بازار آریا

آخرين مطالب

درس عبرتی برای حمل و نقل دریایی اقتصاد ايران

درس عبرتی برای حمل و نقل دریایی
  بزرگنمايي:

بازار آریا - دنیای اقتصاد : طی هفته‌های گذشته پس از واقعه ریزش پل بالتیمور، منابع مختلف ویژگی‌های طراحی حفاظتی تمامی پل بزرگ ایالات متحده را که از کانال‌های کشتیرانی منتهی به بزرگترین بنادر این کشور می‌گذرد، بررسی کرده‌اند.
در این قسمت «دنیای اقتصاد» بر اساس اظهارات ثبت‌شده مقامات محلی و بررسی مصاحبه‌های صورت گرفته با کارشناسان مهندسی سازه آمریکایی، تلاش کرده تا جمع‌بندی خلاصه‌ای از درس عبرت واقعه بالتیمور برای سایر سازه‌ها و پل‌ها داشته باشد. اگرچه همان‌طور که در گزارش نیویورک تایمز اشاره شده است اکثر پل‌های آمریکایی در برابر برخورد کشتی‌ها مکانیزم‌های دفاعی قوی‌تری نسبت به پل فرانسیس کی دارند، مانند سیستم‌های گلگیر قوی‌تر یا سازه‌های بتنی بزرگ‌تر که برای منحرف کردن کشتی‌ها طراحی شده‌اند. اما تعداد انگشت شماری از پل های دیگر، از جمله پل خلیج چساپیک، به گفته کارشناسان، دفاع کمتری دارند که به طور بالقوه آنها به هنگام عبور کشتی‌های کانتینری بزرگ در معرض خطر قرار می‌دهد.
طبق داده‌های فدرال آمریکا، اکثر پل‌ها، مانند پل بالتیمور، دارای نقاط «بحرانی شکستگی» هستند؛ به این معنی که اگر یک عنصر جدا شود، کل ساختار ممکن است سقوط کند. در واقعه پل فرانسیس کی بالتیمور پس از اینکه کشتی به یکی از خرک‌های اصلی پل کوبید، فرو ریخت.
به گزارش سی‌ان‌ان اکنون، مقامات آمریکایی در تلاش هستند تا خطری را که متوجه سایر پل‌هاست، ارزیابی کنند و پیش‌بینی کنند که آیا آنها از اتفاق تقریبا غیر قابل تصوری که برای پل بالتیمور پیش رخ داد، جان سالم به در خواهند برد یا خیر؟ برخی از آژانس ها قبلا در حال افزایش حجم دفاعی پل بودند و مقامات در دلاور و پنسیلوانیا ده‌ها میلیون دلار برای نصب سازه‌های بتنی جدید و جزایر صخره‌ای برای محافظت از پل‌ها در سراسر کانال کشتیرانی منتهی به بندر فیلادلفیا هزینه کردند.
در گزارش بی‌بی‌سی آمده است کارشناسان در مورد اینکه آیا هر نوع حفاظتی می‌تواند یک پل را از برخورد مستقیم با کشتی کانتینری به بزرگی دالی نجات دهد، اختلاف نظر دارند. اما آنها در این مورد اتفاق نظر دارند که ارزیابی مجدد ریسک و سرمایه‌گذاری در سیستم‌های دفاعی حداقل می‌تواند احتمال وقوع چنین فاجعه‌هایی را کاهش دهد.
این نوع از روش‌های حفاظتی از پل‌ها در سال‌های اخیر با بزرگ‌تر شدن اندازه کشتی‌های باری اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند؛ زیرا برخورد کشتی‌های بزرگ‌تر و سنگین‌تر، نیروی بیشتری را به همراه دارد و آسیب بیشتری وارد می‌کند. قبل از گسترش کانال پاناما در سال 2016، کشتی‌هایی به بزرگی دالی معمولا در بندرهای ساحل شرقی مانند بالتیمور تردد نمی‌کردند. چندین کارشناس به پل بازسازی شده Sunshine Skyway در خلیج تامپا به عنوان یک برجسته از نظر حفاظت اشاره کردند. سازه قدیمی این پل در سال 1980 پس از برخورد یک کشتی کانتینری به آن فروریخت و 35 نفر در این حادثه کشته شدند. برای پل جدید بازسازی‌شده که در سال 1987 افتتاح شد، مهندسان چندین پایه پل را با مجموعا 36 دلفین بزرگ محاصره کردند و پایه‌های دیگر را در جزایر حائل قابل توجهی قرار دادند.
اساسی‌ترین روش حفاظتی از پل‌ها، پایه‌های نگهدارنده پل با «گلگیر» است، سازه‌هایی که به پایه نگهدارنده پل متصل هستند و می‌توانند در برابر ضربه کشتی مقاومت کنند. به نظر می‌رسد اسناد و عکس‌ها نشان می‌دهند که پل فرانسیس کی بالتیمور قبل از فروریختن دارای گلگیرهای بتنی و چوبی بوده است.

بازار آریا

در کنار پل‌های دیگر «دلفین‌ها» را نصب کرده‌اند، سازه‌های دایره‌ای و معمولا بتنی که از پل جدا شده‌اند و می‌توانند کشتی‌ها را قبل از رسیدن به پل مسدود کنند. به عنوان مثال، پل‌های بزرگ نزدیک جکسونویل، فلوریدا، و موبایل، آلاباما، دارای دلفین‌های بزرگ بین اسکله‌های اصلی خود و کانال‌های حمل و نقل هستند.

بازار آریا

و در نهایت پل‌های دیگر توسط جزایر حائل محافظت می‌شوند. به عنوان مثال، پل آرتور راونل جونیور در چارلستون، کارولینای جنوبی، پایه‌های اصلی خود را دارد که توسط جزایر مصنوعی ساخته شده از توده های سنگی که تا 4000 پوند وزن دارند و از نیوفاندلند، کانادا حمل شده‌اند، احاطه شده است.
--> اخبار مرتبط پس‌لرزه شرکتی حادثه «بالتیمور»

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1150518/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ابتکار عمل یزدی‌ها برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تقدیر شد

بازگشت 1200 کارگر استان بوشهر به اشتغال

اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود

جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با مشارکت دستگاه‌ها امکان‌پذیر است

چرا نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی پایین است؟

برنامه وزارت نفت برای تبدیل متانول به بنزین

سیگنال منفی دولت به بورس

«دماوند انرژی» چراغ تولید 3 طرح پتروشیمی را روشن کرد

اکسپو سکوی پرتاب توسعه خراسان جنوبی

پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی

چرایی بدل شدن اردن به بخشی از سپردفاعی در خدمت صهیونیست‌ها

احساس امنیت، پایداری واحدهای اقتصادی را به‌دنبال دارد

بازگشت 497 واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید

هنرمندان صنایع دستی در اکسپو 2024/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری

مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها

تبدیل متانول به بنزین به‌جای صادرات آن

زمان حراج جدید سکه مشخص شد

جانباز 70درصد البرزی «محمدرضا دستافر» به خیل شهدا پیوست

کارمندان مالیات بیشتری دادند یا طلافروشان؟ (فیلم)

توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو

محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است

کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی

برگزاری میز تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا در سراسر کشور

مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست

شناسایی 723 فرصت سرمایه گذاری در مازندران

پایان شگرد گران‌فروشی «عجله» برای اسنپ و تپسی

تلمبه ESP چاه شماره 367 میدان اهواز در شرکت نفت و گاز کارون راه‌اندازی شد

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور

وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد

افزایش تولید روزانه 80 هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران

تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه

بانک‌های خصوصی در خدمت «خودی ها»!

تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری

شیراز میزبان اجلاس سراسری مدیران بیمه دی

«طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش» جایگزین 17 طرح پتروشیمی شدند

وعده صادق نتیجه همکاری جریان‌های علمی و دفاعی کشور بود

سینما بدون چهره کارگر ایرانی

مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لجبازی درست نیست

نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای 50 درصد است

بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند

کشف انبار احتکار برنج در خراسان جنوبی

احیای 497 واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال

رئیس کل اسبق بانک مرکزی: دولت از مردم عذرخواهی کند

بورس قرمز ماند

اکسپو فرصتی برای توسعه

معرفی 124 بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری

احداث سردخانه 2 هزار تنی در استان خراسان جنوبی

صدور 165 میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی