بازار آریا

آخرين مطالب

چرا پاریس از تل‌آویو حمایت می‌کند؟ اقتصاد ايران

چرا پاریس از تل‌آویو حمایت می‌کند؟
  بزرگنمايي:

بازار آریا - محمود فاضلی/تحلیلگر امور بین‎الملل به گفته دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، در زمان حمله تنبیهی ایران به اسرائیل، فرانسه در ردگیری و مقابله با پهپادها و موشک‎های شلیک‌شده از سوی ایران نقش فعالی داشته است. فرانسه نیز همانند دیگر قدرت‌های غربی، در خنثی‌سازی حمله تلافی‌جویانه ایران به کنسولگری خود در دمشق حضور و مشارکت «مهمی» داشته است. سخنگوی ارتش اسرائیل با اشاره به «فناوری بسیار خوب هواپیماها و رادارهای فرانسوی» تاکید کرده که فرانسوی‌ها در عملیات گشت هوایی مشارکت کرده‎اند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در روز نخست این درگیری از مشارکت فرانسه، انگلیس و آمریکا تشکر کرد.
«استفان سه ژورنه» وزیر امور خارجه فرانسه درگفت‌وگویی با شبکه2 تلویزیون فرانسه در توجیه این مطلب گفت: «ما در این زمینه مسوولیت خود را انجام دادیم؛ زیرا ما بازیگران امنیت منطقه هستیم. ما در امارات و اردن پایگاه هوایی داریم. حمله ایران نه فقط اسرائیل را زیر سوال برد، بلکه اقدامی علیه امنیت نیروهای ما بود و فضای هوایی شرکای عرب ما را هم تهدید می‌کرد.» او اذعان کرد که پاریس در حمایت از اسرائیل در مقابل حمله تنبیهی ایران مشارکت داشت؛ اما به جزئیات آن اشاره نکرد. به گفته وی ما مسوولیت‌های خود را اجرا می‌کنیم؛ زیرا جزو بازیگران در امنیت منطقه هستیم. فرانسه در اردن و امارات پایگاه‌های نظامی دارد.
روزنامه لوموند مدعی شده است: «ارتش فرانسه نقش دفاعی داشته و پهپادهای ایرانی را بر فراز اردن و عراق –که محل استقرار پایگاه‌های نظامی فرانسه است– ردگیری کرده است. بک منبع دیگر نظامی فرانسوی از این اقدام فرانسه در قالب «دفاع از خود» یاد کرده است. منبع نظامی دیگری به خبرگزاری فرانسه گفته است: «ما در نظارت و حفاظت از پایگاه‌هایی که در آنها نیرو و امکانات دفاعی مستقر کرده‌ایم، مشارکت داشتیم.»
«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه با اشاره به حمله تلافی‌جویانه ایران علیه اهدافی در سرزمین‌های اشغالی، این حملات را به‌شدت محکوم و اعلام کرد که پاریس به همراه شرکای خود برای کاهش تنش فعالیت می‌کند. فرانسه هر آنچه در توان دارد برای جلوگیری از شعله‌ور شدن آتش جنگ در خاورمیانه انجام می‌دهد. حمله جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل نظر به گستردگی بالای آن به‎منزله شکافی عمیق در خاورمیانه است. مکرون وضعیت امروز خاورمیانه را بسیار بی‌ثبات خواند و از اسرائیل خواست که برای جلوگیری از افزایش تنش‎ها پاسخ احتمالی خود را به ایران محدود کند.
او تاکید کرد که نباید گذاشت که در هر مرحله آستانه تازه‌ای پشت سر گذاشته شود. مکرون بار دیگر گفت که فرانسه به‌عنوان قدرت متعادل کننده دارای نقش در خاورمیانه است و به نقش خود عمل خواهد کرد. مکرون همچنین با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «من حمله بی‌سابقه ایران به اسرائیل را که تهدیدی برای بی‌ثبات کردن منطقه است، به‌شدت محکوم می‌کنم.» مکرون در این پیام بار دیگر دیدگاه‌های خود مبنی بر همبستگی با اسرائیلی‌ها و دلبستگی فرانسه به امنیت اسرائیل، شرکای پاریس و ثبات منطقه‌ای را تکرار کرد.
رئیس‌جمهور فرانسه در واکنش به حمله تنبیهی ایران علیه رژیم اسرائیل مدعی شد که تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران باید تشدید شود. ایران به جای هدف قرار دادن منافع اسرائیل به این رژیم حمله کرد و برای اولین‌بار این اقدام را از خاک خود صورت داد. جامعه بین‌الملل هر کاری را برای جلوگیری از تشدید درگیری انجام خواهد داد. او از اسرائیل خواست که از توسل به روش نظامی برای تلافی حمله ایران بپرهیزد.
رئیس‌جمهور فرانسه همچنین در مصاحبه‌ای به مناسبت «صد روز تا برگزاری بازی‌های المپیک پاریس» اعلام کرد که فرانسه به درخواست اردن در این زمینه ایفای نقش کرده است. ما در اردن پایگاهی هوایی داریم و فضای هوایی اردن مورد تجاوز قرار گرفته بود. باید هر اقدامی‌که لازم بود انجام می‌شد تا از شعله‌ور‌تر شدن تنش در منطقه جلوگیری شود. الان آمریکایی‌ها نقش بسیار مهمی برای محدود کردن اقدامات ایران دارند. ایران با تصمیم به حمله به اسرائیل از خاک خودش، باعث ایجاد شکاف بزرگ شده و فضایی ایجاد شده است که از نظر واکنش‎های احتمالی می‌تواند بسیار خطرناک باشد.»
وزیر امور خارجه فرانسه، از شهروندان این کشور خواست که از سفر به اسرائیل، ایران، لبنان و اراضی فلسطینی خودداری کنند. وی همچنین از خانواده‌های دیپلمات‌های فرانسه در ایران خواست که این کشور را ترک کنند. فرانسه همچنین ماموریت کارکنان این کشور را تا اطلاع ثانونی در اسرائیل، ایران و لبنان ممنوع اعلام کرد.
برای اولین‌بار ناو هواپیمابر شارل دو گل و چند ناو اسکورت، به مدت دو هفته در مانورهایی در دریای مدیترانه با همپیمانان فرانسه و تحت فرماندهی ناتو عملیات انجام خواهد داد. این ماموریت در فاصله زمانی 22آوریل تا 10مه2024 انجام می‌شود و Akila نام‌گذاری شده است. وزارت دفاع فرانسه این موضوع را تایید کرده که 18فروند هواپیمای رافال فرانسوی و 1200نیروی خدمه این ناو و ناوگروه‌های همراه آن در این ماموریت شرکت خواهند داشت. همچنین زیردریایی هسته‌ای تهاجمی (SNA) و یک کشتی سوخت‌رسان نیز در این رزمایش که ناوهای آمریکا، اسپانیا، یونان، ایتالیا و پرتغال در آن حاضرند، این رزمایش را همراهی خواهند کرد. هدف از این ماموریت، تقویت قابلیت همکاری و تعامل، تقویت موضع دفاعی و بازدارنده، مشارکت در امنیت جمعی و پشتیبانی از عملیات احتمالی در آینده برای ایجاد ثبات در منطقه خوانده شده است.
--> اخبار مرتبط بیانیه مشترک آمریکا، انگلیس و فرانسه درباره ایران/ به توافق بازگردید تصمیم جدید 3 کشور اروپایی علیه ایران/ بورل فاش کرد تروئیکای اروپایی خواستار حفظ تحریم‌های موشکی ضد ایران هستند جزئیات شکایت کانادا، انگلیس، اوکراین و سوئد از ایران درباره هواپیمای اوکراینی نتانیاهو: به اوکراین تسلیحات نمی‌دهیم تا سر از ایران در نیاورد

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1150489/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور

‏جزییات پرداخت ارز حجاج؛ ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد

زمان آغاز عرضه خودروهای وارداتی و برقی اعلام شد

تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت، امکانی جدید برای گوشی‌های ساخت ایران

پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی

اکسپو 2024، «نمایش امنیت» ایران

تفاوت بازار «وام مسکن» در ایران و آمریکا؛ چرا نسخه آمریکایی مفید است؟

اعتراض طلافروش ها به مقررات مالیاتی دولت؛ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است

مزایای واگذاری بازارگردانی به بورس و فرابورس

حکم جدید بابک زنجانی اعلام شد

پیشنهاد مجلس به دولت در مورد سهمیه بندی بنزین

کشف دو محموله میلیاردی قاچاق در این استان

پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!

مدیرعامل شرکت نفت: سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز در دولت رئیسی افزایش یافت

وزیر نفت: هر چه تولید سوخت می‌کنیم باز هم از مصرف عقبیم

وحدت رمز پیروزی ایران اسلامی در دفاع مقدس بود

فروش کدام املاک شامل مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شود؟/ اینفوگرافیک

زمان‌بندی جدید عرضه در بورس کالا اعلام شد

ابتکار عمل یزدی‌ها برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تقدیر شد

بازگشت 1200 کارگر استان بوشهر به اشتغال

اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود

جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با مشارکت دستگاه‌ها امکان‌پذیر است

چرا نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی پایین است؟

برنامه وزارت نفت برای تبدیل متانول به بنزین

سیگنال منفی دولت به بورس

«دماوند انرژی» چراغ تولید 3 طرح پتروشیمی را روشن کرد

اکسپو سکوی پرتاب توسعه خراسان جنوبی

پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی

چرایی بدل شدن اردن به بخشی از سپردفاعی در خدمت صهیونیست‌ها

احساس امنیت، پایداری واحدهای اقتصادی را به‌دنبال دارد

بازگشت 497 واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید

هنرمندان صنایع دستی در اکسپو 2024/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری

مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها

تبدیل متانول به بنزین به‌جای صادرات آن

زمان حراج جدید سکه مشخص شد

جانباز 70درصد البرزی «محمدرضا دستافر» به خیل شهدا پیوست

کارمندان مالیات بیشتری دادند یا طلافروشان؟ (فیلم)

توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو

محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است

کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی

برگزاری میز تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا در سراسر کشور

مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست

شناسایی 723 فرصت سرمایه گذاری در مازندران

پایان شگرد گران‌فروشی «عجله» برای اسنپ و تپسی

تلمبه ESP چاه شماره 367 میدان اهواز در شرکت نفت و گاز کارون راه‌اندازی شد

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور

وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد

افزایش تولید روزانه 80 هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی