چین به دنبال نفوذ در انتخاباتهای 2024 با هوش مصنوعی است
اقتصاد ايران
بزرگنمايي:
بازار آریا - سیتنا: شرکت مایکروسافت هشدار داده است که امسال چین به احتمال قوی تلاش خواهد کرد تا با محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی انتخابات در آمریکا، کرهجنوبی و هند را تحت تاثیر قرار دهد.
بر اساس گزارشی که این شرکت در روز جمعه 5 آوریل (17 فروردین 1403) منتشر کرده است، انتظار میرود گروههای سایبری تحت حمایت دولت چین انتخابات 2024 را هدف قرار دهند. در این گزارش آمده است: «در حالی که شهروندان هند، کرهجنوبی و آمریکا به پای صندوقهای رای میروند، احتمالا شاهد فعالیت بازیگران سایبری و تاثیرگذار چینی و تا حدی بازیگران سایبری کرهشمالی برای هدف قرار دادن این انتخابات خواهیم بود.»
گزارش مایکروسافت میگوید که تاکتیکهای شناسایی شده مستقیما استفاده از ابزارهای مولد هوش مصنوعی را به یک عملیات نفوذ آنلاین مخفیانه تحت حمایت دولت علیه رایدهندگان خارجی مرتبط میکند. بنابراین گزارش چین بهصورتی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را از طریق رسانههای اجتماعی ایجاد و توزیع خواهد کرد که «به نفع موقعیت آنها در این انتخابات پرمخاطب باشد.»
مایکروسافت میگوید این نخستینبار است که یک نهاد دولتی از محتوای ساختهشده توسط هوش مصنوعی برای تاثیرگذاری بر انتخابات کشورها استفاده می کند. در این گزارش اشاره شده است که چین قبلا در انتخابات ریاستجمهوری تایوان در ماه ژانویه تلاش کرده بود تا با کمک هوش مصنوعی، اطلاعات نادرستی را علیه یک کاندیدای انتخاباتی مخالف حکومت چین منتشر کند. اگرچه این شرکت معتقد است تاثیر محتوای ساخته شده با هوش مصنوعی محدود است، اما با اینحال هشدار داده که ممکن است این وضعیت تغییر کند.
--> اخبار مرتبط نگاه داووس به زوج محبوب هوش مصنوعی سامانه تنقیح قوانین با هوش مصنوعی نهایی شد مایکروسافت در رویای کسب عنوان غول هوش مصنوعی مایکروسافت پلتفرم «تیمز» را تجزیه کرد بازگشت رونق به بازار جهانی تلفن هوشمند
-
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۷:۲۶
-
۱۸ بازديد
-
روزنامه دنیای اقتصاد
-
بازار آریا
لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1147308/