 توافق جدید طلافروشان با وزارت صمت

چینش ETF بر اساس بیشترین تغییر مالکیت - 1403/02/30

جزر و مد تجارت آبی

بازار سهام - 1403/02/30

مثبت شکننده برای بورس

سهامداران در برزخ

عدلیه - 1403/02/30

بهارستان - 1403/02/30

راهبرد - 1403/02/30

ساختمان سفید - 1403/02/30

روزهای تاریک مشهد

موافقان و مخالفان تفکیک چه می‌گویند؟

حذف خرده‏‏‌فروشان با بورس انرژی

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی