بازار آریا

آخرين مطالب

گلایه نرجس سلیمانی از وعده‌‌های شهرداری اقتصاد ايران

گلایه نرجس سلیمانی از وعده‌‌های شهرداری
  بزرگنمايي:

بازار آریا - رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در جلسه دیروز شورا، از وعده‌‌های عمل نشده شهرداری، گلایه کرد. به گزارش «ایسنا»، نرجس سلیمانی، گفت: در مورد واردات وسایل حمل‌ونقل عمومی وعده‌های زیادی شنیدیم و عملا اتفاق خاصی نیفتاد. مدیریت شهری در حوزه اجرایی با تک ماده نیز به نمره حداقلی نمی‌رسد؛ البته زمان محدودی باقی مانده است. با مصاحبه‌های متعدد نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد و باید کار جهادی برای ماندگار کردن مدیریت شهری دوره ششم صورت بگیرد.
در همین جلسه، همچنین رئیس کمیسیون عمران وحمل‌ونقل شورای شهر تهران نیز اعلام کرد: جای تشکر دارد که عدد مسافران مترو به دو میلیون مسافر در روز رسیده است؛ اما از آنجا که اتوبوسرانی مکمل مترو است برای رسیدن به ظرفیت واقعی مترو نیازمند این هستیم تا شبکه‌‌های تکمیلی را از طریق ناوگان اتوبوسرانی کامل کنیم.
تشکری هاشمی با اشاره به اعتبارات شرکت متروی تهران گفت: تقریبا 2600 میلیارد تومان اعتبار سرمایه‌‌ای برای شرکت بهره‌‌برداری مترو تخصیص یافته؛ اما تا پایان سال گذشته 880 میلیارد تومان آن محقق شده بود و انتظار ما این است منابع به نحو شایسته مورد بهره‌‌برداری قرار گیرد البته دوستان در توجیه گفته‌‌اند که قراردادها بسته شده و انتظار ما این است که تا پایان سال مالی قراردادها به نتیجه برسد.
مسائل حل نشده متروی پرند
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران درخصوص موضوع ماده 12 و مبالغی که دولت باید از محل صرفه‌جویی در بنزین به شهرداری تهران بدهد، افزود: دولت مکلف است مبالغی را به شهرداری‌‌ها پرداخت کند و تا پیش از این دوره حدود 500 تا600 میلیارد تومان از سوی دولت پرداخت شده بود؛ اما در این دوره هنوز منابعی داده نشده است. وی همچنین با اشاره به عدم‌حل و فصل مسائل حقوقی شهرداری با دولت بر سر متروی پرند، گفت: چند مرتبه در صحن شورا خواهش کردم تا پیش از بهره‌‌برداری از خط پرند، مسائل حقوقی آن با دولت حل و فصل شود. در حال حاضر شهرداری تهران نیرو، امکانات، هزینه‌‌های نگهداشت و بهره‌‌برداری را برای مسیری پرداخت می‌کند که دولت صراحتا اذعان کرده است هیچ ارتباطی به شهرداری تهران ندارد و اکنون به‌رغم اینکه ماه‌‌ها از افتتاح این خط می‌‌گذرد؛ هنوز مسائل حقوقی آن باقی مانده‌‌اند.
تشکری هاشمی از سوی دیگر با انتقاد از ابهام در شرایط انعقاد قرارداد با طرف خارجی در حوزه اتوبوسرانی نیز هم گفت: هنوز متوجه نشده‌‌ایم در حوزه اتوبوسرانی در تهران با طرف خارجی قرارداد بسته‌‌ایم یا خیر؟ و باید صراحتا گفته شود اگر قراردادی بسته شده، برنامه زمان‌بندی آن به چه ترتیب و شکلی است و اگر هنوز منعقد نشده باید مشکلات آن گفته شود.
ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران هم با انتقاد از وعده‌های مکرر اما اجرا نشده در موضوع حمل‌ونقل شهری بر ضرورت رسیدگی به مطالبات شهروندان در رفع مشکلات استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند مترو و اتوبوس تاکید کرد. امانی، دیروز درباره آمار ارائه شده از سوی شهرداری درباره وضعیت حمل‌ونقل عمومی تهران گفت: درباره تعداد اتوبوس‌‌ها، همچنان آمارها متفاوت و متناقض است. اما خلاصه آنچه نوسازی و خریداری شده در حال حاضر دو‌هزار دستگاه برخط در حال خدمت‌‌‌‌رسانی به مردم هستند.یعنی یک‌چهارم نیاز شهر تهران. او تاکید کرد: مردم دادشان از تاخیر اتوبوس‌‌ها بلند است.همچنین، در جلسه روز گذشته شورای شهر تهران، رئیس کمیته نظارت شورا نیز از شهرداری خواست تا وعده‌‌هایی بدهد که متناسب با واقعیت و امکانات موجود باشد که منجر به ناامیدی شهروندان نشود.
مهدی اقراریان، گفت: چند بار تاکنون مطرح شده که سفر چین و قراردادهایی که طی آن منعقد شده برای ما شفاف نیست و این مورد پیچیده‌‌ای نیست و می‌توان در خصوص آن توضیح داد. پیش از این شهردار تهران در صحن شورا قول افزوده شدن 2500 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی را داده بود. اگر امروز این وعده محقق نشده؛ اشکالی ندارد و اگر به این جمع‌‌بندی رسیده‌‌اید که تا این لحظه 800 دستگاه اضافه شده است، می‌توانید با یک عذرخواهی از مردم و توضیح درباره علت عدم‌تحقق این وعده، مساله را حل کنید.
زاکانی: تولیدکننده تامین نکرده؛مشکل ما نیست
شهردار تهران، در ادامه این جلسه و پس از اظهارات و انتقادهای اعضای شورای شهر گفت: من در مورد چین باید توضیح دهم چرا که این موضوع مهم است و ما می‌‌خواهیم به کار مردم رسیدگی کنیم. علیرضا زاکانی افزود: در 12 سال دوره آقای قالیباف 1200 دستگاه اتوبوس خریداری شد و در چهار سال دوره اصلاحات 130 دستگاه. این در حالی است که در این دوره تا به امروز 826 دستگاه وارد شده و 271 دستگاه آن مربوط به دولت است. مابقی اتوبوس‌‌ها نیز در حال وارد شدن است. اگر اتوبوس خریدن راحت بود شهرداران مدام اتوبوس می‌‌خریدند. شهردار تهران با بیان اینکه امروز 2080 اتوبوس در خطوط فعال است، اضافه کرد: من از سوال ناراحت نمی‌‌شوم یک عمر سوال کردم و پاسخ شنیدم و امروز هم پاسخ می‌‌دهم. آنچه شورا برای ما مصوب کرد 5000 میلیارد تومان نقد و 2000 میلیارد تومان غیرنقد بود که هزینه تامین 2000 دستگاه اتوبوس است. ما قرارداد 5000 دستگاه اتوبوس را منعقد کردیم اما اینکه تولیدکننده تامین نکرده مشکل ما نیست. ما تسهیلات و منابع نقد و غیرنقد شرکت عقاب را تامین کرده‌‌ایم و عمده منابع شرکت اسنا نیز تامین شده است.
--> اخبار مرتبط تشویق پشت سد رکود بودجه 29 هزار و 200 میلیارد تومانی شهرداری تبریز تقدیم شورای شهر شد جزییات بازداشت یک عضوشورای شهر/ دو کارمند شهرداری هم دستگیر شدند دو کارمند شهرداری و یک عضو شورای این شهر بازداشت شدند واگذاری املاک شهرداری با قید زمان

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1153199/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیا جان رالز می‌تواند دموکراسی را نجات دهد؟

جلیلی: آینده روشنی را برای کشور متصور هستیم

روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه 25 اردیبهشت

روسیه در حال گذار اقتصادی است

پروفسور کلمه‌ها

درگذشت خواننده پیشگام موسیقی خراسان

کشورگشایی اسکار در جشن 100سالگی

اجرای ویژه «بیژن و منیژه» در تئاتر شهرزاد

برگزاری رویداد جوانی جمعیت در گلستان

تولید نسل جدید کاتالیست در پتروشیمی شازند

اجرای هفت طرح باغات مدرن در آذربایجان شرقی

نقطه ضعف درمانی هرمزگان

چرا کار برای غول‌‌‌های تکنولوژی دیگر شغل رویایی محسوب نمی‌شود؟

تحول فرهنگ کار پا به پای نسل جدید

آرتتا رکورد زد

سردار را نمی‌خواهند

رحمتی به جای آتیلا

جنگ سیاه!

طارمی و همان قاب آشنا !

امکان استفاده از چت‌جی‌پی‌تی در آی‌فون

کارمندان اپل‌استور اعتصاب می‌کنند

خالص‌ترین سیلیکون جهان تراشه یک‌میلیون کیوبیتی را توسعه می‌دهد

هوش مصنوعی تقلب را یاد گرفت

هوش مصنوعی به جست‌وجوهای اینترنتی می‌آید

دو نکته درباره «بنزین از متانول»

استراتژی بومی تقویت زنجیره

بانک سینا در مسیر مدرن

پنجمین مدیرعامل هلدینگ نفت و گاز پارسیان

استفاده از هوش‌مصنوعی مولد در معادن و صنایع معدنی

50 سال ‌سیاست توسعه‌پایدار‌معدن

زنجیره فولاد - 1403/02/25

بازار فولاد - 1403/02/25

بازار آتی - 1403/02/25

تداوم رشد قیمت نیکل

شمش فولاد خریدار نداشت

فرار مالیاتی 50 میلیاردی در اردبیل

اظهارات وزیر کار درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

اهمیت ارتباط بین بخش خصوصی و سیاستگذاران صنعت سلامت

جزئیات اصلاح قانون بیمه بیکاری

توسعه صنعت با کاهش مصرف سوخت برقی‌ها

رشد فروش جهانی ولوو

وعده خودرویی وزیر صمت

همکاری 700شرکت‌‌‌‌ دانش‌بنیان با وزارت نفت

آغاز 50 طرح جدید در صنعت نفت

ایران؛ دومین تولیدکننده سوخت مایع

کاهش تقاضای سوخت و افت بهای برنت

صادرات 2.5‌میلیارد دلاری دانش‌بنیان‌ها

پیشنهادهای اتاق برای جهش تجارت

شکست جدایی‌طلبان در کاتالونیا

بی‌اعتمادی فزاینده ارتش و انصاف

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی