بازار آریا

آخرين مطالب

حرکت هماهنگ اجزای اکوسیستم اقتصادی، توسعه را ممکن می‌کند اقتصاد ايران

  بزرگنمايي:

بازار آریا - دنیای اقتصاد : معاون کمیسیون‌‌‌ها، مجامع و شوراهای اتاق ایران در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌‌‌های صادراتی گفت: برای توسعه اقتصادی باید تمام اجزای اکوسیستم اقتصادی کشور هماهنگ و دقیق حرکت کنند، چراکه این اجزا در ارتباط مستقیم با هم قرار دارند.
علی چاغروند در حاشیه برگزاری ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌‌‌های صادراتی ایران (ایران‌‌‌اکسپو) در گفت‌‌‌وگو با اتاق ایران آنلاین، افزود: اگر بخواهیم نگاه واقعی به سیستم اقتصاد و تجارت خارجی داشته باشیم باید مانند یک اکوسیستم، تمام اجزای آن را در نظر بگیریم. به بیان دیگر، زمانی‌‌‌که درباره صادرات صحبت می‌‌‌کنیم باید این موضوع را در نظر بگیریم که آیا استراتژی توسعه صنعتی مناسبی در کشور وجود دارد. او معتقد است: شرط لازم برای ورود به بازارهای بین‌المللی، از یکسو تولید مبتنی بر صادرات و از سوی دیگر، دسترسی به زنجیره ارزش جهانی است. به طور کلی باید پیچیدگی اقتصادی ایران به سطحی برسد که بتوان وارد زنجیره ارزش جهانی شد.
رئیس ستاد اکسپو اتاق ایران اظهار کرد: اگر مروری بر مطالعات تطبیقی داشته باشیم، متوجه می‌‌‌شویم که سایر کشورها مانند ترکیه که اقتصادی نزدیک به ایران دارند، از لحاظ پیچیدگی و همچنین دسترسی به شبکه زنجیره ارزش جهانی شرایط بهتری دارند. بنابراین ابتدا باید توجه ویژه‌ای به استراتژی توسعه صنعتی و پیچیدگی اقتصادی داشته باشیم و در نهایت باید به بازارهای جهانی دسترسی پیدا کنیم. چاغروند افزود: در این شرایط که صادرکنندگان با چالش‌‌‌های متعددی در دسترسی به بازارهای جهانی روبه‌‌‌رو هستند، قوانین و مقررات خلق‌‌‌الساعه موجب شده مشتریان خود را از دست بدهند. در حقیقت صادرکنندگان با تلاش فراوان و به‌رغم موانع موجود، سعی می‌کنند به بازارهای جهانی دسترسی پیدا کنند؛ اما ناگهان با یک قانون تمام تلاش‌‌‌های آنها شکست می‌‌‌خورد. معاون کمیسیون‌‌‌ها، مجامع و شوراهای اتاق ایران، تاکید کرد: در ابتدا باید تولید باکیفیت در سطح جهانی داشته باشیم تا برند خود را ارائه دهیم و در بازارهای جهانی بتوانیم رقابت کنیم. در گام بعدی و در زنجیره نهایی، ‌‌‌ نمایشگاه‌‌‌ها می‌‌‌توانند حوزه بازاریابی را برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان تقویت کنند. او یادآور شد: تمام اجزای این اکوسیستم باید به‌درستی فعالیت کنند تا شاهد افزایش صادرات کشور باشیم.
حضور منسجم اتاق ایران در ایران‌‌‌اکسپو
چاغروند درباره حضور قابل‌توجه اتاق ایران در نمایشگاه ایران‌‌‌اکسپو 2024، گفت: در قانون اتاق ایران به‌صراحت اشاره شده که اتاق باید در راستای توسعه تجارت خارجی مانند برگزاری نمایشگاه‌‌‌های صادراتی نقش‌‌‌آفرینی کند. بر این اساس، حضور منسجم و گسترده اتاق ایران در نمایشگاه ایران‌‌‌اکسپو 2024 در راستای تکالیف قانونی است که تاکنون انجام نشده بود. به نظر حضور گسترده اتاق ایران در نمایشگاه امسال اتفاق خوبی است.
رئیس ستاد اکسپو اتاق ایران ادامه داد: اتاق ایران دارای شبکه گسترده‌‌‌ای از اتاق‌‌‌های مشترک، اتاق‌‌‌های استانی و تشکل‌های اقتصادی است که سعی کردیم در نمایشگاه امسال حاضر شوند تا بتوانیم با تلاش تمامی ذی‌نفعان و ارکان اتاق به تقویت شبکه‌‌‌سازی و بازاریابی قوی برای ورود درست به بازارهای جهانی دست پیدا کنیم.
او با بیان اینکه می‌‌‌توان از ظرفیت اتاق‌‌‌های استانی در مرزهای کشورهای همسایه برای تسهیل در امور گمرکی بهره برد، تصریح کرد: علاوه بر اتاق‌‌‌های استانی، تشکل‌های اقتصادی به صورت تخصصی به مسائل می‌‌‌پردازند. بنابراین با کنار قرار دادن همه ارکان و ظرفیت‌‌‌های اتاق ایران، می‌‌‌توان شرایطی را مهیا کرد که بخش خصوصی ایران ارتباط عمیقی با بخش خصوصی کشورهای هدف برقرار کند و در نهایت به افزایش پیچیدگی اقتصاد کشور بینجامد. براساس اظهارات چاغروند باید در نظر داشته باشیم که سایر کشورها آزادی اقتصادی بیشتری نسبت به ایران دارند و بخش خصوصی در آنها نقش کلیدی ایفا می‌کند. بنابراین ارتباط موثر با اتاق‌‌‌های بازرگانی کشورهای هدف، موضوع مهمی است. او درباره ارزیابی نمایشگاه ایران‌‌‌اکسپو در دو روز اول تصریح کرد: بر اساس آمارها تا به امروز نسبت به سال قبل رشد خوبی را شاهد هستیم. به عنوان مثال در سال قبل حدود 1300تاجر خارجی در نمایشگاه حاضر شدند که امسال این رقم به حدود 2هزار تاجر رسیده است.
معاون کمیسیون‌‌‌ها، مجامع و شوراهای اتاق ایران خاطرنشان کرد: نکته‌‌‌ای که باید در حوزه بازاریابی به آن توجه کنیم این است که تجمع این تعداد تاجر و بازرگان خارجی در یک برنامه چند روزه فرصت خوبی برای تجار ایرانی محسوب می‌شود. به عنوان اتاق ایران نیز سعی کردیم با تمام توان خود در این نمایشگاه حاضر شویم. از سوی دیگر، دولت هم سعی کرده است از مقامات عالی‌‌‌رتبه سایر کشورها دعوت کند. همچنین بالغ‌‌‌بر 10 تا 15اتاق بازرگانی از دیگر کشورها در سطح روسا و مقامات عالی‌‌‌رتبه در این نمایشگاه حاضر هستند که بسیار امیدوارکننده است.
--> اخبار مرتبط هر روز دو بخشنامه تجاری صادرشده است موانع پیش پای توسعه «فین‌تک‌ها» گفته‌ها افت رتبه صادراتی استان جزئیات تجارت خارجی 153 میلیارد دلاری ایران در سال 1402

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1153796/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

استاندار مرکزی: آیت‌الله رئیسی «هپکو» را از خاک ذلت بلند کرد

چند درصد از مردم ایران شاغل‌اند؟

سفر آیت الله رئیسی به مازندران برای جامعه ایثارگری منشا خیر و برکت بود

حمایت اقتصادی از بانوان و مادران خانه دار، عامل مهم تحقق جوانی جمعیت است

اعتبار مجوزهای الکترونیکی منقضی‌شده تمدید می‌شود

مصرف گاز ایران در اوج مصرف دو برابر کل اروپا است

قطار فوق‌العاده مشهد برای مراسم تشییع رئیس‌جمهوری

بررسی و گره‌گشایی مشکلات 30 بنگاه اقتصادی فارس

برقراری قطارهای فوق العاده تهران-مشهد

وزیر نفت امشب مهمان «گفت‌وگوی ویژه خبری» است

خاموشی ماینر‌های قاچاق دراصفهان

واردات 120 هزار تن برنج خارجی به کشور

فروش 71 کیلوگرم شمش طلا در بیست و هشتمین حراج مرکز مبادله

آیا کارت های بانکی حذف خواهند شد؟

بازی برد برد با کانون‌های وکلا

جهش مراودات تجاری در دولت سیزدهم

رایزنی مقام روسیه با معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه ایران

محصولات زنبور عسل معاف از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می‌شوند

کاسبی جدید با خودروهای برقی؛ 500 میلیون بده حواله آئودی بگیر!

اعلام برنامه‌های کاهش مصرف برق مشترکان در استان تهران

بسته حمایت قضایی از صنعت در هفته قوه قضاییه امسال قابل ارائه است

شهید رئیسی، سردار خنثی سازی تحریم

توسعه صادرات و واردات کالاهای استان فارس با کشور تایلند دنبال می شود

قیمت جهانی نفت نزولی شد

مصرف گاز ایران 6 برابر متوسط جهانی

وارداتی تازه نفس زیر یک میلیارد تومان

روسیه ممنوعیت صادرات بنزین را لغو می‌کند

پیام تسلیت مدیران ارشد صنعت نفت در پی شهادت خادم الرضا

شناسایی و بهره‌مندی از توانمندی استادان بخش روابط عمومی و ارتباطات

افزایش واردات نفت هند از روسیه به بالاترین سطح در 9 ماه اخیر

نگرانی درباره افت تقاضا قیمت نفت را کاهش داد

تدوین نظام‌نامه میراث صنعت نفت در دستور کار قرار گرفت

ابلاغ سند حکمرانی مبتنی بر هوش مصنوعی شرکت ملی نفت ایران

فروش بیش از 4 تن شمش طلا در مرکز مبادله

برگزاری آخرین نشست علنی مجلس یازدهم

قیمت جدید محصولات سایپا در خرداد 1403 اعلام شد

اصلاحات اقتصادی رئیسی

دانش‌آموزان در انتظار برنامه جدید امتحانات باشند

کشف بیش از 5 هزار ثوب البسه قاچاق در جنوب پایتخت

دستگیری 2 دلال ارزی در اصفهان

نرخ بیکاری کاهش شد

پیام تسلیت مدیر عامل صندوق قرض الحسنه شاهد به مناسبت شهادت رئیس محترم جمهور و همراهان ایشان

پیام تسلیت رئیس دانشگاه شاهد به مناسبت عروج شهادت گونه آیت‌الله رئیسی و همراهانش

قیمت خودرو در اولین روز خرداد؛ بازار به تعطیلی رفت؟

مفاسد اقتصادی خط قرمز شهید رئیسی بود

پیگیری توسعه صادرات و واردات کالا‌های فارس با تایلند

ثبت رکورد کاهش 14.8 درصدی رشد نقدینگی در دولت سیزدهم

خون شهدا برکت راه نظام و بدرقه راه مسئولان است

خدمت به مردم ایران در منطقه ویژه پارس بی‌وقفه ادامه دارد

جلسه شورای معاونین بنیاد استان زنجان برگزار شد

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی