بازار آریا

آخرين مطالب

توضیحات شرکت ملی پخش درباره قطع سهمیه سوخت خودروهای اینترنتی اقتصاد ايران

توضیحات شرکت ملی پخش درباره قطع سهمیه سوخت خودروهای اینترنتی
  بزرگنمايي:

بازار آریا - تسنیم / مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره قطع سهمیه سوخت خودروهای اینترنتی در سال 1403 گفت: طبق مصوبه‌های جدید اعلام شده است که این سهمیه امسال اختصاص پیدا نکند که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این باره مجری بوده و تصمیم‌گیر نیست.
علی‌اکبر عرب‌عامری، مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفت‌وگویی که با رادیو تهران داشته، اظهار داشت: در قانون بودجه سال 1402 شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ملزم شده بود که 90 درصد توزیع بنزین را از طریق کارت سوخت شخصی انجام دهد که این الزام امسال به حداقل 95 درصد رسیده است. تا پایان بهمن ماه سال 1402، استفاده 67 درصدی از کارت سوخت محقق شده بود که با توجه به کافی بودن تعداد سهمیه اختصاص‌یافته یارانه‌ای و آزاد خودروهای شخصی برای عموم مردم، لازم است مردم استفاده از کارت سوخت شخصی را در اولویت قرار دهند.
وی تأکید کرد: به‌منظور خدمات‌رسانی مناسب در ایام نوروز امسال به مسافران به‌صورت موقت، تعداد کارت‌های آزاد جایگاه‌ها از 2 تا 4 برابر افزایش یافت که این حجم با توجه به پایان سفره به روال پیش بازگشته و این طور نبوده است که تعداد کارت‌ها کاهش یابد.
مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران بیان کرد: هم‌اکنون تعدادی کارت آزاد در جایگاه‌ها با توجه به تعداد نازل‌های هر جایگاه موجود است تا افرادی که سهمیه آن‌ها به اتمام رسیده یا نوپلاک هستند، از آن برداشت کنند که سقف برداشت این کارت‌ها با توجه به میانگین سوختگیری خودروها در کشور (30 تا 35 لیتر) 40 لیتر است.
عرب‌عامری درباره روند پیگیری وضع کارت‌های سوخت مفقودی گفت: افراد می‌توانند در صورت مفقودی کارت در جایگاه‌ها، تازه‌ترین وضعیت کارت سوخت خود را از طریق سامانه ردیابی کارت‌های گم‌شده ردیابی کنند.
وی درباره موجودی بنزین سوپر جایگاه‌ها توضیح داد: با توجه به مصرف بالای بنزین سوپر نیاز است که به منظور تولید بیشتر بنزین، از ظرفیت بنزین سوپر نیز استفاده کنیم؛ کیفیت بنزین یورو که در کلانشهرها توزیع می‌شود با بنزین سوپر تطابق دارد و هموطنان در این باره نگرانی نداشته باشند. عرضه بنزین سوپر به خودروهای مدل بالا غیرقانونی است و هموطنان تخلفات احتمالی در این باره را به سامانه 09627 گزارش کنند.
مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره برخی گزارش‌ها درباره کاهش سهمیه بیش از حجم سوخت دریافتی افزود: اگر سوختگیری صحیح انجام نشود، ممکن است یک مقدار جزئی از سهمیه افراد در هنگام سوختگیری کاهش یابد؛ بنابراین لازم است که هموطنان در این باره دقت داشته باشند که بعد از این که نازل را در جای خود باز می گردانند، صبر کنند تا سامانه پیام برداشتن کارت را اعلام کند و بعد کارت خود را بردارند.
عرب‌عامری با اشاره به این که اگر با کارت سوخت شخصی سوختگیری کنید، مستندات بیشتری وجود دارد که افراد بتوانند این تخلفات را پیگیری کنند، درباره قطع سهمیه سوخت خودروهای اینترنتی در سال 1403 گفت: طبق مصوبه‌های جدید اعلام شده است که این سهمیه امسال اختصاص پیدا نکند که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این باره مجری بوده و تصمیم‌گیر نیست.
وی درباره حجم سهمیه نفت‌گاز کامیونداران گفت: این سهمیه بر اساس پیمایش، تعداد بارنامه‌ها و مشخصات خودروها اختصاص می‌یابد و سهمیه به صورت آفلاین و آنلاین شارژ می‌شود که البته به‌تازگی به‌منظور توزیع عادلانه، به جای سهمیه ماهیانه، سهمیه پانزده روزه محاسبه و تخصیص می‌یابد.
مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین از اجرای طرح پایلوت اختصاص سهمیه کامیونداران به صورت برخط از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال خبر داد و افزود: براساس این طرح پس از دریافت بارنامه، بسته به مسیر، سهمیه متناظر به کامیونداران اختصاص خواهد یافت که مشکل کمبود سهمیه را نیز مرتفع خواهد کرد.
عرب‌عامری درباره برخی شایعات مطرح شده درباره تفاوت کیفیت بنزین جایگاه‌های مختلف در شهرها گفت: کیفیت بنزین جایگاه‌های سطح شهرها یکسان است و چنین شایعاتی درباره متفاوت بودن کیفیت بنزین برخی جایگاه‌ها، بی پایه و اساس است.
وی همچنین با تأکید بر اجرای بازدیدهای منظم دوره‌ای در جایگاه‌های سوخت سراسر کشور ادامه داد: همه 57 هزار نازل کشور به صور ماهیان چک می‌شود و افزون بر آن سازمان استاندارد نیز به‌صورت منظم بازرسی‌های خود را انجام می‌دهد.
مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به این که یکی از دلایل مصرف سوخت در کشور ما خودروهای فرسوده است، تصریح کرد: در این باره باید دولت تسهیلاتی ارائه کند که افراد بتوانند خودروها را جایگزین کنند.
عرب‌عامری تأکید کرد: افرادی که رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده‌اند، به نواحی مراجعه کرده و با ارائه مدارک، رمز تازه را دریافت کنند، افرادی نیز که کارت سوخت خودروی صفر خود را تاکنون دریافت نکرده‌اند، با سامانه 09627 تماس بگیرند.
وی اضافه کرد: در صورتی که کارت سوخته است، هموطنان برای ثبت درخواست کارت سوخت المثنی به دفاتر پلیس مراجعه کنند.
مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: افرادی که کارت سوخت خود را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند از طریق کد شناسایی خود، تازه‌ترین وضع کارت سوخت خود را در سامانه اینترنتی شرکت پست یا پلیس ردیابی کنند.
عرب عامری همچنین در پاسخ به پرسشی درباره دریافت بنزین در ظرف بیان کرد: با توجه به وضعیت اشتعال سوخت بنزین، دریافت آن در ظرف به لحاظ ایمنی ممنوع است.

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1147955/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود

واکنش زاکانی به حواشی قرارداد چینی: شکایت می‌کنیم

تحقق درآمد 440 میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

بوی بهبود اوضاع سیاسی، دلار را رام می‌کند؟

اکونومیست: نسل زد بهتر پول درمی‌آورند!

نقش سدها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان

نرخ گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل؛ خرید و فروشی نیست

چالش غرب در رویارویی با بیداری فرهیختگان

سه مطالبه اصلی کارگران از دولت در سال جاری

مصرف کولرها در ایران معادل مصرف برق یک کشور 120 میلیون نفری است

تأثیر بزرگ مسی روی اینترمیامی

بیداری فرهیختگان در غرب

رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است

زنگ خطر برای بنزین؛ واردات چقدر جدی است؟

خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند

بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید

اهدای بیش از 5 هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر

رکورد قیمت خودروی چینی در ایران شکسته شد / هونگچی 10 میلیارد تومان

افزایش 4 میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی

اتصال 137 هزار مودی به سامانه مودیان مالیاتی

چند دامنه فارسی به ثبت رسیده است؟

ماجرای کوبا برای ایران هم اتفاق می‌افتد؛ وقتی به این کشور نگاه می‌کنیم، زندگی عملا در گذشته مانده است/ توسعه تحت تحریم شدنی نیست

دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است

قطار سریع‌السیر یزد حذف شد

افزایش سرسام آور قیمت این محصول ایران خودرو

ابلاغ برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت

ماجرای جدول ادعایی در مورد نرخ تورم چیست؟ /بانک مرکزی: استناد به شاخص تاخیر تادیه دین برای محاسبه نرخ تورم، غلط است

تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار 60 هزار و 500 تومان خریداری می‌کنند

تورم در ترکیه به 70 درصد رسید

کشف 800 مگاوات ماینر غیرمجاز؛ ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در کشور

قیمت جهانی موادغذایی بالا رفت

معاون وزیر نیرو: امسال خاموشی نداریم

نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است

واکنش همتی به اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه فروردین از سوی بانک مرکزی

عضو هیات رئیسه اتحادیه املاک مدعی شد: معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!

شنود اقتصادی

مصرف کولرها در ایران معادل مصرف برق یک کشور 120 میلیون نفری است!

برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران

ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله

معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!

درآمد ترکمنستان از فروش گاز به چین از روسیه بیشتر شد

ادای احترام جمعی از مسئولان البرزی به مقام شهدای فرهنگی

تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران توسط بانک مرکزی

اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی

بازار نابسامان اجاره مسکن در شهرهای جدید

بهره‌مندی 123 شهر و 2469 روستای استان فارس از گاز

میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شود

فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد

اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود

وزارت رفاه: تا هفته آینده، برنامه دولت برای نحوه تداوم طرح کالابرگ اعلام می‌شود

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی