بازار آریا

آخرين مطالب

چرا عملیات تروریست‌های جیش‌الظلم طولانی شد؟

بازگشت امنیت به چابهار و راسک اقتصاد ايران

  بزرگنمايي:

بازار آریا - دنیای اقتصاد : در حمله تروریستی پنج‌شنبه شب به سه نقطه از اماکن عمومی و پایگاه‌های نظامی و انتظامی برقرار‌کننده امنیت در شهرهای چابهار و راسک در سیستان و بلوچستان، 10تن از نیروهای حافظ امنیت شهید و 18نفر از تروریست‌ها کشته شدند‌. همچنین این حمله تروریستی که تا بامداد پنج‌شنبه ادامه داشت 44 مجروح و مصدوم به جا گذاشت که روز گذشته 29نفر از آنها از بیمارستان چابهار مرخص شدند. به گزارش تسنیم، این اقدام تروریستی که به صورت همزمان در سپاه شهرستانی چابهار و راسک و دریابانی و کلانتری 11 چابهار انجام شد، ازسوی تروریست‌های گروهک جیش‌الظلم (جیش العدل) صورت گرفته است. در همین حال گروهک مذکور هم با انتشار بیانیه‌ای مسوولیت این حملات را بر عهده گرفته است.
به دنبال این حملات تروریستی احمد‌رضا پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح روز گذشته اعلام کرد که چند نفر از افرادی که حمله تروریستی چابهار و راسک را پشتیبانی می‌کردند دستگیر شدند و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده است. پیش از این مجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و دبیر شورای امنیت کشور اعلام کرده بود که بر اساس گزارش‌های اولیه فرماندهان و دستگاه‌های اطلاعاتی، عناصر تروریستی اخیر ایرانی نیستند و ملیت و هویت آنها در حال بررسی است. به گزارش «ایسنا» وی همچنین گفته بود 2 عنصر پشتیبان نیز که زمینه حضور نیروها را برای انجام این عملیات در شهرستان چابهار فراهم کرده بودند، غیر ایرانی بودند و توسط دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی دستگیر شدند.
جزئیات حمله تروریستی
این حمله تروریستی ساعت 10شب پنج‌شنبه با هدف تصرف مقر سپاه در راسک و چابهار صورت گرفت، اما با وجود تلاش تروریست‌ها برای به گروگان گرفتن مردم عادی، تصرف این مقرها موفقیت‌آمیز نبود. براساس گزارش‌ها در پی حمله تروریست‌های جیش‌الظلم به چند مقر انتظامی و نظامی در چابهار و راسک، پس از ناکامی در دستیابی به اهدافشان، به یکی از ساختمان‌های مسکونی نفوذ کرده و تعدادی از مردم عادی را به گروگان گرفتند که با تلاش سپاه و ماموران نوپو در نهایت افراد به گروگان گرفته شده آزاد شدند.
مجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور نیز درباره طولانی شدن مقابله با این عملیات تروریستی گفت: علت طولانی شدن عملیات این بود که عناصر تروریست با گروگان گرفتن مردم بی‌گناه و قرار دادن آنها به عنوان سپر انسانی مشکلاتی را برای عملیات رزمندگان فراهم کردند. فرماندهان سپاه و عوامل انتظامی با تدبیر و درایت تمامی گروگان‌ها را به سلامت آزاد کردند و سپس عملیات خود را با موفقیت انجام دادند.
همچنین به گفته سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه، تروریست‌ها تماما به صورت انقماسی (مجهز به جلیقه انتحاری) بودند. بنا بر روایت سردار محمد پاکپور، این حملات نیمه‌شب پنج‌شنبه، در سپاه شهرستانی چابهار و راسک و دریابانی و کلانتری 11 چابهار شروع شد. به گزارش خبر‌آنلاین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران اظهار کرد: در چابهار دو منطقه سپاه دریابانی و کلانتری 11 مورد هدف گروهک‌های تروریستی بودند که تروریست‌ها با ورود به ساختمان فنی حرفه‌ای روبه‌روی مقر سپاه و اجبار خدمه برای ورود اقدام کردند. نیت آنها این بود که اول نگهبان‌ها را مورد هدف قرار دهند. هفت نفر تروریست در این عملیات شرکت داشتند که پنج نفر داخل ساختمان کشته و جلیقه‌های انتحاری‌شان منفجر شد. وی اضافه کرد: در دریابانی و کلانتری 11 چابهار نیز یک ساختمان مشرف بود که آخر شب از طریق مغازه‌های طبقه همکف تروریست‌ها وارد ساختمان چهار طبقه شده، سه نفر داخل دریابانی رفتند و کشته شدند، هر سه دارای جلیقه انتحاری بودند. در راسک نیز عملیات این گروه تروریستی ناکام بود‌. در همین حال پس از این اقدام تروریستی روز گذشته پیکر سه شهید حادثه تروریستی چابهار و راسک در راهپیمایی روز قدس تشییع شد.
بررسی حادثه راسک و چابهار در کمیسیون امنیت ملی
مجلس نیز قرار است روز یکشنبه پس از آغاز به کار خود در سال جدید بررسی این موضوع را در دستور‌کار خود قرار دهد‌. محمود عباس‌زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به حادثه تروریستی راسک گفت: از روز یکشنبه که مجلس بعد از تعطیلات کار خود‌ را شروع می‌کند، بررسی این مساله در دستور کار کمیسیون امنیت ملی قرار خواهد گرفت. وی در گفت‌وگو با «ایلنا»، درباره حادثه تروریستی راسک و چابهار گفت: این اتفاق و اتفاقات مشابه نشان می‌دهد بحث امنیت شهروندان به ویژه در برخی از استان‌ها کماکان حل نشده است. عباس‌زاده مشکینی تصریح کرد که باید خیلی جدی‌تر با پا‌کستان صحبت و برخورد کنیم.
این نخستین بار نیست که این گروه تروریستی دست به عملیات تروریستی درخاک ایران می‌زند. حمله به مرزبانان ایرانی در سراوان در سال 92 و شهادت 14 نفر از آنها، ربایش 5مرزبان ایرانی در جکیگور در نزدیکی مرز ایران و پاکستان درسال 92 و شهادت یکی از مرزبانان ربوده شده به نام جمشید دانایی‌فر در سال 93، حمله به اتوبوس حامل نیروهای قرارگاه قدس سپاه در جاده خاش-زاهدان در سال 97، حمله‌ به مقر فرماندهی نیروی انتظامی در راسک و شهادت 11نفر از سربازان نیروی انتظامی در سال 1402 از جمله حملات تروریستی گروه جیش‌الظلم در خاک ایران است‌. آخرین مورد از این حملات تروریستی دی ماه سال گذشته رخ داد که با پاسخ ایران روبه‌رو شد‌. در این پاسخ سپاه پاسداران دو مقر گروه تروریستی جیش‌الظلم را در خاک پاکستان هدف حمله قرار داد و آنها را منهدم کرد. ماجرایی که روابط دو کشور را بحرانی کرد و اسلام‌آباد نیز در پاسخ به حمله تلافی‌جویانه‌ای در داخل ایران دست زد. در نهایت دو کشور اعلام کردند از این تنش عبور کرده‌اند.
--> اخبار مرتبط تسلیت بهادری جهرمی به مردم سیستان و بلوچستان جزئیات جدید از حمله تروریستی در زاهدان تعطیلی دو هفته‌ای فعلا منتفی است قاضی دادگاه ضدتروریسم پاکستان ترور شد معاون سابق اداره سیاسی سپاه درگذشت

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1146969/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جمعیت با پرداخت پول زیاد نمی‌شود/روشن کردن آتش نفرت کارگران در داستان مالیات/ این آخرین سیلاب نیست!

معامله بزرگ تهران و واشنگتن؟

مبل‌فروش متخلف در اردبیل جریمه شد

خروج بانک‌ها از بنگاهداری سرعت می‌گیرد؟

70 نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان بوشهر برگزار شد

گزارش اقتصادی سفیر ایران در قطر به امیر عبداللهیان

سفیر ایران در قطر با امیرعبداللهیان دیدار کرد

زهرا خوشکام به خاک سپرده شد

نمایش فیلم تئاتر «همیلتون» در خانه هنرمندان

موسیقی در اولویت نیست

هشدار فورد کاپولا درباره آینده آمریکا

کارزار نیم‌همتی کتاب

قهرمانی تکواندو در آسیا

دستمال کاغذی رکوردشکن مسی

برای اسمت بجنگ!

قول ‌شرف؛ یعنی چه؟

چرا اشکان را دوست داریم؟

بزرگ‌ترین مانع صادرات لوازم خانگی ایران

بازار لوازم خانگی در بحران

شکست تحریم با «فولاد نی‏‏‌ریز»

عوارض شهرداری‏‏‌ها مقابل رونق مسکن

سقوط کالای استراتژیک صادراتی ایران

اشتغال 162هزار نفری تهرانی‌ها در سال 1402

فراری، فراری از توربو شارژ

کنایه پوتین به اقدام تعرفه‌ای آمریکا

کانادا تعرفه خودروهای چینی را افزایش می‌دهد

کارنامه تولید و فروش خودرو و قطعه‌ در فروردین

شکستن رکورد واردات ال‌‌‌‌‌ان‌‌‌‌‌جی در چین

نفت روسیه همچنان به انگلیس می‌رود

تولید روزانه 3.3میلیون بشکه‌‌‌‌‌ای نفت

خواب روس‌ها برای بازار انرژی چین

نمونه‌‌‌ای از موفقیت سیاست‌‌‌های غیرقیمتی در حوزه‌‌ تخصیص سوخت دیزلی

6 دست‏‌انداز واردکننده‏‌های مواد اولیه شیمیایی

راهبرد ورود بخش خصوصی به نفت و گاز

جنگ ستارگان تمام‌عیار

اجاره‌بهای آپارتمان 100 مترمربعی در اصفهان

بازار - 1403/02/30

چراغ سبز انتخابات آمریکا به طلا

3 توافق جدید طلافروشان با وزارت صمت

چینش ETF بر اساس بیشترین تغییر مالکیت - 1403/02/30

جزر و مد تجارت آبی

بازار سهام - 1403/02/30

مثبت شکننده برای بورس

سهامداران در برزخ

عدلیه - 1403/02/30

بهارستان - 1403/02/30

راهبرد - 1403/02/30

ساختمان سفید - 1403/02/30

روزهای تاریک مشهد

موافقان و مخالفان تفکیک چه می‌گویند؟

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی