بازار آریا

آخرين مطالب

مرگ کوکی‌ها در کروم گوگل تهدیدی برای اینترنت رایگان اقتصاد ايران

  بزرگنمايي:

بازار آریا - ایسنا : گوگل تا پایان امسال قصد دارد جهان تبلیغات دیجیتالی را دستخوش تغییرات عمیق کند و به استفاده از کوکی‌های شخص ثالث در مرورگر وب خود پایان دهد. کوکی‌های شخص ثالث به شرکت‌ها اجازه می‌دهند تا افراد را در سراسر وب‌سایت‌ها ردیابی کنند و تبلیغات مرتبط را برای آنها نمایش دهند. بدون این کوکی‌ها کسب‌وکارها اطلاعات کمتری در مورد مخاطبان خود خواهند داشت و توانایی آنها برای کسب درآمد از طریق تبلیغات کاهش پیدا می‌کند. به‌هم خوردن این فناوری تبلیغات قدیمی که در طول چندین دهه تجربه اینترنت را حفظ کرده است، یعنی دسترسی رایگان به وب را به چالش می‌کشد. در این سیستم به کاربران تبلیغات نمایش داده می‌شود و در ازای آن، آنها به محتوای رایگان دسترسی پیدا می‌کنند. برای وب‌سایت‌هایی که به تبلیغات در اینترنت باز متکی هستند، مرگ کوکی، خطر نابودی این مدل فعالیت و معیشت آنها را به همراه دارد.
اما فشار برای پایان دادن به استفاده از کوکی‌های شخص ثالث، منعکس‌کننده تغییر احساسات مصرف‌کننده در خصوص لزوم حفظ حریم خصوصی بیشتر است. این امر به توضیح این موضوع کمک می‌کند که چرا با وجود خطراتی که برای وب‌سایت‌های مورد مراجعه مصرف‌کنندگان وجود دارند، اعتراض عمومی گسترده‌ای برای حفظ کوکی‌ها وجود ندارد. داده‌های افکار عمومی نشان‌دهنده وجود نگرانی گسترده‌ای در مورد استفاده از داده‌ها و بی‌اعتمادی نسبت به شرکت‌هایی است که اطلاعات افراد را به صورت آنلاین جمع‌آوری می‌کنند. بر اساس گزارش مرکز تحقیقات پیو که در اکتبر سال 2023 منتشر شد، از هر 10 آمریکایی چهار نفر می‌گویند که بسیار نگران این هستند که شرکت‌ها اطلاعات خود را بدون اطلاع آنها به دیگران بفروشند یا افرادی هویت یا اطلاعات شخصی آنها را به سرقت ببرند.
این داده‌ها نشان می‌دهند که تقریبا 70 درصد از کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند تنظیمات را برای مدیریت حریم خصوصی آنلاین خود تغییر داده‌اند و سهم مشابهی از بزرگسالان آمریکایی می‌گویند کوکی‌ها یا سایر ردیابی‌های به‌کار رفته در وب‌سایت‌ها را برای محافظت از حریم خصوصی خود رد یا غیرفعال کرده‌اند. سهم کوچک‌تر اما همچنان قابل توجه افراد (49 درصد) اظهار کرده‌اند استفاده از یک دستگاه، وب‌سایت یا اپلیکیشن را متوقف کرده‌اند؛ زیرا نگران نحوه استفاده از اطلاعات شخصی خود هستند و 44 درصد گفته‌اند از مرورگر یا موتور جست‌وجویی استفاده کرده‌اند که کارهایی که انجام می‌دهند را ردیابی نمی‌کند.
در حالی که نگرانی‌ها نسبت به فناوری شنود، از لحاظ تاریخی به حوزه اجرای قانون گره خورده است، همان نظرسنجی نشان می‌دهد نگرانی کمتری نسبت به نظارت پلیس بر فعالیت‌های وب وجود دارد. این تضاد حاکی از تغییر نگرش نسبت به تهدیدات ناشی از انجام بسیاری از کارهای روتین، عادت‌ها و فعالیت‌های آنلاین است. کارشناسان صنعت تبلیغات اذعان دارند بازیگران بد از فناوری ردیابی رایج، سوءاستفاده کرده‌اند. اما آنها کاهش ارزش کوکی‌ها را راه‌حل نامناسبی می‌دانند؛ راه‌حلی که به جای آن دسته از جمع‌آوری‌کننده‌های داده که تصورات مربوط به هدف‌یابی تبلیغات را خراب کرده‌اند، کسب‌وکارهای مسوولی را که به این کوکی‌ها متکی هستند، مجازات می‌کند.
آنتونی کاتسور، مدیرعامل کنسرسیوم IAB Tech Lab که یک گروه تجاری برای صنعت تبلیغات دیجیتال است، در این باره گفت: «یک تجربه وب خصوصی‌تر، آرزوی درستی است؛ اما رویکرد فعلی برای خلاص شدن از شر کوکی‌های شخص ثالث، عمیقا معیوب است. مثل تنبیه خودرو برای تصادفی است که راننده مست مسبب آن بوده است.»
با وجود برخی مخالفت‌های صریح با کسب‌وکار تبلیغات دیجیتال، اکوسیستم عظیم و میلیارد دلاری که در این صنعت جریان دارد، ارزش آن را برای بسیاری از بزرگ‌ترین شرکت‌های سهامی عام و برای تبلیغ‌کنندگانی که مشتاق جلب‌توجه مردم هستند، نشان می‌دهد. از دیدگاه صنعت، داده‌های مصرف‌کننده نشان می‌دهد که تبلیغات هدفمند موثر است. در غیر این صورت، برندها برای قرار دادن محصولات خود در مقابل مخاطبان، هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند. داده‌های IAB Tech Lab نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان، تبادل بین مدل تحت پشتیبانی آگهی و دسترسی به خدمات رایگان در اینترنت را درک می‌کنند. طبق گزارشی که این گروه در ژانویه منتشر کرد، اکثریت قابل توجهی (80 درصد) از مصرف‌کنندگان موافق بودند که وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به دلیل تبلیغات رایگان هستند. 91 درصد از مصرف‌کنندگان اگر مجبور به پرداخت هزینه برای وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی شوند که در حال حاضر استفاده می‌کنند، واکنش منفی نشان می‌دهند.
این مطالعه همچنین نشان داد که تقریبا 90 درصد از مصرف‌کنندگان تبلیغات هدفمند را ترجیح می‌دهند و 87 درصد به احتمال زیاد روی تبلیغات محصولاتی که به آنها علاقه‌مند هستند یا خرید می‌کنند، کلیک می‌کنند. برخی از کاربران اینترنت ممکن است با انتظارات غیرواقعی عمل کنند، البته می‌خواهند دسترسی نامحدود به رسانه‌ها بدون هزینه اشتراک یا تبلیغات داشته باشند. در همین حال، مجموعه‌ای از ناشران اخبار و شرکت‌های ویدئوی اینترنتی، آزمایش‌های خود را انجام می‌دهند و سعی می‌کنند به توازن مناسبی بین محتوای رایگان، پولی، دیوارهای پرداخت و تجربیات بدون آگهی، دست پیدا کنند. بر اساس گزارش یاهو فاینناس، همه اینها در جریان تحولات صنعت رسانه روی می‌دهد. همزمان این تهدید از سوی هوش مصنوعی وجود دارد که نحوه دسترسی افراد به محتوا در اینترنت تغییر پیدا کند. در میان ابهامات فراوان، به نظر می‌رسد که بسیاری از ناشران شانس چندانی ندارند.
--> اخبار مرتبط پیام‌رسان «بله» را از گوشی‌هایتان حذف کنید موتور جست‌وجوی مجهز به هوش مصنوعی گوگل پولی می‌شود میلیاردها داده مرور وب توسط گوگل نابود می‌شود جی‌میل 20ساله شد گوگل لوگوی خود را نوروزی کرد + عکس

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1149994/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رشد اقتصادی نیازمند برقراری رفاه و صلح

رشد اقتصادی ایران در 2023 بر اثر دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و گاز به دست آمد/ استفاده حداکثری از توان دانش بنیان‌ها جواب داد

صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد

چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟

موافقت عربستان با پیشنهادهای ایران

بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»

زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید

نشست سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با مجموعه حراست

موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران

ارزآوری 6.2 میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال 1402

تحلیل ها از چشم انداز سرمایه گذاری در بورس

پیش‌ بینی قیمت دلار 11 اردیبهشت 1403

بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه«ایران اکسپو2024»

وابستگی اقتصادی اسارت می‌آورد

موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود

بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه «اکسپو2024»

125 هزار کارگر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری هستند

بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین

خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد

پیش بینی بورس سه شنبه 11 اردیبهشت 1403

چرا تورم در سال 1402 کاهش پیدا نکرد؟

نفری 15 لیتر بنزین؛ پیشنهاد مرکز پژوهش‌های مجلس به دولت در مورد سهمیه‌بندی بنزین

بازدید و رایزنی تجاری 12 هیات خارجی از غرفه گلستان در نمایشگاه اکسپو 2024

حضور 25 هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد

رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد

ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا

اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات: برای صادرات به 3 کشور شرایط ویژه‌ای در نظر گرفتیم

سهمیه ارز مسافران حج مشخص شد

شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها

زحمات کارگران در حوزه اقتصادی پشتوانه ایران در حوزه امنیتی و دفاعی خواهد بود

حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو

رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است

نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است

خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی

از 40 درصد اقتصاد کشور مالیات اخذ نمی‌شود/ برخی شان به نهادهای دولتی و برخی ارگان‌ها وابسته هستند/ بین بخش خصوصی و دولتی هیچ تفاوتی وجود نداشته باشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: افزایش دستمزد 35 درصدی کارگران 80% تورم را پوشش داد

دبیر کانون صنفی معلمان: افزایش 2 میلیون تومان دردی از معلمان دوا نمی‌کند

اولین فراری بدون سقف جهان/ تصاویر

کره شمالی مشتری خودروهای شرکت سایپا شد!

مدیرعامل شرکت توانیر: کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان

افزایش 104 درصدی تولید پتروشیمی شیراز در 1402

شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند

اتصال 342 واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور

تولید متانول سبلان 69 درصد افزایش یافت

کارگران هم مشمول «کاهش ساعت کاری» می شوند؟

خودرو و موبایل در صدر شکایات مردمی

عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن 1403 افزایش می‌دهد

عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد

اولین جلسه ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر حوزه‌های علمیه در سال 1403 برگزار می‌شود.

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی