بازار آریا

آخرين مطالب

بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه اقتصاد ايران

  بزرگنمايي:

بازار آریا - سازمان تامین‌اجتماعی : معاون خرید راهبردی اداره‌کل درمان غیرمستقیم سازمان تامین‌اجتماعی از اتصال داروخانه‌ها به سازمان بیمه‌ سلامت و فراهم‌شدن امکان بهره‌مندی بیماران خاص تحت پوشش تامین‌اجتماعی از خدمات صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در زمینه داروهای مورد تعهد این صندوق خبر داد.
فرهاد خدایی با اشاره به اینکه ارتباط الکترونیکی تامین‌اجتماعی‌ و بیمه سلامت، ارتباطی دائمی است و اطلاعات بیمارانی که تحت پوشش تامین‌اجتماعی و در دسته بیماران مشمول حمایت از صندوق بیماران خاص هستند، به‌صورت مستمر به بیمه سلامت ارسال می‌ شود، اظهار کرد: صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج، در دولت سیزدهم و در سازمان بیمه سلامت برای حمایت موثرتر از همه آحاد جامعه در برابر هزینه‌های بیماری‌های پرمخاطره و بیماری‌های مزمن تشکیل شده است. هرسال اعتبار مشخصی در بودجه برای حمایت از این بیماران پیش‌بینی می‌شود و در اختیار این صندوق قرار می‌گیرد. بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش تامین‌اجتماعی نیز با معرفی و ارائه اطلاعات از سوی این سازمان، علاوه بر خدمات درمانی تامین‌اجتماعی، مشمول حمایت‌های مورد تعهد صندوق یادشده و کاهش سهم فرانشیز پرداختی هستند.
او افزود: مهم‌ترین مشکل این بیماران که بیشترین مراجعات آنان را در پی دارد مربوط به هزینه‌های داروهای موردمصرف آنان است. تا پیش از این، بیماران خاص تحت پوشش تامین‌اجتماعی، بعد از تهیه داروهای تجویزی باید به واحدهای خسارات متفرقه مدیریت‌های درمان تامین‌اجتماعی در استان خود مراجعه می‌کردند تا مابه‌التفاوت سهم مورد تعهد این صندوق درباره داروهای مشمول را دریافت کنند. با جلسات و نشست‌های متعددی که میان تامین‌اجتماعی و بیمه سلامت برگزار شد در حال حاضر، ارتباط برخط داروخانه‌ها با سازمان بیمه سلامت برقرار شده است. به این ترتیب سهم موردتعهد صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در همان لحظه نسخه‌پیچی در داروخانه محاسبه و از فرانشیز پرداختی بیمه‌شده کسر می‌شود. درواقع دیگر نیازی به مراجعه حضوری این بیماران به واحدهای خسارات متفرقه نیست. درخصوص اتصال سایر مراکز پاراکلینیک مانند فیزیوتراپی، آزمایشگاه، سی‌تی‌اسکن،‌ام.آر.آی و... به این سامانه نیز هماهنگی‌ها و جلسات بین این دو سازمان هنور در حال پیگیری است.
معاون خرید راهبردی اداره‌کل درمان غیرمستقیم سازمان تامین‌اجتماعی افزود: بیماران خاص و صعب‌العلاج از این پس در هنگام مراجعه به داروخانه‌ها برای دریافت داروهای تجویزی، چنانچه داروی تجویزی برای آنان از داروهای مشمول حمایت صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج باشد، به‌صورت برخط و خودکار از حمایت این صندوق در زمینه فرانشیز دارو بهره‌مند خواهند شد و نیازی به اقدام خاصی از سوی این بیماران نیست.
او همچنین گفت: درباره بیماران مبتلا به بیماری‌های پرمخاطره مانند هموفیلی، تالاسمی،‌ ام.اس، سرطان، اوتیسم و بیماری‌های ژنتیک و برخی دیگر از بیماری‌ها، بهره‌مندی از حمایت صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج، منوط به تشکیل پرونده در مدیریت‌های درمان تامین‌اجتماعی استان‌ها است. درباره بیماری‌های مزمن دیابت و فشار خون نیز امکان نشان‌دار شدن بیماران به‌عنوان بیمار مشمول این حمایت‌ها، توسط پزشکان متخصص و در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک فراهم شده است.
دکتر خدایی درباره هزینه‌های بستری بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز گفت: طبق ابلاغ وزارت بهداشت و درمان، بیمارستان‌ها ملزم شده‌اند مقررات مربوط به حمایت‌های صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج را در سامانه مدیریت اطلاعات بیمارستانی (HIS) ثبت کنند. به این ترتیب در بیمارستان‌های طرف قرارداد بیمه‌های پایه، سهم این صندوق از هزینه‌های درمان بیمار به‌صورت برخط و خودکار محاسبه می‌شود. در بیمارستان‌های خصوصی غیرطرف قرارداد بیمه‌های پایه نیز این بیماران می‌توانند بعد از ترخیص و با ارائه اسناد و مدارک هزینه‌های بیمارستانی به واحدهای خسارات متفرقه، سهم صندوق یادشده را دریافت کنند.
گفتنی است طبق بند (ن) تبصره17 قانون بودجه1401 حمایت‌های ویژه‌ای برای بیماران خاص و صعب‌العلاج در نظر گرفته شده و صندوق ویژه‌ای برای حمایت از این بیماران در دولت سیزدهم تشکیل شده است. موضوع فعالیت این صندوق، فراهم‌آوردن زمینه تامین مالی بهینه داروها، تجهیزات پزشکی، کالاها و خدمات سلامت‌محور مرتبط با بیماری خاص و صعب‌العلاج مشتمل بر خدمات ارتقای سلامت، خدمات پیش‌گیرانه، خدمات تشخیصی و درمانی، خدمات بازتوانی و توانبخشی و مراقبت‌های دوره‌ای و تسکینی، خدمات پرستاری و درمان در منزل و نظایر آن است فهرست آن به تصویب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده‌است.
--> اخبار مرتبط هشدار به بیمه‌شدگان و بازنشستگان سازمان تامین‌اجتماعی پرداخت 30 هزار میلیارد ریال از مطالبات مراکز طرف قرارداد حمایت‌های صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج صیانت مالی از بیمه‌شدگان در تامین‌اجتماعی مساله درمان از اولویت‌های اول کشور است

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1152280/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/15

تأثیر توسعه شبکه‌ های حمل و نقل جاده‌ ای بر رونق اقتصادی ایران

نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود

خودرو شاهین امروز 15 اردیبهشت چند شد؟

تجارت 850 میلیون یورویی ایران و اتحادیه اروپا در 2 ماه

هشدار فرشاد مومنی به روسای قوا: تا کار به فاجعه نکشیده رویه‌ها را تغییر دهید

پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده

رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند؛ مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر کوتاهی کرد

اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده

مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست

پیش‌بینی صرافان از نرخ ارز در بازار

خبر ویژه برای متقاضیان خودرو‌های وارداتی؛ ثبت‌نام جدید وجود دارد؟

اگر می‌خواهید در طلا و سکه سرمایه‌گذاری کنید طلای فیزیکی نخرید / اینکه ما 8 نرخ ارز در کشور داریم کمونیستی است، شوروی با همین فرمول فروپاشید

واحد تولید آمونیاک سبز در بندرعباس احداث می‌شود

همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان

لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله

3 اپیزود از افزایش قیمت مسکن در کشور

توسعه پارس جنوبی روزانه 42 میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید

راه اندازی سامانه سوت زنی برای مشاوران املاک

مدیرعامل شرکت پتروایران منصوب شد

این میوه‌ها همچنان زیر 100 هزار تومان قیمت ندارند

به زبان ساده مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟

انتقاد عضو هیات مدیره انجمن فولاد از اتلاف گاز خانگی

رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزئی را کنار بگذارد

قدردانی مقاومت فلسطین از حمایت یمن از مردم غزه

مصوبه مهم دولت برای حقوق کارگران در 1403 تعیین تکلیف شد

با 350 میلیون دناپلاس سوار شوید

تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد

رکورد‌شکنی قیمت مس در سطح جهانی

استاندار همدان با همسر و فرزندان شهید شناسائی شده رنجنوش دیدار کرد

پیشنهاد خنده‌دار برای نجات اقتصادی بارسلونا!

از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم

خنده‌دارترین پیشنهاد برای نجات اقتصادی بارسلونا!

انسداد کارت بانکی این افراد از شنبه قطعی شد

پاسخ تند همتی به انتقاد خبرگزاری دولت/ دانشجوی سال اول اقتصاد هم فرق تورم نقطه‌به‌نقطه و تورم سالانه را می‌داند/ شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید ندانید

آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟

الزام دارندگان پروانۀ دفاتر پیشخوان خدمات دولت به دریافت شناسه یکتا

جبهه انقلاب با عبور از اختلافات جزیی، ایران قوی را بسازد

جبهه انقلاب با عبور از اختلافات جزئی، ایران قوی را بسازد

آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های ایفای تعهدات ارزی سال 1401 اعلام شد

تکریم معلم از واجبات الهی است

بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد

دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از اختصاص 10 همت برای کادر درمان خبر داد

لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور

مسئولان به وعده صادق اقتصادی خود عمل کنند

علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند

در جنگ اقتصادی و فرهنگی باید به آمادگی کامل برسیم

دولت گرفتاری اقتصادی مردم را کاهش دهد‌

ارتش یمن آغاز مرحله چهارم عملیات خود را اعلام کرد

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی