بازار آریا

آخرين مطالب

کاهش تقاضا در بازار سکه؟

سکه اصلاح کرد، دلار ادامه داد اقتصاد ايران

سکه اصلاح کرد، دلار ادامه داد
  بزرگنمايي:

بازار آریا - دنیای اقتصاد : فعالیت بازار ارز در روز گذشته نیز افزایشی بود. از زمان اتمام تعطیلات عید نوروز و شروع رسمی بازار در سال جدید تاکنون رنگ تابلو‌های ارزی مثبت است. تحلیلگران انتظارات تورمی ناشی از ریسک‌های موجود در اخبار را عامل این روند افزایشی اعلام می‌کنند. اما برخلاف روند مثبت بازار ارز، نرخ قطعات مختلف سکه طلا در روز گذشته کاهشی ثبت شد.
دلار در روز گذشته به نیمه کانال 64 هزار تومانی رسید. رسانه‌های خارجی از نگرانی‌های موجود نسبت به پاسخ ایران به حمله روز دوشنبه سخن می‌گویند و در نتیجه بازار نیز در انتظار این اتفاق در شرایط مازاد تقاضا به سر می‌برد. تحلیلگران معتقدند که احتمال تغییر روند بازار ارز پس از صورت گرفتن این پاسخ احتمالی وجود دارد. چرا که به عقیده این افراد حباب انتظاری دلار به شکل چشمگیری بزرگ شده و بسیاری از معامله‌گران با هدف فروش دارایی‌های خود در سقف، پس از اتفاق مذکور، دارایی‌های خود را روانه بازار می‌کنند که در نتیجه روند نرخ دلار با شکست مواجه می‌شود. البته برخی دیگر از فعالان ارزی نیز معتقدند که درصورت پاسخگویی ایران و تشدید درگیری‌های نظامی در منطقه نرخ ارز روند مثبت جدیدی را آغاز کند. حال باید دید در روز‌های پیش‌رو فضای سیاسی اخبار به چه شکل خواهد بود و آیا نرخ ارز دچار افت قیمت خواهد شد یا خیر؟
دلار؛ یکه‌تاز بازار ارز
دیروز شنبه 18 فروردین ماه روند کلی بازار ارز غیررسمی تهران مثبت بود. هر برگ اسکناس دلار آزاد که در بازار روز‌های پایانی هفته گذشته در رقم 64 هزار و 50 تومان به فعالیت خود پایان بخشیده بود، فعالیت خود در بازار صبح روز شنبه را در میانه‌های این کانال آغاز کرد. در ادامه بازار با 700 تومان رشد نسبت به نرخ روز پنج‌شنبه در رقم 64 هزار و 750 تومان به فروش رسید. این در حالی است که رشد قیمت‌های یورو و پوند از دلار کمتر بود. هر برگ از این اسکناس‌های خارجی به ترتیب با 450 و 550 تومان رشد نسبت به نرخ‌های پیشین خود در ارقام 70هزار و 250 تومان برای یورو و 81 هزار و 950 تومان برای پوند معامله شدند. روز گذشته برخلاف روند مثبت طلای جهانی و قیمت دلار آزاد، نرخ سکه طلا در بازار تهران کاهشی بود. نرخ جهانی اونس طلا و قیمت دلار آزاد از جمله عوامل اصلی تشکیل‌دهنده قیمت سکه در بازار داخل کشور است. کشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر این کاهش قیمت را به افت سطح تقاضا و کوچک شدن حباب قیمت سکه نسبت داده است. به گفته او: «در حال حاضر حباب سکه در محدوده 10 میلیون و 500 هزار تومان است، اما طلا حباب ندارد و قیمت آن واقعی و براساس قیمت اونس جهانی و نرخ دلار تعیین می‌شود. با کاهش تقاضا برای خرید سکه، حباب سکه کاهش و در نهایت قیمت نهایی هم کاهش پیدا کرد، البته قیمت طلا کاهش پیدا نکرده و نرخ اونس جهانی هم همچنان روند صعودی را ادامه داده و به 2 هزار و 330 دلار رسیده است.» گفتنی است که قیمت هر قطعه سکه طلا طرح جدید در بازار روز گذشته با افت 900 هزار تومانی نسبت به نرخ روز پنج‌شنبه در رقم 44 میلیون و 900 هزار تومان معامله شد.
--> اخبار مرتبط گزارش قیمت بسته شده طلا، سکه و دلار امروز شنبه 18 فروردین 1403+ جدول قیمت طلا، سکه و دلار امروز شنبه 18 فروردین 1403| طلا صعودی شد؛ سکه نزولی نرخ ارز دلار سکه طلا یورو امروز شنبه 18 فروردین 1403| افزایش قیمت پوند و طلا سکه تیک اصلاح را زد/ قیمت دلار رسمی بالا کشید قیمت دلار رسمی افزایشی شد/ قیمت سکه پایین آمد؛ طلا 18 عیار گران شد

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1147259/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جمعیت با پرداخت پول زیاد نمی‌شود/روشن کردن آتش نفرت کارگران در داستان مالیات/ این آخرین سیلاب نیست!

معامله بزرگ تهران و واشنگتن؟

مبل‌فروش متخلف در اردبیل جریمه شد

خروج بانک‌ها از بنگاهداری سرعت می‌گیرد؟

70 نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان بوشهر برگزار شد

گزارش اقتصادی سفیر ایران در قطر به امیر عبداللهیان

سفیر ایران در قطر با امیرعبداللهیان دیدار کرد

زهرا خوشکام به خاک سپرده شد

نمایش فیلم تئاتر «همیلتون» در خانه هنرمندان

موسیقی در اولویت نیست

هشدار فورد کاپولا درباره آینده آمریکا

کارزار نیم‌همتی کتاب

قهرمانی تکواندو در آسیا

دستمال کاغذی رکوردشکن مسی

برای اسمت بجنگ!

قول ‌شرف؛ یعنی چه؟

چرا اشکان را دوست داریم؟

بزرگ‌ترین مانع صادرات لوازم خانگی ایران

بازار لوازم خانگی در بحران

شکست تحریم با «فولاد نی‏‏‌ریز»

عوارض شهرداری‏‏‌ها مقابل رونق مسکن

سقوط کالای استراتژیک صادراتی ایران

اشتغال 162هزار نفری تهرانی‌ها در سال 1402

فراری، فراری از توربو شارژ

کنایه پوتین به اقدام تعرفه‌ای آمریکا

کانادا تعرفه خودروهای چینی را افزایش می‌دهد

کارنامه تولید و فروش خودرو و قطعه‌ در فروردین

شکستن رکورد واردات ال‌‌‌‌‌ان‌‌‌‌‌جی در چین

نفت روسیه همچنان به انگلیس می‌رود

تولید روزانه 3.3میلیون بشکه‌‌‌‌‌ای نفت

خواب روس‌ها برای بازار انرژی چین

نمونه‌‌‌ای از موفقیت سیاست‌‌‌های غیرقیمتی در حوزه‌‌ تخصیص سوخت دیزلی

6 دست‏‌انداز واردکننده‏‌های مواد اولیه شیمیایی

راهبرد ورود بخش خصوصی به نفت و گاز

جنگ ستارگان تمام‌عیار

اجاره‌بهای آپارتمان 100 مترمربعی در اصفهان

بازار - 1403/02/30

چراغ سبز انتخابات آمریکا به طلا

3 توافق جدید طلافروشان با وزارت صمت

چینش ETF بر اساس بیشترین تغییر مالکیت - 1403/02/30

جزر و مد تجارت آبی

بازار سهام - 1403/02/30

مثبت شکننده برای بورس

سهامداران در برزخ

عدلیه - 1403/02/30

بهارستان - 1403/02/30

راهبرد - 1403/02/30

ساختمان سفید - 1403/02/30

روزهای تاریک مشهد

موافقان و مخالفان تفکیک چه می‌گویند؟

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی