بازار آریا

آخرين مطالب

تعلیق‌ها و بازداشت‌های سریالی ادامه دارد

پردیس دانشگاه کلمبیا در تصرف دانشجویان اقتصاد ايران

  بزرگنمايي:

بازار آریا - دنیای‌اقتصاد : معترضان بامداد روز سه‌شنبه ساختمانی را در پردیس اصلی کلمبیا اشغال کردند و تنش‌ها را در دانشگاه پس از هفته‌ها اعتصاب، اردوها و تجمعات در فضای باز توسط تظاهرات‌کنندگان طرفدار فلسطین که به تعلیق و بیش از صدها بازداشت انجامید، تشدید کردند. به گزارش نیویورک تایمز، سالن همیلتون، ساختمانی با سابقه تصرف دانشجویان، اندکی پس از آنکه تظاهرات‌کنندگان در اطراف محوطه دانشگاه منهتن با شعارهای «فلسطین آزاده» راهپیمایی کردند، تصرف شد. ساعاتی قبل، مدیران شروع به تعلیق دانشجویانی که از ترک حیاط خودداری می‌کردند، کرده بودند. دانشگاه افراد را تشویق کرد که روز سه‌شنبه به محوطه دانشگاه نیایند. تشدید تنش مشابهی در تظاهرات حامی فلسطین در دانشگاه‌های سواحل غربی دوشنبه‌شب رخ داد. در دانشگاه پلی‌تکنیک ایالتی کالیفرنیا، هومبولت، پلیس درحالی‌که معترضان، سالن زیمنس را به مدت بیش از یک هفته در اختیار خود نگه داشتند، دستگیر کرد. در دانشگاه ایالتی پورتلند در اورگان، دانشجویان یک کتابخانه را تصرف کردند.
همچنین الجزیره گزارش داد که پلیس ایالات متحده با دانشجویان دانشگاهی در شهر آستین تگزاس درگیر شد و ده‌ها نفر را در حین متلاشی کردن کارزار اعتراضی که برای اعتراض به جنگ اسرائیل علیه غزه ایجاد شده بود، دستگیر کرد. به گزارش الجزیره، دستگیری‌ها در دانشگاه آستین‌تگزاس در روز دوشنبه در حالی صورت گرفت که دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک نیز پس از سرپیچی از اولتیماتوم برای متفرق شدن، شروع به تعلیق دانشجویان کرد. معترضان از دانشگاه‌های خود می‌خواهند روابط خود را با اسرائیل قطع کنند؛ اسرائیلی که به گفته برخی کارشناسان سازمان ملل در حال نسل‌کشی علیه فلسطینیان در غزه است.
نیروهای اسرائیلی از 7اکتبر، زمانی که نیروهای حماس حملات بی‌سابقه‌ای را در جنوب اسرائیل انجام دادند، در حملات تلافی‌جویانه، دست‌کم موجب جان باختن بیش از 34هزار نفر شده‌اند. تظاهرات دانشجویان سراسر ایالات متحده را به هم ریخته است و با پایان یافتن روزهای پایانی کلاس‌ها، تعداد بازداشت‌شدگان به 1000نفر نزدیک می‌شود. در آستین، یک وکیل گفت که حداقل 40تظاهرات‌کننده روز دوشنبه به اتهام تجاوز و اخلال در نظم دانشگاه‌ها دستگیر شدند. به گفته شاهدان، برخی از آنها توسط افسران ضدشورش که حدود 100معترض نشسته را محاصره کرده بودند، کشان‌کشان با خود بردند. گروه دیگری از تظاهرات‌کنندگان، پلیس و یک ون پر از بازداشت‌شدگان را بین ساختمان‌ها به دام انداختند و سعی داشتند که بازداشتی‌ها را آزاد کنند، در مقابل آنها ماموران را واداشتند که از اسپری‌های فلفل و نارنجک صوتی برای پاک‌سازی جمعیت استفاده کنند. گفته می‌شود این شدیدترین رویارویی در میان سایر دانشگاه‌های آمریکا است که در مرکز ایالت تگزاس صورت گرفت؛ جایی که میزبان 53000دانشجو است.
گفته می‌شود 50دانشجو در آستین دستگیر شده‌اند. این دانشگاه اواخر روز دوشنبه بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که بسیاری از معترضان روز دوشنبه به مدرسه وابسته نیستند و اردو زدن در محوطه دانشگاه ممنوع است. این مدرسه همچنین ادعا کرد که برخی از تظاهرات‌کنندگان با کارکنان دانشگاه «دعوای فیزیکی و لفظی» داشتند که باعث شد مقامات از مجریان قانون دعوت کنند. هایدی ژو کاسترو، خبرنگار الجزیره که از آستین گزارش می‌دهد، این درگیری‌ها را «رویداد فوق‌العاده‌ای» توصیف کرد. در اوج درگیری‌ها برخی از نمایندگان نیز در بین دانشجویان حاضر شدند، از جمله ایلهان عمر، نماینده اصالتا اهل سومالی مجلس نمایندگان که در دانشگاه کلمبیا حاضر شد و از معترضان طرفدار فلسطین حمایت کرد. ایلهان عمر، یکی از صداهای برجسته طرفدار فلسطین در کنگره، این استدلال را که اعتراضات یهودی‌ستیزانه است، رد و اشاره کرد که بسیاری از شرکت‌کنندگان یهودی بودند.
او گفت: «همه بچه‌های یهودی باید ایمن نگه داشته شوند، فرقی نمی‌کند از کدام طرف باشند؛ ضد نسل‌کشی یا همراه اسرائیل.» البته او طرفداران اسرائیل را حامی نسل‌کشی دانست و ولوله‌ای در میان آمریکایی‌ها به راه انداخت؛ چراکه مخالفان این اعتراضات چپ‌ها را متهم به یهودی‌ستیزی می‌کنند. ایلهان عمر یک دموکرات و یکی از دو زن مسلمان در مجلس است و با تایید جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، انتخاب شد. خاخام دیوید ولپ، محقق مدعو در مدرسه الهیات هاروارد که پس از درگیر شدن دانشگاه در تظاهرات علیه اسرائیل استعفا کرد، گفت: «این عبارت نفرت‌انگیز است.» وولپ که در حال عبور از یک تجمع دانشجویی در هاروارد بود، درحالی‌که با تلفن همراه خود صحبت می‌کرد، گفت: «من کسی را نمی‌شناسم که طرفدار نسل‌کشی باشد.»
--> اخبار مرتبط تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه مک‌گیل/ زنجیره اتحاد برپا شد بازداشت و تعلیق حامیان فلسطین در آمریکا/ برچیدن چادرهای مخالفان اسرائیل در محوطه دانشگاه کلمبیا قانون جدید هوش مصنوعی در اروپا غزه، شکاف میان دولت و ملت را زیاد کرد آواز همدردی با غزه با تک‏نوازی ایرلند

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1153795/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

محصولات زنبور عسل معاف از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می‌شوند

کاسبی جدید با خودروهای برقی؛ 500 میلیون بده حواله آئودی بگیر!

اعلام برنامه‌های کاهش مصرف برق مشترکان در استان تهران

بسته حمایت قضایی از صنعت در هفته قوه قضاییه امسال قابل ارائه است

شهید رئیسی، سردار خنثی سازی تحریم

توسعه صادرات و واردات کالاهای استان فارس با کشور تایلند دنبال می شود

قیمت جهانی نفت نزولی شد

مصرف گاز ایران 6 برابر متوسط جهانی

وارداتی تازه نفس زیر یک میلیارد تومان

روسیه ممنوعیت صادرات بنزین را لغو می‌کند

پیام تسلیت مدیران ارشد صنعت نفت در پی شهادت خادم الرضا

شناسایی و بهره‌مندی از توانمندی استادان بخش روابط عمومی و ارتباطات

افزایش واردات نفت هند از روسیه به بالاترین سطح در 9 ماه اخیر

نگرانی درباره افت تقاضا قیمت نفت را کاهش داد

تدوین نظام‌نامه میراث صنعت نفت در دستور کار قرار گرفت

ابلاغ سند حکمرانی مبتنی بر هوش مصنوعی شرکت ملی نفت ایران

فروش بیش از 4 تن شمش طلا در مرکز مبادله

برگزاری آخرین نشست علنی مجلس یازدهم

قیمت جدید محصولات سایپا در خرداد 1403 اعلام شد

اصلاحات اقتصادی رئیسی

دانش‌آموزان در انتظار برنامه جدید امتحانات باشند

کشف بیش از 5 هزار ثوب البسه قاچاق در جنوب پایتخت

دستگیری 2 دلال ارزی در اصفهان

نرخ بیکاری کاهش شد

پیام تسلیت مدیر عامل صندوق قرض الحسنه شاهد به مناسبت شهادت رئیس محترم جمهور و همراهان ایشان

پیام تسلیت رئیس دانشگاه شاهد به مناسبت عروج شهادت گونه آیت‌الله رئیسی و همراهانش

قیمت خودرو در اولین روز خرداد؛ بازار به تعطیلی رفت؟

مفاسد اقتصادی خط قرمز شهید رئیسی بود

پیگیری توسعه صادرات و واردات کالا‌های فارس با تایلند

ثبت رکورد کاهش 14.8 درصدی رشد نقدینگی در دولت سیزدهم

خون شهدا برکت راه نظام و بدرقه راه مسئولان است

خدمت به مردم ایران در منطقه ویژه پارس بی‌وقفه ادامه دارد

جلسه شورای معاونین بنیاد استان زنجان برگزار شد

اجتماع مردم شهید پرور استان البرز در سوگ شهادت سیدالشهدای خدمت سید ابراهیم رئیسی

دلار به کانال 56 هزار تومان بازگشت

یارانه نقدی 4 برابر شد

بورس مثبت شد

کشف بیش از یک تن مواد خوراکی غیرمجاز و انواع کالای قاچاق

توسعه و اشتغال؛ثمره1000روز خدمت

برگزاری مراسم سوگواری شهید آیت‌الله ابراهیم رییسی در بانک دی

اعتبار گواهی‌نامه سیستم مدیریت انرژی شرکت انتقال گاز ایران تمدید شد

روسیه بزرگ‌ترین عرضه‌کننده نفت به چین در ماه آوریل شد

توئیت وزیر نفت در پی شهادت خادم صادق، مخلص و خستگی‌ناپذیر ملت

قیمت خودروی برقی وارداتی اعلام شد

پیام رئیس قوه قضائیه در پی شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی

پیام تسلیت رییس مرکز حراست در پی عروج شهادت گونه آیت‌الله رییسی و همراهانش

حضور صفری در نشست سازمان همکاری شانگهای در فقدان وزیر خارجه شهید

یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به ایران در آغاز نشست وزیران خارجه شانگهای

قیمت طلا، سکه و ارز اول خرداد 1403؛ سکه به مرز حساس قیمتی رسید

پیام تسلیت ریاست مرکز حراست در پی عروج شهادت گونه آیت‌الله رییسی و همراهانش

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی