بازار آریا

آخرين مطالب

ارزیابی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا از آینده سرزمین های اشغالی چه می‌گوید؟

دولت نتانیاهو بر لبه فروپاشی اقتصاد ايران

دولت نتانیاهو بر لبه فروپاشی
  بزرگنمايي:

بازار آریا - دنیای اقتصاد-گروه دنیا : ارزیابی جدید اطلاعاتی آمریکا که روز دوشنبه منتشر شد، تردیدهایی را درباره اینکه آیا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل می‌تواند در قدرت بماند یا نه، ایجاد کرد؛ زیرا مدیر سی‌آی‌ای گفت معامله اسرا عملی‌ترین راه برای توقف جنگ در غزه، حداقل به‌طور موقت است. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، سی‌آی‌ای، ارزیابی تهدیدهای سالانه2024 و نگرانی‌های خود را درباره دیدگاه اسرائیل برای پایان جنگ بیان کرد و گفت که ائتلاف جناح راست نتانیاهو ممکن است در خطر فروپاشی باشد.
نیویورک‌تایمز: بی‌اعتمادی نسبت به توانایی نتانیاهو برای حکمرانی در افکار عمومی عمیق‌تر شده است. /AP
در این گزارش آمده است: «بی‌اعتمادی نسبت به توانایی نتانیاهو برای حکمرانی از سطوح بالای آن قبل از جنگ، در افکار عمومی عمیق‌تر و گسترده‌تر شده است و ما انتظار داریم که اعتراضات گسترده‌ای برای استعفای او و انتخابات جدید برگزار شود.»
وی با بیان اینکه گزینه‌های جایگزین عدم توافق درباره آتش‌بس، برای مردم بی‌گناه غزه، اسرا و خانواده‌های آنها بدتر خواهد بود، گفت: تلاش‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس ادامه دارد؛ اما قابل تضمین نیست. برنز همچنین گفت: «نیاز این رژیم به پاسخ به حمله مقاومت فلسطین قابل درک است؛ اما در این بین نباید غیرنظامیان آسیب ببینند.» این گزارش پیش‌بینی می‌کند که اسرائیل برای دستیابی به هدف خود یعنی «نابودی حماس» تلاش خواهد کرد.
در این گزارش آمده است: «اسرائیل احتمالا برای سال‌های آینده با مقاومت مسلحانه مداوم حماس مواجه خواهد شد و ارتش برای خنثی کردن زیرساخت‌های زیرزمینی حماس که به نیروهای مقاومت اجازه می‌دهد پنهان شوند تا قدرت خود را بازیابند و نیروهای اسرائیلی را غافلگیر کنند، مبارزه خواهد کرد.» این مقام آمریکایی افزود: «کاهش درگیری در خاورمیانه نخستین گام برای حل است و برای افزایش میزان کمک‌های انسانی به نوار غزه تلاش می‌شود.» برنز گفت: «تا زمانی که آتش‌بس برقرار نشود، توزیع موثر کمک‌ها در غزه بسیار دشوار است.» وی تصریح کرد: «ارزیابی آمریکا این است که حزب‌الله لبنان و ایران خواهان تشدید جنگ غزه و گسترش آن نیستند.»
تنش بین بایدن و نتانیاهو در روزهای اخیر بر سر عملیات نظامی برنامه‌ریزی‌شده اسرائیل در رفح در جنوب غزه شعله‌ور شده است؛ اما گزارش اطلاعاتی که طی ماه‌ها تهیه شده بود، قبل از تنش‌های اخیر نوشته شده بود. گزارش سالانه معمولا با جلسات دوروزه استماع در مجلس سنا و کمیته‌های اطلاعاتی مجلس نمایندگان همراه است. از مقامات اطلاعاتی درباره ارزیابی کابینه نتانیاهو در استماع روز دوشنبه در سنا سوال نشد. در عوض، سوالات درباره اسرائیل و غزه و متمرکز بر مذاکرات تبادل اسرا بود.
ویلیام جی برنز، مدیر سی‌آی‌ای، روز شنبه از هشتمین سفر خارجی خود برای مذاکره درباره آزادی اسرا بازگشت. مقامات آمریکایی امیدوار بودند که تا آغاز ماه رمضان به توافق برسند؛ اما این ضرب‌الاجل به پایان رسید. برنز گفت که او بر پیگیری مرحله اول توافق برای توقف جنگ در غزه به مدت شش هفته متمرکز شده است تا کمک‌های بشردوستانه بیشتری به این منطقه سرازیر شود و آزادی 40اسیر تضمین شود. این گروه زنان، مردان مسن و مجروحان یا بیماران هستند که قرار است با اسرای فلسطینی در اسرائیل مبادله شوند. برنز جزئیاتی را ارائه نکرد که چه تعداد فلسطینی آزاد خواهند شد؛ اما دیگرانی که در جریان این مذاکرات بودند، گفته‌اند که صدها زندانی سطح پایین و 15نفر محکوم به حبس‌های سنگین آزاد خواهند شد.
برنز گفت: «تنها راه برای کمک به ساکنان غزه که در «شرایط ناامیدکننده» هستند و کمک به اسرای اسرائیلی و خانواده‌هایشان این است که قدم اول را برای چیزی که ممکن است در طول زمان تبدیل به «اهداف و ترتیبات پایدارتر» شود، دنبال کنیم.» برنز تصریح کرد: «من از مدت‌ها پیش در چنین بحران‌هایی یاد گرفتم که باید یک هدف عملی پیدا کرد و بی‌وقفه آن را دنبال کرد.» او گفت: «فکر نمی‌کنم کسی بتواند موفقیت را تضمین کند. آنچه من فکر می‌کنم می‌توانید تضمین کنید این است که شرایط برای غیرنظامیان بی‌گناه غزه که از شرایط ناامیدکننده رنج می‌برند، بدتر می‌شود.»
بحران دریای سرخ از منظر سی‌آی‌ای
برنز با اشاره به محاصره کشتیرانی اسرئیل در دریای سرخ مدعی شد: «جنبش انصارالله یمن از جنگ غزه برای اهداف و اجرای دستورکار خود بهره‌برداری می‌کند. این جنبش وارد جنگ غزه شده و به یکی از طرف‌های اصلی این جنگ تبدیل شده است.» برنز افزود: «حملات یمن در دریای سرخ و علیه اسرائیل، خطری واقعی برای گسترش درگیری است.» انصارالله یمن اعلام کرده تا زمان توقف جنگ غزه و لغو محاصره این باریکه، به عملیات نظامی خود علیه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی ادامه می‌دهد. آمریکا و انگلیس به بهانه حفاظت از امنیت کشتیرانی در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب، مواضع این جنبش را در داخل یمن هدف قرار می‌دهند تا جایی‌که روز دوشنبه، 13 حمله به مناطق مختلف یمن انجام داده‌اند. برنز درباره جنگ اوکراین نیز گفت: اگر کنگره نتواند کمک نظامی بیشتری به اوکراین ارائه کند، اشتباه بزرگ و تاریخی خواهد بود؛ چراکه تجهیزات اوکراین در حال تمام شدن است و اکنون زمان کمک به این کشور است. وی تاکید کرد: «تصور اینکه اوکراین چگونه مناطقی را که پس گرفته، بدون حمایت آمریکا حفظ خواهد کرد، دشوار است.»

بازار آریا

--> اخبار مرتبط در جنگ اوکراین و غزه هیچ کس به حرف بایدن گوش نمی‌دهد نتانیاهو تحت فشار برای توقف کامل جنگ فوری/انهدام کاروان خودرو‌های نظامی اسرائیل توسط سرایا القدس/ درگیری حماس و اسرائیل بالا گرفت ضرر 2 تریلیون دلاری جنگ غزه به اقتصاد جهانی لاک‌پشت‌ها شطرنج بازی می‌کنند

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1142913/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها

کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند

حضور 25 هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم

پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟

منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد

شوک جدید به بازار خودرو/ تولید سمند متوقف شد؟

پیش‌ بینی قیمت دلار 10 اردیبهشت 1403

رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است

افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور

انهدام باند قاچاق سوخت در کرمان

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 10 اردیبهشت 1403

جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز

فروش 2.9 تن طلا در 21 حراج؛ امروز چقدر طلا فروخته شد؟

کارشناس اقتصادی: قیمت‌ها را در ایران مخفیانه جهانی کردید و با صداقت با مردم رفتار نکردید

مالیات بر سوداگری، صیاد دلالان نه مردم عادی

برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال 1403

فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال 1402 به کمیسیون اقتصادی می رود

عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا

سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند

مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها

کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد

110 فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به 2 زبان ترجمه شد

ادامه روند کاهشی تورم تولیدکننده

چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟

تورم فروردین کدام بخش اقتصاد بیشتر بود؟ پفک و اسنک رکوردار شدند

وزیر صمت: مردم مشتاقانه حاضرند چند ساعت برق نداشته باشند ولی برق به تولید برسد

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند

فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!

فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!

شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد

آخرین مهلت تبدیل مجوزهای کاغذی قدیمی به مجوزهای جدید، 17 روز دیگر

ادامه روند ریزش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز

تازه‌ترین خبرها از قیمت دلار، سکه و بازار سهام

کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند

تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی

پیشرفت اجتماعی ایران از سال 2019 کم و در سال 2023 منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد

معرفی 110 فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران

تبدیل 468 هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

سکوت، استراتژی بانک مرکزی در مقابل ناترازی بانک مسکن

پرداخت یارانه 220 هزار تومانی ادامه خواهد داشت؟

همه چیز درباره وام ازدواج در سال 1403

بهبود 2 میلیارد دلاری تراز تجاری محصولات کشاورزی

جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است

کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد

مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود

قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است

هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا

110 فرصت اقتصادی استان به 2 زبان زنده دنیا ترجمه شد

حداقل دستمزد کاهش پیدا کرد؛ حقوق چهار سال کارگر هم قیمت یک دستگاه جانشین پراید!

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی